כמה שאלות למומחים

כמה שאלות למומחים

השתמשתי במנוע החיפוש אך לא מצאתי תשובות. אני נכה מעבודה בשיעור של 100% פלוס אובדן כושר, גם הוא 100%. שאלותי: 1. אם אמצא עבודה שאני מסוגל לעשות - שלא קשורה למקצועי אותו אינני מסוגל - מהו הנוהל בנוגע לקבלת הקיצבה? האם אפסיק לחלוטין לקבלה? מה אם אפוטר/אעזוב? האם קיימת אפשרות שיגידו לי שמעכשיו אני חייב לעבוד? 2. בעוד כשנה אני מתלווה לרעייתי לשליחותה בשירות המדינה. האם אמשיך לקבל קיצבה בעת שהותי בחו"ל? 3. האם כל רשות מקומית קובעת בעצמה את שיעור ההנחה לארנונה או שיש שיעור אחיד? תודה רבה מראש על התשובות!
 

z 2 s 3

New member
אם תמצא עבודה , בשלושת החודשים

הראשונים מותר לך להשתכר כל שכר ( תקופת הסתגלות ) , אבל אח'כ אסור לך לעבור בגובה ההשתכרות ברוטו את גובה קצבת הנכות הבסיסית שהיא כ 1900 ש'ח . אם כן תעבור , תלקח לך כל הקצבה , וגם כל הזכויות הנילוות כנכה ( כמו ההנחה בארונה...) מפני שהם יורידו לך את דרגת אי הכושר מתחת ל 75% . אם תפוטר או תעזוב במצב שקיבלת משכורת מעל האמור ( מגיעים לך אגב דמי אבטלה ללא קשר לקצבה הבסיסית ), הם יזמנו אותך לוועדה וכניראה יעלו בחזרה אחרי מסלול עינויים בירוקרטי את דרגת אי הכושר שלך ויחזירו לך את הקצבה והזכויות , ולא , כיום הם לא יאלצו אותך לעבוד , אבל בעתיד ע'פ רפורמת דו'ח לרון הם כן יאלצו אותך לעבוד , ויתנו זאת בקצבה כולה . 2. עד לפני מספר שנים הם היו ממשיכים לשלם קצבאות במיליוני שקלים לאזרחים שעזבו בכלל את הארץ , והם אזרחי מדינה אחרת, עד שתפסו אותם על השערוריה הזאת , והם כניראה החדלו מכך...לא יודע לגבי שליחות והעדרות זמנית מהמדינה . תברר אצלם . 3. כן , זה תלוי בכל רשות מקומית ורצונה הטוב או הרע...לא מעוגן בחוק .
 
תודה על התשובות - לגבי עבודה...

האם כל מה שכתבת תקף למרות שמדובר בנכות מעבודה? חשבתי שיש הבדל... אם, לדוגמא, הייתי טפסן מקצועי והיום אינני יכול לעבוד - ולכן קיבלתי 100% אי כושר - וקרוב משפחה מסדר לי עבודה בקלדנות... האם גם אז יורידו לי את דרגת אי כושר??? הרי מובן מאליו שלא מדובר בכושר עבודה למקצועי הקודם ממנו התפרנסתי... הרי מובן מאליו שמי שאינו קרוב משפחה לא יעסיק אותי מכיוון שאין לי הכשרה מתאימה... עושה רושם שיש כאן עידוד לבטלה - אם אעבוד ואפוטר (קיצוצים או אי-התאמה) יתכן שאפסיד הכל. או, במקרה הטוב, אצטרך לחזור למלחמות בירוקרטיות מהן כבר שבעתי שנים רבות. עכשיו אני מתחיל להבין כמה מן האזהרות שקיבלתי מחברים נכים... שמסוכן לעבוד וכו'. שוב תודה.
 
תודה - אז אין שום הבדל בין...

נכות כללית לנכות מעבודה?!? אני מאד רוצה לעבוד - אני משתגע בבית... אבל יש לי ילדים ואני חושש לפרנסתם בעתיד...
 

z 2 s 3

New member
יש הבדל , ואתי המנהלת תיכנס בקרוב

ותסביר ותנחה אותך .ההבדל הוא לטובה , כך שמצטער שהבהלתי אותך... דו'ח לרון דופק באמת בעיקר את הנכים הכלליים..אבל לא רק... מצטער , לא שמתי לב לקטגוריית הנכות שלך .
 
תודה רבה. לא יאומן איך האפליה...

עובדת. כמה שאתה יותר דפוק, דופקים אותך עוד יותר. מאז שהפכתי לנכה למדתי שקיימות 3 קטגוריות עיקריות: 1. נכי צה"ל 2. נכים מעבודה 3. נכים כלליים יש נכים שווים יותר. גם גודל ה"הטבות" והזכויות הן באותו הסדר. המדינה מפלה בין נכיה... נכה צה"ל גם מקבל יותר, וגם משלם פחות ארנונה (ביישוב בו אני גר)... כאילו שנכה שעשה צבא (כולל שירות קרבי) "אשם" שאת נכותו קיבל מאוחר יותר... לא יודע איך לנסח את זה טוב יותר ומקווה שלא נשמע קנטרני - זאת לא כוונתי. כנ"ל נכים כלליים שמקבלים הרבה פחות מנכים מעבודה, כאילו מישהו בוחר איך ומתי להפגע... כולנו בני אדם שזקוקים לאותם תנאים, עם אותו יוקר מחייה, אמצעים מיוחדים (למי שצריך) וכו' וכו'... לא מבין את העיוות הזה... בכל מקרה, ממתין לתשובת המנהלת. שוב תודה.
 
מצטער על ההקפצה... אבל...

אני זקוק נואשות לתשובה מהירה ככל האפשר... בבקשה... קיימת אפשרות להעסקתי , ותשובה מוסמכת הינה קריטית לעתידי, מכל הסיבות שכבר ציינתי. המתנתי עד עכשיו גם מפני ש- z 2 s 3 כתב כאן ש"המנהלת תיכנס בקרוב"... ותענה על שאלותי... גם פניה במסר אישי לא זכתה לתגובה. אנא, אם למישהו כאן יש תשובה מוסמכת, השמיעו את קולכם - בביטוח לאומי לא נותנים תשובות באופן חד-משמעי וקיימות סתירות בין פקידים... תודה מראש על תגובותיכם!
 

גר1חדש

New member
נסה לקבל מענה

בארגון נכי תאונות עבודה. המרכז: תל-אביב, דיזינגוף סנטר, חדר 510, טל. 03-6296731,03-6202821. חיפה - אלנבי 67, טל' 04-8517245 ,04-8510953 ירושלים - רח' הלל 24, טל' 02-6246091 באר שבע - רח' ההסתדרות 17 טל' 07-6275049.
 

z 2 s 3

New member
נעמי תיקנה אותי , והפעם בצדק לשם

שינוי... מתנצל , אבל לא שמתי לב שאתה נכה תאונת עבודה , והתייחסותי נכונה לנכים כללים . לא מכיר את החוק המתאים לקטגוריה שלך .
 

ריטהלה

New member
דנידין כנראה יש בעית מחשב למנהלת

כבר זמן שאינה מגיבה פה. מקווה שהיא עצמה בקו הבריאות. לה יש מידע טוב יותר לגבי נכי תאונות עבודה. האם ניסית להקליד במנוע החיפוש ולחפש בדיוני הפורום הקודמים משהו?
 
דנידין הרואה והנראה

ברוך הבא אל הפורום. מה לעשות שיש תקלות שלא ניתן להתגבר עליהן ביום או יומיים? לעניין. כנפגע עבודה אתה יכול לקבל גם קצבת לקות גם ניידות וגם שירותים מיוחדים אם אתה צריך חס וחלילה. כדי לממש את כל זכויותיך ולהבין מה הן הזכויות שמגיעות לך במצבך האישי. פנה לארגון נפגעי עבודה רחוב רינס 6 בתל-טביב. יש סניפים גם בחיפה בארש שבע ועוד. עובדים מ-09:00-14:00 למעט ימי שישי בימי א' ד עד 17:00 ברציפות. בהצלחה.
 
למעלה