כמה שאלות + צריכה עידוד

E N O

New member
כמה שאלות + צריכה עידוד

שלום, ביתי בת 8 חודשים וניזונה עד כה מהנקה מלאה עד גיל חצי שנה, ומחצי שנה גם ממוצקים. אני חזרתי לעבודה כשהיא היתה בת חצי שנה ומאז אני שואבת 3 בקבוקים ביום (אחד בבוקר + 2 בעבודה) על מנת שיהיה למטפלת חלב עבורה. היא מעולם לא טעמה תחליפים. קודם כל - אני צריכה עידוד וחיזוקים - מאז שחזרתי לעבודה, אני מרגישה שקשה לי יותר ויותר לשאוב, כמויות החלב פוחתות, ולפעמים לוקח לי אפילו 40 דקות להוציא 200 כאשר קודם הוצאתי 240 ב - 20 דקות. אני לא רוצה לשלב לה תחליף ומתעקשת להמשיך ולשאוב. מה עושים כדי לשפר את תנובת החלב? ואיך לא מתיאשים? מבחינת המוצקים - היא כבר אוכלת מנה אחת של מרק ירקות + בשר ביום ומנה אחת של פירות, ועדיין רוצה לקנח עם חלב, כך שכמות החלב שאני צריכה לשאוב עבורה לא פחתה. מה עוד אפשר לתת לה בגילה, גם בכדי שאוכל להוריד את כמות החלב שהיא צורכת? אני מנסה לתת לה מים לשתות, והיא פשוט לא מסכימה. תודה למי שהגיעה עד כאן, ומצטערת על ההודעה המבולבלת.
 

justmom

New member
כמה טיפים.

קודם כל - יש אימהות שמוצאות שבשאיבה אחת מרוכזת הן מצליחות לשאוב יותר חלב מאשר ב-2-3 שאיבות במהלך יום העבודה. יש אפשרות לפנות לעצמך חצי שעת שאיבה קרוב יותר לשעת היציאה מהעבודה? נניח ב-2? מומלץ גם לקרוא את המאמר הזה - אולי תמצאי בו דברים שתוכלי להעזר בהם. ועוד חודש תוכלי להתחיל לתת לה מוצרי חלב כמו יוגורטים וגבינות - מה שירחיב את מיגוון המאכלים שאפשר לתת לה. ועוד משהו - באיזה בקבוק המטפלת נותנת לה את החלב השאוב? האם את עדיין משתמשת באוונט עם פטמה 0? הקפדה על האכלה איטית בבקבוק עם פטמה 0 עשויה לשפר את המצב.
 

E N O

New member
תשובות

תודה על תשובתך. אני יכולה לשנות את שעת השאיבה, אבל מפחדת שבסוף ידלדלו הכמויות גם בשאיבה אחת מאוחרת. לגבי הפטמה - אני משתמשת באוונט פטמה 1 (זוהי הפטמה הקטנה ביותר). תודה על המאמר - המשאבה שלי היא אמדה, הולכת לישון כל יום בשעה 20:00, שואבת לפעמים גם בערב כשאני מגיעה הביתה במקביל להנקה, ובסוף השבוע מניקה נונסטופ. הדבר היחיד שאני לא עושה מההמלצות במאמר - אלו הכדורים והתה. אוף! אני מקדישה את כולי על מנת שהיא תקבל את הטוב ביותר, ולא רוצה להגיע למצב של תחליפים.
 
הדיעה שלי (גם לאמהבנים) ../images/Emo41.gif

דעתי היא שבגיל 8 חודשים (אם כי גמביגיל קטנה יותר, נכון?) מוצקים עדיפים על תמ"ל. לא כתבת כמה שעות את לא נמצאת איתה. אני מגיל 6.5 חודשים הפסקתי לשאוב. לא בגלל שהכמויות פחתו אלא בגלל שהיה לי קשה להיסחב מדי יום לעבודה עם צידנית, קרח, משאבה, שקיות, סוגרים... שלא לדבר על הפרוצדורה עצמה וההערות בעבודה. הבן שלי הסתגל למוצקים יפה מאד ופשוט הסתדר בלי חלב/תמ"ל אצל המטפלת. אני חושבת שבשלב כזה את ממש לא צריכה להיסחט (תרתי משמע
) ולשאוב. את יכולה להניק אחה"צ, בערב, בלילה, בבוקר. ואצל המטפלת - אוכל "אמיתי". (ד"ר ליבוביץ אישרה לי שהכל בסדר עם זה. גם לי היו קצת נקיפות מצפון).
 

justmom

New member
שני דברים.

