כמה שאלות בנוגע לקו המהיר בין י-ם לת"א

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
עקב שיפוע הקו

תודה רבה לכל העונים. החכמתי
בנוגע להסטת המסילה באיזור מבשרת, האם יהיה ניתן בעתיד, אם ירצו, להוסיף תחנה באיזור?
עקב שיפוע הקו
התשובה היא שככה"נ לא יהיה ניתן להקים במקום עצירה של הרכבת.
זה לא סתם שבר"י לא הסכימו להוסיף תחנה במקום. יש בעיה טכנית אמיתית.
 

amirv

New member
פירוט של "לא בגלל השיפוע"

עקב שיפוע הקו
התשובה היא שככה"נ לא יהיה ניתן להקים במקום עצירה של הרכבת.
זה לא סתם שבר"י לא הסכימו להוסיף תחנה במקום. יש בעיה טכנית אמיתית.
פירוט של "לא בגלל השיפוע"
תחנות רכבת צריכות להיות מפולסות לגמרי. על מנת שנוסעים יעלו ויירדו בבטחה. (ישנם קווים מיוחדים עם שיפועים ואז לרוב גם הקרונות מיוחדים, לרוב זה קווים קצרים כדוגמת הכרמלית).

מרגע שנבנה התוואי ללא תחנה במבשרת, הרי שהרכבת ממשיכה בשיפוע כלפי מעלה, ובזכות זה התחנה בירושלים היא בעומק של "רק" 80 מ'. תחנה נוספת לאורך התוואי בכל מקום שהוא משעלבים מזרחה היתה גורמת להעמקת תחנת האומה בעוד 10 מטרים בערך ולהגדלת העלויות. זו רק סיבה נוספת למה אין תחנה במבשרת המצטרפת לשאר הסיבות שכבר נאמרו.
 

zahipan10

New member
האם יחברו את באר שבע ל-A1?

כמה שאלות בנוגע לקו המהיר בין י-ם לת"א
1. ידוע לי שהייתה הצעה להוסיף תחנה גם במבשרת ציון, אבל בגלל התנגדויות או עלויות גבוהות הוחלט לוותר על כך. האם בתוכנית הקיימת של הקו יש אפשרות עתידית להוספת תחנה שכזו?
2. האם נשקלו תחנות באבו גוש - מעלה החמישה? ואם כן, השאלה הקודמת חלה גם על היישובים האלו.
3. מדוע לא הוחלט להעביר את הקו המהיר דרך פאתי מודיעין? בכך שהקו מדלג על מודיעין, בעצם מודיעין הופכת להיות פרבר של ת"א בלבד ולא עיר מקשרת בין י-ם ו-ת"א. אני גם לא חושב שמעקף שכזה היה מאריך את הנסיעה בין שתי הערים הגדולות ביותר מדקה (כאשר היא לא עוצרת במודיעין).
האם יחברו את באר שבע ל-A1?
והאם יש תכנון להעביר את הרכבות המהירות מבאר שבע לתל אביב דרך המסילה של מודיעין כדי שהרכבות יוכלו לעקוף את רמלוד במהירות? לא מדובר בפרוייקט גדול מדי, סך הכל 4.5 ק"מ, לדעתם זה יכול לקצר משמעותית את הנסיעה לבאר שבע?
 

olli3

New member
מנהל
בעתיד תועפלנה רכבות ישירות בין המטרופולונים.

האם יחברו את באר שבע ל-A1?
והאם יש תכנון להעביר את הרכבות המהירות מבאר שבע לתל אביב דרך המסילה של מודיעין כדי שהרכבות יוכלו לעקוף את רמלוד במהירות? לא מדובר בפרוייקט גדול מדי, סך הכל 4.5 ק"מ, לדעתם זה יכול לקצר משמעותית את הנסיעה לבאר שבע?
בעתיד תועפלנה רכבות ישירות בין המטרופולונים.
קרי ישירות בין באר שבע לירושלים, ישירות בין חיפה לבאר שבע (במסילה המזרחית).
 

DarkShadow89

New member
ואם כבר נפתח הנושא, יש לי גם שאלה בעניין

כמה שאלות בנוגע לקו המהיר בין י-ם לת"א
1. ידוע לי שהייתה הצעה להוסיף תחנה גם במבשרת ציון, אבל בגלל התנגדויות או עלויות גבוהות הוחלט לוותר על כך. האם בתוכנית הקיימת של הקו יש אפשרות עתידית להוספת תחנה שכזו?
2. האם נשקלו תחנות באבו גוש - מעלה החמישה? ואם כן, השאלה הקודמת חלה גם על היישובים האלו.
3. מדוע לא הוחלט להעביר את הקו המהיר דרך פאתי מודיעין? בכך שהקו מדלג על מודיעין, בעצם מודיעין הופכת להיות פרבר של ת"א בלבד ולא עיר מקשרת בין י-ם ו-ת"א. אני גם לא חושב שמעקף שכזה היה מאריך את הנסיעה בין שתי הערים הגדולות ביותר מדקה (כאשר היא לא עוצרת במודיעין).
ואם כבר נפתח הנושא, יש לי גם שאלה בעניין
עד כמה שזה נראה לי לפחות, באיזור שער הגיא (ליתר דיוק מצפונית למחלף שער הגיא של כביש 1, איפה שממוקמת מנהלת הקו) הרכבת עוברת מעל לאדמה בצורה "פשוטה", בלי גשרים או מנהרות.
יש אפשרות לבנות שם תחנת רכבת? אפילו כזאת שמגיעה לשם רכבת פעם בשעה כדי לא לפגוע במהירות של הקו לנתב"ג ואז לת"א?
והאם ישנו תכנון כזה בכלל?
 

amit1270

New member
יש קטע די קצר בין מנהרה 1 למנהרה 2

ואם כבר נפתח הנושא, יש לי גם שאלה בעניין
עד כמה שזה נראה לי לפחות, באיזור שער הגיא (ליתר דיוק מצפונית למחלף שער הגיא של כביש 1, איפה שממוקמת מנהלת הקו) הרכבת עוברת מעל לאדמה בצורה "פשוטה", בלי גשרים או מנהרות.
יש אפשרות לבנות שם תחנת רכבת? אפילו כזאת שמגיעה לשם רכבת פעם בשעה כדי לא לפגוע במהירות של הקו לנתב"ג ואז לת"א?
והאם ישנו תכנון כזה בכלל?
יש קטע די קצר בין מנהרה 1 למנהרה 2
המסילה עוברת שם על גשרון (גשר 7). לדעתי אין שום הצדקה להקים שם תחנה. אין כמעט יישובים בסביבה ואין שם נקודת מעבר בין קווים (אוטובוס או רכבת).
 

DarkShadow89

New member
לבית שמש וסביבתה מגיע חיבור מסילתי נורמלי

יש קטע די קצר בין מנהרה 1 למנהרה 2
המסילה עוברת שם על גשרון (גשר 7). לדעתי אין שום הצדקה להקים שם תחנה. אין כמעט יישובים בסביבה ואין שם נקודת מעבר בין קווים (אוטובוס או רכבת).
לבית שמש וסביבתה מגיע חיבור מסילתי נורמלי
לירושלים ולת"א. עיר של כמעט 100 אלף תושבים, אם אין אפשרות להעביר מסילה נורמלית אליה (האופציות היחידות הן שיפוץ הקו הישן שלא יקרה לדעתי או הקמת מסילה חדשה שתתחבר באיזור שער הגיא לקו החדש) אז לכל הפחות להקים שם תחנה קטנה עם רכבת פעם בשעה לכל כיוון עם אוטובוסים מתוזמנים לתוך בית שמש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה