כמה שאלות

כמה שאלות

היי לכולם


אני די מתעניינת בצילום, וקניתי לפני חצי שנה בערך מצלמת ניקון D3100 - כן, אני יודעת שהיא יחסית פשוטה.. אבל היי, אני רק מתחילה והמצלמה עלתה לי 3000 ש"ח (!)
בכל אופן, קיבלתי איתה בקיט עדשה 18-55 וצילמתי איתה די הרבה, ואז חשקה נפשי בעדשה רחבה יותר ורכשתי לפני 3 חודשים בארה"ב עדשה 55-200 עם מייצב תמונה - שאגב לא ידעתי על זה, ולא ידעתי עד כמה זה משפיע על התמונה.

עכשיו אני ממש רוצה עדשה 50mm, ואני די מרגישה שאחרי שאני אקנה אותה אני אזניח את העדשה הרחוקה שלי, אולי כדאי למכור אותה? למרות שהיא עושה תמונות מעולות. צילמתי בה אולי פעמיים, 200 קליקים בערך...

אתם בטח שואלים את עצמכם "איפה השאלות בכל הסיפור הזה שהיא כותבת לנו?"


אז ככה:
1. מייצב תמונה, האם זה נחוץ גם בעדשה של 55mm?
2. מה ההבדל בין 1.4 ל1.8 בעדשה של 55mm? בתור מתחילה/חובבנית כמוני אולי ה1.8 יספיק? היא זולה בחצי מחיר מה1.4....
3. 1.8/1.4 מה זה בכלל?? מה זה עושה לתמונה?? הבנתי שיש גם 1.2
4. יש לי תחושה שהעדשה שבאה לי עם הקיט מצלמת פחות טוב מהתמונה הראשונה שצילמתי בה, כאילו מרוב ש"שיחקתי" עם הצמצם ורוחב העדשה משהו שם נדפק - אם כי בעדשה הרחוקה שהיא די חדשה היא מצלמת מעולה. אפשר אולי לאפס את כל ההגדרות לאיך שזה היה כשזה היה חדש?


זהו בינתיים, מצטערת מראש על הבורות

תודה לכל העונים
 

Gophoto

New member
בקצרה

תיקון טעות - קנית עדשה 55-200 - עדשה ארוכת מוקד (ולא רחבה, זה ההיפך) ביחס ל 18-55
1 - מייצב תמונה בהחלט עוזר אם יש, אבל לא הכרחי, תפקידו לייצב את התמונה במהירויות צילום נמוכות
2-3 - מה זה 1.8/1.4? זה גודל מפתח הצמצם, את מוזמנת לצפות בשיעורים המצורפים כדי להבין את התפקיד שלו, בתור מתחילה הייתי הולך על ה1.8
[URL]http://youtu.be/UasPiHtch3s[/URL]
[URL]http://youtu.be/j6Ti_YLco_o[/URL]
4- בדר"כ עדשות הקיט פחות איכותיות - אבל אין דרך "לאפס הגדרות" - פשוט תשמרי על העדשות שלך
 
תודה על העזרה...

אמרו לי עכשיו שגם 1.8 יכול להיות יקר, ואכן כך, 1.8G עולה 1000 ש"ח מסתבר שזה עם מנוע פוקוס וזה יותר פשוט. ו1.8D זה פוקוס ידני והוא עולה 500 ש"ח.. מה היית ממליץ?
 

sagiKor

New member
אין לה מנוע

היא עדשת אוטופוקוס אשר מסתמכת על מנוע במצלמה - מסומנת כ AF (התייחסות ל D לא נכונה ומטעה).
אם למצלמה שלך אין מנוע פוקוס אז את צריכה עדשה שיש לה מנוע משל עצמה - מסומנת כ AF-S
 
איך אני יכולה לדעת אם יש למצלמה שלי

מנוע אוטומטי? חיפשתי מפרט של המצלמה בנט ולא מצאתי, יש לי ניקון D3100, אתה יודע אם יש לה? או אם אני יכולה לבדוק על המצלמה?
 

ravivme

New member
תעשה אבחנה

בין פוקוס אוטומטי לבין מנוע פוקוס.
העדשה הזו יודעת לפקס אוטומטית , אבל היא נסמכת על המנוע שקיים בגוף במצלמה. עדשות אלה מסומנות ב- AF= Auto Focus
אם אין מנוע בגוף לא יהיה פוקוס אוטומטי ותצטרך לפקס ידנית.
ישנן עדשות מסדרות ישנות יותר שהן ידניות לגמרי. עבורן לא יעזור שום מנוע... הן יפקסו רק ידנית.
בעדשות החדשות של ניקון יש מנוע מובנה בתוך העדשה. אלה מסומנות ב- AF-S כמו שציין שגיא. הן יפקסו אוטומטית גם על גופים כמו ה- D3100 שאין להם מנוע פוקוס.
 

steiff

New member
מציע שתקני 35/1.8 AF-S

אורך מוקד שימושי יותר עבור המצלמה שלך, ודגם עדשה שכולל מנוע פוקוס מובנה ומתאים למצלמתך נטולת המנוע.
 
אוקיי...

אז למה אני שומעת מכל כיוון שעדשה 50mm היא מאסט לכל אחד שמחזיק מצלמת רפלקס? אחת אומרת לי שהיא כבר 8 שנים משתמשת רק עם העדשה הזו, ועוד אחד אומר שהוא משתמש בה הכי הרבה מכל העדשות שיש לו, נותנים לי הרגשה כאילו אני צריכה את העדשה 50mm ופשוט לזרוק את ה2 האחרות לפח.

אולי זה קשור שצילום שלי? אני לרוב מצלמת תמונות של המשפחה שלי , ברגיל אתם יודעים, וגם צילומי אופנה, ז"א דוגמניות מאופרות ולבושות...

וסתם כדי להשוויץ בתמונה מעלפת - איפור & סטיילינג - אני :) צילום - ידיד שלי במצלמה שלי
 

Pumi

New member
אין עדשה שהיא "מאסט"

העדשה שהיא "מאסט" בשבילך היא העדשה שאת באמת צריכה, בין אם היא 35, 50 או 600.

תעברי על התמונות שלך, ותסתכלי בעצמך באילו אורכי מוקד את משתמשת הכי הרבה. או שתקחי את ה 18-55 שלך, תשימי אותה על 50, ותסתובבי איתה ותראי האם זה נוח לך, או שאת כל הזמן "פוזלת" לכיוון ה 35mm.

היתרון ב 50mm שהן באות עם צמצם פתוח, מה שעוזר במקומות חשוכים ולא רוצה להשתמש ב flash (או ב ISO גבוה), והן נותנות פרספקטיבה "טבעית" יחסית.
וכמובן מקבלים בה את "יתרון" של עדשה קבועה, שהיא מכריחה אותך לעבוד עם הרגליים.

תקני מה שנוח לך להשתמש בו, ולא מה שאומרים לך שאת צריכה.
 

Pumi

New member
פספס אותי

הכוונה שתחברי את ה 18-55 להמצלמה שלך, תכווני אותה לאורך מוקד של 50mm, ותצלמי איתה רק באורך המוקד הזה.
מילים אחרות, אותה הכוונה. עכשיו זה מסתדר?

לא עדשה על עדשה
 

steiff

New member
תתעדכני...

עדשת 50 מ'מ היתה "מאסט" בעידן הפילם, משום שהיא נתנה פרספקטיבה קרובה מאד לזו של העין האנושית. בגלל הפופולאריות שלה היא יוצרה ביצור המוני ומכאן נובע גם המחיר הנמוך יחסית.
בעידן הדיגיטאלי העדשה האקוויוולנטית ל 50 מ'מ היא 35 מ'מ. ההבדל בין מימדי החישן הדיגיטלי למסגרת סרט הצילום היא שגורמת להבדל הזה. 35 מ'מ תיתן פרספקטיבה דומה לזו של העין האנושית, כך שאם יש עדשה שהיא "מאסט" זו 35 מ'מ.
ובכל מקרה אני מסכים עם הדעה שאין עדשה שהיא "מאסט". כשאומרים "שימי את ה 18-55 על 50 ותראי" אין הכוונה שתרכיבי עדשה על עדשה, אלא שתכווני את העדשה 18-55 שברשותך ל 50 מ'מ (או 35 מ'מ או כל אורך מוקד אחר שתבחרי) ונסי לצלם כמה תמונות באורך המוקד הזה. אורך המוקד שתמצאי שהכי מתאים לסוג הצילום שאת עוסקת בו הוא אורך המוקד של העדשה ש(אולי) כדאי לך לשקול לרכוש.

יש שני הרגלים "מגונים" שנשתיירו בעולם הצילום מימי הפילם וקשה מאד לשרש אותם:
1. עדשת 50 מ'מ היא "מאסט" (ולא היא, כפי שהסברתי למעלה).
2. צריך לשים פילטר UV להגנה על כל עדשה (ולא היא, הפילטר היה נחוץ להגנה על סרט הצילום מקרינת UV אבל אין בו צורך עם חישנים דיגיטליים שאינם רגישים לאורך הגל הזה).

אז במקום לשמוע סיפורי בדים מכל כיוון עדיף שתנסי בעצמך ותחליטי מה טוב בשבילך. מה שהיה טוב לפני 20 שנה (50 מ'מ עם פילטר UV) לא בהכרח טוב היום, ומה שטוב לאחד לא בהכרח טוב בשבילך. כמו שזה נראה כרגע ה"סטייל" שמכוונים אותך אליו הוא קצת "אולד פשנד"... כדאי לשקול לרענן את היועצים...

ובכל מקרה, לשימושים הספציפיים להם אורך מוקד 50 מ'מ על חישן דיגיטלי (אקוויוולנטי ל 75 מ'מ על מצלמת פילם) מתאים (יש כאלה, אבל לא רבים כמו ל 35 מ'מ), זו אכן עדשה חדה, קטנה, קלה וזולה.
 

ravivme

New member
היא לא MUST

אבל דווקא לסוג הצילומים כמו זה שבדוגמה שלך היא מאוד מתאימה.
אישית אני מאוד אוהב את אורך המוקד הזה ומשתמש בו הרבה לצילום הילדים שלי.
הנה דוגמה.
 
למעלה