'כמה 'ש'אלות

  • פותח הנושא צ26
  • פורסם בתאריך

צ26

New member
'כמה 'ש'אלות

''אחר'י ע'וד אכ'זב'ה' וכ'שילון' ממ'שי'כים הלאה'. ה'חוד'ש לא ממ'ש ה'תאכ'זב'תי'' לא יודעת למה, פ'שוט לא היו יותר מידי ציפיות אך מרג'יז בכ'ל ז'את. 1. י'ש לי ציסטה ב'שחלה הר'ופאה ש'לי המליצה על לפרוס'קופיה והג'דירה את זה כ'ניתוח כדי להוציא את הציסטה. משהי עברה דבר כזה? אש'מח לשמוע אם כן ואיך זה. 2. משהי מכירה רופא נשים טוב במאוחדת? אני גרה באזור ירוש'לים אבל לא אכפת לי לנסוע קצת. לפני שאני אחליט על ניתוח אני רוצה חוות דעת נוספת. 3'. בנתיים אני אתחיל עם פיורגיון, זריקות פעם ראשונה אך ללא הזרעה עדיין. עוד חודשיים הרופאה שלי רוצה להתחיל עם הזרעות אם עדיין צריך, כמובן שאני מקווה שלא. אני בטיפולים עכשיו חצי ש'נה ללא בעיה מוגדרת אצלי ואצל בעלי. הכל נראה תקין. אחרי כמה זמן התחלתן הזרעות? אשמח מאד אם משהי תוכל לענות לי! תודה ובהצלחה לכולן!
 

צ26

New member
תודה על המסר

שלחתי לך גם מסר. סליחה על ההפגזה עם כל כך הרבה שאלות. אני ממש מפחדת מעצם המילה ניתוח.
 

צ26

New member
תודה, אני אפנה אליך אולי בהמשך

לשאלות נוספות.
 

שינובו

New member
איזו ציסטה זו?

יש ציסטות מסוגים שונים, אני מניחה שזו שיש לך היא לא מהסוג שעובר אחרי גלולות. אני מציעה לך לא למהר לנתח. מאוד כדאי ללכת לחוות דעת נוספת, כי ברוב המקרים לא מסירים את הציסטה מחשש לפגיעה בשחלה. האם זו ציסטה של אנדומטריוזיס? מציעה לך גם להכנס לקומונה של האנדו' ולהתייעץ עם הבנות שם. ובכל מקרה, ללכת רק למומחה פוריות. בהצלחה!
 

צ26

New member
לא בדיוק יודעים איזה ציסטה זאת

יכול להיות אנדומטריומה ואם זה היה בטוח זה הכל היה בסדר ולא היו נוגעים ויכול להיות שזאת ציסטה סרוזית. לא יודעת בדיוק מה זה אומר אבל במקרה כזה צריך להוציא. הרופאה שלי מתייעצת עם רופא נוסף, שניהם מומחים לפוריות, ואני כמובן אלך לדעה נוספת. לא מנתחיםי אותי כל כך בקלות. משהי יודעת מה זה ציסטה סרוזית?
 
בדיקת דם לחלבון ca-125

מומלצת. אבחנה סופית של ציסטה ניתנת רק לאחר בדיקה היסטולוגית. בכל מקרה - נהוג להתערב כירורגית כאשר גודל הציסטה מעל 4 ס"מ והיא לא נעלמת לאחר כ-5 חודשים והכל כמובן בכפוף לסימפטומים שאת מתארת. בהצלחה
 

צ26

New member
אם הציסטה קטנה הרבה יותר אפשר

לעזוב אותה בשקט? הגודל הוא 26X42 ממ. זה הכל. תוצאות בדיקת הדם יצאו מעט גבוהות. במהלך החצי שנה האחרונה, מאז שהיא התגלתה, הגודל אינו משתנה.
 
הפחד המוצדק של הרופא

הוא שלילת ממאירות. שווה להתייעץ עם מומחה נוסף לגבי המירקם של הציסטה, האם היא מורכבת ממחיצות, צלולה/עכורה- אולי יהיה ניתן להמליץ על שאיבה נרתיקית ושליחתה לבדיקה היסטולוגית. התערבות כירורגית היא הפחות מומלצת כי היא פוגעת תמיד ברקמת השחלה, גם כשכתוב בדו"ח הניתוח "הציסטה הוסרה בשלמות מבלי לפגוע ברקמת השחלה.." זה לא נכון ולא יכול להיות נכון. הכירורג המנוסה ביותר לא יכול להסיר ציסטה מבלי לפגוע בשחלה לכן התערבות כירורגית היא הפחות מומלצת. יש פעמים שאין מנוס כדי לשלול ממאירות חלילה או כאשר הציסטה מפריעה לתיפקוד היומיומי שלך (והבנתי שלא כך הוא) - שוב צריך להתייעץ עם מומחה ולא למהר לסכין. שיהיה לך בהצלחה רבה.
 

נועם@בת

New member
נתפס לך ה' ' ' ' ' P-: ?

אני חושבת שההחלטה לשמוע חוות דעת נוסת היא החלטה טובה. לא יודעת על מי להמליץ, אבל אולי הבנות בקומונת האנדו ידעו. בהצלחה נועם
 
למעלה