כמה שאלות עמוקות על ימי הביניים...

firehand

New member
lex talionis

בלטינית. לעברית ניתן לתרגם זאת כ-"חוק התגובה" או "חוק הנקמה". העיקרון הזה מופיע עוד הרבה קודם (בחוקי חמורבי) וניתן כמובן למצוא את הבסיס לחוק הזה במקרא - "עין תחת עין, שן תחת שן.."
 

קוכולין

New member
זה לא סתם נקמה

לפי השיטה האקוזטורית של ימי הביניים, משתמשים בלקס טליונים גם כדי להרתיע מעלילי עלילות ותובעי שווא. מי שתובע ותביעתו מתבררת כשקרית, יקבל את העונש שאמור היה להיות מושת על הנתבע. זו אחת הסיבות, דרך אגב, שכל עוד עיקרון זה היה בעינו לא היו כמעט האשמות בכישוף בפני בתי משפט. כישוף, כידוע, קצת קשה להוכיח, ולכן תביעות על ענייני כישוף היו מאד מסוכנות... חוקרים רבים סבורים שביטול הלקס טליוניס עם כניסת החוק הרומי היה אחד מהגורמים שאפשרו את ציד המכשפות בעת החדשה המוקדמת.
 

zaruthu

New member
עוד שאלה קטנה (פחות או יותר)...

ימי הביניים בכלל והפיאודליזם בפרט התחילו לאחר נפילתה של אימפריית רומא כשאנשים נזקקו להגנה מפני הפשיטות של הברברים, את ההגנה הם ביקשו מאנשים אחרים שהיו בעלי ממון ובתמורה לכך עבדו בשדותיהם. והשאלה: מאין היה לאותם אנשים כסף כה רב ואיך נוצר הרעיון של האחוזה הפיאדלית והטירה בה, ובאיזה אזור זה התחיל? וגם איך ממצב זה של אדונים-סניורים רבים ווסלים למיניהם קם לפתע המלך שהיה שליטה של ממלכה שלמה על כל האדונים שהיו בה והמחליט העיקרי בנוגע לענייניה? (איך הסניורים הסכימו לשליטתו של המלך עליהם?) תודה רבה לכל העונה!
 

שינובי5

New member
אלו שאלות מורכבות

אבל דע כי התהליך שבעינך הינו פתאומי וחד פעמי - " פתאום הופיע מלך" הינו תהליך איטי מאוד, שעברו כמה מאות עד שהושלם בגם אז יש הקבה בעיות ( אני מתכוון למלך בהגדרת מדינה ), בד"כ אגב המלך הוא שמינה את הווסאלים שלו...אגב כספית המונח הרבה הינו תלוי תקופה. בכל מקרה יש למעלה רשימת קריאה יפה על ההיסטוריה המידיוואלית טול וקרא.
 
למעלה