כמה שאלות היסטוריות

ALI G

New member
כמה שאלות היסטוריות

באיזה תאריך גילה איינשטיין את תורת היחסות? באיזה תאריך המציא תומאס את הנורה?
 

bralon1

Member
הוא לא גילה בתאריך מסויים את תורת

היחסות, אתה מתכוון באיזה תאריך הוא פירסם את התורה שלו. אני מצאתי בינתיים שהוא פרסם את תורת היחסות הפרטית (שם המאמר לא נקרא תורת היחסות הפרטית ד"א) בתאריך ה-30 ביוני 1905 . וחוץ מזה נראה לי שאתה מכיר את גוגל (החבר הטוב ביותר של הגולש)...
 

2_be

New member
ובאותו הקשר [הרחבה]

שנת 1905 נקראת 'שנת הפלאות' של אינשטיין בה הוא פרסם 3 מאמרים חשובים בקריירה שלו שנחשבו לפריצת דרך- מאמר בנושא תורת היחסות הפרטית, מאמר בנושא תנועת בראון ומאמר בנושא האפקט הפוטואלקטרי. תורת היחסות הכללית פורסמה ב- 20.3.1916 כמאמר מדעי ונבדקה מעשית רק ב- 1919. כשאינשטיין קיבל פרס נובל על האפקט הפוטואלקטרי ב-1921 תורת היחסות היתה עדיין שנויה במחלוקת.
 

D Bowie

New member
איזה עקרונות יש בתאורית היחסות..?

אני הבנתי בערך רק אחד....תקטע הזה שכל דבר יחסי כל מע' אתה צריך להתסכל עליה מבחוץ כדי להבין אותה ולא מבפנים..
 

Oren C4

New member
תומאס אלווה אדיסון

המציא את נורת הלהט ב-1879 : 1879 - Invented the first commercially practical incandescent electric lamp. The lamp itself was perfected on October 21st, 1879, on which day there was put into circuit the first bulb embodying the principles known as the "Edison modern incandescent lamp." This bulb maintained its incandescence for over 40 hours.
 

redox

New member
תיקונים?

דבר ראשון, ניסוי וטעייה זה לא ממש מרשים. דבר שני, נדמה לי שכבר 30 שנה לפני אדיסון היה כומר שניסה את שיטת התיל בתוך וואקום. דבר שלישי, מהציטוט שהבאת רואים בברור שלא הוא הראשון אלא שהוא הראשון שהשתמש בעקרונות מסויימים. על זה ניתן להתווכח שעות. האם אוטו עם הנעה קדמית זה חדש לעומת אוטו עם הנעה אחורית? או שזה לא משנה? לי ברור שזה אותו הדבר ולכן ניתן לטעון כי ג'אול המציא את ננורה הרבה קודם. בקיצור, לא הכל שחור ולבן.
 
למעלה