כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש
כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש
א. הכפלת הקו: הצלחת הקו לב"ש (המתבטאת במספר הנוסעים) עלתה על כל הציפיות וניתן להיווכח בגידול העצום עקב שיפור תדירות הרכבות ופתיחת תחנת ב"ש מרכז. הכפלת הקו מלוד עד ב"ש תאפשר הוצאת רכבת כל חצי שעה והורדה משמעותית בזמן הנסיעה - זוהי השקעה שתניב דיווידנדים מידיים. מהו לוח הזמנים לביצוע ההכפלה? על אילו קטעים היא עתידה להתבצע? האם יש אומדנים של הרכבת לגבי זמני הנסיעה המקוצרים? ב. תחנת ב"ש צפון: עיינתי היום במפת ב"ש והגעתי לאותה מסקנה שציין fireman : המיקום האידאלי הוא בגשר שד´ אורי צבי גרינברג - מרחק הליכה מהאוניברסיטה, קרוב יותר לסורוקה, נגיש יותר מהשכונות המזרחיות. מדוע אם כן טורחים על שיפוץ התחנה הישנה במקום להעתיקה כמה מאות מטרים? האם יש קושי במקום המוצע בהקצאת מקומות חניה? ג. תחנה נוספת בין באר שבע לקרית גת (הערה להצעת nitsansh): ראשית ההנחה שלך היא שאין צורך בתחנה פרברית שתשרת את הנוסעים אל ב"ש. נשמע הגיוני אך איני יודע מהם הביקושים והעומסים באזור - מכל מקום יש לתת את הדעת גם על הכיוון הזה. היות שהמסילה אינה סמוכה לכביש 40 בצומת בית קמה עולה על דעתי שהמקום הכדאיהאו דווקא בצומת להבים (ההצטלבות עם כביש 31). זה יאפשר גישה נוחה למרכז הארץ לתושבי להבים, מיתר ואפילו ערד (כולל כאלה שיגיעו ברכבם הפרטי לשם במקום לקרית גת), מכיוון אופקים/נתיבות. כמו כן התחנה תהיה סמוכה מאוד לרהט (אני מניח שלהם דרושה יותר תחבורה לב"ש מאשר לת"א). היות והזכרת את התעלמות הרכבת מהמגזר הערבי הרי יהיה אפשר לכנות את התחנה "להבים/רהט" או פשוט רהט. (כעידוד נוסף למגזר אפשר לציין את האפשרויות הגלומות במיקום מגרש החניה כה קרוב לישובם...) ד. קו ב"ש - ירושלים: האם מישהו (כלומר חן) יודע אם חושבים על הקו הנ"ל? כל מה שנדרש הוא סלילה של 3-4 ק"מ ממש מדרום לכביש 3 כדי לחבר בין השלוחות של ב"ש ובית שמש. לקו ישיר לירושלים מב"ש (וקרית גת) יש יתרון על הנסיעה בכבישים. לעומת זאת, אם הפתרון הרכבתי המוצע יהיה "תרדו בלוד או רמלה ושם תחכו לרכבת הבאה לירושלים" היתרון יתמסמס לחלוטין.
כמה שאלות והצעות לגבי הרכבת לב"ש
א. הכפלת הקו: הצלחת הקו לב"ש (המתבטאת במספר הנוסעים) עלתה על כל הציפיות וניתן להיווכח בגידול העצום עקב שיפור תדירות הרכבות ופתיחת תחנת ב"ש מרכז. הכפלת הקו מלוד עד ב"ש תאפשר הוצאת רכבת כל חצי שעה והורדה משמעותית בזמן הנסיעה - זוהי השקעה שתניב דיווידנדים מידיים. מהו לוח הזמנים לביצוע ההכפלה? על אילו קטעים היא עתידה להתבצע? האם יש אומדנים של הרכבת לגבי זמני הנסיעה המקוצרים? ב. תחנת ב"ש צפון: עיינתי היום במפת ב"ש והגעתי לאותה מסקנה שציין fireman : המיקום האידאלי הוא בגשר שד´ אורי צבי גרינברג - מרחק הליכה מהאוניברסיטה, קרוב יותר לסורוקה, נגיש יותר מהשכונות המזרחיות. מדוע אם כן טורחים על שיפוץ התחנה הישנה במקום להעתיקה כמה מאות מטרים? האם יש קושי במקום המוצע בהקצאת מקומות חניה? ג. תחנה נוספת בין באר שבע לקרית גת (הערה להצעת nitsansh): ראשית ההנחה שלך היא שאין צורך בתחנה פרברית שתשרת את הנוסעים אל ב"ש. נשמע הגיוני אך איני יודע מהם הביקושים והעומסים באזור - מכל מקום יש לתת את הדעת גם על הכיוון הזה. היות שהמסילה אינה סמוכה לכביש 40 בצומת בית קמה עולה על דעתי שהמקום הכדאיהאו דווקא בצומת להבים (ההצטלבות עם כביש 31). זה יאפשר גישה נוחה למרכז הארץ לתושבי להבים, מיתר ואפילו ערד (כולל כאלה שיגיעו ברכבם הפרטי לשם במקום לקרית גת), מכיוון אופקים/נתיבות. כמו כן התחנה תהיה סמוכה מאוד לרהט (אני מניח שלהם דרושה יותר תחבורה לב"ש מאשר לת"א). היות והזכרת את התעלמות הרכבת מהמגזר הערבי הרי יהיה אפשר לכנות את התחנה "להבים/רהט" או פשוט רהט. (כעידוד נוסף למגזר אפשר לציין את האפשרויות הגלומות במיקום מגרש החניה כה קרוב לישובם...) ד. קו ב"ש - ירושלים: האם מישהו (כלומר חן) יודע אם חושבים על הקו הנ"ל? כל מה שנדרש הוא סלילה של 3-4 ק"מ ממש מדרום לכביש 3 כדי לחבר בין השלוחות של ב"ש ובית שמש. לקו ישיר לירושלים מב"ש (וקרית גת) יש יתרון על הנסיעה בכבישים. לעומת זאת, אם הפתרון הרכבתי המוצע יהיה "תרדו בלוד או רמלה ושם תחכו לרכבת הבאה לירושלים" היתרון יתמסמס לחלוטין.