קודם כל - גמביגיל הרבה יותר קטנה. שנית - תינוקות רבים מתקשים להסתדר עם מוצקים בשלבים המוקדמים. אימהות רבות מתקשות מאוד לשאוב, בין אם מבחינת כמויות חלב, ובין אם טכנית, מבחינת מקום לשאיבות. יש אמנם תינוקות שיכולים לחכות עד שאמא תחזור מהעבודה - אבל לא כולם כך. ואני מוכרחה לומר בגילוי לב שאני לא מתפעלת מתשובות מהסוג שנתת. לכל תינוק צרכים משלו - יש כאלה שמסתדרים עם מוצקים ובלי חלב או תמ"ל - ויש כאלה שלא. תשובה גורפת כזו, של או חלב אם שאוב או מוצקים, בלי שום מרווח תמרון באמצע, מעוררת רגשי אשם לחינם. אימהות רבות משלבות תמ"ל עם המשך הנקה - כל עוד אין אלרגיות, זה באמת הטוב ביותר האפשרי במצב נתון.
 
שמת לב שכתבתי "הדיעה שלי"? ../images/Emo2.gif

גם כתבתי שאמיר הסתגל יפה למוצקים אני נותנת קצת קרדיט למי ששואלת, שתעשה את ההתאמה (או אי ההתאמה) לגביה. לגבי גמביגיל - לא זכרתי את הגיל. מייד אלך לסקול את עצמי. שלישית, כאמור גם אני ייסרתי את עצמי ושאלתי את ד"ר ליבוביץ, והיא כתבה לי שמבחינתה זה המצב הטוב ביותר ((בגיל 6.5 חודשים, לא שמונה). כמו כן, ברור לי שאינני נחשבת פה הכוהנת הגדולה או משהו כזה ושמייד יבואו עוד כמה מגיבות שלכל אחת דיעה משלה, על סמך נסיונה היא ולכן אין שום סיבה שהשואלת תיקח את דבריי כפשוטם ותלך לייסר את עצמה. לא חושבת שהגיעה לי הנזיפה.
 
בחצי הדרך

רק בת 4 חודשים. ברור שמוצקים עדיף. כוונתי היה לתת מוצקים ולגבותם בתמ"ל. במחשבה שניה, בשביל מה לגבות? אגבה מוצקים במוצקים... שאלתי נראית לי דבילית מתמיד.
 
חלבם, תמ"ל ומוצקים

שאלה מוזרה. מצפה לתשובות מכל קשת הפנטיות. האם אפשר להחשיב תמ"ל למוצקים. כלומר, מרגע שמזון מגוון מתחיל לבוא במגע עם הפלואורה של מע' העיכול, האם מתן ארוחת תמ"ל אחת היא "בסדר"? ממש ממש קשה לי לשאוב. בבוקר מלא, אחרי שנת לילה וחצי ליטר מים, דו צדדית, חצי שעה, 120 מ"ל.
 

justmom

New member
כבמל ה אחת - כן.

בסדר גמור. ואין שומצורך להרוג אתצמך עלמזבחנקה (יצא לי בפולנית
).
 

tovim

New member
תשובה מפנאטית בהתהוות

למה משנה לך הסמנטיקה אם זה מוצקים או לא? את צריכה תוית של מוצקים בשביל "להכשיר" את התמ"ל? ומעבר לזה? האם יש לך ברירה אחרת מלבד להוסיף תמ"ל? אם השאיבות ממש ממש קשות וגמביגיל צריכה לאכול מה תעשי? מתישהו מזמן כשחזרתי לעבודה ונאלצתי להשלים עם העובדה שהשאיבות שלי לא משהו, כתבתי שאני יכולה לאכול את עצמי ולהשלים בתמ"ל או להשלים עם עצמי ולהשלים עם תמ"ל כי זו הברירה היחידה כרגע. עדיפה בעיני אפשרות ב'. במילא המוצקים ה"אמיתיים" הולכים ותופסים יותר נפח עם הזמן ואפשר לותר על התמ"ל. ולמה אני פנאטית בהתהוות? אני מוצאת את עצמי נוזפת בנשים שמפסיקות להניק אחרי חצי שנה, אני מוצאת את עצמי מרחמת על תינוקות בתינוקיה שיש בקבוק לידם בלי לדעת את הסיפור שעומד מאחורי הבקבוק ומול המדף בסופר בו מונחים התמ"לים אני מתביישת לעבור, שלא יחשבו שאני קונה... פסיכית עם קבלות.
 
קודם כל, תנחומי../images/Emo8.gif

לא חשובה לי הסמנטיקה. חשובה לי הפרקטיקה. אני לא נהרגת על המזבח, אבל זה גם לא בא לי בקלות. אל תשכחי שאצלי זו רק ארוחה אחת. מקסימום ארוחה וחצי. ובגלל שאני עומדת בזה וחשוב לי חצי שנה ראשונה רקרקרק חלבם, אני עושה את המאמץ. וחשבתי לי ששתתחיל מוצקים אולי אפסיק לשאוב והגיבוי יהיה תמ"ל. או שאני אקצין ואמשיך לשאוב...
 

tovim

New member
אזני כנראה הקצנתי עם הזמן

כי בשלבים בהם עיקר הארוחות היה חלבם שאבתי פעמיים בעבודה ועוד בבוקר, אחה"צ ובלילה. ולא תמיד הספיק. עם הזמן המוצקים נכנסו ולכאורה הייתי יכולה להוריד מהשאיבות ובכ"ז אני עדיין שואבת פעמיים בעבודה ועוד פעם בלילה. ברוב המקרים אורי כבר לא צורכת את הכמויות האלה ואני מייסדת מחדש סטוק (שישמש כנראה כשאסע לפריז). בקיצור אני זקוקה לגמילה משאיבות ולכן אני אולי לא דוגמא לאשת בשורות מבחינתך. וחוץ מזה מההודעה הזו שלך, בניגוד לקודמת, כבר נשמע שהקושי הוא פחות קשה והעובדה שאת עומדת בזה מוכיחה את המאמץ שאת מוכנה לעשות. נראה לי, שתקציני ותמשיכי לשאוב... וסתם שתדעי, תפוקת השאיבות שלי עלתה בהרבה ככל שפחת הצורך בהם. הלחץ להגיע למספר מדוד של מ"ל ביום היה קשה והתפוקה היתה דלה יחסית. עכשיו כשכבר לא לחוץ לי על הכמויות הן עלו. פרדוקס שכזה.
 
ספרי לי על זה...

כששאבתי בשנטי לסטוק, הייתי שואבת 180. מרגע שהוא נגמר ירדתי ל120. אבל גם חזרתי לעבודה ואני פחות נחה. ואת בכלל אלילה. בכל פעם שאת מספרתיכת מצרפת טיפה לטיפה אני יודעת שבזה אני לא אעמוד...
 

tovim

New member
זה הכל בגללכן../images/Emo8.gif

פעם הייתי נורמלית, פעם נתתי תמ"ל לבכורתי בלי יסורי מצפון, פעם חשבתי שלשאוב זה מטורף ותראו מה נהיה ממני... אבל בשביל לקבל ממך את התואר אלילה היה שווה הכל
. מסמיקה לי כאן בנחת.
 
../images/Emo127.gif למה בהתהוות? נשמע לי שאת כבר

עמוק בפנים...
הצטרפי למועדון הפנאטיות עם החלב בעיניים
 

מאמינקה

New member
אה, אז לזה מתכוונים

כשאומרים "תסתכל לי בלבן של העיניים"
יוקם מועדון פ.א. (פנאטיות אנונימיות) לאלתר!
 
למעלה