כמה שאלות
:

כמה שאלות ../images/Emo92.gif:

1. עדידוש אוטוטו בן 8 חודשים....ואוכל בבוקר פירות בצהריים ירקות עם עוף (טחון) ואחה"צ גמדים... מתי אפשר להתחיל לתת אוכל רגיל כמו קציצות רכות (ברסק עגבניות), במבה, ואוכל אחר (אשמח להצעות)... 2. מתי מתחילים לצחצח שיניים ? יש לו 3 שיניים... 3. הוא עדיין לא זוחל...האם זה נורמלי ? אני שמה אותו על הבטן אבל הוא מנסה בקושי...בדרך כלל מתהפך בחזרה ולא רוצה להיות על הבטן....יש לו צעצועים ומספיק גירויים אך הוא מתעקש להתהפך בחזרה. 4. היו לי עוד מלאן שאלות בראש וברחו לי כולם.....בינתיים תודה לכל מי שיענה.
 

אורה S

New member
מזל טוב לעדידוש .. 8 חודשים זה כבר

לגבי השאלות אם את חושבת שהוא כבר מוכן ללעיסה אז אפשר קציצות הבעיה זה ביצה כעיקרון מומלץ רק מגיל 9 חודשים במבה אין בעיה אבל סתם לא כדאי לתת כי הם מתמכרים.. ושיניים זאת בעיה כואבת מאוד אצלנו היא לא מוכנה בשום אופן אז לדעתי כדאי להתחיל לבדוק את העניין כמה שיותר מהר כאשר יכולת הסירוב נמוכה יותרץץץ זחילה - עקשן עדי שלך.. עדי שלי (בת) לא זחלה עד גיל 10 חודשים אז יש תקווה..
 

mamatamu

New member
גם אני במצב דומה

איתמר בן 8.5 חוד' אוכל מה שאני נותנת לו: בוקר - דייסת דגנים +פירות מרוסקים,צהרים - מרק עם עוף, אחה"צ - פירות מרוסקים עם עוגיית גרבר / במבה (למרות שאני משתדלת לא לתת במבה) וערב - דייסת דגנים. בין לבין הוא מקבל גם הנקה. לגבי הקציצות - תנסי איתו בביסים קטנים, קציצות הודו (כי זה בריא יותר, עשיר בברזל) מטוגנות או מבושלות ותשגיחי טוב טוב שהוא לועס עד הסוף את הכל כדי שלא ייחנק. אם זה הולך טוב אפשר לתת גם מזונות נוספים כמו ירקות מאודים חתוכים גס, פירות רכים, קוטג'... שיניים מתחילים לצחצח עם הופעתן, לנו בינתיים אין את הבעיה הזו.. לגבי הזחילה - איתמר עדיין לא זוחל אבל דוחף ומגלגל את עצמו לכל מיני כיוונים, הוא יושב (לא מתיישב) די יפה ויציב ואוהב לעמוד (בתמיכה שלנו כמובן) ובקיצור יש לו את קצב ההתקדמות שלו ואנחנו גמישים איתו ועם הרצונות שלו ושיזחל מתי שירצה. אני למשל לא זחלתי בכלל. מישיבה ישר לעמידה והליכה. ויש ילדים שפתאום נניח בגיל 10 חוד' נותנים כזה זינוק בהתפתחות ומתחילים הכל ביחד ובמרץ- ישיבה זחילה ועמידה... קנינו לו כל מיני צעצועים מעודדי זחילה והבעל הנבון שלי גם דוחף אותו כל הזמן מאחורה אבל להגיד לך שזה עזר/עוזר אני לא יכולה. בהצלחה..
 
../images/Emo51.gif זאת אומרת

שהוא אוכל רק 2 בקבוקי דייסה ביום? את מתכוונת ל 8 הדגנים? איזה דייסת דגנים ?
 

mamatamu

New member
לא ,לא בקבוק דייסה..

אני מתכוונת לדייסת שמונת דגנים של גרבר. אני מכינה אותה סמיכה מאוד ומאכילה בכפית לא בבקבוק ככה שזה ממש ארוחת מוצקים ולא כתמ"ל. היתרון של זה מבחינתי הוא שיש בזה את כל המרכיבים החשובים שיש בתמ"ל + מרכיבים נוספים שהם בריאים וחשובים ואני מאכילה כמוצקים ולא בבקבוק. אגב הסוג של גרבר זו העדפה של איתמר, יש גם של מטרנה (אפילו משולבת עם תמ"ל). יש לי עוד הצעה - אבוקדו מעוך, זה מה זה בריא וטעים , לפעמים אני גונבת לו קצת.
 

נופר30

New member
אם את רואה שעדי יכול ללעוס יפה

אז אין בעיה אביב בגיל עשרה חודשים כבר לא אכל אוכל טחון בכלל לצחצח שיניים אנחנו התחלנו ב 4 שניים עד לפני כמה חודשים לא הייתה בעיה עכשוו הוא מסרב לצחצח לגבי זחילה אביב זחל בגיל מוקדם ונתקע על זה עד גיל שנה וארבעה לעומת זאת יש את איוש שהילד שלה התחיל לזחול מאוד מאוחר ומיד עבר להליכה אין לך מה לדאוג שמונה חודשים זה גיל נורמלי להתחלת זחילה ( ואפילו קצת יותר מאוחר ) כל הזוחלים לפני כן מקדימים את זמנם ולא תמיד זה טוב
 

איה א

New member
כמה תשובות

את כבר יכולה לת אוכל יותר מגוון, קציצות זה להיט, אצלנו בגיל הזה כבר נתתי פירה מתפו"א ובטטה, אורז, פתיתים היו להיט אדיר, קציצות ברוטב ומטוגנות, עוף על כל צורותיו. דברי חלב לא עבד אצלנו, רק גמדים או יופלה פירות. במבה הבת שלי מכורה, כשהיא גומרת שקית 25 גרם היא לא נרגעת אז אולי כדאי לך לדחות את זה, את יכולה לתת ביסקוויט פתי בר. בעניין הזחילה אני לא יודעת, אבל לכל תינוק קצב משלו, אז אולי כדאי לא להתרגש.
 
../images/Emo51.gif לכולן ו..מאורז אי אפשר להחנק

? כי הוא עדיין לא לועס.....וביופלה פירות אין חתיכות גדולות מידי?
 
הוא עדיין אוכל בקבוק אחרי כל ארוחה

לא ממש אחרי...בערך חצי שעה - שעה אחרי פירות ומרק בצהריים הוא ממשיך עם הבקבוק... זה נורמלי? הוא עדיין צריך לאכול בקבוק כל 4 שעות בערך? אחחחחחחח כמה קשה להיות אמא בפעם הראשונה....אני מרגישה שאני לא יודעת כלום!
 
למעלה