כמה עולה נסיעה בכרמלית
או ש...

מצב
הנושא נעול.

omer landau

New member
כמה עולה נסיעה בכרמלית../images/Emo35.gif../images/Emo35.gifאו ש...

כמה עולה נסיעה בכרמלית
או ש...
או שהמחיר נקבע לפי קטעים ולא לפי שימוש ברכבת חיפשתי באתר אבל לא כתוב
 

איליה.

New member
הנסיעה עולה כמו נסיעה עירונית

כמה עולה נסיעה בכרמלית
או ש...
או שהמחיר נקבע לפי קטעים ולא לפי שימוש ברכבת חיפשתי באתר אבל לא כתוב
הנסיעה עולה כמו נסיעה עירונית
5.40 אפשר לקנות כרטיס לכרמלית כולל כרטיס המשך לאוטובוס בתוך העיר, אני לא זוכר את המחיר אבל זה בערך כמו מחיר של 1.5 נסיעות.
 

עומר M

New member
האם יש הנחה לחיילים בכרמלית?

הנסיעה עולה כמו נסיעה עירונית
5.40 אפשר לקנות כרטיס לכרמלית כולל כרטיס המשך לאוטובוס בתוך העיר, אני לא זוכר את המחיר אבל זה בערך כמו מחיר של 1.5 נסיעות.
האם יש הנחה לחיילים בכרמלית?
 

omer landau

New member
יש לי עוד שאלה אם זה לא קשה??!!

כמה עולה נסיעה בכרמלית
או ש...
או שהמחיר נקבע לפי קטעים ולא לפי שימוש ברכבת חיפשתי באתר אבל לא כתוב
יש לי עוד שאלה אם זה לא קשה??!!
כיצד היא פועלת אני יודע שהיא מופעלת על ידי כבל כי אין מצב שהיא עולה לבד את העלייה הזאת אבל האם יש לה גם מנוע משלה או שהיא עולה בעזרת הכבל ומחליקה לה בדרך למטה ??!
 
זה פשוט:

יש לי עוד שאלה אם זה לא קשה??!!
כיצד היא פועלת אני יודע שהיא מופעלת על ידי כבל כי אין מצב שהיא עולה לבד את העלייה הזאת אבל האם יש לה גם מנוע משלה או שהיא עולה בעזרת הכבל ומחליקה לה בדרך למטה ??!
זה פשוט:
היה לי על זה שאלה במבחן מסכם בפיסיקה: כעקרון יש 2 קרונות, שנוסעים על מסילה אחת שבמפגש מתחלקת ל2. קרונית אחת עולה - קרונית אחת יורדת. המנוע קובע את כיוון הנסיעה.
 

omer landau

New member
מהההה../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif ../images/Emo13.gif

זה פשוט:
היה לי על זה שאלה במבחן מסכם בפיסיקה: כעקרון יש 2 קרונות, שנוסעים על מסילה אחת שבמפגש מתחלקת ל2. קרונית אחת עולה - קרונית אחת יורדת. המנוע קובע את כיוון הנסיעה.
מהההה
 

alantan

New member
הכרמלית פועלת כמו שאיליה תיאר

יש לי עוד שאלה אם זה לא קשה??!!
כיצד היא פועלת אני יודע שהיא מופעלת על ידי כבל כי אין מצב שהיא עולה לבד את העלייה הזאת אבל האם יש לה גם מנוע משלה או שהיא עולה בעזרת הכבל ומחליקה לה בדרך למטה ??!
הכרמלית פועלת כמו שאיליה תיאר
כלומר הכבל קשור לקצהו של כל קרון, בדיוק כמו מעלית. ההבדל היחיד בין מעלית לכרמלית (חוץ מהזוית) הוא שבמקום משקולת, יש את הקרון השני. ישנן מערכות הפועלות על ידי "תפיסה ושחרור" של כבל תת-קרקעי כמו שתיארת. המפורסמת בהן היא מערכת הרכבליות (משהו בין חשמלית לרכבל) הישנות של סן פרנציסקו. אלה עולות ב-Powell ובעוד רחובות הרריים, בניגוד לטראמים. במערכות אלה, ישנו כבל שרץ מתחת לכביש וגורר את הקרון שיושב מלמעלה ותופס את הכבל במין צבת. כשהקרון צריך לעצור בתחנה משחררים את המגע מהכבל ומפעילים בלם - נדמה לי שהבלם פועל על גלגלי הקרון. כשמשחררים את הבלם ומתחברים חזרה לכבל, הקרון ממשיך בנסיעיתו. כיום מערכת זו משמשת יותר בתור חוויה תיירותית מאשר מערכת תחבורה ציבורית שמישה, למרות שאני בטוח שתושבים משתמשים בקרוניות האלה לפעמים.
 

איליה.

New member
אני? ../images/Emo12.gif

הכרמלית פועלת כמו שאיליה תיאר
כלומר הכבל קשור לקצהו של כל קרון, בדיוק כמו מעלית. ההבדל היחיד בין מעלית לכרמלית (חוץ מהזוית) הוא שבמקום משקולת, יש את הקרון השני. ישנן מערכות הפועלות על ידי "תפיסה ושחרור" של כבל תת-קרקעי כמו שתיארת. המפורסמת בהן היא מערכת הרכבליות (משהו בין חשמלית לרכבל) הישנות של סן פרנציסקו. אלה עולות ב-Powell ובעוד רחובות הרריים, בניגוד לטראמים. במערכות אלה, ישנו כבל שרץ מתחת לכביש וגורר את הקרון שיושב מלמעלה ותופס את הכבל במין צבת. כשהקרון צריך לעצור בתחנה משחררים את המגע מהכבל ומפעילים בלם - נדמה לי שהבלם פועל על גלגלי הקרון. כשמשחררים את הבלם ומתחברים חזרה לכבל, הקרון ממשיך בנסיעיתו. כיום מערכת זו משמשת יותר בתור חוויה תיירותית מאשר מערכת תחבורה ציבורית שמישה, למרות שאני בטוח שתושבים משתמשים בקרוניות האלה לפעמים.
אני?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה