כמה שאלות בנוגע לקו המהיר בין י-ם לת"א

מצב
הנושא נעול.
כמה שאלות בנוגע לקו המהיר בין י-ם לת"א

כמה שאלות בנוגע לקו המהיר בין י-ם לת"א
1. ידוע לי שהייתה הצעה להוסיף תחנה גם במבשרת ציון, אבל בגלל התנגדויות או עלויות גבוהות הוחלט לוותר על כך. האם בתוכנית הקיימת של הקו יש אפשרות עתידית להוספת תחנה שכזו?
2. האם נשקלו תחנות באבו גוש - מעלה החמישה? ואם כן, השאלה הקודמת חלה גם על היישובים האלו.
3. מדוע לא הוחלט להעביר את הקו המהיר דרך פאתי מודיעין? בכך שהקו מדלג על מודיעין, בעצם מודיעין הופכת להיות פרבר של ת"א בלבד ולא עיר מקשרת בין י-ם ו-ת"א. אני גם לא חושב שמעקף שכזה היה מאריך את הנסיעה בין שתי הערים הגדולות ביותר מדקה (כאשר היא לא עוצרת במודיעין).
 
עד כמה שידוע לי, מתוכננות רכבות גם בין

כמה שאלות בנוגע לקו המהיר בין י-ם לת"א
1. ידוע לי שהייתה הצעה להוסיף תחנה גם במבשרת ציון, אבל בגלל התנגדויות או עלויות גבוהות הוחלט לוותר על כך. האם בתוכנית הקיימת של הקו יש אפשרות עתידית להוספת תחנה שכזו?
2. האם נשקלו תחנות באבו גוש - מעלה החמישה? ואם כן, השאלה הקודמת חלה גם על היישובים האלו.
3. מדוע לא הוחלט להעביר את הקו המהיר דרך פאתי מודיעין? בכך שהקו מדלג על מודיעין, בעצם מודיעין הופכת להיות פרבר של ת"א בלבד ולא עיר מקשרת בין י-ם ו-ת"א. אני גם לא חושב שמעקף שכזה היה מאריך את הנסיעה בין שתי הערים הגדולות ביותר מדקה (כאשר היא לא עוצרת במודיעין).
עד כמה שידוע לי, מתוכננות רכבות גם בין
ירושלים למודיעין.
העברת הקו דרך פאתי מודיעין היתה מאריכה אותו, גורמת לו לעבור בקטע ארוך יותר מעבר לקו הירוק, וזה ממילא לא היה עוזר במיוחד לתושבי מודיעין כי תחנת פאתי מודיעין נמצאת הרחק מחוץ לעיר.
 
האם בפרויקט הנוכחי מבצעים גם קשת בין המסילה

עד כמה שידוע לי, מתוכננות רכבות גם בין
ירושלים למודיעין.
העברת הקו דרך פאתי מודיעין היתה מאריכה אותו, גורמת לו לעבור בקטע ארוך יותר מעבר לקו הירוק, וזה ממילא לא היה עוזר במיוחד לתושבי מודיעין כי תחנת פאתי מודיעין נמצאת הרחק מחוץ לעיר.
האם בפרויקט הנוכחי מבצעים גם קשת בין המסילה
מכיוון ירושלים למסילה לכיוון מודיעין?
 
כמו שסלילת הקשת בין דימונה לבאר שבע מרכז אינה

הכול מוכן. סלילת הקשת עצמה לא תהיה בעיה
כמו שסלילת הקשת בין דימונה לבאר שבע מרכז אינה
בעיה?
זה שאין בעיה טכנית לעשות זאת לא אומר שאכן יעשו זאת. בפועל, בפרויקט שמבוצע, הקשת הזו לא כלולה ולכן לא יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים, עד אשר הקשת הזו תיסלל וכרגע כנראה אף אחד לא יודע מתי זה יקרה.
 

amit1270

New member
עם כל הכבוד לדימונה ובאר שבע,

כמו שסלילת הקשת בין דימונה לבאר שבע מרכז אינה
בעיה?
זה שאין בעיה טכנית לעשות זאת לא אומר שאכן יעשו זאת. בפועל, בפרויקט שמבוצע, הקשת הזו לא כלולה ולכן לא יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים, עד אשר הקשת הזו תיסלל וכרגע כנראה אף אחד לא יודע מתי זה יקרה.
עם כל הכבוד לדימונה ובאר שבע,
מודיעין זה לא דימונה וירושלים זה לא באר שבע.
 
ועדיין אין שום תאריך יעד לביצוע הקשת הזו

עם כל הכבוד לדימונה ובאר שבע,
מודיעין זה לא דימונה וירושלים זה לא באר שבע.
ועדיין אין שום תאריך יעד לביצוע הקשת הזו
תכנונים על הנייר יש להרבה דברים במדינת ישראל.
 

amit1270

New member
אז מה עדיף? לשנות את התוואי הקיים (והסלול),

ועדיין אין שום תאריך יעד לביצוע הקשת הזו
תכנונים על הנייר יש להרבה דברים במדינת ישראל.
אז מה עדיף? לשנות את התוואי הקיים (והסלול),
להאריך את הנסיעה עבור 95% מהנוסעים וגם לקבל קשר פחות טוב בין ירושלים למודיעין (רק לתחנת פאתי מודיעין)?
 
לא. לא אני הצעתי לשנות את התוואי הקיים

אז מה עדיף? לשנות את התוואי הקיים (והסלול),
להאריך את הנסיעה עבור 95% מהנוסעים וגם לקבל קשר פחות טוב בין ירושלים למודיעין (רק לתחנת פאתי מודיעין)?
לא. לא אני הצעתי לשנות את התוואי הקיים
וגם כתבתי שהיום כבר אי אפשר לעשות זאת.
אבל לא צריך להציג מצג כאילו עם סיום פרויקט הרכבת המהירה לירושלים יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים. הפרויקט הזה כפי שמוגדר כיום לא כולל את בניית התשתית הדרושה לקו רכבות כזה ולכן נוסעים שיבחרו ליסוע ברכבת בין מודיעין לירושלים יחליפו רכבות בנתב"ג, עד אשר ישלימו את הקשת המסילתית הזו במועד לא ידוע.
 

amit1270

New member
אבל התשתית מוכנה

לא. לא אני הצעתי לשנות את התוואי הקיים
וגם כתבתי שהיום כבר אי אפשר לעשות זאת.
אבל לא צריך להציג מצג כאילו עם סיום פרויקט הרכבת המהירה לירושלים יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים. הפרויקט הזה כפי שמוגדר כיום לא כולל את בניית התשתית הדרושה לקו רכבות כזה ולכן נוסעים שיבחרו ליסוע ברכבת בין מודיעין לירושלים יחליפו רכבות בנתב"ג, עד אשר ישלימו את הקשת המסילתית הזו במועד לא ידוע.
אבל התשתית מוכנה
יש מעברים תת-קרקעיים בשני קצות הקשת וכל התוואי פנוי. כל מה שנותר לעשות זה לפזר חצץ ולהניח מסילה (אולי עוד כמה דברים, אבל הכוונה ברורה).
 

amit1270

New member
ולגבי "מתי זה יקרה" -

כמו שסלילת הקשת בין דימונה לבאר שבע מרכז אינה
בעיה?
זה שאין בעיה טכנית לעשות זאת לא אומר שאכן יעשו זאת. בפועל, בפרויקט שמבוצע, הקשת הזו לא כלולה ולכן לא יהיו רכבות בין מודיעין לירושלים, עד אשר הקשת הזו תיסלל וכרגע כנראה אף אחד לא יודע מתי זה יקרה.
ולגבי "מתי זה יקרה" -
לא מדובר בפרויקט עתיר-תקציב שצריך להתכונן אליו שנים. לא צריכה להיות שום בעיה לסלול את הקשת הזאת בזמן קצר ובהוצאה לא גדולה.
 
לא מאריכה אותו יותר מדי, לדעתי...

עד כמה שידוע לי, מתוכננות רכבות גם בין
ירושלים למודיעין.
העברת הקו דרך פאתי מודיעין היתה מאריכה אותו, גורמת לו לעבור בקטע ארוך יותר מעבר לקו הירוק, וזה ממילא לא היה עוזר במיוחד לתושבי מודיעין כי תחנת פאתי מודיעין נמצאת הרחק מחוץ לעיר.
לא מאריכה אותו יותר מדי, לדעתי...
אני גם לא בטוח בנוגע לקו הירוק. כלומר, גם הקו הנוכחי עובר בו, אז אני לא מוצא הבדל גדול. העלתי חלופה מתבקשת לטעמי, שלא מאריכה את הדרך ביותר מדקה, ואפילו אפשר להוסיף תחנת "מודיעין דרום" על התוואי. וגם אם זה כן מוסיף יותר מדקה לזמן, זה לא שווה את זה, להפוך את הקו זמין לעוד כמה מאות אלפי אנשים?

ומודיעין של 2030 למשל, תהייה גדולה מספיק בשביל להגיע גם עד פאתי מודיעין, לא? לא כדאי לתכנן פעם אחת בשביל צרכים עתידיים?
 
ההצעה שלך לא רלוונטית, הפרויקט הזה נמצא בשלב

לא מאריכה אותו יותר מדי, לדעתי...
אני גם לא בטוח בנוגע לקו הירוק. כלומר, גם הקו הנוכחי עובר בו, אז אני לא מוצא הבדל גדול. העלתי חלופה מתבקשת לטעמי, שלא מאריכה את הדרך ביותר מדקה, ואפילו אפשר להוסיף תחנת "מודיעין דרום" על התוואי. וגם אם זה כן מוסיף יותר מדקה לזמן, זה לא שווה את זה, להפוך את הקו זמין לעוד כמה מאות אלפי אנשים?

ומודיעין של 2030 למשל, תהייה גדולה מספיק בשביל להגיע גם עד פאתי מודיעין, לא? לא כדאי לתכנן פעם אחת בשביל צרכים עתידיים?
ההצעה שלך לא רלוונטית, הפרויקט הזה נמצא בשלב
כזה שלא יבוצעו בו שינויים כאלה. אולי בעתיד הרחוק, אם וכאשר יחליטו לבצע את מסילת נשרים יעשו גם קשת שתאפשר נסיעת רכבות בין מודיעין לירושלים. בעתיד הנראה לעין נסיעות רכבתיות ביו מודיעין לירושלים יצריכו החלפת רכבת בנתב"ג ולמען האמת זה לא כזה נורא.
 
שים לב לפני השטח. A1 עובר בעמק בקטע הזה,

לא מאריכה אותו יותר מדי, לדעתי...
אני גם לא בטוח בנוגע לקו הירוק. כלומר, גם הקו הנוכחי עובר בו, אז אני לא מוצא הבדל גדול. העלתי חלופה מתבקשת לטעמי, שלא מאריכה את הדרך ביותר מדקה, ואפילו אפשר להוסיף תחנת "מודיעין דרום" על התוואי. וגם אם זה כן מוסיף יותר מדקה לזמן, זה לא שווה את זה, להפוך את הקו זמין לעוד כמה מאות אלפי אנשים?

ומודיעין של 2030 למשל, תהייה גדולה מספיק בשביל להגיע גם עד פאתי מודיעין, לא? לא כדאי לתכנן פעם אחת בשביל צרכים עתידיים?
שים לב לפני השטח. A1 עובר בעמק בקטע הזה,
והתוואי הירוק במפה עובר בהרים וידרוש הרבה יותר מנהרות וגשרים.
 

amit1270

New member
מאריכה מאוד

לא מאריכה אותו יותר מדי, לדעתי...
אני גם לא בטוח בנוגע לקו הירוק. כלומר, גם הקו הנוכחי עובר בו, אז אני לא מוצא הבדל גדול. העלתי חלופה מתבקשת לטעמי, שלא מאריכה את הדרך ביותר מדקה, ואפילו אפשר להוסיף תחנת "מודיעין דרום" על התוואי. וגם אם זה כן מוסיף יותר מדקה לזמן, זה לא שווה את זה, להפוך את הקו זמין לעוד כמה מאות אלפי אנשים?

ומודיעין של 2030 למשל, תהייה גדולה מספיק בשביל להגיע גם עד פאתי מודיעין, לא? לא כדאי לתכנן פעם אחת בשביל צרכים עתידיים?
מאריכה מאוד
ההאטה בסיבוב והעצירה יאריכו את הנסיעה ב-5 דקות לפחות. כפי שכתבו לך, מתוכנן חיבור ישיר בין ירושלים למודיעין (פאתי מודיעין וגם מודיעין מרכז) דרך הקשת. אין צורך שכל הרכבות בין ירושלים לתל אביב יעברו שם. פשוט מיותר.
 

ציוניסט

New member
הקו הירוק שסימנת עובר באזור די הררי

לא מאריכה אותו יותר מדי, לדעתי...
אני גם לא בטוח בנוגע לקו הירוק. כלומר, גם הקו הנוכחי עובר בו, אז אני לא מוצא הבדל גדול. העלתי חלופה מתבקשת לטעמי, שלא מאריכה את הדרך ביותר מדקה, ואפילו אפשר להוסיף תחנת "מודיעין דרום" על התוואי. וגם אם זה כן מוסיף יותר מדקה לזמן, זה לא שווה את זה, להפוך את הקו זמין לעוד כמה מאות אלפי אנשים?

ומודיעין של 2030 למשל, תהייה גדולה מספיק בשביל להגיע גם עד פאתי מודיעין, לא? לא כדאי לתכנן פעם אחת בשביל צרכים עתידיים?
הקו הירוק שסימנת עובר באזור די הררי
 

amirv

New member
תשובות

כמה שאלות בנוגע לקו המהיר בין י-ם לת"א
1. ידוע לי שהייתה הצעה להוסיף תחנה גם במבשרת ציון, אבל בגלל התנגדויות או עלויות גבוהות הוחלט לוותר על כך. האם בתוכנית הקיימת של הקו יש אפשרות עתידית להוספת תחנה שכזו?
2. האם נשקלו תחנות באבו גוש - מעלה החמישה? ואם כן, השאלה הקודמת חלה גם על היישובים האלו.
3. מדוע לא הוחלט להעביר את הקו המהיר דרך פאתי מודיעין? בכך שהקו מדלג על מודיעין, בעצם מודיעין הופכת להיות פרבר של ת"א בלבד ולא עיר מקשרת בין י-ם ו-ת"א. אני גם לא חושב שמעקף שכזה היה מאריך את הנסיעה בין שתי הערים הגדולות ביותר מדקה (כאשר היא לא עוצרת במודיעין).
תשובות
ואם בועז יתפנה מענייניו הסודיים הוא בטוח יפרט יותר.

1. הקו מעולם לא כלל אפשרות לתחנה במבשרת אבל תושבי מבשרת הפעילו כל כך הרבה תקשורת בעניין זה שמי שלא בקיא חושב שהיה תכנון כזה.
הסיבות לכך הן בעיקר עלויות, תחנה עמוקה בעלות אדירה שלא מוצדקת עור תושבי מבשרת, לאחר מכן החלו גם ענייני התוואי המדויק במבשרת (במקביל לאלה שדרשו תחנה היו את אלה שדרשו שהמסילה לא תעבור מתחת למבשרת, כתוצאה מכך המסילה הוסטה מזרחה (בין מבשרת לבית איכסא) במיקום בעייתי גם מבחינה פוליטית/בטחונית וגם מבחינה תחבורתית (מעבר לקצה היישוב) דבר שהרג לגמרי את הדיון על הוספת תחנה.
2. לפני שהתוואי הוסט מזרחה נבחנה האפשרות לבנות מסילה באזור עין חמד, שם הרכבת היתה אמורה להיות יחסית קרובה לפני השטח. תחנת מבשרת/אבו גוש. אבל הבחינה לא הגיעה אפילו לידי מיצוי עקב ההחלטה להעתיק את התוואי מזרחה "לתוך ההרים".
3. תחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז יושבות על שלוחה של המסילה ולכן לא ניתן להעביר את הקו דרכה. לכאורה המיקום המועדף היה יכול להיות "תחנת דניאל" (תחנה תפעולית שם מתבצע הפיצול בין המסילות) אבל מסיבות הנדסיות לא ניתן למקם שם תחנת נוסעים. כתוצאה מכך הקו המהיר (2-3 רכבות בשעה לכל כיוון) אכן ידלג על מודיעין, מה שיהפוך אותו לקו מהיר באמת, אבל מתוכננת רכבת אחת בשעה שתהיה מאספת והיא תיכנס לשלוחת מודיעין (פאתי מודיעין ומודיעין מרכז) ומשם תמשיך לתל אביב. לצורך כך אמורה להיבנות קשת מסילתית בין A1 לתחנת פאתי מודיעין שלמיטב ידיעתי מקודמת בנפרד לקו המהיר.
 
תודה רבה לכל העונים. החכמתי

תשובות
ואם בועז יתפנה מענייניו הסודיים הוא בטוח יפרט יותר.

1. הקו מעולם לא כלל אפשרות לתחנה במבשרת אבל תושבי מבשרת הפעילו כל כך הרבה תקשורת בעניין זה שמי שלא בקיא חושב שהיה תכנון כזה.
הסיבות לכך הן בעיקר עלויות, תחנה עמוקה בעלות אדירה שלא מוצדקת עור תושבי מבשרת, לאחר מכן החלו גם ענייני התוואי המדויק במבשרת (במקביל לאלה שדרשו תחנה היו את אלה שדרשו שהמסילה לא תעבור מתחת למבשרת, כתוצאה מכך המסילה הוסטה מזרחה (בין מבשרת לבית איכסא) במיקום בעייתי גם מבחינה פוליטית/בטחונית וגם מבחינה תחבורתית (מעבר לקצה היישוב) דבר שהרג לגמרי את הדיון על הוספת תחנה.
2. לפני שהתוואי הוסט מזרחה נבחנה האפשרות לבנות מסילה באזור עין חמד, שם הרכבת היתה אמורה להיות יחסית קרובה לפני השטח. תחנת מבשרת/אבו גוש. אבל הבחינה לא הגיעה אפילו לידי מיצוי עקב ההחלטה להעתיק את התוואי מזרחה "לתוך ההרים".
3. תחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז יושבות על שלוחה של המסילה ולכן לא ניתן להעביר את הקו דרכה. לכאורה המיקום המועדף היה יכול להיות "תחנת דניאל" (תחנה תפעולית שם מתבצע הפיצול בין המסילות) אבל מסיבות הנדסיות לא ניתן למקם שם תחנת נוסעים. כתוצאה מכך הקו המהיר (2-3 רכבות בשעה לכל כיוון) אכן ידלג על מודיעין, מה שיהפוך אותו לקו מהיר באמת, אבל מתוכננת רכבת אחת בשעה שתהיה מאספת והיא תיכנס לשלוחת מודיעין (פאתי מודיעין ומודיעין מרכז) ומשם תמשיך לתל אביב. לצורך כך אמורה להיבנות קשת מסילתית בין A1 לתחנת פאתי מודיעין שלמיטב ידיעתי מקודמת בנפרד לקו המהיר.
תודה רבה לכל העונים. החכמתי
בנוגע להסטת המסילה באיזור מבשרת, האם יהיה ניתן בעתיד, אם ירצו, להוסיף תחנה באיזור?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה