כמה גרוע השירות הרפואי בקנדה

iroit

New member
כמה גרוע השירות הרפואי בקנדה

שלום לכולם, שוחחתי אתמול עם חבר אשר נמצא שנה וחצי על סטטוס ויזת עבודה במונטריאול, במהלך השיחה נדהמתי לשמוע את הדברים הבאים, ידעתי שהשירות הרפואי בקנדה לוקה בחסר אבל אתמול נודע לי עד כמה. לחבר ישנה בת בת שלוש במהלך שנה וחצי כל רופא ילדים אשר חברי פנה אליו, דחה אותו מסיבה של חוסר מקום כלומר עד היום לילדה זו אין רופא ילדים מטפל ולכן בכל מקרה ולו הקטן ביותר חברי נאלץ לפנות למיון, קרה מיקרה שהילדה נפלה ונחבלה בראש מאחר ולילדה אין רופא מטפל הם נאלצו לפנות למיון עם פצע פתוח וצרחות עד לב השמיים, את עובדי הקבלה לא עניין דבר גם כאשר דובר בפעוטה והכריחו אותם להמתין בתור קרוב ל - 6 שעות. לאחר כ - 6 שעות כאשר בסופו של דבר נכנסו לרופא במקום להתחיל לטפל בילדה החל להפנות שאלות לחברי ואשתו אשר מטרת השאלות הייתה לבדוק האם קיים חשש שההורים הם אלו אשר גרמו חבלה לילדה. שאלתי היא האם כך בכל קנדה כולל טורנטו? ידוע לי על לפחות על מקרה אחד של תושבת טורונטו אשר חזרה לארץ לצורך לידה מאחר ולטענתה צורת הטיפול המיכשור הרפואי וכול הסובב סביב נושא הלידה בקנדה נמצא בפיגור של 50 שנה על פני מדינת ישראל. אשמח לקבל משוב.
 

ShacharWeis

New member
רופא ילדים

גם אם היה רופא ילדים זה לא היה עוזר כי לקבוע תור זה שבוע קדימה. המערכת הרפואית טובה אבל : צריך לחכות המון (במיון - שעות, לרופא - ימים, לרופא מומחה - חודשים) מבחינה טכנולוגית המערכת פרימיטיבית להדהים. תיקים רפואיים נשמרים על ניירות. תוצאות בדיקות נשלחות בדואר לרופא.
 

iroit

New member
מה כוונתך לטובה

אם כך, מה כוונתך שהמערכת הרפואית טובה?, ובהשוואה לאיזו מדינה?
 

ruth1983

New member
יש ויש

חברה שלי עושה אקו לב בבית חולים והיא נדהמה לדעת שאנשים מחכים 6 חודשים בתור לאקו לב והסיבה אינה עומס אלא להפךת הם נותנים בממוצע 45 דקות למטופל מה שבד"כ לא דרוש והצוות יושב לו מנפטפט בזמן שאחרים היו יכולים לעשות את הבדיקה, הכל פה באיזי. עם רופא ילדים יש לנו מזל, אולי הוא לא הרופא המדהים במדינה אבל תור אליו אפשר לקבוע ליום למחורת, באחד המקרים הילדון שלי היה עם חום כמעט 40 והתחילה לו פריחה, התקשרתי בהיסטרייה בסוף יום העבודה והרופא הסכים להמתין לי עד שאוכל להגיע למשרד שלו במונית. הוא גם זה שעושה את החיסון ולא אחות - אגב בצורה מדהימה. רופא משפחה - אם זה לא דחוף אז אכן יהיה תור בעוד שבוע, אם זה כן דחוף היו פעמים שהוא קיבל אותי באותו היום במיוחד בתקופת שפעת החזירים והייתי בתחילת ההריון, אני התקשרתי להסביר מה מצבי והאחות בעצמה אמרה לי להגיע אליו בהקדם. בעיני שרות מעולה. הייתי אומרת שרפואת העיניים מעצבנת אותי ברמות, אם אתה צריך בדיקת עיניים בשביל להזמין משקפיים - 60$ הכי זול שמצאתי בלי הבדיקה אף אחד לא מוכר לך משקפיים, בדיקה בשביל עדשות מגע 20$ וכך הלאה. לגבי האשה שחזרה לישראל ללדת - אכן בתחילת ההריון הייתי בהלם , אם האשה מתחת לגיל 35 ובלי היסטוריה רפואית לא טובה, הרי שמבחינת מערכת הבריאות הקנדית הכל מעולה אין צורך ביותר מבדיקות דם וסקירה אחת בשבוע 20. אבל הכל עניין של גישה, אני הרבה מתחת ל 35 אבל הסברתי לרופאה ששקיפות עורפית בעיני זו בדיקה חשובה מאד בעיקר בגלל העובדה שאנחנו אשכנזים ותסמונת דאון ומחלות גנטיות אחרות די נפוצות בקרב אוכלוסייה זו. היא שלחה אותנו ליועץ גינטי בחור יהודי מקסים שנתן לנו את כל הבדיקות שביקשנו. אז בסופו של דבר למעט סקירה אחת עשינו את כל הבדיקות. מה יהיה אחר כך לא יכולה להגיד, בינתיים כל החברות שלי שילדו פה היו מרוצות - חדר פרטי לכל יולדת, יחס מאד נעים. אגב גם סיור בבית הלחולים לפני הלידה יש. על מה שכתבתי נכון לויניפג אבל ממה שהבנתי מחברים בוונקובר וטורונטו זה פחות או יותר אותו הדבר
 
מה רצית? שימכרו לך משקפיים בלי מרשם?

אני מקבל כל יום המון SPAM של חברות שמנסות למכור לי ויאגרה בלי מרשם, אולי יש להם גם קומבינה במשקפיים. לגבי הסיפור הנוגע ללב לגבי האקו לב, אותי שלח הרופא לבדיקה שגרתית של אקו לב במאמץ לכבוד יום הולדתי ה35, לא משהו חירומי, שגרתי לגמרי, אחרי שבוע הייתי על מסלול הריצה במכון הלב שהרופא המליץ לי עליו. סיפורי זוועה יש בכל מערכת של רפואה ציבורית, והאמת שגם במערכות של רפואה פרטית. לגבי מה שאמרו פה על רופאים מומחים - הייתי אצל כמה, מעולם לא חיכיתי יותר משבוע. לגבי מה שאמרו על זה שתחום המיילדות תקוע 50 שנה מאחורי ישראל, זה נכון, ולא רק 50 שנה, אפילו 200 שנה! בקנדה אפילו לא הפנימו שרופא מיילד צריך לשטוף ידיים לפני הלידה.
 

ruth1983

New member
לא רציתי בלי מרשם

ציפיתי שכשאני משלמת על משקפיים 400$ לפחות שהבדיקה תהיה כלולה בזה, או שיהיה רופא עיניים שכלול בסל הבריאות שיוכל לעשות את הבדיקה אבל כניראה זו בקשה מוגזמת לגבי האקו לב אמרתי את מה שאני יודעת מטכנאית שמבצעת את הבדיקות האלה כל יום
 

amirshuval

New member
יש לנו רופאת משפחה מצוינת

ורופא ילדים מצוין שקיבל את הילדה ללא בעיה איך שהיא נולדה. יש במרפאה שלו עומס אבל אף פעם אין בעיה להגיע לביקור באופן מיידי אם זה עניין דחוף או תוך יום יומיים אם סובל דיחוי. מדינה גדולה ויתכנו הבדלים בין פרובינציות ואזורים גיאוגרפיים שונים. אי אפשר גם להסיק הרבה מאינסידנט אחד שקרה לחבר שלך.
 

d r e a m i e

New member
בקשר לרופא משפחה..

הייתי בטורונטו וונקובר ובשניהם יש גם Walk in Clinics שזה אומר כפי שזה נשמע, ניתן להכנס מבלי לקבוע תור. מחכים גג חצי שעה ומקבל אותך רופא משפחה. אלא אם את מעדיפה רופא משפחה ספציפי מומחה וזה כבר סיפור אחר.
 

orenfriedman

New member
כל אחד והנסיון שלו

לילדים שלנו יש רופא ילדים dedicated, קובעים תור מהיום להיום, בלי הפניות ובלי כלום. לנו (הגדולים) לקח הרבה זמן למצוא רופא משפחה. א ב ל מה פתאום ללכת למיון עם כל בעיה? יש walk in clinic בכל חור - לפעמים אנחנו מעדיפים לקחת את הילדים לקליניק ליד הבית מאשר לנסוע 45 דקות לרופא ילדים. דלקת אוזניים ושאר מרעין בישין - הולכים ל walk in אם אין רופא ילדים/משפחה.
 

QAW

New member
אני צריכה אקו לב אחרי השרשור הזה!

השתגעתם? ותודה לאורן שהרגיע אותי, דלקות א אוזניים זה השם השני שלנו
 
למעלה