כמה שאלות בקשר לפריהנד 10

אסף כץ

New member
כמה שאלות בקשר לפריהנד 10

שלום
אמ.. יש לי כמה שאלות בקשר לפריהנד 10 ואשמח אם תוכלו עזור לי: 1. כשאני מגדיר Gradient, למה הוא לא מסכים לי שצד אחד יהיה שקוף וצד שני בצבע? אני כמעט בטוח שראיתי את זה בכמה עבודות (מצורפת תמונת מסך, הכפתור שמאפשר לצבוע ב"שקוף" לא ניתן לסימון) 2. שמתי לב שפריהנד פותח דף בגודל A4 , יש אפשרות לשנות את זה? 3. איפה ניתן למצוא מדריכים לפריהנד 10? אשמח מאוד אם תוכלו לענות לי, תודה מראש
אסף
כץ
 

preacher

New member
אני לא מכיר פריהנד הכי טוב...

אבל נדמה לי שאין גרדיאנט לשקיפות בפריהנד. יש את זה בתוכנות אחרות כמו קורל דרו ואילוסטרייטור. אני לא בטוח למה זה - נדמה לי שזה שומר על איזו תאימות ל-EPS או משהו.
 

FourAces

New member
הסיבה האמיתית לחוסר השקיפות

ובכן, הסיבה האמיתית לחוסר היכולת להגדיר מעבר מצבע לשקוף אינה שמירה על תאימות לצורך EPS, אלא דווקא חוסר התמיכה בפורמטים חדשים כגון PostScript 3 ושימוש בתבנית קובץ מיושנת לצורך תאימות אחורה אל גרסאות קודמות. Adobe Illustrator כן מסוגלת לכך )ואף הרבה מעבר( מכיוון שתבנית הקובץ שלה היתה מאז ומעולם פוסטקריפטית ותמכה באופן גנרי בכל הקשור ליכולות השפה. עד גרסה 9 הפורמט היה EPSF ואילו כיום הוא PDF. מעבר לכך, שינוי גודל העמוד של העבודה מתבצע ב-Inspector.
 

אסף כץ

New member
Adobe Illustrator נשמע כמו תוכנה

שעדיף לעבוד איתה. תוכל בבקשה לצלם תמונת מסך ממנה? שמעתי שהיא מזכירה קצת את פוטושופ ורציתי לראות אם זה נכון. תודה מראש
אסף
כץ
 

preacher

New member
היא אכן דומה לפוטושופ, אבל:

היא לא בדיוק מחליפה של פריהנד. למשל, אי אפשר ליצור איתה מסמכים מרובי עמודים (לפחות לא בגרסה שאני ראיתי). היא מיועדת ספציפית לאיור ממוחשב ולא לעבודות גרפיקה כלליות עם טקסט ועימוד כמו פריהנד.
 

FourAces

New member
ייעוד זה לא הכל בחיים...

במקומות מהם אני בא, חשובה גם (ובעיקר) היכולת... בכל מקרה, FreeHand מנסה להיות רב גונית ולשלב את הטוב שבכל העולמות, אבל אז, כמו בכל מצב כזה בעולם מקבלים שילוב של קצת מכל דבר (לפעמים קצת יותר... לפעמים פחות) אבל אף פעם לא הכל. בכל מקרה, זה נכון ש-Illustrator אינה בעל יכולת ריבוי עמודים ברמת הביצוע של FreeHand, אבל זה לא נכון שאי אפשר ליצור בה מסמכים כאלה. הרעיון מאחורי שיטת העבודה הזו הוא שלכל תוכנה של Adobe יש יעוד. Illustrator היא תוכנת גרפיקה וקטורית, אשר מתמחה בסוג כזה של עבודות. לצורך ריבוי עמודים ושילוב טקסטים, יש את InDesign או PageMaker, ולעיבוד תמונה את Photoshop. FreeHand היא מיקס גריל של תוכנת גרפיקה וקטורית עם תוכנת עימוד, אשר ממש לא מגיע למיצוי היכולת של שני העולמות (על אחת כמה וכמה בעברית). היא תוכנה טובה, אבל כמו שאני נוטה להגדיר זאת "במגבלות".
 

preacher

New member
ברור שאפשר, ואכן יצרתי בה קטלוג

לפני שנתיים. ועיצבן אותי שאני צריך לפתוח בשביל זה קובץ לכל עמוד... ועדיין לא הבנתי איך מוציאים בה לדפוס כמו שצריך... אבל לפחות יכולתי לממש כל רעיון שאני רוצה לבצע ולא הייתי מוגבל ע"י היכולות העלובות של פריהנד. בקיצור - מה שאפשרי בפריהנד עלול להיות קשה באילוסטרייטור. מה שאפשרי באילוסטרייטור עלול להיות בלתי אפשרי בפריהנד.
 

FourAces

New member
יפה יפה

אמנם לא הייתי אומר שלעצב בה קטלוג זה הדבר ההגיוני ביותר, אבל זה אכן אפשרי. בכדי להפוך את Illustrator למרובת עמודים, כולל תמיכה במספורי עמודים וכו´ קיים Plug-in של חברת Hot Door שנקרא MultiPage. מעבר לכך, גם קיימת האפשרות להגדיר גול עמוד גדול ולקבוע כי התוכנה תתייחס אליו בהתאם לחלוקות גדלי העמודים שהוגדרו לצורך ההדפסה. ההגדרה נמצאת ב-Documant Setup, תחת View ושם יש לבחור ב-Tile Full Pages. קצת מוזר לעבוד ככה, אבל אפשרי והגיוני הרבה יותר. אני אישית הייתי בוחר לצורך עימוד של קטלוג דווקא בתוכנת עימוד כמו PageMaker או InDesign, עם עדיפות ברורה ל-InDesign.
 

SCaToPHaG

New member
הממ...

-פרסומת- נכון יש את הפרסומות האלו בעיתון שמתחפשות בפורמט לידיעה אבל הן בעצם פרסומת? אז באותה מידה שהם מתחייבים לרשום בראש הפרסומת "פרסומת" או "מודעה פרסומית" או משהו כזה, אז אני חושב שההגיון אומר שהודעות נוטפות אינטרסים שיווקיים של משתמשים מכובדים בפורום ילוו בכיתוב דומה, או לפחות חתימת בסגנון "X משמש כY בחברת Z" ____________________ כותב שורות אלו מובטל
 

FourAces

New member
אה...

על איזו חברה בדיוק מדובר... ומה בדיוק הקשר שלי או של כל אחד אחר אליה? אם יש לי העדפה לתוכנה מסויימת על פני אחרת, זו הבחירה שלי להעדיף אותה ולא אחרת. אם יש להעדפה זו סיבה כזו או אחרת, הפורום הזה הוא המקום המתאים לדעתי להביע אותה באופן המקצועי והישיר ביותר שיש. בלי פלברות, בלי משחקים ובלי חירטושים. יש כלי שאני אוהב להשתמש בהם, אחרים שאנימוצא בהם דופי אך עדיין משתמש בהם וכמובן כאלה שלא היה לי את העונג לעשות עמם הכרות. בכל מקרה, ביקשת, אז הנה אני FourAces, בן למשפחה דור 14 בארץ ולוחם לשעבר באחת הסיירות, אשר הוא בעליה וצוות עובדיה של חברת The Final Touch, מודה בזאת ומתוודה כי הוא משתמש בתוכנות הבאות: Adobe Photoshop 7.0.1 ME Adobe InDesign 2.0.1 ME Adobe Illustrator 10.0.3 Adobe PageMaker 6.5.2 ME Adobe Acrobat 5.0.5 ME Enfocus PitStop Pro 5.0.3 Enfocus Tailor 2.0.8 Macromedia FreeHand 9.0.1/10 Macromedia Fontographer 4.1.5 Apple iMovie 3.0 Apple iDVD 3.0 Apple iTunes 3.0.2 Apple iCal Apple iChat Apple iSync Apple Safari Redlex Mellel BareBones BBEdit 6.5.3 DigiDesign Pro Tools 6.0 LE Native-Instruments Traktor DJ Studio 2.0 Native-Instruments Pro-52 Native-Instruments B4 Native-Instruments Reaktor Native-Instruments FM7 Native-Instruments Absynth Native-Instruments Battery Connectix Virtual PC 6.0.1 + MS Windows 2000 + MS Office 2000 Fetch 4.0.3 PitBull Pro 2.4.5a2 Icy Juice MetroWorks CodeWarrior 8 Alsoft DiskWarrior כל הנ"ל הינן ברישיון ומותקנות על מחשב Power Macintosh Dual Processor 1Ghz המצוייד ב- 1.5 ג´יגה RAM ו- 240 ג´יגה של דיסקים, צורב CD/DVD כרטיס SCSI מדגם PowerDomain 29160N של Adaptec ושני מסכי 17 אינץ´ שטוחים מתוצרת Apple הניזונים מכרטיס מסך ATI Radeon 9000 Pro. מערכת ההפעלה היא כמובן Jaguar, כלומר Mac OS 10.2.3, כאשר כמערכת קלאסיק, משמשת Mac OS 9.2.2. גם מערכות ההפעלה כמובן ברישיון. כמו כן ברשותי מחשב נייד PowerBook G4/667 המשמש אותי בדרכים ולצורך עבודה בהפקות הדורשות ניידות מלאה, אשר כל התוכנות הנ"ל מותקנות גם עליו. שאלות.. טענות... תהיות... כותב שורות אלו אינו מובטל... אבל יש לו מספיק זמן ורצון להעניק מניסיונו לרווחתם של אחרים
 

SCaToPHaG

New member
אאהממ

קודם כל הרשה לי להתנצל, כנראה בלבלתי בין משתתפים אחרים בפורום, אשר מהוים נציגים לא רשמיים של קוויקסופט וקרטסופט. שנית, סחטיין על הקונסטלציה. שלישית...אממ....אההה... בשביל מה ג´יגה וחצי ראם? :) סתם, שבת שלום.
 

FourAces

New member
RAM Them ALL

התנצלות מתקבלת ובברכה. ברור היה לי שהמקור בבלבול כזה או אחר. מבחינת כמות ה-RAM. כשעובדים עם כמה תוכנות במקביל על קבצים כבדים, בין אם זה בעבודה גרפית או מוסיקה, רצוי שיהיו למחשב רזרבות זיכרון נרחבות על כל צרה שלא תבוא. נקח לדוגמא מצב שהוא אפשרי והגיוני ביותר. עבודה המשלבת עימוד של ספר, תוך עריכה של תמונות פיקסליות ב-Photoshop ואלמנטים וקטוריים ב-Illustrator או FreeHand. עד כאן די הגיוני, נכון? תוכנת העימוד מקבלת 65 מגה, Photoshop 256 מגה, Illustrator עוד 128 מגה. פתאום אני צריך לפתוח את Fontographer כדי לתקן איזה פונט מיוחד שיצרתי לצורך הספר, ואז אני מגלה שאיזשהו קובץ PDF ששולב לעימוד דורש תיקון, אז אני פותח אותו ב-Acrobat כמובן ושם יש לי את PitStop אשר מאפשר לי לרדת לרמת טיפול דקדקני בקובץ, אבל מעלה כמובן את דרישות הזיכרון, וכל כל זאת מתבצע כאשר ברקע רצה לה iTunes ומשמיע לי נעימות אחר צהרים מאוחרות להרמת המורל ועידוד הנפש, ICQ ו-iChat פתוחים, Safari או Fetch מורידים איזה קובץ אימתני מהאינטרנט, ובל נשכח כי גם המערכת צריכה זיכרון כדי לשאת את כל אלה על גבה... מק או לא מק, גם המחשב הימתני ביותר הוא נמושה אם אין לו מספיק זיכרון כדי לתמוך בצרכי המשתמש. נשמע לך מוטרף... יש עוד מספר דברים שהחסרתי בכדי לא לחשוף שיטות עבודה.
 

mandark

New member
הערכת מחיר של המכונה הנפלאה

בתור אחד שקנה לאחרונה powermac dual G4 אני מרשה לעצמי להעריך את עלות המחשב הנ"ל: 2 מסכי ASD 17´ = 900$ אחד המחשב עצמו ללא התוספות = קרוב ל20 אלף ש"ח התוספות = 5000 שח PowerBook G4 667 = 1500$ הכל יחד = 45 אלף שקלים חדשים חלומו של כל אדם!
 

גלצ

New member
יש לי תשובה

לגבי המסמך שנפתח לך בעת פתיחת מסמך חדש בתוך התוכנה עצמה יש את הדיפולט של המסמך FreeHand Default משהו כזה אתה צריך לבנות לך מסמך עם הדיפולט שלך גודל מסמך, צבעים וכד´ ואז לשמור אותו במקום הדיפולט הקיים ולתת למטה טמפלייט וכך כל פעם שתפתח מסמך חדש יפתחו לך אותם הדברים ששמרת!
 
למעלה