כמה מדינות אתאיסטיות יש בעולם?

moazin 1

New member
תעשי לעצמך תה אם לימונית ותרגעי

היות והשנאה מוציאה אותך מדעתך תשבי בסלון מול הטלויזיה ותגידי לעצמך אין כמוני יש לי סוני לפחות את יכולה להתגאות בעצמך שהרי בזכותך חיים.
 

Lim0nit

New member
אם אתה כל כך מעריך את מה שעושים

עבורך, הימנע מכפיות טובה, צא לעבוד ושלם מיסים, היות והמילים שלך לא שוות הרבה. נתב את כמויות האנרגיה הבלתי נלאות שלך לאפיקים חיוביים במקום להתעלק על אלו שכן עושים זאת.
 

Agent Saimon

New member
../images/Emo12.gif

>היית צריך לראות את "תהלוכות הצלב" בכנסיות המרכזיות בפסחא, ואפילו את ההתקהלויות לייד בית הכנסת במוסקבה בשמחת תורה למשל, < מה? באיזה שנים? שמע, לאור הידיעות שלך אני נוטה להאמין, אבל זה סותר הרבה ממה שחשבתי שאני יודע. השלטון הקומוניסטי הרי נלחם חזק מאוד בדת. איך זה היה ייתכן?
 
הזדמן לי לראות במו עיני

הן תהלוכות צלב בפסחא, הן התקהלויות אדירות של יהודים בשמחת תורה ליד בית הכנסת, הן את המרכזים הענקיים בזגורסק, בסמרקנד ובאצ'מיאדזין, הן את המנזר הפעיל (שכחתי את שמו) באזור פְּסְקוֹב, הן את ה"מקדש" של הקראים בטרָקָי, הן את הפעילות הקתולית בליטא, כולל אנשים כורעים על ברכיהם מתחת ל"שער הקדוש". שוב אני מציין, שהיו רדיפות, אבל זה לא אומר שהדת רק "שרדה פה ושם". היא שרדה הרבה מאוד! הרדיפות העיקריות היו בשנות השלטון הראשונות של המשטר הסובייטי מאז 1917, והגיעו לשיא חדש עם הרס פיזי של כנסיות בכל רחבי המדינה, בשנות ה-30, למשל פיצוץ הקתדרלה הענקית "ע"ש ישו המושיע" במוסקבה, שנבנתה בתרומותיהם של פשוטי העם לציון 100 שנה לניצחון על נפוליאון. במקום נבנתה בריכת שחיה (אגב, מצוינת, עם קונסטרוקציה מיוחדת במינה, שאפשרה שחיה בבריכה לא מקורה בכפור של מינוס 20 !). היום, כידוע, הקתדרלה שוחזרה, ושנתה ללא הכר את חזות העיר כפי שהתרגלו התושבים לראותה בעשרות השנים האחרונות. בתקופה שאחרי סטלין הרדיפות התבטאו קצת אחרת. האידאולוגיה, שנלמדה בכל מקום, כמקצועות חובה תחת שמות שונים, היתה אתאיסטית בפירוש, וליתר דיוק - אנטי דתית. אמנם הפסיקו לפוצץ כנסיות או להפוך אותן למחסנים, וגם לא חל שום איסור על קיום הפולחן הדתי הרגיל, אבל... במקומות רבים התנאי להתקדמות אנשים היה חברות במפלגה הקומוניסטית או בנוער הקומוניסטי, ואם היו מגלים שאדם נוהג ללכת לכנסיה, היו מייד מעיפים אותו מהמפלגה.
 

sandbird4

New member
אפס כי אין קשר בין מדינה לאמונה

טוב חוץ מבאיראן או ישראל
 

pembencipolisi

New member
מאוריטניה פקיסטאן סעודיה מאלסיה

סעודיה מוגדרות על ידי חוקותיהן כמדינות מוסלמיות. במאלסיה יש חופש דת. אינדונסיה על פי המשפט KETUHANAN YANG MAHA ESA בחוקה היא מדינה "מונותיאיסטית" ... קרית הותיקאן היא מדינה דתית נוצרית.
 
אכן אירן וישראל נמצאות ברשימה

מכובדת
אפשר, כמובן, להוסיף גם את נסיכויות המפרץ, ניגריה ועוד.
 
למעלה