כמה אבקת כביסה צריך לשים?

כמה אבקת כביסה צריך לשים?

היי, זו אולי שאלה דבילית... אני אף פעם לא יודעת כמה אבקת כביסה צריך לשים במכונה. האם ללכת לפי ההוראות שכתובות על האריזה? או שהם מגזימים בכמות כדי שנקנה יותר, כמו במוצרים אחרים? ובכל אופן, איך אתם שמים / אתן שמות? עד עכשיו שמתי לפי העין, ואין לי מושג אם שמתי בכמות נכונה... תודה!
 

איתיהב

New member
האם יש לך כף מדידה? או כוס מדידה?

לא צריך לשים כל כך הרבה אבקה, במיוחד אם הכביסה לא כל כך מלוכלכת, לי ישכף מדידה של תוסף לכביסה לבנה, שמקבלים באבקה של קליה, לכביסה נקייה, ללא כתמים שמה, כמעט כף מלאה, לכביסה מלוכלכת, כמו גרביים למשל שמה כף גדושה.
 

איתיהב

New member
היי, בוקר טוב../images/Emo42.gif

אין לי מושג כאיזה כמות אני שמה, אבל אם את רוצה לדעת, אז יש בחנויות של הכל בדולר מעין כוסות מדידה, את יכולה לקנות אחת, ואז לנסות לכבס כביסה מסויימת, למשל מגבות, עם כמות מסויימת של אבקה, תנסיו,תראי אם טוב, תמשיכי, לא טוב , תוסיפי או תפחיתי לפי הצורך. את יכולה להשתמש בכוס חד פעמית, ואז להשתמש ברבע, חצי, או כוס מלאה, בהתאם לכמות וסוג הכביסה.
 
יש לך הערכה גסה כמה את שמה?

בכוסות חד פעמיות. נניח בכביסת בגדים, לא מגבות. תודה ובוקר טוב!
 
אני מאמינה שזה תלוי בצורך

שכנה שלי שמה כף גדושה ויש לה 2 ילדות בגילאי בית ספר יסודי - הכביסה נקיה מכתמים סבירים אני שמה כמעט כוס חד פעמית והבגדים גם נקיים אבל הכמות האדירה שאני שמה עדיין לא עשתה קסמים
מה שכתוב על האריזה בהחלט מוגזם לטעמי, אפשר לשים פחות..
 

gines 5

New member
כמעט כל פעם שאני קונה "אריזת מילוי"...../images/Emo26.gif

אני מתקשרת לחברה ומבקשת כף מידה. תמיד שמתי לפי ההוראות. עד ש"נעם@בת" יעצה פה, לשים חצי כף. ושתמיד צריך לקחת בחשבון, שהיצרנים מגזימים כדי להרוויח. ניסיתי, והכביסה יוצאת אותו הדבר
אז אימצתי את השיטה גם לגבי נוזלי הכביסה שיש לי בבית. וגם לגבי המרככים.
 

גלית 491

New member
פרפרים::הכביסה לא קשה כשהיא מתייבשת??

(לא במייבש) לדעתי כל המוסיף-גורע. היום האבקות "תוקפות" את הליכלוך הן מרוכזות ומיותר להשתמש ביותר מ-2 עד שתיים וחצי כפות .(של מרק). וזה תלוי גם בתוכנית. עדין,הרתחה........
 
לא

הכביסה שלי מאוד רכה ונעימה. תכנית מהירה 30 מעלות כשאני מכבסת במכונה של חבר שלי משום מה המגבות יוצאות קרש והג'ינסים בטון אצלי לא יודעת איך, זה לא קורה. גם לא כשפעם אחת שכחתי להוסיף מרכך אולי זה קשור לזה שאני תולה בתוך הבית??
 

גלית 491

New member
תליה בבית בוודאי עוזרת, אבל עודף

אבקה ברוב המיקרים מאד מקשה את הכביסה. בכל מקרה אחלה לך..
 

evilihi

New member
כף מרק

ככה אמר לי טכנאי, וככה גם אמרו לי בשירות של המכונה כששאלו כמה אבקה אני שמה (ושמחו לשמוע שזו באמת הכמות). שקית של טייד שכתוב עליה 27 כביסות - עשיתי כבר 20 ואני בקושי ברבע הדרך.. מי שמשתמשת בטבליות - שמים חצי. מרכך אני שמה פחות כי הוא מרוכז מדי - אפשר לערבב עם מים או לשים חצי כמות.
 

gines 5

New member
גדושה או שטוחה../images/Emo35.gif זהו מידע חשוב ביותר!

יש הבדל ע צ ו ם בין כמות של כף, לקיבולת של 5 קילו כביסה, לבין כוס מידה כמעט מלאה! (כך גם לגבי ההיבט הכלכלי - כמובן...)
 

evilihi

New member
אני שמה כף

פעם יותר גדוש ופעם פחות...בממוצע שטוח++
 

gines 5

New member
ויקי - כנסי בבקשה../images/Emo26.gif

קניתי אתמול את אבקת הכביסה שהמלצת לי עליה... הבוקר הפעלתי מכונה של 60 מעלות. (מכונה של 8 קילו...) בתכנית ארוכה. בהיר. לקחתי את הטיפ שהומלץ פה - לשים כף אבקת כביסה. אממה - בהוראות העלון של המכונה שלי, ביקשו לחלק את כוסית המידה, לשתיים. בחצי האחד - להשתמש בתא השריה בחצי השני - בתא המיועד לאבקה. וזה מה עשיתי. לא חשבתי הרבה.... הכביסה נטולת ריח. (טוב מה ציפיתי? בשני התאים אין יותר מחצי כף - וכל זה על קיבולת של 8 קילו כביסה. טוב, נו - 7...) בפעם הבאה נשים כף בשני המקומות ואעדכן שוב.
 

ויקי65

New member
גינס יקירה רק הבוקר

קלטתי שבעלי שח להכניס את הכביסה המקופת שביקשתי ממנו בתחילת השבוע לארון. והכביסה ישבה לה בנחת על כיסא שעומד בין החלון למזנון ולכן נסתרה מעיני. החלון היה פתוח כל אותה עת. כשראיתי את הכביסה שם חשבתי אוףףףףףף הלך כל הרייח הנפלא. אבל להפתעתי הרייח נשאר. אבל חליק כף כביסה????????
נשמע לי הזוי. אני לא יודעת מה וכמה. אני שמה משהוא שווה ערך לכוס. ושמתי לב שעדיף רק בתא אחד, ולא לפצל את האבקה בין התאים. כי הרי יש בדר"כ שני תאים לאבקה ואחד למרכך. לא נראה לי שזה עושה משהוא. תובנה שרכשתי עם הזמן כמובן .
 

flutter girl

New member
"התא הנוסף" לאבקה מיועדת לשטיפה מוקדמת

לא רלוונטי ברוב מצבי הכביסה שבהם משתמשים, ובכלל לא אמור לשאוב אבקה מהתא הזה אם לא שמת על המצב הזה. זה לא עניין של "עושה משהו" או לא.
 
למעלה