כמה שאלות לפורום תנ"ך ברשותכם

כמה שאלות לפורום תנ"ך ברשותכם

1 - מדוע המלכים דוד ושלמה היו צריכים כל כך הרבה נשים , מדוע אישה אחת לא הספיקה להם ? .......... 2 - למה הקדוש ברוך הוא הרשה להם לקחת הרבה נשים ועוד הוסיף להם ?.............. 3 - ושאלה אחרונה חביבה , מדוע לא היו לנו "
מלכות
"
? ................... אם למלך היו כל כך הרבה נשים ו-פילגשות . אשמח אם תוכלו לענות . בתודה שחר ! .
 

1984אא

New member
תשובות

1. מאותה סיבה שהם רצו עוד כסף- כי זה מהנה. 2. לדוד ה' הרשה כי היו לו רק שש, שזה לא יותר מידי. מנגד, שלמה הוא ההוכחה לכך שנשים רבות משחיתות. 3. כי כנראה מאוד לא היה מקובל שלטון של מלכות, עד כדי כך ש"אמר ר' יהודה: כל האומר מלכת שווא אשה הייתה, אינו אלא טועה. אם כאן, מאי מלכת שוא? מלכות שווא."(בבא בתרא, פרק ראשון).
 

pembencipolisi

New member
ששה שמות של נשי דוד נזכרים בתנ"ך

אבל עם פלגשים לא היתה לו בעיה מספרית. נזכר בתנ"ך שכאשר מרד אבשלום בדוד , נטה אבשלום אוהל על גג הבית, לאחר שדוד ברח משם והותיר עשר נשים פלגשים לשמור הבית. מה עשה אבשלום ? שכב אתן...
 

pembencipolisi

New member
וַיַּטּוּ לְאַבְשָׁלוֹם הָאֹהֶל,

שמואל ב ' פרק טו פסוק כ : וַיֹּאמֶר אַבְשָׁלוֹם, אֶל-אֲחִיתֹפֶל: הָבוּ לָכֶם עֵצָה, מַה-נַּעֲשֶׂה. כא וַיֹּאמֶר אֲחִיתֹפֶל, אֶל-אַבְשָׁלֹם, בּוֹא אֶל-פִּלַגְשֵׁי אָבִיךָ, אֲשֶׁר הִנִּיחַ לִשְׁמוֹר הַבָּיִת; וְשָׁמַע כָּל-יִשְׂרָאֵל, כִּי-נִבְאַשְׁתָּ אֶת-אָבִיךָ, וְחָזְקוּ, יְדֵי כָּל-אֲשֶׁר אִתָּךְ. כב וַיַּטּוּ לְאַבְשָׁלוֹם הָאֹהֶל, עַל-הַגָּג; וַיָּבֹא אַבְשָׁלוֹם אֶל-פִּלַגְשֵׁי אָבִיו, לְעֵינֵי כָּל-יִשְׂרָאֵל.
 

סקיפי

New member
בדיוק.

המעשה הזה הוא הפגנת בעלות על רכושו של המלך, וביטוי חזק מאד של מרד. העובדה שהוא נעשה בפומבי הגדילה עוד יותר את ההשפלה שהוסבה לדוד. כשאדוניה מבקש מבת שבע שתתווך בשבילו בעד אבישג השונמית, הוא משלם בחייו; כי הבקשה של אבישג מתפרשת כרצון ברכושו של המלך, ולפי זה אדוניה הוא מורד.
 
אני חקרתי על אדוניה !!!!!!!

מיסתבר שהוא חלם כל החיים שלו להרוג את המלך ולהישתלט על הארמון , לכן שלמה המלך היה חייב להרוג אותו , אפילו שהוא היה " אח חורג " שלו .
 

סקיפי

New member
אח למחצה.

בבקשה, סימן קריאה אחד. אתה צועק נורא. וזה דבר שגלוי מהטקסט - "ואדוניה בן חגית מתנשא לאמר אני אמלוך".
 
הוא מרד במלכות , היה חייב למות !

הוא גם זמם כל הזמן להישתלט על הארמון . ואל תישכח שהייתה גם הבטחה לבת-שבע מ-המלך בכבודו ובעצמו !!! .
 
ודודו מרד בתורה בעצם שבועתו לבת ה8

אם אדוניה הבכור ואותו ילדה אחרי אבשלום, הן לו משפט הבכורה על פי התורה! ``ולמה את שואלת את אבישג השונמית לאדוניה? שאלי לו את המלוכה כי הוא אחי הגדול ממני`` ורק דודו יכול להתענג על השכול בבכורו השלישי בגין שנשבע לעבור על מצות התורה
 

סקיפי

New member
זה לא נכון.

משפט הבכורה מדבר על ירושת נחלה. כאן מדובר על תפקיד, וברור שהאדם שימלא את התפקיד הזה צריך להיות מוכשר לכך. כמובן שהבן הבכור יגיד אחרת, אבל שוב - אין קשר בין שני הדברים.
 
בכל אשר יימצא לו!

``שאלי לו המלוכה כי הוא אחי הגדול ממני!`` ``ואת הממלכה נתן ליהורם כי הוא הבכור`` ואם ``כל המינויים..ירושה הן לבנו`` (הלכות מלכים א) בהכרח שהבכור ייטול פי 2. וכנראה שנגמר הדיו לכותב התורה והושמט סעיף המגביל שדוקא אם הבן ממלא מקום אבותיו בחוכמה וביראה
 

סקיפי

New member
היא לא היתה אשתו של דוד

אבל היא היתה הסוכנת שלו וחלק ממשק הבית שלו.
 
למעלה