כמה שאלות ונקודות לאחר חודש של לימודים

Tom Kapinos

New member
כמה שאלות ונקודות לאחר חודש של לימודים

1. מסתבר שסיכומי השיעור שלי (בלפ-טופ) ממש טובים כי כולם באים לבקש אותם ממני. גם כאלה שמעולם לא החליפו איתי מילה, ואפילו כאלה שלא במסלול שלי. עד עכשיו הייתי טוב ונתתי לכולם, עכשיו אני אגיד לכולם לחכות לסוף הסמסטר/השנה וגם אז לא בטוח שהם יקבלו, אלא רק החברים הקרובים. לכל מחלקי הסיכומים למינהם - גם אתם מרגישים לא בנוח וחושבים שמתן הסיכומים הטובים שלכם לאחרים אולי יגרום להם להצליח וככה יוריד את הסיכוי שלכם להצטיינות/להתקבל להתמחות טובה וכו'? או שזה סתם שטויות ולא משנה עד כמה הסיכומים טובים, הכל תלוי רק בסטודנט? 2. עבר חודש שנראה כמו נצח. בהתחלה קראתי את כל המאמרים והפס"דים אבל עם הזמן נכנסו העבודות. יוצא לי לעשות בין 2 ל-3 עבודות בשבוע ויוצא שלא קראתי הרבה פס"דים והתחלתי לזלזל. האם אתם קוראים *כל* מה שמבקשים לקרוא והאם אתם מסכמים פס"דים? או שאתם בונים על סיכומים של אחרים? ולמתקדמים יותר מבחינת שנות לימוד - האם באמת קריטי לקרוא כל פסק דין שמבקשים? והאם בסוף הקורס המרצה מכוון לפסדים ונושאים מסוימים או שהמבחן הוא פשוט על הכל? 3. עבודות - מה לעשות כדי לא להתחרפן אחרי קבלת הציון הראשון בעבודה גדולה (אחרי שאני יודע בוודאות שנפלתי לפחות בשאלה אחת... מתוך 2 ://).
 

Michal Plath

New member
אני אגיב רק לסעיף הראשון

אני חושבת שהגישה שלך לא נכונה בעליל, ואתה מפספס הרבה דברים חשובים שהם מעבר לבית החרושת לציונים שבו אתה לומד. המחשבה האובססיבית בדבר הציונים שלך זה דבר אחד ואני לא אשפוט אותך עליו, כי אני חוטאת בכך בעצמי, בהיותי שנה א' גם כן, וזה מטריד ומעסיק. אבל להתחיל לחשב סיכויים לפי ציונים של אחרים, לדעתי זה פשוט רמה נמוכה. "וגם אז לא בטוח שהם יקבלו".. אנטיפתיות ורצון להכשיל אחרים אולי יביאו אותך לשחק אותה בציונים אבל אני בטוחה שאתה מקווה להשיג בלימודים קצת מעבר לזה. ולתת סיכומים רק לחברים טובים זו גישה מאד משונה בעיניי. גם אליי ניגשים בסופי שיעורים ומבקשים סיכומים וגם אם זה אחרי שכיביתי את המחשב אני אדליק ואדחוף פנימה DOK. יש ענייני הגינות בסיסיים, כבוד ואכפתיות שהם לא תלויים בדבר והם אלמנטריים. אל תיתן ללחץ של אנשים, לתחרותיות ולמרוץ הציונים המטורף שיש בפקולטות למשפטים להשכיח ממך את זה. ובמאמר מוסגר אוסיף התייחסות ל"גם אתם מרגישים לא בנוח וחושבים שמתן הסיכומים הטובים שלכם לאחרים אולי יגרום להם להצליח וככה יוריד את הסיכוי שלכם להצטיינות/להתקבל להתמחות טובה וכו'?" לדעתי, אלו ש"מצטיינים ומקבלים התמחות טובה" לא ירגישו מעולה עם עצמם אם ידעו שעשו זאת על חשבון ותוך דריסת אנשים אחרים במכוון. חוצמיזה, מה שיעשה את ההבדל הוא בודאי לא לתת איזה סיכום מעפן, אל תחמיא לסיכומים שלך עד כדי כך שיש בכוחם לרומם ולהשפיל יכולותיו הלימודיות של סטודנט עמית. מיכל.
 

flutter girl

New member
מסכימה, אם כי באגרסיביות פחותה../images/Emo3.gif

שנה ב' ואני עדיין לא מוטרדת מעניין הסיכומים. אם להגיד את האמת, מעולם לא הייתי מוטרדת מזה, ולמען האמת זה מאוד החמיא לי שאנשים ניגשו אליי ואמרו "שמעתי שהסיכומים שלך מצויינים, הפסדתי שיעור X Y Z - אפשר?" ובכל אופן, אין סיבה אמיתית שלא לתת סיכומים. רמת הנכונות שתהיה לאנשים לאחרים לעזור לך תלויה מאוד ברמת הנכונות האישית שלך. אני כמובן לא ממש התעמקתי ב"האם יעזרו לי בעתיד?" כאשר החלטתי לתת סיכומים, אבל מצאתי שאע"פ שרוב הזמן אני ממוקדת ומסוגלת לרשום בשיעורים, היו מקרים שבהם הייתי עייפה/נעדרת (אך תמיד נהדרת), ונזקקתי לסיכומים של אחרים. חוץ מזה, שבאמת אין הרגשה יותר טובה מלקבל מייל של "אין עלייך, את מלכה, מעיין אנחנו סוגדים לך - מלכת הסיכומים
" או לקבל בקשה מהאגודה להוציא את הסיכומים שלי של פלילי משנה שעברה כמקראה...
 

B L I M P

New member
אני אגיב לך אח אחד

1. אני מכירה מצטייני דיקן שלומדים מסכומים. אני מצד שני, עם ציונים בינוניים למדי חייבת להסתמך רק על עצמי, כי סכומים של אחרים, לא משנה כמה הם טובים, לא עוזרים לי. ובנימה זו - בגבולות הסביר (כל עוד לא דורשים, או שמדובר באנשים שאני פשוט לא אוהבת בלי קשר) אני אתן סיכומים לכל מי שרוצה. מה שכן, בד"כ מבקשים בין חברים, סתם כי זה יותר נחמד, אבל אם קורה ואני נמצאת בקורס שאני לא מכירה אף אחד אני עדיין אשמח לתרום (וגם לבקש) לאנשים שאני לא מכירה. 2. זה תלוי קורס ומרצה. אני האמת במרוצת השניים קוראת יותר. נראה לי שגיליתי איך נראה פסק דין רק בשנה ב', וזה בהחלט השפיע על הציונים שלי בשנה א'. אבל לא רק - בעיקר זה השפיע על התפיסה של המקצוע. נראה לי שלהגיד שלמדת משפטים, אם לא קראת פסקי דין זה קצת מופרך - הרי כל אחד יכול לקרוא סכומים. זה נותן לך הבנה יותר רחבה של המקצוע והתחום כולו, ולא רק עוזר לך בנישה הזו של ללמוד למבחנים. אבל היות ואנחנו עדיין מחפשים ציונים - לדעתי לקרוא במקור עוזר, ולו רק שכשצריך פסיקה במבחנים יש לך ישר אסוציאציות לדברים שקראת. מצד שני, יש מקצועות שאין שום צורך לקרוא בהם. 3. קח בחשבון שלוקח זמן לקלוט מה רוצים ממך. אצל הרוב הציונים משתפרים משעותית עםהשנים, וכמה מהאנשים הכי מבריקים ואינטלגנטים שאני מכירה קבלו 70 ואפילו 60 (ויש כאלו שגם פחות) בעבודות של שנה א'.
 
כמה תשובות

1. מסכימה עם מה שכבר נאמר. יש בדיוק סוג אחד של אנשים שאני לעולם לא אתן להם סיכום - כאלה שעושים את החשבונות שתיארת. יש לי כרגע שני קורסים שיש בהם בחנים, מה שמאלץ אותי אשכרה לקרוא את החומר לשיעור ולסכם אותו. אחרי שבפעמים הראשונות צילמו ממני את הסיכומים האלה, התחלתי לשלוח אותם במייל למעוניינים. נכון לרגע זה רשימת התפוצה הזאת כוללת אנשים שאין לי מושג מי הם וגם לא ממש אכפת לי. ראשית - כי את ה-2 נקודות על הבוחן הם היו מקבלים איתי או בלעדי. לכל היותר חסכתי להם זמן. שנית - כי אני ממילא מסכמת. אם מה שאני עושה בכל מקרה יכול לעזור לאחרים - מצויין. שלישית - כי החיים הם כאלה שרוב הסיכויים שיגיע הרגע שאתה תצטרך סיכומים מאחרים. היית רוצה להיות בצד השני של הגישה הזאת? אני לא, יותר נחמד לי לדעת שאם אני אזדקק מחר לעזרה אנשים ישמחו לעזור לי. ולבסוף - כי גם אילו ההצלחה שלי הייתה יותר מובטחת אם הייתי נבלה, אני מעדיפה להיות קצת פחות מצליחה וקצת יותר בנאדם. 2. התשובה לשאלה שלך היא תלויית קורס ותלויית מרצה. יש קורסים שקראתי בהם רק את מה שצריך לעבודות, יש קורסים שקראתי בהם כמעט הכל, ויש קורסים שלא קראתי בהם כלום. כל עוד הרגלי הקריאה מותאמים לדרישות הקורס והמרצה - הכל סבבה. לקרוא הכל, ממש ממש הכל, זה לא סביר לדעתי ואני בספק רב מאוד אם מישהו עושה את זה. 3. או, לשאלה הזאת יש לי תשובה מעולה - לבדוק איזה אחוז מהציון הסופי מהווה ציון העבודה הזאת ולהירגע. גם אם נניח שמדובר בעבודה ששווה 5% מהציון הסופי ונניח שתקבל 70 - עכשיו תבדוק כמה נקודות מהציון הסופי שוות 30 הנקודות שהפסדת, ואם שווה להתחרפן בשבילן? מתמטיקה ממש לא הצד החזק שלי, אבל מנסיון אישי אני יכולה לספר לך שאפשר להגיע לציון סופי של 90+ גם אם נפלת בעבודה או שתיים.
 

הייבי

New member
גם אני רוצה לענות

1. אני נותנת סיכומים למי שמבקש. כאשר יש חריגים לכלל הזה- א. אני לא נותנת לאנשים שאני לא סובלת באופן אישי (או שמעצבנים אותי. כמו חבורה של 5 חבר'ה שישבו מאחורי במשך קורס שלם ולא סתמו את הפה גם כשביקשתי כי זה הפריע לי להתרכז ולכתוב והעזו לבקש בשיעור האחרון אם אני יכולה לחלוק אתם את הסיכומים שלי). ב. אם כיביתי את המחשב אני לא מדליקה אותו. מי שרוצה סיכום ימצא את המינימום ההכרחי לבקש אותו יפה ולא להידחף לי בשניה האחרונה עם דיסק און-קי. מצד שני, אין לי בעיה לשלוח במייל אם מבקשים ממני. ג. אני מעדיפה אנשים שמבקשים שיעור שהם החמיצו מאשר כאלה שחושבים שהם יכולים כל שבועיים לבקש את כל הקובץ כדי לבדוק מה חסר להם. אל תאמץ גישה של הסיכומים שלי הם קדושים ואף אחד לא מקבל אותם. תהיה מוכן לחלוק חומר, זה יעודד אנשים לחלוק איתך. ברור שאם לא נוח לך לתת לכל אחד אז אל תיתן אבל בין זה לבין להצמיד את הלפ-טופ לחזה יש פער. מניסיון אני יכולה לומר לך שאני מכירה הרבה אנשים שניגשו עם הסיכומים שלי והוציאו פחות ממני ואחרים שהוציאו יותר ממני. לכל אחד יש את טכניקת הלמידה שלו, היכולות שלו וכו' ולכן סיכום טוב יכול לעזור הוא לא מה שיגרום לסטודנט בינוני להפוך למצטיין דיקן. 2. אני משתדלת לקרוא כמה שיותר. זה אף פעם לא ממש מצליח לקרוא הכל. מה שאני קוראת אני משתדלת לסכם שזה לא יהיה לחינם (או לפחות לשפץ סיכום ישן של מישהו אחר). בעיקרון, ההחלטה לקרוא וכמה לקרוא תלויה בקורס, בכמה זמן פנוי יש לך ובדרישות המרצה (עד כמה הוא יורד לקטנות במבחן, לדוגמא).
 

Tom Kapinos

New member
לכל המגיבים - אתם לא מבינים כלום.

כל אחד נהיה פתאום אמא תרזה. למה שלא תתאגדו כולכם ותקימו עמותה התנדבותית למען הנזקקים. זה פשוט פאתטי! הרי כולכם יודעים שאנחנו בתחרות. אדם לאדם זאב. וכן, אני מעדיף שאנשים יכשלו ושאני אצליח, לא אכפת לי מאף אחד חוץ מעצמי. איזה מן עורכי דין לעתיד אתם? פשוט בושה למקצוע. אני אעשה כל מה שאני יכול כדי להכשיל אחרים, גם אם זה אומר לשלוח במייל לאנשים את הסיכומים שלי אחרי שחיבלתי בהם. אני מתכוון להשמיט פרטים חשובים ולהוסיף דברים לא קשורים לסיכומים ואז לשלוח בשמחה לכל מי שיבקש. אם זה יגרום לי להצטיין ולהרוויח התמחות טובה ולשאר לא - נפלא. אני לא חושב שהתגובות פה מייצגות את מה שבאמת הולך בחוץ. אלא אם כן ההורים של כולכם עורכי-דין וההתמחות שלכם מובטחת. אם אתם לא בתחרות סבבה, אבל אני שצריך להצליח בכוחות עצמי, לא תהיה לי בעיה לדרוך על גוויות בדרך להשיג את המטרה שלי.
 

PIonit

New member
../images/Emo12.gif

הייתי אומרת כמה וכמה דברים אבל אשמור על שפה נקייה
(או לפחות אשתדל) אני מצטרפת לכל מה שנאמר לפניי, העובדה שתהיה לחברך לכיתה (במקרה שלך, הייתי אומרת זאבך לכיתה, זה שאתה כנראה באמת מאחל לו שישבור רגל ..) סיכום שיעור- פשוט לא אומרת כלום. תכלס בשבועות הראשונים בכלל לא יודעים לסכם טוב, והמחברת שלך גם ממש לא נוחה או ערוכה ללמידה, אז אם אתה חושב שמלפטופך היקר תצמח לאנשים הישועה-אתה צריך לרדת מהענן שאתה חי בו, או להחזיר לבלוקבאסטר את הסרט.. הרי ללמוד למבחן זה להבין איך לנסח תשובה, מה המרצה/המתרגל מחפש וכו' וגם כשיש מבחנים בחומר פתוח אנשים מממממש לא מקבלים מאיות (ואגב על שיטת הנרמול שמעת?) פשוט מאוד מאוד חבל שזו הפרספקטיבה שלך והאג'נדה שלך לחייים. אני בטוחה שגם אתה מאלו שחוסם עם היד "במקרה" את המסך למי שרוצה להשלים כמה שורות שהוא פספס את המרצה..
ושלא תטעה- השגת התמחות זה לא רק ציונים גרידא, ואישיות כמו שלך בולטת מהר על פני השטח.. כמו שאמרו לפניי, כשאתה תעדר משיעור ותרצה להשלים- פתאום תבין כמה משמעותית העזרה הדדית. שא ברכה..
 

PIonit

New member
ואגב לפני שאתה מבקר

רוב אלו שענו לך, לומדים בשנים ב',ג' וד' כך שיש להם מעט יותר ידע מבוסס ולא הייתי ישר שוללת את מה שהם אומרים..
 
העמותה ההתנדבותית למען הנזקקים

הזאת שאתה מדבר עליה, אכן קיימת אצלנו בשנתון. כשמישהו שם ידיים על סיכום טוב/חומר עזר/טבלאות, הוא שולח לכל השנתון (בדיוק באמצע כתיבת הודעה זו קיבלתי עוד אי מייל עם טיפים לעבודה בסד"פ...). אנחנו תומכים אחד בשני, עושים קבוצות לימוד ובאופן כללי מפרגנים. לקראת תקופת המבחנים גם מוקמים צוותים התנדבותיים לכל קורס, שמקבצים ביחד את כל החומר הרלוונטי ועורכים מחברת בחינה. ולא מדובר בפקולטה שכוחת אל בסוף העולם, מדובר באוניברסיטה העברית. וגם אני באופן אישי, בטוחה שלפחות לחצי שנתון יש את הסיכומים שלי, למרות מודעותי לנירמול ולמרות רצוני לקבל ציון גבוה, ואתה יודע מה? עדיין הצלחתי להשיג ממוצע מעל 90! אז מה זה אומר? זה אומר שיש אנשים לחוצים כמוך, והם לא פופולריים, לא מזמינים אותם לקומזיצים שלנו וגם לא לקבוצות הלימוד שלנו. וזה אומר שבחיים עדיף להיות בן אדם וצר לי עליך...
 
../images/Emo12.gif

הייתי אומרת כמה וכמה דברים, אבל יש לי בחילה. ובכל זאת, רק אומר שאנשים כמוך מוציאים שם רע למקצוע, ושצריך להיות אדם מאד מאד (מאד) קטן כדי להגיד משהו בסגנון של "אני אעשה כל מה שאני יכול כדי להכשיל אחרים, גם אם זה אומר לשלוח במייל לאנשים את הסיכומים שלי אחרי שחיבלתי בהם". מזעזע.
 

sacrament

New member
התקשרו מבלוקבאסטר, מותק../images/Emo26.gif

ביקשו חזרה את הסרט שאתה חי בו
בכל אופן, אל דאגה, אתה והגישה שלך ממש לא לבד. הפקולטות למשפטים מלאות בזאבים ובחיות אוכלות אדם מסוגים שונים. אבל גם באנשים מדהימים שיהיה לי מאוד כואב להיפרד מהם בסיום הלימודים. יש אנשים שלא כואב להם לעזור ולשתף ויש אנשים שמרגישים שהסיכומים הם כמו עוד איבר בגוף... כמו הפקולטות, כך גם הפורום הזה מתחלק לכמה סוגים של אנשים: יש אנשים שרק שואלים ודורשים תשובות. ויש אנשים שעוזרים ותורמים, ויש אנשים שלפעמים שואלים ולפעמים תורמים מהידע שלהם. ולא במקרה אלה שענו לך הם אלה שתומכים בשיתוף בדרגות שונות, כי הם פשוט מסוג האנשים שעוזרים לאחרים (אני גם מכירה את רובם אז אני יודעת). מההודעות שאתה משאיר מאז הגעת לפורום רואים בדיוק לאיזה קבוצה אתה משתייך. לשאלתך- אני נותנת סיכומים לכל מי שמבקש, לחברים שלי בחיוך ולמעצבנים בחיוך טיפה עקום, אבל נותנת (עם חריגים- בערך מה שהייבי אמרה). ואני גם מקבלת המון מאחרים. נתקלתי בכמה אנשים שסירבו לתת סיכומים או שעשו לי ולאחרים קטעים לא יפים (אמרו שישלחו ולא שלחו, או שלחו חצי שעה לפני המבחן...וכן, יש כאלה), ותאמין לי שהאנשים האלה הפסידו יותר ממני (גם את הידידות שלי וגם את הסיכומים שלי, תחליט אתה מה יותר חשוב). יכול להיות שאדם שתיתן לו סיכומים יקבל יותר ממך ויכול להיות שלא. הציונים שאנשים מקבלים במשפטים הם לא נגזרת של הסיכומים שיש להם ביד, בטח לא נגזרת של ההשקעה. אחרי שתעשה כמה מבחנים בטח תבין לבד. עם כל הכבוד ליכולת הסיכום שלך, אם לא יקחו ממך-יקחו מאדם אחר, שאולי אין לו יכולות-על כמו שלך אבל בכל זאת סיכם הכל...ומה זה בדיוק ישנה שלך או שלו? בכל מקרה, אם זו הגישה שלך- אני ממליצה לחברי הפורום לשקול אם לענות בעתיד לשאלותייך ובעיותייך. אנחנו הרי בתחרות, שכחת? ואנחנו גם לא מבינים כלום....אז למה שנעזור לך?
 

flutter girl

New member
טוב.

אם זאת הגישה שלך, שיבושם לך. אף אחד פה לא הכריח אותך לחלק סיכומים, רק נתנו הצעה מהרצון הטוב. כדאי שתלמד ותבין שלימודי המשפטים הם לא תחרות רמיסה, ושדווקא הגישה ההדדית היא זו שתביא אותך להצלחה בהמשך, ולא להיפך. אני לא לומדת באוניברסיטת תל-אביב אלא באוניברסיטת חיפה, ואם יש משהו אחד שאני באמת אוהבת אצלנו (ולא אומרת שלא קיים בת"א), זאת התחושה שנותנים לך שאף אחד לא נופל מאחור. לא, זה לא אומר שכולם מקבלים את אותם ציונים, וזה לא אומר שכולם כאן חברים טובים ונותנים טפיחות "סחבק" כל בוקר, אבל בהחלט יש תחושה של שיתוף פעולה ורצון טוב, שאם לא היו מנחים את חיי היומיום בפקולטה אז הדברים היו בקנטים. אני מציעה שלפני שאתה פותח עוד הודעה בפורום לימודי משפטים, תחשוב טוב טוב. אם אין לך שום רצון לקבל תגובה כנה, וכל מה שאתה צריך זה תמיכה לאגואיזם והטמטום שלך - פנה לער"ן. בברכה, עוד בחורה נהדרת.
 

bignono

New member
הרהורים ממרומי שנה ד'...

בג"צ 4495/99 הסניגוריה הציבורית המחוזית נ' ועדת הערר, תקדין על 99(3) 388, פסקה 9: "עורך דין אינו אך טכנאי משפט, אדם שמילא את כרסו חוכמה ודעת ויודע הוא להשיב לעניין על שאלות חוק ומשפט שהוא נשאל. מקצוע עריכת-דין טובל כל-כולו בערכים: בנאמנות, בהגינות, בהוגנות, ביושר, באמירת אמת, בנימוס, בכבוד לזולת... רק אם מתקיימים הם בעורך-דין פלוני ניתן לומר עליו כי עשוי הוא ליתן למרשו 'ייצוג הולם' ". אני מניחה שהדברים האמורים לעיל אינם מותירים עליך כל רושם... ניחא. רק עצה קטנה - ממליצה לך להדיר את רגליך משיעור אתיקה מקצועית בפקולטה... כעת לנימוקים העשויים לדבר אל ליבך: אתה משקיע אנרגיה מיותרת במחשבות על ה"יריבים" שלך. לחבל בסיכומים פירושו זמן יקר שיכול היה להיות מושקע בהבנה מעמיקה יותר של החומר. פרט לכך, אתה יוצא מתוך נקודת הנחה שסטודנטים אינם נוהגים להצליב מקורות מידע או לקרוא את פסקי הדין במקור. לאור ריבוי החומרים המועברים בפקולטה - אתה שוגה שגיאה חמורה. לסטודנטים למשפטים יש נטיה לקלוט מהר מאוד אנשים שכמותך וכאמור בהודעות שמעליי "כל כלב בא יומו"... מנקודת מבט תועלתנית - התועלת המופקת מסיכומי שיעור זעומה יחסית לזו המופקת מצ'ק ליסט טוב או תרגום חשוב של מאמר ארוך באנגלית שצריך להגיד עליו עבודה. דווקא אותם "בלדרי חומרים" עשויים להוציא ציונים גבוהים הרבה יותר ממך משום שיש להם חומרים טובים, שעשו עבורם את העבודה. מצטיין דקאן/רקטור כבר כתב מחברת בחינה מופלאה שעוברת בשו-שו בין יודעי דבר ואתה אינך נמנה עם המקורבים לצלחת... אני מניחה שטרם נבחנת בפקולטה ומכך נובעת תפישת העולם הבעייתית משהו שלך. גם אם יהיו לך חומרים מצוינים וגם "הצלחת" לפגוע בטיב החומרים של אויביך למסלול - זה עדיין לא אומר כלום באשר לציונים שתוציא. לדעת לכתוב מבחן מעולה זה דבר אחד ולדעת לסכם שיעור טוב זה דבר אחר. מאחר שאני מניחה שאתה מייחל לכישלוני, אמנע מלהסביר את ההבדלים החשובים בין השניים - חבל, אני עומדת לסיים את התואר בממוצע מאוד נאה. ייתכן שהייתי יכולה לעזור, אך "פקחת" את עיניי... אני, אישית, נהנית להתחרות בתחרויות שמאתגרות אותי, כשהתנאים שווים או אפילו נוטים לרעתי. קשה לי להבין אנשים שאינם מאמינים בעצמם ומעדיפים להשקיע את מלוא מרצם בהחלשת היריב תחת חיזוקם האישי. יתכן שאני באמת "לא יודעת כלום" ואולי אף "פתטית" (ככלות הכול, אני גם מתנדבת רחמנא ליצלן...), אך דבר אחד אני כן יודעת: בפורום הזה יש הרבה מאוד גולשים סמויים- מרצים, מתרגלים, סטודנטים משנים מתקדמות וגם חבריך למסלול (ששבו זה עתה לביתם, שמחים וטובי לב, לאחר שייללו לעבר הירח בחצות...). יש וחלקם שותפים לדעותייך, אך הם לעולם לא יטעו טעות של טירונים כמוך: לחשוף את הקלפים (ועוד בשלב כה מוקדם במערכה) זו כבר טיפשות, במיוחד כשהזהות שלך ממש לא סודית...
 

B L I M P

New member
סתם מסקרנות -

מאיפה לכל הרוחות יש לך זמן לשבת לעבור על כל סיכום ולשבש אותו? לא עדיף לצאת לבירה עם חברים בזמן הזה? (כנראה שלא מהפקולטה לפי ההתנהגות שלך, אבל עדיין..)
 

BlackUnicorn

New member
רק אותי השרשור הזה משעשע? ../images/Emo6.gif

המבין יבין. הלא מבין, לא יבין.
 

Atenolol

New member
כשמסתכלים טוב, יש פה אכן כמה אלמנטים משעשעים

כמו למשל הפער בין התפיסה העצמית של מחולל השרשור לביצועיו בעבודה הראשונה, ועצם פנייתו לקבלת עזרה מעדת הזאבים בה הוא חושב שהוא חי. עם זאת, הפתטיות גוברת על השעשוע- די מזעזע לראות התגשמות באדם קונקרטי של כל השלילי בדימוי הקבוצתי שלנו. מעין קריקטורת זועה. כמה חבל בשבילו על ההחמצה של כל מה שטוב וכיף. פתטי.
 
למעלה