כמה שחיכיתי לתחקיר הזה...

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
כמה שחיכיתי לתחקיר הזה...


כמה שחיכיתי לתחקיר הזה...

בחדשות 10 הראו עכשיו במהדורה המרכזית מי הן באמת מוניות השרות, ולמה אסור להפקיד בידיהן באופן בלעדי את התחבורה הציבורית בשבתות ובחגים.

למי שלא ראה, הכתבה תעלה עוד מעט לאתר nana10.
 

orchilit

New member
ראיתי וספקתי ידיים. חבל רק שלא היה יותר זמן

כמה שחיכיתי לתחקיר הזה...

בחדשות 10 הראו עכשיו במהדורה המרכזית מי הן באמת מוניות השרות, ולמה אסור להפקיד בידיהן באופן בלעדי את התחבורה הציבורית בשבתות ובחגים.

למי שלא ראה, הכתבה תעלה עוד מעט לאתר nana10.
ראיתי וספקתי ידיים. חבל רק שלא היה יותר זמן
לכתבה והיו מראים יותר אמיתות בקשר לדבר המזוויע הזה.
אם אני לא טועה, לא הייתה שום תגובת משרד התחבורה בנושא , נכון?
 

mister K

New member
תגובת משרד התחבורה לא נמסרה

ראיתי וספקתי ידיים. חבל רק שלא היה יותר זמן
לכתבה והיו מראים יותר אמיתות בקשר לדבר המזוויע הזה.
אם אני לא טועה, לא הייתה שום תגובת משרד התחבורה בנושא , נכון?
תגובת משרד התחבורה לא נמסרה
חשוב לציין שבכתבה לא האשימו את משרד התחבורה אלא את נהגי המוניות ולכן תגובה של המשרד לא מחויבת.
אבל גם אני הייתי רוצה לדעת מה יש למשרד התחבורה להגיד בנדון...

בכתבה גם נעשה הקישור החשוב לעוצר המורחב שהוטל על התחבורה הציבורית המוסדרת בחגים, מה שחייב את הנוסעים להשתמש בשירותיהן המפוקפקים של המוניות.
 

sl 3977

New member
כל המצב הזה קורה

תגובת משרד התחבורה לא נמסרה
חשוב לציין שבכתבה לא האשימו את משרד התחבורה אלא את נהגי המוניות ולכן תגובה של המשרד לא מחויבת.
אבל גם אני הייתי רוצה לדעת מה יש למשרד התחבורה להגיד בנדון...

בכתבה גם נעשה הקישור החשוב לעוצר המורחב שהוטל על התחבורה הציבורית המוסדרת בחגים, מה שחייב את הנוסעים להשתמש בשירותיהן המפוקפקים של המוניות.
כל המצב הזה קורה
ביגלל חאפר התחבורע ישראל כץ פשוט ביזיון שהוא ממשיך להיות שר התחבורע
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ישראל כץ הוא אחד משרי התחבורה

כל המצב הזה קורה
ביגלל חאפר התחבורע ישראל כץ פשוט ביזיון שהוא ממשיך להיות שר התחבורע
ישראל כץ הוא אחד משרי התחבורה
הטובים ביותר שידעה מדינת ישראל מעולם.
 

amit1270

New member
האם זה קשור לעבודת המשרד שעליו הוא מופקד?

לא היא לא, אבל בכל זאת
עם כל יום שעובר, אני מחזיק מהשר כץ יותר ויותר. ואתה יודע שקשה להוציא ממני מחמאה לפוליטיקאי.
האם זה קשור לעבודת המשרד שעליו הוא מופקד?
 

אשרי1987

New member
זה שר גרוע מאוד ישראל כץ

ישראל כץ הוא אחד משרי התחבורה
הטובים ביותר שידעה מדינת ישראל מעולם.
זה שר גרוע מאוד ישראל כץ
1.בזבוז כספים על פרוייקט מיותר של עלייה מאחור בקוים 4,5,104 שיש דברים חשובים הרבה יותר
2.הרפורמה בתח"צ בגוש דן לא מחזירים קוים כדי לא להודות בטעות
3.השבתה של אוטובוסים מםפרקיים בחברת דן מבחלי להכניס במקומם אוטובוסים חדשים או יד שניה,מה שגורם למחסור באוטובוסים
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אושרי, כדור הארץ קורא לך

זה שר גרוע מאוד ישראל כץ
1.בזבוז כספים על פרוייקט מיותר של עלייה מאחור בקוים 4,5,104 שיש דברים חשובים הרבה יותר
2.הרפורמה בתח"צ בגוש דן לא מחזירים קוים כדי לא להודות בטעות
3.השבתה של אוטובוסים מםפרקיים בחברת דן מבחלי להכניס במקומם אוטובוסים חדשים או יד שניה,מה שגורם למחסור באוטובוסים
אושרי, כדור הארץ קורא לך
1. לא בזבוז כספים ולא נעליים: פרויקט חשוב מאין כמוהו שיש להחילו על שאר הקווים במדינה ויפה שעה אחת קודם.
2. כבר דיברנו על זה מספיק - אין טעם לפתוח פה שרשוריפלצת חדשים.
3. ההשבתה של המפרקיות הגיעה ביוזמתו של ראש העיר הדביל שלכם ולא ממשרד התחבורה. מבחינתו של ראש העיר - אם זה היה ביכולתו - הוא היה הופך את תל אביב לפקק מוניות שרות אחד גדול.

ולא, אני לא מתכוון למנות את כל הר הפרוייקטים הלאומיים שקידם השר בקדנציה שלו. דברים שלא זזו פה חמישים שנה - קורמים עור וגידים בזכותו.
 

mister K

New member
כמדומני שאושרי הוא רמת גני...

אושרי, כדור הארץ קורא לך
1. לא בזבוז כספים ולא נעליים: פרויקט חשוב מאין כמוהו שיש להחילו על שאר הקווים במדינה ויפה שעה אחת קודם.
2. כבר דיברנו על זה מספיק - אין טעם לפתוח פה שרשוריפלצת חדשים.
3. ההשבתה של המפרקיות הגיעה ביוזמתו של ראש העיר הדביל שלכם ולא ממשרד התחבורה. מבחינתו של ראש העיר - אם זה היה ביכולתו - הוא היה הופך את תל אביב לפקק מוניות שרות אחד גדול.

ולא, אני לא מתכוון למנות את כל הר הפרוייקטים הלאומיים שקידם השר בקדנציה שלו. דברים שלא זזו פה חמישים שנה - קורמים עור וגידים בזכותו.
כמדומני שאושרי הוא רמת גני...
לכן ראש העיר אליו התכוונת הוא לא ראש העיר שלו.
אבל למעשה גם מבלי להתכוון אמרת דבר נכון, שכן גם ראש העיר המושחת של רמת גן התנגד מספר פעמים באופן נחרץ לנסיעת מפרקיות בעירו. הוא היה שותף מלא של חולדאי להוצאת המפרקיות מקו 61, שהפכה אותו לקו קטסטרופלי מבחינת עומס הנוסעים עד היום.
מה שכבר בטוח הוא שממנו תושבי רמת גן יפטרו סופית בחוד חודש ונקווה שניפטר גם מחולדאי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


כמדומני שאושרי הוא רמת גני...
לכן ראש העיר אליו התכוונת הוא לא ראש העיר שלו.
אבל למעשה גם מבלי להתכוון אמרת דבר נכון, שכן גם ראש העיר המושחת של רמת גן התנגד מספר פעמים באופן נחרץ לנסיעת מפרקיות בעירו. הוא היה שותף מלא של חולדאי להוצאת המפרקיות מקו 61, שהפכה אותו לקו קטסטרופלי מבחינת עומס הנוסעים עד היום.
מה שכבר בטוח הוא שממנו תושבי רמת גן יפטרו סופית בחוד חודש ונקווה שניפטר גם מחולדאי.
 

down under

New member
חולדאי הוא ראש העיר הכי טוב בארץ אי פעם

כמדומני שאושרי הוא רמת גני...
לכן ראש העיר אליו התכוונת הוא לא ראש העיר שלו.
אבל למעשה גם מבלי להתכוון אמרת דבר נכון, שכן גם ראש העיר המושחת של רמת גן התנגד מספר פעמים באופן נחרץ לנסיעת מפרקיות בעירו. הוא היה שותף מלא של חולדאי להוצאת המפרקיות מקו 61, שהפכה אותו לקו קטסטרופלי מבחינת עומס הנוסעים עד היום.
מה שכבר בטוח הוא שממנו תושבי רמת גן יפטרו סופית בחוד חודש ונקווה שניפטר גם מחולדאי.
חולדאי הוא ראש העיר הכי טוב בארץ אי פעם
ואתה מוזמן לשאול את שופט התעבורה/נוער/תעסוקה הידוע בכינויו וילהלם או פד"פ.
שנינו חושבים שרון חולדאי הוא ראש העיר הכי טוב שהיה בכלל בארץ אי פעם. אני לא צוחק.
את האופי השחצני שלו אינני סובל.
אבל אינני יכול להתעלם מכל מה שהוא עשה לעיר. הוא שדרג אותה 7 מדרגות שדרוג.

להלן רשימת השגיו העצומים בעיר העברית הראשונה בארץ:


- שיקום נמל ת"א והפיכתו לפנינה תיירותית ובליינותית של ממש
- שיקום פארק הירקון והארכתו מזרחה עד לקרית עתידים
- סלילת שבילי אופניים בפארק הירקון עד עתידים
- פרוייקט תל אופן
- שבילי אופניים אמיתיים בכל שדרות ת"א
- שבילי אופניים אמיתיים ומופרדים מהכביש וגם מהמדרכה, ועוד על חשבון מכוניות(!!!) ברחובות פנקס, יצחק שדה, משה דיין, בלוך, שינקין
- שיקום ושיפוץ רח' אבן גבירול
- הקמת מתחם התחנה במנשיה
- הזזת בנייני שרונה הישנים על מנת להרחיב את רח' קפלן
- עידוד בניית מגדלי דירות
- שיפוץ שד' רוטשילד בעיקר מהאמצע שלהן ועד לקצה המערבי
- הקמת פארק בדרום נמל יפו (המדרון)
- שיפוץ נרחב של הרבה רחובות ביפו
- הקצאת נת"ץ ברח' אבן גבירול
- שדרוג רח' יצחק אלחנן
- עמידה עקשת על תקני חנייה דרקוניים למגדלי משרדים חדשים בעיר (למרות שרוב הטוקבקיסטים נגד זה)
- שדרוג אזור שד' ההשכלה ומזרח יגאל אלון
- שיפוץ כיכר רבין והפסל שבה
- נסיון לרוקן את דיזנגוף מאוטובוסים (אני בעד שהם יעברו לבן יהודה וגם לירקון ולאבן גבירול)
- התחלת שיקום נמל יפו
- שיפוץ הבימה, היכל התרבות והכיכר שביניהן
- הקמת טיילת מחוף תל ברוך צפון ועד לנמל ת"א
- הארכת רח' איינשטיין לכוון הים
- הארכת רח' לוי אשכול עד לשד' רוקח עם ככר (מעגל תנועה) יפה באמצע
- הקמת פארק שרונה המשוקם והמדהים (יפתח בקרוב)
- מעצבן שמאלנים הזויים דוגמאת ח"כ דב חנין
 

mister K

New member
חולדאי קידם מאוד את העיר וזה נכון

חולדאי הוא ראש העיר הכי טוב בארץ אי פעם
ואתה מוזמן לשאול את שופט התעבורה/נוער/תעסוקה הידוע בכינויו וילהלם או פד"פ.
שנינו חושבים שרון חולדאי הוא ראש העיר הכי טוב שהיה בכלל בארץ אי פעם. אני לא צוחק.
את האופי השחצני שלו אינני סובל.
אבל אינני יכול להתעלם מכל מה שהוא עשה לעיר. הוא שדרג אותה 7 מדרגות שדרוג.

להלן רשימת השגיו העצומים בעיר העברית הראשונה בארץ:


- שיקום נמל ת"א והפיכתו לפנינה תיירותית ובליינותית של ממש
- שיקום פארק הירקון והארכתו מזרחה עד לקרית עתידים
- סלילת שבילי אופניים בפארק הירקון עד עתידים
- פרוייקט תל אופן
- שבילי אופניים אמיתיים בכל שדרות ת"א
- שבילי אופניים אמיתיים ומופרדים מהכביש וגם מהמדרכה, ועוד על חשבון מכוניות(!!!) ברחובות פנקס, יצחק שדה, משה דיין, בלוך, שינקין
- שיקום ושיפוץ רח' אבן גבירול
- הקמת מתחם התחנה במנשיה
- הזזת בנייני שרונה הישנים על מנת להרחיב את רח' קפלן
- עידוד בניית מגדלי דירות
- שיפוץ שד' רוטשילד בעיקר מהאמצע שלהן ועד לקצה המערבי
- הקמת פארק בדרום נמל יפו (המדרון)
- שיפוץ נרחב של הרבה רחובות ביפו
- הקצאת נת"ץ ברח' אבן גבירול
- שדרוג רח' יצחק אלחנן
- עמידה עקשת על תקני חנייה דרקוניים למגדלי משרדים חדשים בעיר (למרות שרוב הטוקבקיסטים נגד זה)
- שדרוג אזור שד' ההשכלה ומזרח יגאל אלון
- שיפוץ כיכר רבין והפסל שבה
- נסיון לרוקן את דיזנגוף מאוטובוסים (אני בעד שהם יעברו לבן יהודה וגם לירקון ולאבן גבירול)
- התחלת שיקום נמל יפו
- שיפוץ הבימה, היכל התרבות והכיכר שביניהן
- הקמת טיילת מחוף תל ברוך צפון ועד לנמל ת"א
- הארכת רח' איינשטיין לכוון הים
- הארכת רח' לוי אשכול עד לשד' רוקח עם ככר (מעגל תנועה) יפה באמצע
- הקמת פארק שרונה המשוקם והמדהים (יפתח בקרוב)
- מעצבן שמאלנים הזויים דוגמאת ח"כ דב חנין
חולדאי קידם מאוד את העיר וזה נכון
ראוי לציין גם את נושא הדאגה לניקיון הרחובות שהוא מעל ומעבר, ובכלל אני לא חולק על כך שחולדאי הוא ביצועיסט מצוין.

אבל הבעיה העיקרית איתו היא עצם היותו ראש עיר לא חברתי בעליל, מה שנובע מאותו אופי שחצני ומתנשא אותו ציינת בעצמך.

- הוא הופך את תל אביב לעיר לעשירים בלבד, כשכיום אין שום סיכוי לבעל משכורת ממוצעת לרכוש דירה בעיר הזאת
- בונה מגדלים מכוערים שנרכשים על ידי כל מיני מליינים מחו"ל שבאים לפה לחודש בשנה, בזמן שלאנשים "רגילים" אין איפה לגור בעיר
- בתקופתו הגיעה בועת הנדל"ן בעיר לממדים עצומים, על המחירים אין צורך להרחיב וזה לא איכפת לו בכלל
- מזניח את שכונות הדרום כשמבחינתו נראה שהעיר מגיעה רק עד קצה אלנבי וזהו
- הוא ראש עיר אנטי תח"צי בעליל! וגם על זה אני חושב שאין צורך להרחיב כאן (כל מה שהוא אמר כביכול בעד תח"צ היה גימיק, בפועל הוא עשה רק רע בנושא!)

ואפשר להמשיך ולהוסיף עוד דברים שבגללם הוא לוקח את תל אביב למקום לא טוב לדעת רבים, על אף הניהול הטוב של העיר בתקופתו.
להיות ראש עיר זה לא רק להיות מנהל ורבים תושבי תל אביב שמרגישים שחולדאי גונב להם את העיר מתחת לידיים.
 

down under

New member
הערות לגבי חלק ממה שרשמת

חולדאי קידם מאוד את העיר וזה נכון
ראוי לציין גם את נושא הדאגה לניקיון הרחובות שהוא מעל ומעבר, ובכלל אני לא חולק על כך שחולדאי הוא ביצועיסט מצוין.

אבל הבעיה העיקרית איתו היא עצם היותו ראש עיר לא חברתי בעליל, מה שנובע מאותו אופי שחצני ומתנשא אותו ציינת בעצמך.

- הוא הופך את תל אביב לעיר לעשירים בלבד, כשכיום אין שום סיכוי לבעל משכורת ממוצעת לרכוש דירה בעיר הזאת
- בונה מגדלים מכוערים שנרכשים על ידי כל מיני מליינים מחו"ל שבאים לפה לחודש בשנה, בזמן שלאנשים "רגילים" אין איפה לגור בעיר
- בתקופתו הגיעה בועת הנדל"ן בעיר לממדים עצומים, על המחירים אין צורך להרחיב וזה לא איכפת לו בכלל
- מזניח את שכונות הדרום כשמבחינתו נראה שהעיר מגיעה רק עד קצה אלנבי וזהו
- הוא ראש עיר אנטי תח"צי בעליל! וגם על זה אני חושב שאין צורך להרחיב כאן (כל מה שהוא אמר כביכול בעד תח"צ היה גימיק, בפועל הוא עשה רק רע בנושא!)

ואפשר להמשיך ולהוסיף עוד דברים שבגללם הוא לוקח את תל אביב למקום לא טוב לדעת רבים, על אף הניהול הטוב של העיר בתקופתו.
להיות ראש עיר זה לא רק להיות מנהל ורבים תושבי תל אביב שמרגישים שחולדאי גונב להם את העיר מתחת לידיים.
הערות לגבי חלק ממה שרשמת
הידעת שהתקציבים לשיקום ופיתוח שכונות הדרום (יפו, פלורנטין, התקווה, נווה ברבור, דרום יד אליהו ועוד)
הם יותר גבוהים, ובהרבה, מהתקציבים למרכז/צפון העיר?
גלשתי הרבה בפורום ת"א של תפו"ז אנשים במשך השנים ושם מדי פעם הביאו את הנתונים הללו.

אני דווקא בעד המגדלים וממש אין הוכחה שהמגדלים הללו גרועים לעיר.
תח"צית ותשתיתית הם דוקא טובים. מרכזים המון אנשים במקום קטן אחד מבחינת שטח המגרש.
וממש לא רוב הדירות במגדלים רייקים כי הם של תושבי חוץ, ממש ממש או ממש ממשותיים לא.
להערכתי במקרה המקסימלי 20% מהדירות הן כאלו.
גם לעשירים יש זכות לגור בארץ בכלל ובת"א בפרט, האלטרנטיבה של וילות היא פשע סביבתי של ממש.
ומגדלי היוקרה הם ממש לא על חשבון דיור בר השגה, אם רוצים. ממש לא.

אתה גם סותר את עצמך. אם אפילו אתה מודה שהניהול של העיר היה טוב, אז כיצד בדיוק
רבים מהתושבים מרגישים שהוא גונב להם את העיר מתחת לידיים?

אגב, בכל המרובע הבא: רח' בני דן, דרך נמיר, שד' שאול המלך, רח' בן יהודה,
כמה מגדלי יוקרה לדירות יש במרובע העצום הזה בשטחו?
שים לב, פארק צמרת על 11 מגדליו לא נמצא בו, שכן הגבול המזרחי של המרובע היא המדרכה המערבית של דרך נמיר.
ובכן, במרובע הזה יש בסך הכל 18 מגדלי יוקרה למגורים, כאשר 6 מתוכם היו קיימים לפני 98' היא שנת הבחרו לראשונה לראשות ת"א-יפו.
המגדלים הקיימים קודם: דיזנגוף (נחנך ב-86'), גן העיר (נחנך ב-89'), ככר המדינה בויצמן (סוף שנות ה-80), מגדלי פנקס (ליד ככר המדינה מתחילת ה-80),
מגדל בזל (מסוף שנות ה-80), לונדון מיניסטור (משנות ה-70).
כמות של כ-20 מגדלים בלבד על מרובע עצום שכזה זה אפילו לא טיפה בים או בטל בשישים.
 

mister K

New member
ניהול עיר טוב לא עומד בסתירה לגניבת העיר.

הערות לגבי חלק ממה שרשמת
הידעת שהתקציבים לשיקום ופיתוח שכונות הדרום (יפו, פלורנטין, התקווה, נווה ברבור, דרום יד אליהו ועוד)
הם יותר גבוהים, ובהרבה, מהתקציבים למרכז/צפון העיר?
גלשתי הרבה בפורום ת"א של תפו"ז אנשים במשך השנים ושם מדי פעם הביאו את הנתונים הללו.

אני דווקא בעד המגדלים וממש אין הוכחה שהמגדלים הללו גרועים לעיר.
תח"צית ותשתיתית הם דוקא טובים. מרכזים המון אנשים במקום קטן אחד מבחינת שטח המגרש.
וממש לא רוב הדירות במגדלים רייקים כי הם של תושבי חוץ, ממש ממש או ממש ממשותיים לא.
להערכתי במקרה המקסימלי 20% מהדירות הן כאלו.
גם לעשירים יש זכות לגור בארץ בכלל ובת"א בפרט, האלטרנטיבה של וילות היא פשע סביבתי של ממש.
ומגדלי היוקרה הם ממש לא על חשבון דיור בר השגה, אם רוצים. ממש לא.

אתה גם סותר את עצמך. אם אפילו אתה מודה שהניהול של העיר היה טוב, אז כיצד בדיוק
רבים מהתושבים מרגישים שהוא גונב להם את העיר מתחת לידיים?

אגב, בכל המרובע הבא: רח' בני דן, דרך נמיר, שד' שאול המלך, רח' בן יהודה,
כמה מגדלי יוקרה לדירות יש במרובע העצום הזה בשטחו?
שים לב, פארק צמרת על 11 מגדליו לא נמצא בו, שכן הגבול המזרחי של המרובע היא המדרכה המערבית של דרך נמיר.
ובכן, במרובע הזה יש בסך הכל 18 מגדלי יוקרה למגורים, כאשר 6 מתוכם היו קיימים לפני 98' היא שנת הבחרו לראשונה לראשות ת"א-יפו.
המגדלים הקיימים קודם: דיזנגוף (נחנך ב-86'), גן העיר (נחנך ב-89'), ככר המדינה בויצמן (סוף שנות ה-80), מגדלי פנקס (ליד ככר המדינה מתחילת ה-80),
מגדל בזל (מסוף שנות ה-80), לונדון מיניסטור (משנות ה-70).
כמות של כ-20 מגדלים בלבד על מרובע עצום שכזה זה אפילו לא טיפה בים או בטל בשישים.
ניהול עיר טוב לא עומד בסתירה לגניבת העיר.
העיר נקייה, מנוהלת טוב ונבנים הרבה פרוייקטים זה נכון. אבל ההרגשה בקרב רבים היא שאין דאגה לאזרח הקטן ולצרכיו.
יוקר המחייה בעיר הולך וגדל, מצוקת הדיור אדירה, התחבורה הציבורית על הפנים וזהו נושא שאם חולדאי באמת היה רוצה, היה משתפר ללא עוררין. תראה את חיפה לעומת תל אביב, היא עקפה אותה בסיבוב מבחינת יעילות התח"צ ולא רק בגלל שאין שם עוצר שבת (אבל גם זה חשוב כמובן וגם בעניין הזה חולדאי רק דיבר ולא באמת מתכוון לעשות משהו). שלא לדבר על זיהום האויר שנגרם מאותן עשרות אלפי מכוניות פרטיות.
העיר נהפכת לעיר לעשירים והרבה אנשים שאוהבים את תל אביב לא רוצים שזה יהיה האופי שלה בעוד כמה שנים.

לגבי מגדלי המגורים, נכון שהיו כאלה גם לפני חולדאי אבל בתקופתו צמחו עוד רבים והמגמה הזאת הולכת וממשיכה.

לגבי התקציבים לפיתוח שכונות הדרום, יכול להיות שאתה צודק (אני מודה שלא בדקתי) אבל העובדות מדברות בעד עצמן... השכונות נראות על הפנים לעומת שאר חלקי העיר.
הניקיון טוב באותה מידה (אפילו בשבת מפנים את הזבל), אבל חוץ מזה... נאדה! אם יש תקציב, כנראה שזה לא בא לידי ביטוי בשטח. ועוד לא דיברנו על בעיית הפליטים הקשה באזורים מסוימים.
 
שתי האגורות שלי בנושא.

ניהול עיר טוב לא עומד בסתירה לגניבת העיר.
העיר נקייה, מנוהלת טוב ונבנים הרבה פרוייקטים זה נכון. אבל ההרגשה בקרב רבים היא שאין דאגה לאזרח הקטן ולצרכיו.
יוקר המחייה בעיר הולך וגדל, מצוקת הדיור אדירה, התחבורה הציבורית על הפנים וזהו נושא שאם חולדאי באמת היה רוצה, היה משתפר ללא עוררין. תראה את חיפה לעומת תל אביב, היא עקפה אותה בסיבוב מבחינת יעילות התח"צ ולא רק בגלל שאין שם עוצר שבת (אבל גם זה חשוב כמובן וגם בעניין הזה חולדאי רק דיבר ולא באמת מתכוון לעשות משהו). שלא לדבר על זיהום האויר שנגרם מאותן עשרות אלפי מכוניות פרטיות.
העיר נהפכת לעיר לעשירים והרבה אנשים שאוהבים את תל אביב לא רוצים שזה יהיה האופי שלה בעוד כמה שנים.

לגבי מגדלי המגורים, נכון שהיו כאלה גם לפני חולדאי אבל בתקופתו צמחו עוד רבים והמגמה הזאת הולכת וממשיכה.

לגבי התקציבים לפיתוח שכונות הדרום, יכול להיות שאתה צודק (אני מודה שלא בדקתי) אבל העובדות מדברות בעד עצמן... השכונות נראות על הפנים לעומת שאר חלקי העיר.
הניקיון טוב באותה מידה (אפילו בשבת מפנים את הזבל), אבל חוץ מזה... נאדה! אם יש תקציב, כנראה שזה לא בא לידי ביטוי בשטח. ועוד לא דיברנו על בעיית הפליטים הקשה באזורים מסוימים.
שתי האגורות שלי בנושא.
אולי בתור תל אביבי, אתה מרגיש שהתחבורה הציבורית לא טובה. בתור תושב השרון, אני מקנא בך. יש לך הרבה קווים תדירים. יש לך נת"צים שגם חולדאי קידם. יש לך שבילי אופניים אמיתיים (כן, גם אופניים זה כלי תחבורה) יש לך מוניות שרות שעוזרות מעט בלילות, בשבתות ובחגים. יש לך את תל אופן.

אז נכון, לחיפה יש את המטרונית. מה שלא ברור הוא למה חולדאי אשם בזה שבתל אביב אין. הרי עירית תל אביב לא קרובה אפילו לגיוס התקציב הדרוש להקמת מערכת תחב"צ. מה אתה מצפה מחולדאי לעשות עוד? הרי יש צדק באמירה שאין לו סמכות אמיתית ואין לו תקציב.

לגבי הדיור, אתה מתעלם מהעובדה שתל אביב נמצאת במדינת ישראל. תל אביב היא (בצדק) מוקד משיכה לאוכלוסיה חזקה ולכן צפוי שמחירי הדיור יהיו גבוהים יותר מהממוצע הארצי וכך "תמיד" היה. בשערוריה של מחירי הדיור הגבוהים במדינה כולה חולדאי גם כן לא אשם. אם כבר, הוא מצליח לקדם דיור בר השגה. אפילו אם הכמות לא גדולה, יש בכך תקדים.

תל אביב לא נהפכת לעיר של עשירים. תל אביב תמיד הייתה עיר של עשירים. מה שהשתנה הוא הקיטוב בין העשירים לשאר והאופן שבו בוחרים היום לבטא את העושר בפומבי.
 

mister K

New member
התח"צ בת"א לא ראויה יחסית לסדר הגודל של העיר

שתי האגורות שלי בנושא.
אולי בתור תל אביבי, אתה מרגיש שהתחבורה הציבורית לא טובה. בתור תושב השרון, אני מקנא בך. יש לך הרבה קווים תדירים. יש לך נת"צים שגם חולדאי קידם. יש לך שבילי אופניים אמיתיים (כן, גם אופניים זה כלי תחבורה) יש לך מוניות שרות שעוזרות מעט בלילות, בשבתות ובחגים. יש לך את תל אופן.

אז נכון, לחיפה יש את המטרונית. מה שלא ברור הוא למה חולדאי אשם בזה שבתל אביב אין. הרי עירית תל אביב לא קרובה אפילו לגיוס התקציב הדרוש להקמת מערכת תחב"צ. מה אתה מצפה מחולדאי לעשות עוד? הרי יש צדק באמירה שאין לו סמכות אמיתית ואין לו תקציב.

לגבי הדיור, אתה מתעלם מהעובדה שתל אביב נמצאת במדינת ישראל. תל אביב היא (בצדק) מוקד משיכה לאוכלוסיה חזקה ולכן צפוי שמחירי הדיור יהיו גבוהים יותר מהממוצע הארצי וכך "תמיד" היה. בשערוריה של מחירי הדיור הגבוהים במדינה כולה חולדאי גם כן לא אשם. אם כבר, הוא מצליח לקדם דיור בר השגה. אפילו אם הכמות לא גדולה, יש בכך תקדים.

תל אביב לא נהפכת לעיר של עשירים. תל אביב תמיד הייתה עיר של עשירים. מה שהשתנה הוא הקיטוב בין העשירים לשאר והאופן שבו בוחרים היום לבטא את העושר בפומבי.
התח"צ בת"א לא ראויה יחסית לסדר הגודל של העיר
עם כל הכבוד לתל אופן שהוא פרוייקט מבורך מאוד אשר לחולדאי מגיע הקרדיט לקיומו, אופניים הם לא תחבורה ציבורית.
גם מוניות שרות זו לא תחבורה ציבורית ראויה ומבחינתי הן הרעה ולא שיפור.
בתל אביב לא קיימת מערכת הסעת המונים שנדרשת יותר מבכל עיר אחרת. 15 שנה חולדאי בשלטון, הוא ראש עיר חזק מאוד שהיה יכול לשפר את התחבורה הציבורית בעיר, לשנות את כל המערך, להפעיל קווי BRT וגם להיאבק באמת על תחבורה ציבורית בשבת ולא להגיד כל מיני דברים ומיד להוריד אותם מסדר היום...

מה הוא עשה בנושא? כלום! בעוד שבחיפה השתנה כל מערך התח"צ בעיר ואפילו בירושלים יש סימנים של שיפור, דווקא בתל אביב המשפיעה על כל גוש דן, הסתכמה העשייה ברפורמה כושלת שמלכתחילה לא נועדה להעלות את מספר הנסיעות אלא להסדיר את השירות בלבד, עבור כל מי שאין לו ברירה אלא להשתמש בתח"צ. והרפורמה הזאת עוד הייתה חצי נחמה... התוכנית המקורית של חולדאי יחד עם מהנדס העיר לשעבר גורביץ', הייתה להוציא עוד קווי אוטובוס ממרכז העיר, להוציא את כל המפרקיות ללא יוצא מן הכלל ולהפעיל רק מיניבוסים שלא יפריעו יותר מדי לרווחתם של כל משתמשי הרכב הפרטי. מי היה מאמין שמשרד התחבורה יהיה זה שיציל את העיר מכאוס תחבורתי כולל, בכך שלא קיבל את התוכנית ההזויה הזאת.

תקציבים יש לו בשפע, עיריית תל אביב רחוקה מלהיות ענייה וגם משרד האוצר יקצה תקציבים כמו בפרוייקט המטרונית בחיפה. חולדאי פשוט לא רוצה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כי הנושא מעולם לא היה בראש מעייניו! רק עכשיו הבינו סוף סוף שאין ברירה ומקדמים לפחות את ה-BRT בקו האדום בלית ברירה. אם זה היה תלוי רק בחולדאי, גם זה לא היה קורה.
כתושב השרון, גם אתה צריך לקוות לשיפור התח"צ בתל אביב שכן הדבר ישפיע אוטומטית על כל הרצף העירוני בגוש דן. לא מדובר פה בעיר כמו ירושלים שדואגת רק לעצמה אלא במערכת שמתחילה בתל אביב ותגיע גם לשרון, גם לפתח תקוה במזרח וגם לראשל"צ בדרום. במובן מסוים אפשר להגיד שחולדאי תוקע את קידומה של מערכת התח"צ בכל גוש דן, בעזרת עוד כמה ראשי ערים כמו צבי בר. נכון שהדבר הוא לא רק בסמכותו, אבל ראש עיר חזק כמותו יכול להשפיע משמעותית אם הוא רוצה.

לגבי הדיור, כמובן שתל אביב היא חלק מבועת הנדל"ן בכל המדינה ובכך חולדאי לא אשם, אבל המצב פה כבר נהיה בלתי נסבל. דיור בר השגה הוא הבטיח לקדם, בינתיים לא רואים מזה כלום.
תל אביב לא תמיד הייתה עיר של עשירים, זה ממש לא נכון. היו שכונות של עשירים, אבל כיום כל העיר הופכת לכזאת. מה שבתחום העיר כן קשור לעומד בראשה. הוא כן יכול לבחור אם להקצות יותר שטחים ליזמים שיבנו עליהם עוד מגדלי פאר או לבנות דיור צנוע יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה