כמה מחשבות

כמה מחשבות

שעלו לי בעקבות השירשור העלוב סביב החתול של בנימין . למה אנשים חושבים שיש קשר בין אהבת חיות לבין זכויות בעלי חיים? למה אתם לוחמי זכויות בעלי החיים נותנים לגיטמציה לסטיגמה הזו ? הרי המאבק שלנו לא מבוסס על אהבת חיות אלה על זכותן לחיות חיים ללא סבל . והחזון שלנו הוא שגם אנשים שאינם אוהבים בעלי חיים יבינו שאין קשר בין אהבה לבין הזכות הבסיסיות האלה!!! ולמה אנחנו נותנים כל הזמן לגיטמציה לקשירת קשר בין המאבק לזכיות בעלי חיים לבין דאגות רווחה לבעלי חיים מבויתים ומעוותים גנטית על ידי בני אדם כמו כלבים וחתולים . נסו לעשות את ההפרדה וכל העולם ילך אחרינו !
 

barakbl

New member
../images/Emo31.gif

הדאגה לרווחת החיות המבויתות היא בהחלט נושא חשוב וראוי. הדאגה לרווחתם של החתולים והכלבים אינה באה על חשבון הדאגה לזכויות בעלי החיים. השרשור בנושא בנימין עלוב, בעיקר בגלל שהתגלה פן די שלילי ובעייתי בקרבנו, פן שבו יש כאלה מתוכנו שמוכנים כל הזמן להטיף מוסר לאחרים, אבל כשלא נוח להם, הם מפקירים (נו טוב, מחפשים בית טוב) לחתולם.... הקשר בין הדאגה לרווחת החתולים והכלבים לפעילות למזען זב"ח הוא קשר ברור: למי שאיכפת מזכויותיהם של הפרות, הכבשים ושאר בעלי החיים במשקים המתעושים, במעבדות ובטבע, הגיוני, סביר ובעיני בסיסי מאוד שיהיה איכפת לו גם מגורלם של החתולים והכלבים. הוא לא חייב לאהוב אותם (או חיות אחרות), אבל הדאגה לרווחתם, זה משהו שבעיני הוא המינימום.
 

tombenarye1234

New member
ממש לא.

אני לא רואה קשר אמיתי בין "עזרה לחלשי החברה" , לבין "אי פגיעה בהם". בוא ניתן דוגמא (מקורי מצידי
...סתם, זה בגלל שכתבתי את זה מלא פעמים וכנראה לא הבנתם) היה לנו בחברה אנשים שפוגעים בחלשים וגם לא עוזרים להם, כמו למשל מעביד שחורי עור לפני 100 שנה, אשר לא דאג לתת כסף לעניים. היה לנו בחברה אנשים שלא פוגעים בעניים, וגם לא עוזרים להם...כמו למשל אדם שיוצא כנגד עבדות שחורי עור (כי עבדות=גזענות, וזה רע להפלות), אבל הוא בעל כל זכות בעולם לא לעזור לחלשים. הוא עצמו לא פוגע, אך גם לא מזיק. ויש את הסוג שגם לא פוגע, וגם עוזר לחלשים, דהיינו אנשי הסעד, אשר היו כנגד עבדות...הם גם התנגדו לגזענות, אך גם עבדו וניסו לשקם אנשים ממצבם הקשה... לפי ההגיון שלי האדם הראשון הוא אדם "רע", השני אדם "נורמאלי", והשלישי אדם "טוב". המעשה של בנימין לא היה "טוב", אך הוא גם לא היה "רע", הוא היה מעשה נורמטיבי, כי אין לו שום חובה לשמור על החתול. וכן, אם ההורים שלי היו רוצים לעבור דירה ולזרוק אותי מהבית, היה להם כל זכות לעשות זאת.
 
אי עזרה כמוהה כהתעללות

אדם שלא עוזר לחתול רחוב לדוגמא נותן יד להרעבה. אדם שנוטש את חתולו או מוסר אותו נותן יד להתעללות נפשית.
 

tombenarye1234

New member
ממש לא.

רגע, עכשיו כתבת במחשב, לא? רוצחת!!! יש כל 5 דקות ילד מת מרעב, יכולת לעזור לו ולא עזרת לו...את כרגע רצחת את הילד הזה ברעב. ברור שלא רצחת אף ילד. הקצנתי כרגע את המשפט שלך... ניתן עוד דוגמא פחות "קיצונית"... האם את רואה הבדל בין אדם אשר יקח 5 שקל מעני ברחוב לבין אדם אשר פשוט לא יתרום 5 שקל לעני?
 
מה שהתכוונתי לומר זה

שאנחנו כחלק מהאנושות אחראיים למצב שבו החתולים חיים, וגם שאר בעלי החיים הסובלים,וכשאנחנו נמנעים מלעזור להם אנחנו נותנים יד להתעללות.
 

kiTTyCaT3

New member
../images/Emo13.gifזו הצגת עמדתם הרשמית של שב"י

או שזאת שאלה לדיון? גם בין הטבעונים לא כולם מסכימים לדיעה שהצגת.
אני למשל טבעונית ולא מסכימה לדיעה הזו. אני לא רוצה להתייחס למקרה של בנימין כי אני לא מכירה את מה שקרה. נתתי לבנימין עצות טובות איך למסור חתול ומה לעשות כדי שלא יקרו לחתול אסונות. אנשי שב"י יכולים להציג את עמדתם ולעשות את ההפרדה ולנסות שכל העולם ילך אחרי העמדה הזו.
מי שמסכים יצטרף ומי שלא ינסה לשכנע בדעות אחרות. מירב
 
לא עמדתם של אנשי שב"י

ואפילו לא דיעה שלי אלה מחשבה פילוסופית שאני מקווה שתחלחל לחלק ממכם לגבי המקורות של המאבק ועתידו
 

kiTTyCaT3

New member
האחריות שיש לנו, כבני המין האנושי

כוללת בתוכה אחריות והגינות כלפי כל כל בעלי החיים ובעלי הכנף באשר הם. האחריות הזאת לא מסתכמת אצלי רק בתרנגולות ובפרות במשקים התעשייתיים ובחיפוש מרכיבי E בתויות המזון בחנויות. האחריות הזאת היא אחריות אקטיבית של דאגה למתן אפשרויות נאותות לחיים לחיות הבר הנכחדות, ללוויתנים, כלבי ים ודולפינים. היא אחריות לשלומם של הכלבים והחתולים שמסתובבים מורעבים ובסיכון ברחובות ולא אשמים שהם "חיות חמודות". היא אחריות לקופים במעבדות ובפארק השיקום וגם בשמורות. היא גם אחריות לטפל בכל בעל חיים שתלוי בנו וגורלו לחיים נתון בידנו. היא אחריות גם לקופים החמודים אבל אם חייבים לא לחשוב שהם חמודים יש לנו אחריות. מכיוון שאהבה היא דבר שזבחניקים צריכים להזהר ממנו והוא כינוי גנאי לזבחניק רציני אני לא מזכירה אהבה. אני מדברת על אחריות כבני המין האנושי. האחריות הזאת היא לא רק לעמוד מול המדף בסופר מרקט ולקחת טופוטבע ולבדוק רכיבי E בתויות. לדעתי היא הרבה יותר ממנה. אני גם לא חושבת שהעובדה שאדם שעומד בחנות וקונה טופטבע ומכיר את כל רכיבי E מקנה לו זכות לקרוא בכינויי גנאי לאנשים אחרים.
פעיל הזב"ח לא קיבל אישור מהחתול או מהכלב לבקש לא להציל אותם ולשמור רק על זכויות הפרות והתרנגולות. הדרישה לא לעזור לחתולים ולכלבים ולהתרכז רק בפרות ובתרנגולות נראית לי סוגנית. במבט שטחי נראה שאנשי שב"י שהציגו את דעתם בשרשור חושבים רק על הפרות והתרנגולות ולא חושבים על בעלי חיים אחרים ואפילו בזים למי שמציל חיה אחרת וקוראים לו ללכת מהפורום בנימוקים של "אני יותר טוב כי קניתי היום טופוטבע בסופר." אני לא אומרת ששב"י או רוב אנשי שב"י לא יכולים לדבר רק על הפרות והתרנגולות. אולי רק כדאי לשנות את שם הארגון מ"שחרור בעלי החיים" ל"שחרור התרנגולות והפרות"-"שת"פ".
החתולים והכלבים לא נתנו מנדט לאנשים אחרים לבקש מאלה שמצילים אותם לומר שהם לא חשובים ורק הפרות והתרנגולות חשובות. לחתול הבודד חשובים החיים שלו. מירב
 

barakbl

New member
לא הוצגה כאן עמדה של שב"י,

אלא של פעיל אחד מיני רבים בשב"י. פעיל חשוב ורציני, ממה שאני יודע, אבל עדיין דיעה אישית ולא דיעה שמייצגת את שב"י. אני לא חושב שזב"חניק צריך להתבייש בכך שהוא אוהב חיות כאלה ואחרות, ויצורים כאלה ואחרים.... אני מאמין שגם לא לזה התכוון "הבודד בצמרת" (פותח השרשור).
 

kiTTyCaT3

New member
../images/Emo13.gifהאמת שאני מנחשת שזו גם לא דעתו

אני מנחשת שזו לא הדיעה שלו וקצת הקצנתי את הדברים.
האמת שבגלל שהוא העלה את הנושא עניתי לו. זאת לא היתה בכלל הערה אישית אליו. אם זה הובן כך זאת לא הכוונה.
נועם. אני לא מודדת כמויות ואני לא חושבת שצריך למדוד כמויות. איך תשקול חיים של אלפי גורי חתולים שלא נולדו לסבל בגלל עיקור של חתולה אחת לעונת חיי עגלה אחת שלא נולדה לסבל (כי את הפרות והעגלות ברפת ישחטו ואי אפשר להציל אותן) איך תשקול חיים של אלפי עכברים שמתו ברעל לעומת תרנגולת ואפרוח שלא נולדו(כי את התרנגולות שבלולים יהרגו)? המטרה של ההערה היתה לומר שחיים של כל יצור חי חשובים בלי קשר אם הוא חמוד, יפה או לא ולנו בני האדם יש אחריות. אני מסכימה לעמדה שגם אתה הצגת שיש לנו אחריות גם לבעלי חיים אחרים ולא רק לתרנגולות ולפרות. אני חושבת שזאת גם העמדה של נועם אבל רציתי לחדד את הדברים.
מירב
 

tombenarye1234

New member
זה לא שאנחנו אומרים

"פרות ותרנגולות חשובות יותר, כי הן פרות, או תרנגולות" אני יכול להגיד לפחות על עצמי, שאני רואה בסבל של בעלי החיים במשקים, כסבל יותר גדול ואכזרי, ולכן אני עוזר לבעלי חיים במשקים ולא לכלבתולים. הלוואי ומצב בעלי החיים יהיה כמו מצב הכלבתולים...פשוט הלוואי... אני פועל מתוך ידיעה מובהקת שמצב הכלבתולים הוא מצב ממש מעולה יחסית לפרות/תרנגולות/דגים... בארץ נרצחים כל שנה 200 מיליון בעלי חיים במשקים, בסבל והתעללות ממוסדת. חתול מת מחוסר עזרה...לעומת זאת התרנגולת מתה מפגיעה פיזית בה. אני אף פעם לא דורש מאנשים "תעזרו" (תעמדו בדוכן/בואו להפגנות/תאמצו כלבתול...) אני מבקש מאנשים "לא לפגוע". אימוץ בע"ח, או האכלה שלו, זה בגדר "עזרה לבעלי חיים", ואילו אי-אכילת בשר זה בגדר "די! אל תפגע!" בבבעלי חיים...
 
חתול שמת מחוסר עזרה

מותו אכזרי לא פחות ואולי יותר מאשר תרנגולת שנשחטת. מותו רב סבל וממושך. תביט בעינהם של גורי החתולים ברחוב.
 

barakbl

New member
למה צריך את ההשוואות הללו?

אני דווקא חושב שמצבם של התרנגולים בלולים (בעיקר לולי הסוללה) יתכן וגרוע יותר (למרות שקשה לי לכמת את הסבל של בעלי החיים השונים), אבל זה בכלל לא רלוונטי. צריך להפסיק, לפגוע ולהוקיע את שני הסוגים. לא צריך שאחד יבוא על חשבון השני.
 
לא התכוונתי לכך כמובן

התכוונתי על אקט המוות עצמו. מקבלת את דבריך, אין להשוות סבל ומספרים. ובקשר למספרים ביהדות יש משפט- כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. חשוב לזכור זאת.
 

tombenarye1234

New member
את חושבת שאני לא עוזר לחתולים?

אני עוזר, אבל יש שם פחות סבל מבתעשיות... רק אדם שלא שמע את הנתונים והזוועות שבתעשיית הבשר יכול לכתוב שהסבל שחתול עובר ברחוב שווה לסבל של בעל חיים במשק המתועש. אין מצב שאת יודעת ש-90% מהתרנגולות נכות ברגליהן בגלל ההשבחה הגנטית, אשר גורמת לגופן לגדול למימדים עצומים (גדלים פי 20 במשך 7 שבועות), הן חיות רק 7 שבועות במקום 12 שנה, בגלל התנאים הנוראיים שם (בגלל שהן כבר גוססות אחרי 7 שבועות, וחלקן כבר מתו מהתת תנאים, עדיף לחקלאי להרוג אותם בגיל הזה, אחרי כן, פשוט אחוז התמותה גדל ברמות שכבר לא רווחיות לו), קיטום מקור, הנעשה בלי הרדמה, צריבות מספר ע"י אש בלי הרדמה, סירוס בלי הרדמה, גדיעת קרניים בלי הרדמה, תרנגולות שחצי ממשקל הגוף שלהן הוא החזה, מה שגורם לבעיות נשימה רבות (החזה (שניצל), הוא החלק הכי רווחי בתרנגולת, אז מגדילים אותו בהרבה), ויש עוד הרבה בתעשייה, זה רק קצה הקרחון של התעשיות... ואת משווה את זה לחתול, שהבעיה הכי גדולה שלו היא פרעושים, מחלות, רעב וסכנת הדרסות... הלוואי וכל בעלי החיים במשקים יהיו במצב של חתולי הרחוב. מצב שבו ההתעללות היחידה שהם עוברים היא ע"י חברי כת השטן. לא אמרתי שהכלבתולים בארץ מקבלים יחס אופטימלי, אבל לעומת תעשיות המזון? זה אגורה מול מיליון שקל.
 
זה לא מדויק לכתוב כאלה דברים

"חתול שהבעיה הכי גדולה שלו היא פרעושים, מחלות, רעב וסכנת הדרסות... הלוואי וכל בעלי החיים במשקים יהיו במצב של חתולי הרחוב. מצב שבו ההתעללות היחידה שהם עוברים היא ע"י חברי כת השטן." אין לך מושג באיזה תנאים חיים חתולים ברחוב, אפילו זבל כמעט אין להם לאכול (פעם לפחות היו יותר פחים זמינים), אמהות עם גורים גוססים מרעב ומחלות- זה סבל מזעזע. אין טעם להשוות איזה סבל גדול יותר, כולם סובלים במידה לא אנושית ולכולם צריך לעזור. פשוט אנחנו חלק מהאנושות והאנושות היא נוראית כלפי כל בעלי החיים.
 

tombenarye1234

New member
כמובן שצריך לעזור לכולם...

אך כאשר באים לעזור לעולם, צריך לבדוק איפה הכי יעיל ואיפה יש יותר צורך לעזור... אם אדם רוצה לעזור לעולם, עדיף שהוא ילך להלחם בדבר הכי חמור... אני רואה את המצב הזה, כמו שאת תראי את הדוגמא הבאה- נגיד ועכשיו תשמעי על חתול שמישהו משך לו בזנב, ועל חתול שעומד להיצלות באש ע"י כת השטן...לא תלכי קודם לעזור לחתול שעומד להיצלות? יבוא מישהו ויגיד לך "אבל שניהם מסכנים! צריך לעזור גם לזה וגם לזה!" ברור שצריך לעזור לשניהם, אבל יש דברים יותר "חמורים" ולכן צריך לעזור להם קודם. אני אישית מאמין שרוב האנשים שהולכים להתנדב עם חתולים מאשר בדוכני הסברה, הם אנשים שעושים זאת כי הם חושבים שחתולים יותר חמודים...תקראו לי משוגע, אבל ככה אני חושב... כאשר אדם מתנדב, עדיף שהוא יתנדב במקום שהכי הרבה צריכים אותו...
 
זו דעתך אך דעתי שונה

אי אפשר לסגור את הלב כלפי סבל אחד ולפתוח כלפי סבל אחר, צריך למצוא את דרך הביניים לעזור לכולם. בכל מקרה אתה טועה בקשר לעזרה לחתולים שנובעת מהיותם חמודים - היא לא נובעת מהיותם חמודים, למעשה שהתחלתי לטפל בקבוצה של חתולים הם לא היו נראים חמודים הן נראו זוועה רק בשמשך הזמן שקבלו טיפול טוב הפכו ליפים וחמודים, ולי בכלל היה אז כלב...
 
למעלה