כלניות, כלניות (אבל לא אדמוניות)

ted

New member
אם לחתוך - השנייה יותר טובה

ומעניינת. קצת חסרה לי חדות. ניסית UNSHARP MASK?
 

einat-z

New member
לגבי החדות....

לא ניסיתי unsharp mask, אין לי PS. אבל ניסיתי לשחק עם sharpen filter ב- photocanvas. זה באמת משפר קצת את החדות. הנה עוד אחת
 

ted

New member
נכון, נראה יותר חד. כדאי להריץ את

זה לעתים קרובות, עושה נפלאות לתמונה שלא כל כך בפוקוס או מטושטשת קלות מתנועה.
 

einat-z

New member
דווקא בקודמת לא שיחקתי

כלומר בזאת עם מספר הכלניות. הנה התמונה המדוברת - ה close up מהצד, והפעלתי את פילטר החידוד (אין מין ניסוח זה? אבל תחת תפריט filter מופיע sharpen). לפעמים החידוד עושה משהו מוזר שאני לא בטוחה שאני אצליח לתאר, דומה קצת לפיקסול, התוצאה היא תמונה פחות רכה, אבל עדיין מטושטשת. זה קורה כשרמת החידוד (amount) גבוהה יותר. אין לי מושג מהי ה"רמה" הזאת, שיחקתי עד שהגעתי לתוצאה שנאית לי טובה. וד"א, בתמונות הclose up צולמו עם הפילטרים המקרבים.
 

ted

New member
ברשותך (אני מקווה) הרי התמונה

המקורית שלך שעברה תהליך חידוד. עבדו כאן שני כלים - UNSHARP MASK של פוטושופ, וכלי תוכנה יותר מתוחכם, שיש לו מטרה קצת שונה, אבל גם עושה את העבודה.
 

einat-z

New member
מרשה, מרשה, אבל:

בתמונה שאתה עיבדת, רואים את מה שניסיתי לתאר קודם. אם אני לא תוקעת את הראש במסך, אלא מתבוננת ממרחק של כ- 80 ס"מ, התמונה שלך נראית לי טובה יותר. אבל ממבט קרוב יותר, יש בה משהו שמפריע לי.
 

ted

New member
צודקת, האפקט מוגזם בכוונה.

בזמן חידוד קורים שני דברים - התמונה הופכת ויזואלית ליותר חדה והפגמים צפים. במקרה הזה, מודגשת הג'יפה שמייצרת דחיסת ה JPG בקובץ קטן ודחוס כמו זה. אם היית מפעילה את האפקט על התמונה המלאה לפני ההקטנה, זה היה נראה הרבה יותר טוב. פגם נוסף שצץ עם החידוד זה הרעש (השלג) בתמונה, שיוצר מסך גרעיניות לא נעים בתמונה. לכן, חידוד תמונה צריך להיעשות בהתאמה לגודל התמונה שעליה הוא מופעל. במרחק גדול, העיבוד שלי נראה יותר חד, מקרוב רואים את הפגמים, אבל - כאמור אם היית עושה את הפעולה על הקובץ הגדול לפני ההקטנה והדחיסה, היית מקבלת אפקט טוב עם הרבה פחות פגמים, ובשביל זה הבאתי את הדוגמה כדי לתת את ה"טעם". בהזדמנות אסביר למי שרוצה את ההבדל הדרמטי ואת מנגנוני הפעולה השונים של SHARPEN ושל UNSHARP MASK, ומתי משתמשים במה, אבל השעה כבר מאוחרת...
 

einat-z

New member
תודה, יוסי

תצרף לתודה עח ההסבר לגווני האדום. אני אשמח לקרוא את ההסדר "היועד" ל2 הפונקציות הנ"ל. ואפ מותר לבקש - אז גם מה בדיוק קורה ב- auto levels. לי התוצאה תמיד נראית מוגזמת, צבעים חזקים מידי, וניגודיות חזקה מידי.
 

shromeo

New member
לעינת,

תמונות יפות, במיוחד השניה בה ה"קומופוזי" יותר מעניין/נת. וכמו שאמרו קודמיי, דרוש חידוד קל, אופס.. יפה, אני רואה שכבר עשית. בברכה, שלמה.
 
למעלה