כמה מפתיע - רוצה לקנות לפטופ חדש...

עידו123456

New member
כמה מפתיע - רוצה לקנות לפטופ חדש...

אז ככה, נפתח בצרכים שלי: * מחשב בעיקר לבית, קצת ניידות, לא רוצה מסך גדול, מקסימום 15.4 אינצ', אפשר גם פחות בתלות במחיר (אני אחבר מסך נוסף) * המחשב יריץ לינוקס (אובונטו) כמערכת הפעלה ראשית, windows XP ב vmware או תוכנה אחרת כמו virtual box. * שימושים: בעיקר אינטרנט אופיס, אבל גם לחבר אותו לטלוויזיה בשביל לראות סרטים (דיוידי או קבצים) וגם תיכנות. ראיתי את הסדרות של dell (סטודיו ו XPS) שנראות נחמד, אבל אני כאן הרי בשביל לקבל גם המלצות לכיוונים אחרים שאולי עוד לא ראיתי (אגב, מה ההבדל בין סטודיו ל XPS?) * כרטיס מסך, עדיף לא אחד שגוזל מהזיכרון המרכזי של המחשב ולא אחד שיטגן לי את המחשב כמו ששמעתי שחלק מהכרטיסים של Nvidia עושים. * החיבורים הרגילים (+ bluetooth אם זה לא בסטנדרט, HDMI יכול להיות נחמד מאוד) * BluRay יכול להיות נחמד כי אני בונה על המחשב לכמה שנים טובות, אבל אני מניח שהמחירים בשמיים, אז זה בהחלט לא קריטי. * מקלדת טובה תהיה בהחלט פלוס, בתור מישהו שיושב יותר מידי זמן מול המחשב (זאת העבודה...) אני מרגיש טוב את הנזקים של מקלדות של ניידים, בעיקרון אני אעבוד בבית עם מקלדת חיצונית, אבל בשביל אותם פעמים שהמחשב יזוז מהדירה... תקציב: עד 6000, אבל גמיש (אני גם לא אבכה אם זה יצא פחות) זהו נראה לי, תודה מראש לכל העונים :)
 

yaelgro

New member
שאלה קטנה

כשאתה מזכיר תכנות כחלק מהצרכים, אתה מתכוון לתכנות "קל" או הרצת קומפילציות מסובכות? לגבי ההבדל בין הסטודיו וה-XPS... א תשי לב, העיצוב של ה-XPS הרבה היותר נקי. בנוסף, דל נותנת הרבה יותר מבחר בחירה ב-XPS מאשר בסטודיו, כי זו סדרת העל שלהם כביכול, למשמש הביתי. הסטודיו היא סדרת ביניי שמשלבת מצד אחד מחיר סביר לצרכן שלוקח מדגמי האינספירון, וממספר אלמנטים שנלקחו מה-XPS. בנוסף, יש אלמנט כמו המקלדת המוארת, שנמצא כרגע רק בסטודיו(דבר אופציונלי). אני למשל, הייתי סגורה הרבה זמן על ה-XPS, אבל ברגע האחרון בגלל הבעיות של NVIDIA, החלטתי לקנות את הסטודיו. לגבי חברות אחרות, אני אשאיר לשאר החברים את המקום.
 

עידו123456

New member
לגבי תכנות

טוב, אז את רוב התכנות אני עושה בעבודה, ומנסה להשאריר את זה שם, אבל קורה שאני מתכנת בבית, או מקמפל תוכנות open source כבדות, אז בקיצור: גם וגם... :)
 

yaelgro

New member
אם אתה בכל מקרה רוצה

כרטיס מסך ייעודי, ולא מאלה שמטגנים, אז הסטודיו יתאים לך. הייתי מוסיפה כמובן ל-3GB זיכרון (בגלל הקימפולים), ואולי מעבד חזק יותר (צריך לבדוק מה העלות של השדרוג). אם אתה לא לחוץ בזמן, הייתי מחכה קצת לראות האם יוצאים מחשבים חדשים עם כרטיסי מסך לא פגומים, וכמובן אם יש חברות חוץ מ-DELL שמתחילות להכניס כרטיסים של ATI למחשבים שלהן.
 

sb21

New member
"יריץ לינוקס (אובונטו) כמערכת הפעלה ראשית"...

כדאי לבדוק את נושא הדריוורים לפני הקנייה- הרבה רכיבים (בייחוד כרטיסי רשת של דל) יש בעיות תאימות עם לינו'. כ. מסך - אפשר להגדיר הקצאת זכרון מועטה (אפילו 64MB, תלוי בכרטיס). Blue Ray- כרגע מדובר במוצר לא נפוץ שלא מצדיק את מחירו.
 
למעלה