כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש

כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש
א. הכפלת הקו: הצלחת הקו לב"ש (המתבטאת במספר הנוסעים) עלתה על כל הציפיות וניתן להיווכח בגידול העצום עקב שיפור תדירות הרכבות ופתיחת תחנת ב"ש מרכז. הכפלת הקו מלוד עד ב"ש תאפשר הוצאת רכבת כל חצי שעה והורדה משמעותית בזמן הנסיעה - זוהי השקעה שתניב דיווידנדים מידיים. מהו לוח הזמנים לביצוע ההכפלה? על אילו קטעים היא עתידה להתבצע? האם יש אומדנים של הרכבת לגבי זמני הנסיעה המקוצרים? ב. תחנת ב"ש צפון: עיינתי היום במפת ב"ש והגעתי לאותה מסקנה שציין fireman : המיקום האידאלי הוא בגשר שד´ אורי צבי גרינברג - מרחק הליכה מהאוניברסיטה, קרוב יותר לסורוקה, נגיש יותר מהשכונות המזרחיות. מדוע אם כן טורחים על שיפוץ התחנה הישנה במקום להעתיקה כמה מאות מטרים? האם יש קושי במקום המוצע בהקצאת מקומות חניה? ג. תחנה נוספת בין באר שבע לקרית גת (הערה להצעת nitsansh): ראשית ההנחה שלך היא שאין צורך בתחנה פרברית שתשרת את הנוסעים אל ב"ש. נשמע הגיוני אך איני יודע מהם הביקושים והעומסים באזור - מכל מקום יש לתת את הדעת גם על הכיוון הזה. היות שהמסילה אינה סמוכה לכביש 40 בצומת בית קמה עולה על דעתי שהמקום הכדאיהאו דווקא בצומת להבים (ההצטלבות עם כביש 31). זה יאפשר גישה נוחה למרכז הארץ לתושבי להבים, מיתר ואפילו ערד (כולל כאלה שיגיעו ברכבם הפרטי לשם במקום לקרית גת), מכיוון אופקים/נתיבות. כמו כן התחנה תהיה סמוכה מאוד לרהט (אני מניח שלהם דרושה יותר תחבורה לב"ש מאשר לת"א). היות והזכרת את התעלמות הרכבת מהמגזר הערבי הרי יהיה אפשר לכנות את התחנה "להבים/רהט" או פשוט רהט. (כעידוד נוסף למגזר אפשר לציין את האפשרויות הגלומות במיקום מגרש החניה כה קרוב לישובם...) ד. קו ב"ש - ירושלים: האם מישהו (כלומר חן) יודע אם חושבים על הקו הנ"ל? כל מה שנדרש הוא סלילה של 3-4 ק"מ ממש מדרום לכביש 3 כדי לחבר בין השלוחות של ב"ש ובית שמש. לקו ישיר לירושלים מב"ש (וקרית גת) יש יתרון על הנסיעה בכבישים. לעומת זאת, אם הפתרון הרכבתי המוצע יהיה "תרדו בלוד או רמלה ושם תחכו לרכבת הבאה לירושלים" היתרון יתמסמס לחלוטין.
 

nitsansh

New member
ברוב הנושאים כבר דנו...

כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש
א. הכפלת הקו: הצלחת הקו לב"ש (המתבטאת במספר הנוסעים) עלתה על כל הציפיות וניתן להיווכח בגידול העצום עקב שיפור תדירות הרכבות ופתיחת תחנת ב"ש מרכז. הכפלת הקו מלוד עד ב"ש תאפשר הוצאת רכבת כל חצי שעה והורדה משמעותית בזמן הנסיעה - זוהי השקעה שתניב דיווידנדים מידיים. מהו לוח הזמנים לביצוע ההכפלה? על אילו קטעים היא עתידה להתבצע? האם יש אומדנים של הרכבת לגבי זמני הנסיעה המקוצרים? ב. תחנת ב"ש צפון: עיינתי היום במפת ב"ש והגעתי לאותה מסקנה שציין fireman : המיקום האידאלי הוא בגשר שד´ אורי צבי גרינברג - מרחק הליכה מהאוניברסיטה, קרוב יותר לסורוקה, נגיש יותר מהשכונות המזרחיות. מדוע אם כן טורחים על שיפוץ התחנה הישנה במקום להעתיקה כמה מאות מטרים? האם יש קושי במקום המוצע בהקצאת מקומות חניה? ג. תחנה נוספת בין באר שבע לקרית גת (הערה להצעת nitsansh): ראשית ההנחה שלך היא שאין צורך בתחנה פרברית שתשרת את הנוסעים אל ב"ש. נשמע הגיוני אך איני יודע מהם הביקושים והעומסים באזור - מכל מקום יש לתת את הדעת גם על הכיוון הזה. היות שהמסילה אינה סמוכה לכביש 40 בצומת בית קמה עולה על דעתי שהמקום הכדאיהאו דווקא בצומת להבים (ההצטלבות עם כביש 31). זה יאפשר גישה נוחה למרכז הארץ לתושבי להבים, מיתר ואפילו ערד (כולל כאלה שיגיעו ברכבם הפרטי לשם במקום לקרית גת), מכיוון אופקים/נתיבות. כמו כן התחנה תהיה סמוכה מאוד לרהט (אני מניח שלהם דרושה יותר תחבורה לב"ש מאשר לת"א). היות והזכרת את התעלמות הרכבת מהמגזר הערבי הרי יהיה אפשר לכנות את התחנה "להבים/רהט" או פשוט רהט. (כעידוד נוסף למגזר אפשר לציין את האפשרויות הגלומות במיקום מגרש החניה כה קרוב לישובם...) ד. קו ב"ש - ירושלים: האם מישהו (כלומר חן) יודע אם חושבים על הקו הנ"ל? כל מה שנדרש הוא סלילה של 3-4 ק"מ ממש מדרום לכביש 3 כדי לחבר בין השלוחות של ב"ש ובית שמש. לקו ישיר לירושלים מב"ש (וקרית גת) יש יתרון על הנסיעה בכבישים. לעומת זאת, אם הפתרון הרכבתי המוצע יהיה "תרדו בלוד או רמלה ושם תחכו לרכבת הבאה לירושלים" היתרון יתמסמס לחלוטין.
ברוב הנושאים כבר דנו...
לא התיחסתי לנוסעים מדבירה (או קמה או להבים... זה לא משנה...) לב"ש, אבל ברור שגם כאלה יהיו... אם כי לנתיבות ושדרות ואופקים ומיתר זה לא יקצר את הדרך בכלל... אם רוצים לשרת את כולם, אז האופטימלי זה תחנה אחת בלהבים, שתשרת את להבים, רהט, ואלה שבאים מכוון צומת שוקת וערד, ועוד תחנה ליד צומת קמה שתשרת את הבאים מכוון שדרות, נתיבות וצומת הנשיא. אני מציע למקם אותה כמה ק"מ צפונה במקום שהמסילה מתקרבת לכביש סמוך לגשר נחל שקמה (אל תתפסו אותי במילה אם זה לא נוח מבחינה טופוגרפית). לא הכרחי שהתחנה תהיה ממש ליד הכביש, במילא צריך לסלול כביש גישה לתחנה, ורצוי (אם כי לאגד אין אינטרס בזה) שאוטובוסים לא מהירים (קו 369 ו-371) יכנסו לתחנה. דבירה זו פשרה בין 2 החלופות שציינתי, שלא ממש טובה לאף אחד חוץ מהקיבוצים דביר, להב, שומריה ואשכולות (איזה מין יישוב זה?). יש פה כמה באר-שבעים פנאטים שקשה להם לקבל את הרעיון שלא רק הם משתמשים בקו לוד-באר-שבע, ומתנגדים בתוקף שיאריכו להם את זמן הנסיעה... הנושא של הכפלת המסילה לא חדש, וברור שהוא חיוני, אבל גם כך, דווקא אם מוסיפים תחנות במקומות המתאימים, ניתן להגדיל את התדירות ללא הכפלת המסילה. במקום שהרכבת תעצור בתחנה תפעולית כדי לאפשר לרכבת הנגדית לעבור, הו ייפגשו בתחנה ויעלו ויורידו נוסעים בו זמנית. זה גם יקל על מי שירצה להפעיל תחבורה משלימה מהישובים הסמוכים, ש-2 רכבות יגיעו באותו זמן, ובנסיעה אחת הוא יוכל להביא ולקחת נוסעים מ-2 רכבות. כדי ש-2 רכבות ייפגשו בתחנה המרחק ל-2 התחנות הקרובות צריך להיות שווה, וכדי לאפשר מעבר של 2 רכבות בשעה בכל כיוון צריך תחנות במרווחים של רבע שעה. לכן נדמה לי שעדיף תחנה אחת על שתיים באזור דבירה. את התכנון המפורט אני משאיר לאנשי הרכבת, שמן הסתם יודעים לעשות זאת יותר טוב ממני... לגבי חיבור הקוים בין באר-שבע וירושלים... זה ישרת רק את הנוסעים מב"ש/קרית-גת לבית-שמש /י-ם, ואני מסופק אם מספר הנוסעים בין היעדים האלה יצדיק בנית מסילה והפעלת שירות ישיר. הפתרון המתבקש הוא תחנה במקום המפגש של 2 המסילות ליד נען, מה שלא ימצא חן בעיני הבאר-שבעים שנוסעים לת"א... אז נראה לי שאפשר בשלב הנראה לעין להסתפק בתחנה ברמלה ואפילו לוד זה לא נורא, אם זמני ההחלפה יהיו קצרים. זה ענין של תכנון אופטימלי של לוחות זמנים, ואפילו עם מספר הקוים הלא גדול של רכבת ישראל זה מסובך... צריך לשאוף למצב כמו בשוייץ, שהחלפת רכבות לוקחת 3 דקות, ואז זה לא ממש משנה אם נוסעים ברכבת ישירה או מחליפים בדרך.
 

nitsansh

New member
אגב, אם רוצים לחסוך...

כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש
א. הכפלת הקו: הצלחת הקו לב"ש (המתבטאת במספר הנוסעים) עלתה על כל הציפיות וניתן להיווכח בגידול העצום עקב שיפור תדירות הרכבות ופתיחת תחנת ב"ש מרכז. הכפלת הקו מלוד עד ב"ש תאפשר הוצאת רכבת כל חצי שעה והורדה משמעותית בזמן הנסיעה - זוהי השקעה שתניב דיווידנדים מידיים. מהו לוח הזמנים לביצוע ההכפלה? על אילו קטעים היא עתידה להתבצע? האם יש אומדנים של הרכבת לגבי זמני הנסיעה המקוצרים? ב. תחנת ב"ש צפון: עיינתי היום במפת ב"ש והגעתי לאותה מסקנה שציין fireman : המיקום האידאלי הוא בגשר שד´ אורי צבי גרינברג - מרחק הליכה מהאוניברסיטה, קרוב יותר לסורוקה, נגיש יותר מהשכונות המזרחיות. מדוע אם כן טורחים על שיפוץ התחנה הישנה במקום להעתיקה כמה מאות מטרים? האם יש קושי במקום המוצע בהקצאת מקומות חניה? ג. תחנה נוספת בין באר שבע לקרית גת (הערה להצעת nitsansh): ראשית ההנחה שלך היא שאין צורך בתחנה פרברית שתשרת את הנוסעים אל ב"ש. נשמע הגיוני אך איני יודע מהם הביקושים והעומסים באזור - מכל מקום יש לתת את הדעת גם על הכיוון הזה. היות שהמסילה אינה סמוכה לכביש 40 בצומת בית קמה עולה על דעתי שהמקום הכדאיהאו דווקא בצומת להבים (ההצטלבות עם כביש 31). זה יאפשר גישה נוחה למרכז הארץ לתושבי להבים, מיתר ואפילו ערד (כולל כאלה שיגיעו ברכבם הפרטי לשם במקום לקרית גת), מכיוון אופקים/נתיבות. כמו כן התחנה תהיה סמוכה מאוד לרהט (אני מניח שלהם דרושה יותר תחבורה לב"ש מאשר לת"א). היות והזכרת את התעלמות הרכבת מהמגזר הערבי הרי יהיה אפשר לכנות את התחנה "להבים/רהט" או פשוט רהט. (כעידוד נוסף למגזר אפשר לציין את האפשרויות הגלומות במיקום מגרש החניה כה קרוב לישובם...) ד. קו ב"ש - ירושלים: האם מישהו (כלומר חן) יודע אם חושבים על הקו הנ"ל? כל מה שנדרש הוא סלילה של 3-4 ק"מ ממש מדרום לכביש 3 כדי לחבר בין השלוחות של ב"ש ובית שמש. לקו ישיר לירושלים מב"ש (וקרית גת) יש יתרון על הנסיעה בכבישים. לעומת זאת, אם הפתרון הרכבתי המוצע יהיה "תרדו בלוד או רמלה ושם תחכו לרכבת הבאה לירושלים" היתרון יתמסמס לחלוטין.
אגב, אם רוצים לחסוך...
אפשר לחבר בין המסילות לב"ש וי-ם כמה ק"מ צפונה מהמקום שהצעת, במקביל לכביש מזכרת בתיה - חולדה (411) ואז המרחק הוא רק כ-2 ק"מ... מסילה בתואי שהצעת מדרום לכביש מס´ 3 היא בעייתית בגלל שנמצא שם מחנה צבאי, אם כי מבחינה טכנית נראה לי שיש מקום בין הכביש והבסיס להעביר מסילה, והחיילים ישמחו להגיע לבסיס ברכבת... תושבי מזכרת בתיה ועקרון, לעומת זאת, יעדיפו תחנה בנען שתקצר להם את הדרך לרכבת (יותר קרוב מתחנת רחובות או רמלה). אין גבול למקומות שאפשר להוסיף תחנות, אבל צריך לעשות תחשיב אם הפעלת תחנה כדאית מבחינה כלכלית. צריך גם השקעה ראשונית גדולה בבניית תחנה, אבל בעיקר העלות לטווח רחוק היא התפעול השוטף של התחנה. בכל תחנה צריך מנהל, קופאי, איש אחזקה/נקיון ולפחות איש בטחון אחד (רצוי שניים) בכל משמרת, ואם נניח שעובדות 2 משמרות זה כבר 10 אנשים. וזה חוץ מהוצאות תאורה וכו´. זה לא ענין זול, ובשביל כמה מאות משתמשים בתחנה זה לא כלכלי. העלות של מעבר נוסעים בתחנה קיימת היא זניחה (עוד קצת מים בשירותים...) ואולי אפילו משתלמת אם הם קונים במזנון... אם אני הייתי נוסע ברכבת לי-ם, ונניח שהיתה תחנה בקסטינה או מסמיה, שבשבילי יותר נגישות מתחנת אשדוד, לא הייתי עושה ענין מהחלפת רכבת ברמלה/לוד אם משך הנסיעה הכולל היה יותר קצר מאוטובוס.
 

אדיה

New member
קו ירושלים - ב"ש

אגב, אם רוצים לחסוך...
אפשר לחבר בין המסילות לב"ש וי-ם כמה ק"מ צפונה מהמקום שהצעת, במקביל לכביש מזכרת בתיה - חולדה (411) ואז המרחק הוא רק כ-2 ק"מ... מסילה בתואי שהצעת מדרום לכביש מס´ 3 היא בעייתית בגלל שנמצא שם מחנה צבאי, אם כי מבחינה טכנית נראה לי שיש מקום בין הכביש והבסיס להעביר מסילה, והחיילים ישמחו להגיע לבסיס ברכבת... תושבי מזכרת בתיה ועקרון, לעומת זאת, יעדיפו תחנה בנען שתקצר להם את הדרך לרכבת (יותר קרוב מתחנת רחובות או רמלה). אין גבול למקומות שאפשר להוסיף תחנות, אבל צריך לעשות תחשיב אם הפעלת תחנה כדאית מבחינה כלכלית. צריך גם השקעה ראשונית גדולה בבניית תחנה, אבל בעיקר העלות לטווח רחוק היא התפעול השוטף של התחנה. בכל תחנה צריך מנהל, קופאי, איש אחזקה/נקיון ולפחות איש בטחון אחד (רצוי שניים) בכל משמרת, ואם נניח שעובדות 2 משמרות זה כבר 10 אנשים. וזה חוץ מהוצאות תאורה וכו´. זה לא ענין זול, ובשביל כמה מאות משתמשים בתחנה זה לא כלכלי. העלות של מעבר נוסעים בתחנה קיימת היא זניחה (עוד קצת מים בשירותים...) ואולי אפילו משתלמת אם הם קונים במזנון... אם אני הייתי נוסע ברכבת לי-ם, ונניח שהיתה תחנה בקסטינה או מסמיה, שבשבילי יותר נגישות מתחנת אשדוד, לא הייתי עושה ענין מהחלפת רכבת ברמלה/לוד אם משך הנסיעה הכולל היה יותר קצר מאוטובוס.
קו ירושלים - ב"ש
בניגוד לחברים מכובדים בפורום זה, דעתי היא שקו רכבת בין ירושלים וב"ש נחוץ ואף כדאי מהסיבות הבאות: א. גודלן של שתי הערים - אלו בעצם המרכזים המטרופוליטנים השני והרביעי במדינת ישראל מבחינת גדלם. שתיהן ערי אוניברסיטה ונמצאים בהם מוסדות שלטוניים רבים. נראה לי שיהיה ביקוש לא מבוטל לקו כזה אם יהיה יעיל. סביר שמספר הבאר שבעים שצריכים להגיע לירושלים עולה בהרבה על מספר אלו שצריכים להגיע לאשקלון (את הקו הזה דווקא כן מתכננים). ב. אין היום דרך נוחה בין שתי הערים - הנתיב ההיסטורי (כביש 60 דרך חברון) אינו בא בחשבון ואפילו באוטו פרטי הדרך הרצופה רמזורים וצמתים, חלקה בכבישים צרים והררים, לוקחת כמדומני שעה וחצי (גם דרך צומת נחשון וגם דרך עמק האלה). זאת מבלי לקחת בחשבון את העומס בבוקר בכניסה לירושלים. אפילו אם אי שם בעתיד יסלל הקטע הדרומי של חוצה ישראל תהיה בכך רק הקלה חלקית. ג. נוצרת הזדמנות מצוינת לרכבת למצב את עצמה כאמצעי התחבורה המועדף בנתיב חשוב זה. אם בעתיד יוצע כביש גראנדיוזי ירושלים - ב"ש (עתיר מנהרות וסיבוכים נופיים עקב הטופוגרפיה הקשה) אפשר יהיה להצביע כי הרכבת כבר נותנת פתרון אופטימלי או להשקיע סכום פחות בהשבחת הפתרון הרכבתי (מבחינת תוואי או ציוד). ד. והרי בסך הכל מה צריך? - קטע מקשר באורך קילומטרים ספורים (ולא בפרוייקט אדירים נוסח מסילה לקרית שמונה, למשל). ה. בין הנימוקים כבדי המשקל בעד חידוש השימוש בקו בית שמש - ירושלים בנפרד מהקו החדש המוצע דרך נתב"ג ושער הגיא היו שהוא יאפשר חיבור מסילתי של ירושלים לדרום ויוכל לשמש גם כקו מטענים. אם כבר משקיעים מאות מיליונים בהחייאת הקו הישן על מגבלותיו הידועות, יהיה זה לא רציונלי להמנע מלהשתמש בו להובלת נוסעים ומטענים מהדרום. ו. כגוף ציבורי רכבת ישראל צריכה לשרת יעדים לאומיים כגון קרוב הפריפריה למוקדי התעסוקה במרכז הארץ. אין עליה להסתפק בכך שאחוז מסוים מנוסעי האוטובוסים יעבור להשתמש ברכבת. כאשר תושלם הכפלת וישור קן לוד- ב"ש יהיה בכך מהפך אמיתי - תהיה אפשרות ריאלית להתגורר בנגב או בקרית גת וליסוע יום יום לעבודה במרכז הארץ. אותו דבר תקף גם לצלע ירושלים - ב"ש: לשתי הערים דרוש גיוון וחיזוק מבחינה כלכלית ותעסוקתית. יתכן שבשלב ראשון הגרעין הקשה של הנוסעים בקו ירושלים - ב"ש יהיו היוממים בקו בית שמש-ירושלים ובקו קרית גת-ב"ש. אזי במקביל לתגבורם של הקווים ה"פרבריים" תחלחל בהדרגה המודעות כי הרכבת מרחיבה את הרדיוס המסורתי של מחפשי העבודה. ז. הפתרון של ליסוע מב"ש לירושלים ע"י החלפת רכבת בלוד/רמלה הוא פתרון צולע: זה יכול להוסיף 20 דקות לזמן הנסיעה מבלי לקחת בחשבון את זמן ההמתנה לרכבת האחרת. (אגב, יתכן שבשווייץ זה לוקח 3 דקות. תחנת לוד תצטרך לתת מענה להחלפת רכבות מכיוונים רבים - רחובות, ראשון, כ"ס, ירושלים וב"ש. בלתי אפשרי שכל החלפה שהיא תהיה מידית!). סיכום הודעה ארוכה ומיגעת זאת: הכפלת הקו מב"ש חיייבת להיות בעדיפות עליונה במבחינת רכבת ישראל. עם זאת, במקביל לעבודות על הקו לבית שמש ולקראת העבודות על הקו לירושלים יש לתכנן, לתקצב ולבצע את הקטע הקצר הדרוש כך שבמקביל לפתיחת הקו המחודש ת"א -י-ם יחנך הקו המהיר (עם 2 עצירות ביניים: בית שמש וק. גת) י-ם - ב"ש בתדירות של לפחות רכבת אחת בשעה. תודה למי שהתמיד לקרא עד כאן! יובל נ.ב. - נראה לי שנושא ראוי לדיון מעמיק נפרד הן החלופות השונות לקו ת"א - י-ם. מישהו מחברי הפורום מתנדב להוביל את הנושא?
 

איליה.

New member
אני מסכים איתך לחלוטין.

קו ירושלים - ב"ש
בניגוד לחברים מכובדים בפורום זה, דעתי היא שקו רכבת בין ירושלים וב"ש נחוץ ואף כדאי מהסיבות הבאות: א. גודלן של שתי הערים - אלו בעצם המרכזים המטרופוליטנים השני והרביעי במדינת ישראל מבחינת גדלם. שתיהן ערי אוניברסיטה ונמצאים בהם מוסדות שלטוניים רבים. נראה לי שיהיה ביקוש לא מבוטל לקו כזה אם יהיה יעיל. סביר שמספר הבאר שבעים שצריכים להגיע לירושלים עולה בהרבה על מספר אלו שצריכים להגיע לאשקלון (את הקו הזה דווקא כן מתכננים). ב. אין היום דרך נוחה בין שתי הערים - הנתיב ההיסטורי (כביש 60 דרך חברון) אינו בא בחשבון ואפילו באוטו פרטי הדרך הרצופה רמזורים וצמתים, חלקה בכבישים צרים והררים, לוקחת כמדומני שעה וחצי (גם דרך צומת נחשון וגם דרך עמק האלה). זאת מבלי לקחת בחשבון את העומס בבוקר בכניסה לירושלים. אפילו אם אי שם בעתיד יסלל הקטע הדרומי של חוצה ישראל תהיה בכך רק הקלה חלקית. ג. נוצרת הזדמנות מצוינת לרכבת למצב את עצמה כאמצעי התחבורה המועדף בנתיב חשוב זה. אם בעתיד יוצע כביש גראנדיוזי ירושלים - ב"ש (עתיר מנהרות וסיבוכים נופיים עקב הטופוגרפיה הקשה) אפשר יהיה להצביע כי הרכבת כבר נותנת פתרון אופטימלי או להשקיע סכום פחות בהשבחת הפתרון הרכבתי (מבחינת תוואי או ציוד). ד. והרי בסך הכל מה צריך? - קטע מקשר באורך קילומטרים ספורים (ולא בפרוייקט אדירים נוסח מסילה לקרית שמונה, למשל). ה. בין הנימוקים כבדי המשקל בעד חידוש השימוש בקו בית שמש - ירושלים בנפרד מהקו החדש המוצע דרך נתב"ג ושער הגיא היו שהוא יאפשר חיבור מסילתי של ירושלים לדרום ויוכל לשמש גם כקו מטענים. אם כבר משקיעים מאות מיליונים בהחייאת הקו הישן על מגבלותיו הידועות, יהיה זה לא רציונלי להמנע מלהשתמש בו להובלת נוסעים ומטענים מהדרום. ו. כגוף ציבורי רכבת ישראל צריכה לשרת יעדים לאומיים כגון קרוב הפריפריה למוקדי התעסוקה במרכז הארץ. אין עליה להסתפק בכך שאחוז מסוים מנוסעי האוטובוסים יעבור להשתמש ברכבת. כאשר תושלם הכפלת וישור קן לוד- ב"ש יהיה בכך מהפך אמיתי - תהיה אפשרות ריאלית להתגורר בנגב או בקרית גת וליסוע יום יום לעבודה במרכז הארץ. אותו דבר תקף גם לצלע ירושלים - ב"ש: לשתי הערים דרוש גיוון וחיזוק מבחינה כלכלית ותעסוקתית. יתכן שבשלב ראשון הגרעין הקשה של הנוסעים בקו ירושלים - ב"ש יהיו היוממים בקו בית שמש-ירושלים ובקו קרית גת-ב"ש. אזי במקביל לתגבורם של הקווים ה"פרבריים" תחלחל בהדרגה המודעות כי הרכבת מרחיבה את הרדיוס המסורתי של מחפשי העבודה. ז. הפתרון של ליסוע מב"ש לירושלים ע"י החלפת רכבת בלוד/רמלה הוא פתרון צולע: זה יכול להוסיף 20 דקות לזמן הנסיעה מבלי לקחת בחשבון את זמן ההמתנה לרכבת האחרת. (אגב, יתכן שבשווייץ זה לוקח 3 דקות. תחנת לוד תצטרך לתת מענה להחלפת רכבות מכיוונים רבים - רחובות, ראשון, כ"ס, ירושלים וב"ש. בלתי אפשרי שכל החלפה שהיא תהיה מידית!). סיכום הודעה ארוכה ומיגעת זאת: הכפלת הקו מב"ש חיייבת להיות בעדיפות עליונה במבחינת רכבת ישראל. עם זאת, במקביל לעבודות על הקו לבית שמש ולקראת העבודות על הקו לירושלים יש לתכנן, לתקצב ולבצע את הקטע הקצר הדרוש כך שבמקביל לפתיחת הקו המחודש ת"א -י-ם יחנך הקו המהיר (עם 2 עצירות ביניים: בית שמש וק. גת) י-ם - ב"ש בתדירות של לפחות רכבת אחת בשעה. תודה למי שהתמיד לקרא עד כאן! יובל נ.ב. - נראה לי שנושא ראוי לדיון מעמיק נפרד הן החלופות השונות לקו ת"א - י-ם. מישהו מחברי הפורום מתנדב להוביל את הנושא?
אני מסכים איתך לחלוטין.
 

fireman

New member
שלום אדיה

כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש
א. הכפלת הקו: הצלחת הקו לב"ש (המתבטאת במספר הנוסעים) עלתה על כל הציפיות וניתן להיווכח בגידול העצום עקב שיפור תדירות הרכבות ופתיחת תחנת ב"ש מרכז. הכפלת הקו מלוד עד ב"ש תאפשר הוצאת רכבת כל חצי שעה והורדה משמעותית בזמן הנסיעה - זוהי השקעה שתניב דיווידנדים מידיים. מהו לוח הזמנים לביצוע ההכפלה? על אילו קטעים היא עתידה להתבצע? האם יש אומדנים של הרכבת לגבי זמני הנסיעה המקוצרים? ב. תחנת ב"ש צפון: עיינתי היום במפת ב"ש והגעתי לאותה מסקנה שציין fireman : המיקום האידאלי הוא בגשר שד´ אורי צבי גרינברג - מרחק הליכה מהאוניברסיטה, קרוב יותר לסורוקה, נגיש יותר מהשכונות המזרחיות. מדוע אם כן טורחים על שיפוץ התחנה הישנה במקום להעתיקה כמה מאות מטרים? האם יש קושי במקום המוצע בהקצאת מקומות חניה? ג. תחנה נוספת בין באר שבע לקרית גת (הערה להצעת nitsansh): ראשית ההנחה שלך היא שאין צורך בתחנה פרברית שתשרת את הנוסעים אל ב"ש. נשמע הגיוני אך איני יודע מהם הביקושים והעומסים באזור - מכל מקום יש לתת את הדעת גם על הכיוון הזה. היות שהמסילה אינה סמוכה לכביש 40 בצומת בית קמה עולה על דעתי שהמקום הכדאיהאו דווקא בצומת להבים (ההצטלבות עם כביש 31). זה יאפשר גישה נוחה למרכז הארץ לתושבי להבים, מיתר ואפילו ערד (כולל כאלה שיגיעו ברכבם הפרטי לשם במקום לקרית גת), מכיוון אופקים/נתיבות. כמו כן התחנה תהיה סמוכה מאוד לרהט (אני מניח שלהם דרושה יותר תחבורה לב"ש מאשר לת"א). היות והזכרת את התעלמות הרכבת מהמגזר הערבי הרי יהיה אפשר לכנות את התחנה "להבים/רהט" או פשוט רהט. (כעידוד נוסף למגזר אפשר לציין את האפשרויות הגלומות במיקום מגרש החניה כה קרוב לישובם...) ד. קו ב"ש - ירושלים: האם מישהו (כלומר חן) יודע אם חושבים על הקו הנ"ל? כל מה שנדרש הוא סלילה של 3-4 ק"מ ממש מדרום לכביש 3 כדי לחבר בין השלוחות של ב"ש ובית שמש. לקו ישיר לירושלים מב"ש (וקרית גת) יש יתרון על הנסיעה בכבישים. לעומת זאת, אם הפתרון הרכבתי המוצע יהיה "תרדו בלוד או רמלה ושם תחכו לרכבת הבאה לירושלים" היתרון יתמסמס לחלוטין.
שלום אדיה
קודם כל לגבי תחנת באר שבע צפון ותחנה מוצעת לאחר הגשר שעובר מעל אורי צבי שעובר ממש מעל שער רמות של אוניברסיטת בן גוריון. תחנת באר שבע צפון היא תחנה קיימת ואנשים רבים משתמשים בה, בעיקר תושבי רמות, תושבי שכונה ג, ד, והסטודנטים מאב"ג אני לא חושב שצריך לסגור אותה ובמקומה להפעיל תחנה אחרת בסמוך לאוניברסיטה, זה יהיה צעד שיקפח בעיקר את תושבי שכונה ג ורמות שלב ד שיותר קרובה לתחנת צפון מאשר לתחנה המוצעת בסמוך לאוניברסיטה בקרוב תיפתח בתל אביב תחנת רכבת ההגנה, זה אומר שצריך לסגור את תחנת השלום? ממש לא, זו תחנה נוספת שתוכל לשרת עוד איזור מסויים בתל אביב ולכן אני חושב שלא נכון להזניח תחנה כמו באר שבע צפון. התוכנית אומרת פיתוח סביבתי, הסדרת חניה, בניית רציף נוסף ומעבר תת קרקעי והחלפת המסילות בכל מתחם התחנה שרכבות המשא לא עשו עמן חסד. בחלקה המזרחי של התחנה נמצא מ.ת.ר ולידו מסוף החומרים המסוכנים שנמצא בהליכי סגירה ומועבר לרמת חובב במקביל לבניית קו המסילה מב"ש לרמת חובב והקמת ת. רמת חובב שתהיה מסוף חומרים מסוכנים שתגיע בסמוך לאקוסול אם אינני טועה. לגבי אזור האוניברסיטה, אני לא חושב שצריכה להיות בעיית חניה, משום שכל החלק ממזרח למסילת הרכבת הוא שטח ריק המיועד לבניית קריית ההי טק ואני יודע בוודאות ששטח שם הוקצה לטובת תחנת רכבת עתידית, הכל עניין של זמן וכסף לגבי קו לירושלים מב"ש אני לא חושב שתהיה הצדקה כלכלית לקו כזה. ד"א רעיון אחר שעלה במוחי כרגע ומיושם כרגע בצורת כביש הוא הקמת מסילת רכבת מבאר שבע לאופקים, המרחק בקו אוירי מבאר שבע לאופקים הוא 7 ק"מ. כיום מי שמעוניין לנסוע מבאר שבע לאופקים צריך לנסוע לכיוון צומת גילת, לעבור דרך צומת הנשיא וליד משמר הנגב ואז להקיף את בטחה ואחר כך להכנס לאופקים. אני חושב שהקמת קו רכבת שיחבר בין ב"ש מרכז לאופקים וישמש רכבת קלה, כי המרחק לדעתי לא מצדיק רכבת כבדה ולהפעיל אותה בתדירות גבוהה, אני חושב שזה ייתן מפנה חשוב לעיר אופקים בהתהוותה לחלק ממטרופולין ב"ש
 

fireman

New member
ודבר קטן ששכחתי

שלום אדיה
קודם כל לגבי תחנת באר שבע צפון ותחנה מוצעת לאחר הגשר שעובר מעל אורי צבי שעובר ממש מעל שער רמות של אוניברסיטת בן גוריון. תחנת באר שבע צפון היא תחנה קיימת ואנשים רבים משתמשים בה, בעיקר תושבי רמות, תושבי שכונה ג, ד, והסטודנטים מאב"ג אני לא חושב שצריך לסגור אותה ובמקומה להפעיל תחנה אחרת בסמוך לאוניברסיטה, זה יהיה צעד שיקפח בעיקר את תושבי שכונה ג ורמות שלב ד שיותר קרובה לתחנת צפון מאשר לתחנה המוצעת בסמוך לאוניברסיטה בקרוב תיפתח בתל אביב תחנת רכבת ההגנה, זה אומר שצריך לסגור את תחנת השלום? ממש לא, זו תחנה נוספת שתוכל לשרת עוד איזור מסויים בתל אביב ולכן אני חושב שלא נכון להזניח תחנה כמו באר שבע צפון. התוכנית אומרת פיתוח סביבתי, הסדרת חניה, בניית רציף נוסף ומעבר תת קרקעי והחלפת המסילות בכל מתחם התחנה שרכבות המשא לא עשו עמן חסד. בחלקה המזרחי של התחנה נמצא מ.ת.ר ולידו מסוף החומרים המסוכנים שנמצא בהליכי סגירה ומועבר לרמת חובב במקביל לבניית קו המסילה מב"ש לרמת חובב והקמת ת. רמת חובב שתהיה מסוף חומרים מסוכנים שתגיע בסמוך לאקוסול אם אינני טועה. לגבי אזור האוניברסיטה, אני לא חושב שצריכה להיות בעיית חניה, משום שכל החלק ממזרח למסילת הרכבת הוא שטח ריק המיועד לבניית קריית ההי טק ואני יודע בוודאות ששטח שם הוקצה לטובת תחנת רכבת עתידית, הכל עניין של זמן וכסף לגבי קו לירושלים מב"ש אני לא חושב שתהיה הצדקה כלכלית לקו כזה. ד"א רעיון אחר שעלה במוחי כרגע ומיושם כרגע בצורת כביש הוא הקמת מסילת רכבת מבאר שבע לאופקים, המרחק בקו אוירי מבאר שבע לאופקים הוא 7 ק"מ. כיום מי שמעוניין לנסוע מבאר שבע לאופקים צריך לנסוע לכיוון צומת גילת, לעבור דרך צומת הנשיא וליד משמר הנגב ואז להקיף את בטחה ואחר כך להכנס לאופקים. אני חושב שהקמת קו רכבת שיחבר בין ב"ש מרכז לאופקים וישמש רכבת קלה, כי המרחק לדעתי לא מצדיק רכבת כבדה ולהפעיל אותה בתדירות גבוהה, אני חושב שזה ייתן מפנה חשוב לעיר אופקים בהתהוותה לחלק ממטרופולין ב"ש
ודבר קטן ששכחתי
מרחק הנסיעה מבאר שבע לאופקים כיום הוא 22 ק"מ
 
תחנת נען והדרך מב"ש לירושלים

כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש
א. הכפלת הקו: הצלחת הקו לב"ש (המתבטאת במספר הנוסעים) עלתה על כל הציפיות וניתן להיווכח בגידול העצום עקב שיפור תדירות הרכבות ופתיחת תחנת ב"ש מרכז. הכפלת הקו מלוד עד ב"ש תאפשר הוצאת רכבת כל חצי שעה והורדה משמעותית בזמן הנסיעה - זוהי השקעה שתניב דיווידנדים מידיים. מהו לוח הזמנים לביצוע ההכפלה? על אילו קטעים היא עתידה להתבצע? האם יש אומדנים של הרכבת לגבי זמני הנסיעה המקוצרים? ב. תחנת ב"ש צפון: עיינתי היום במפת ב"ש והגעתי לאותה מסקנה שציין fireman : המיקום האידאלי הוא בגשר שד´ אורי צבי גרינברג - מרחק הליכה מהאוניברסיטה, קרוב יותר לסורוקה, נגיש יותר מהשכונות המזרחיות. מדוע אם כן טורחים על שיפוץ התחנה הישנה במקום להעתיקה כמה מאות מטרים? האם יש קושי במקום המוצע בהקצאת מקומות חניה? ג. תחנה נוספת בין באר שבע לקרית גת (הערה להצעת nitsansh): ראשית ההנחה שלך היא שאין צורך בתחנה פרברית שתשרת את הנוסעים אל ב"ש. נשמע הגיוני אך איני יודע מהם הביקושים והעומסים באזור - מכל מקום יש לתת את הדעת גם על הכיוון הזה. היות שהמסילה אינה סמוכה לכביש 40 בצומת בית קמה עולה על דעתי שהמקום הכדאיהאו דווקא בצומת להבים (ההצטלבות עם כביש 31). זה יאפשר גישה נוחה למרכז הארץ לתושבי להבים, מיתר ואפילו ערד (כולל כאלה שיגיעו ברכבם הפרטי לשם במקום לקרית גת), מכיוון אופקים/נתיבות. כמו כן התחנה תהיה סמוכה מאוד לרהט (אני מניח שלהם דרושה יותר תחבורה לב"ש מאשר לת"א). היות והזכרת את התעלמות הרכבת מהמגזר הערבי הרי יהיה אפשר לכנות את התחנה "להבים/רהט" או פשוט רהט. (כעידוד נוסף למגזר אפשר לציין את האפשרויות הגלומות במיקום מגרש החניה כה קרוב לישובם...) ד. קו ב"ש - ירושלים: האם מישהו (כלומר חן) יודע אם חושבים על הקו הנ"ל? כל מה שנדרש הוא סלילה של 3-4 ק"מ ממש מדרום לכביש 3 כדי לחבר בין השלוחות של ב"ש ובית שמש. לקו ישיר לירושלים מב"ש (וקרית גת) יש יתרון על הנסיעה בכבישים. לעומת זאת, אם הפתרון הרכבתי המוצע יהיה "תרדו בלוד או רמלה ושם תחכו לרכבת הבאה לירושלים" היתרון יתמסמס לחלוטין.
תחנת נען והדרך מב"ש לירושלים
למטב ידיעתי (וכדאי כמובן לוודא את זה עם מר בני נאור, דובר רכבת ישראל) לא מתוכננת הקמה של משולש נסילות באיזור תחנת נען. למעשה, אני לא ממש יודע את זה, אבל אני יודע שבלוח הזמני העקרוני שתוכנן ע"י רכבת ישראל לשימוש אחרי כל פתיחת הקווים שבבנייה היום (נתב"ג, ראשונים, בית שמש/ירושלים, אשדוד ואולי אפילו שדרוג קו פלשת-קרית גת ונען-ב"ש) אין כל אזכור לרכבות בין באר שבע לירושלים, וכל ההחלפות של הנוסעים מתבצעות בתחנת לוד (עם זמני החלפה סבירים). לדעתי, זהו פתרון מספק לחלוטין, לפחות בינתיים. בטווח הארוך יותר, אני בהחלט פתוח לרעיון של שיפוץ תחנת נען והפיכתה לתחנת החלפת רכבות, אולם אין לי מושג איך זה ישפיע על כל המפגשים המתוכננים בלוד.
 

יהוושע

New member
הגד חנצ´יק , האם היה פעם קו של

תחנת נען והדרך מב"ש לירושלים
למטב ידיעתי (וכדאי כמובן לוודא את זה עם מר בני נאור, דובר רכבת ישראל) לא מתוכננת הקמה של משולש נסילות באיזור תחנת נען. למעשה, אני לא ממש יודע את זה, אבל אני יודע שבלוח הזמני העקרוני שתוכנן ע"י רכבת ישראל לשימוש אחרי כל פתיחת הקווים שבבנייה היום (נתב"ג, ראשונים, בית שמש/ירושלים, אשדוד ואולי אפילו שדרוג קו פלשת-קרית גת ונען-ב"ש) אין כל אזכור לרכבות בין באר שבע לירושלים, וכל ההחלפות של הנוסעים מתבצעות בתחנת לוד (עם זמני החלפה סבירים). לדעתי, זהו פתרון מספק לחלוטין, לפחות בינתיים. בטווח הארוך יותר, אני בהחלט פתוח לרעיון של שיפוץ תחנת נען והפיכתה לתחנת החלפת רכבות, אולם אין לי מושג איך זה ישפיע על כל המפגשים המתוכננים בלוד.
הגד חנצ´יק , האם היה פעם קו של
רכבת נוסעים למחנה צריפין? או מעין רכבת מיוחדת לחיילים בימי א´? האם הייתה תחנת רכבת בצריפין? המקום זרוע בשלוחות מסילה רבות יחסית , האם כיום השלוחות האלה או חלקן עדיין בשימוש? האם תחנת נען קרובה לקיבוץ נען? מתי הוקמה שם התחנה? האם כבר התחילו בשיפוץ תחנת רמלה? ולמה צריך לשדרג את קו פלשת קריית-גת , לדעתי זה נסלל באמצע שנות ה - 80 ?
 

nitsansh

New member
כן, תחנת נען קרובה לנען...

הגד חנצ´יק , האם היה פעם קו של
רכבת נוסעים למחנה צריפין? או מעין רכבת מיוחדת לחיילים בימי א´? האם הייתה תחנת רכבת בצריפין? המקום זרוע בשלוחות מסילה רבות יחסית , האם כיום השלוחות האלה או חלקן עדיין בשימוש? האם תחנת נען קרובה לקיבוץ נען? מתי הוקמה שם התחנה? האם כבר התחילו בשיפוץ תחנת רמלה? ולמה צריך לשדרג את קו פלשת קריית-גת , לדעתי זה נסלל באמצע שנות ה - 80 ?
כן, תחנת נען קרובה לנען...
לפחות כמו שתחנת אשדוד קרובה לאשדוד...
 

יהוושע

New member
לא הבנת את כוונתי , בשפיים למשל ,

כן, תחנת נען קרובה לנען...
לפחות כמו שתחנת אשדוד קרובה לאשדוד...
לא הבנת את כוונתי , בשפיים למשל ,
יש תחנה תפעולית שרחוקה לחלוטין מן הקיבוץ ואף אין כול גישה אליה ממנו . כוונתי היא האם התחנה קרובה לקיבוץ די הצורך כדי לשרת את תושביו ( בין יתר המשתמשים העתידיים בתחנה ) . אל נא תלגלג עליי ( נשמע צליל זילזול ... ) .
 

nitsansh

New member
היו צריכים לקרוא לה "רשפון"

לא הבנת את כוונתי , בשפיים למשל ,
יש תחנה תפעולית שרחוקה לחלוטין מן הקיבוץ ואף אין כול גישה אליה ממנו . כוונתי היא האם התחנה קרובה לקיבוץ די הצורך כדי לשרת את תושביו ( בין יתר המשתמשים העתידיים בתחנה ) . אל נא תלגלג עליי ( נשמע צליל זילזול ... ) .
היו צריכים לקרוא לה "רשפון"
לתחנה המכונה "שפיים"... קשה לדעת בדיוק מה המרחק לפי מפה שבה הקיבוץ מיוצג ע"י עיגול... נען נראה לי בסביבות 1-1.5 ק"מ מהתחנה, שנמצאת דרומית-מערבית לקיבוץ. אבל גני הדר ויציץ נראים יותר קרובים... מהצד השני (ממזרח למסילה) התחנה קרובה לפתחיה ופדיה... כפי שכבר ציינתי, התחנה קרובה לעקרון ומזכרת בתיה, בסביבות 3 ק"מ.
 

יהוושע

New member
אם כך , אז כמו שחן הציע , כדאי

היו צריכים לקרוא לה "רשפון"
לתחנה המכונה "שפיים"... קשה לדעת בדיוק מה המרחק לפי מפה שבה הקיבוץ מיוצג ע"י עיגול... נען נראה לי בסביבות 1-1.5 ק"מ מהתחנה, שנמצאת דרומית-מערבית לקיבוץ. אבל גני הדר ויציץ נראים יותר קרובים... מהצד השני (ממזרח למסילה) התחנה קרובה לפתחיה ופדיה... כפי שכבר ציינתי, התחנה קרובה לעקרון ומזכרת בתיה, בסביבות 3 ק"מ.
אם כך , אז כמו שחן הציע , כדאי
לחשוב עליה כעל צומת של החלפת רכבות במקום או בנוסף ללוד .
 

nitsansh

New member
היו צריכים לקרוא לה "רשפון"

לא הבנת את כוונתי , בשפיים למשל ,
יש תחנה תפעולית שרחוקה לחלוטין מן הקיבוץ ואף אין כול גישה אליה ממנו . כוונתי היא האם התחנה קרובה לקיבוץ די הצורך כדי לשרת את תושביו ( בין יתר המשתמשים העתידיים בתחנה ) . אל נא תלגלג עליי ( נשמע צליל זילזול ... ) .
היו צריכים לקרוא לה "רשפון"
לתחנה המכונה "שפיים"... קשה לדעת בדיוק מה המרחק לפי מפה שבה הקיבוץ מיוצג ע"י עיגול... נען נראה לי בסביבות 1-1.5 ק"מ מהתחנה, שנמצאת דרומית-מערבית לקיבוץ. אבל גני הדר ויציץ נראים יותר קרובים... מהצד השני (ממזרח למסילה) התחנה קרובה לפתחיה ופדיה... כפי שכבר ציינתי, התחנה קרובה לעקרון ומזכרת בתיה, בסביבות 3 ק"מ.
 

nitsansh

New member
היו צריכים לקרוא לה "רשפון"

לא הבנת את כוונתי , בשפיים למשל ,
יש תחנה תפעולית שרחוקה לחלוטין מן הקיבוץ ואף אין כול גישה אליה ממנו . כוונתי היא האם התחנה קרובה לקיבוץ די הצורך כדי לשרת את תושביו ( בין יתר המשתמשים העתידיים בתחנה ) . אל נא תלגלג עליי ( נשמע צליל זילזול ... ) .
היו צריכים לקרוא לה "רשפון"
לתחנה המכונה "שפיים"... קשה לדעת בדיוק מה המרחק לפי מפה שבה הקיבוץ מיוצג ע"י עיגול... נען נראה לי בסביבות 1-1.5 ק"מ מהתחנה, שנמצאת דרומית-מערבית לקיבוץ. אבל גני הדר ויציץ נראים יותר קרובים... מהצד השני (ממזרח למסילה) התחנה קרובה לפתחיה ופדיה... כפי שכבר ציינתי, התחנה קרובה לעקרון ומזכרת בתיה, בסביבות 3 ק"מ.
 
צריפין, נען, רמלה וקו פלשת-קרית גת

הגד חנצ´יק , האם היה פעם קו של
רכבת נוסעים למחנה צריפין? או מעין רכבת מיוחדת לחיילים בימי א´? האם הייתה תחנת רכבת בצריפין? המקום זרוע בשלוחות מסילה רבות יחסית , האם כיום השלוחות האלה או חלקן עדיין בשימוש? האם תחנת נען קרובה לקיבוץ נען? מתי הוקמה שם התחנה? האם כבר התחילו בשיפוץ תחנת רמלה? ולמה צריך לשדרג את קו פלשת קריית-גת , לדעתי זה נסלל באמצע שנות ה - 80 ?
צריפין, נען, רמלה וקו פלשת-קרית גת
בצריפין נמצא היום המפעל של ´הארגז´ בו נערכו שיפוצי מרבית קרונות הנוסעים של רכבת ישראל באמצע שנות ה-90 וכן הורכבו קרונות ה-´מו-דו´ הספרדיים. לדעתי, מאז לא היתה כל תנועה של רכבות לשם, אבל אל תקחו את המילה שלי בנושא. לגבי ההיסטוריה של הקו אני מפנה גם אותך (כמו את ´ניסים´ לגבי תחנת תעופה) למנהל ארכיון מוזיאון הרכבת, מר פול קוטרל, בכתובת ה-E-Mail הבאה: [email protected], מתוך תקווה שהידע העצום שלו בנושאי היסטוריית הרכבות במזה"ת יעזור לך. אפשרות נוספת שכדאי לנסות בנושא ספציפי זה היא לפנות לצבי רכניץ, שלפחות נכון לסוף אפריל היה עדיין חבר בפורום זה. מהיכרותי האישית איתו קיבלתי את הרושם שיש לו עניין מיוחד בשלוחה זו ובאפשרות לניצולה להסעת חיילים. אני לא מכיר באופן רגלי את איזור נען, אבל לפי מה שראיתי מהרכבת, ניתן לראות מהתחנה את הקיבוץ. זה עדיין לא אומר בכלל שהייתי מוכן לעשות את זה ברגל, אבל אולי עם אופניים ביום לא חם. לגבי מועד פתיחת התחנה אני מפנה אתכם שוב לארכיון הרכבת ולמר פול קוטרל. עד כמה שראיתי כשעברתי שם לפני פחות מחודש, לא התחילו עדיין בשום עבודות באיזור תחנת רמלה. אשמח מאוד לשמוע אם מישהו שומע שהמצב משתנה. קו פלשת-קרית גת נבנה לפני שנות ה-80 ובכל מקרה הוא נבנה כקו לרכבות משא, ואינו מתאים לשירות נוסעים סדיר (למרות שבמהלך שיפוץ הקו לבאר שבע בעבר, ואולי גם בעתיד, שימש הקו להעברת רכבות הנוסעים).
 

אדיה

New member
לוח הזמני העקרוני שתוכנן ע"י רכבת

תחנת נען והדרך מב"ש לירושלים
למטב ידיעתי (וכדאי כמובן לוודא את זה עם מר בני נאור, דובר רכבת ישראל) לא מתוכננת הקמה של משולש נסילות באיזור תחנת נען. למעשה, אני לא ממש יודע את זה, אבל אני יודע שבלוח הזמני העקרוני שתוכנן ע"י רכבת ישראל לשימוש אחרי כל פתיחת הקווים שבבנייה היום (נתב"ג, ראשונים, בית שמש/ירושלים, אשדוד ואולי אפילו שדרוג קו פלשת-קרית גת ונען-ב"ש) אין כל אזכור לרכבות בין באר שבע לירושלים, וכל ההחלפות של הנוסעים מתבצעות בתחנת לוד (עם זמני החלפה סבירים). לדעתי, זהו פתרון מספק לחלוטין, לפחות בינתיים. בטווח הארוך יותר, אני בהחלט פתוח לרעיון של שיפוץ תחנת נען והפיכתה לתחנת החלפת רכבות, אולם אין לי מושג איך זה ישפיע על כל המפגשים המתוכננים בלוד.
לוח הזמני העקרוני שתוכנן ע"י רכבת
ישראל: האם הוא מצוי ברשותך? האם ביכולתך לפרט כיצד האו יראה? (כוונתי למבנה העקרוני במשך שעת עומס אחת בהנחה ששאר הלוח מוזז בהתאמה או מדולל קמעא) תודה, יובל
 
לוח הזמנים העתידי של רכבת ישראל

לוח הזמני העקרוני שתוכנן ע"י רכבת
ישראל: האם הוא מצוי ברשותך? האם ביכולתך לפרט כיצד האו יראה? (כוונתי למבנה העקרוני במשך שעת עומס אחת בהנחה ששאר הלוח מוזז בהתאמה או מדולל קמעא) תודה, יובל
לוח הזמנים העתידי של רכבת ישראל
לי אישית אין את לוחות הזמנים העתידיים של רכבת ישראל, אבל אני מכיר אדם שיש לו. מטבע הדברים, אני לא יכול לחשוף אותו או להפנות אתכם אליו. לצערי, אני מבין קטן מאוד בנושא לוחות זמנים, והזכרון שלי בתחום זה גרוע אפילו יותר, לכן אני כרגע לא יכול לספק יותר מדי פרטים, אבל אשתדל לבדוק שוב בהזדמנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה