כלכלת בית-עצות

נעמיא

New member
כלכלת בית-עצות

חשבתי שיכול להיות רעיון מצויין לרכז את הנושא רעיונות -מה הם ההוצאות שבהם אפשר "לצמצם" בתקופות שכאלה-נראה לכם???? אני מתחילה:
לא חייבים לעשות נסיעות ארוכות כדי להעביר שבת יפה-גילינו יופי של בילויים בקרבת מקום לא תמיד בילוי
שבת לילדים = כניסה בתשלום
אפשר לקחת אוכל מהבית בשבתות,ולא לעצור בפונדק דרכים
מבצעים-לחשוב זה זול-אבל....באמת באמת צריך???אפשר להסתדר בלי???
לא לאגור סטוקים,לקנות מה שצריך ידעת ששקיות חלב יותר זולות מקופסאות???
 
החיסכון הכי גדול ../images/Emo26.gif

להפסיק לדבר בטלפון שעות
אלוהים ישמור, לא קרה פעם אחת, אבל פעם אחת שהתקשרתי הביתה ולא היה תפוס .. שעות אישתי יושבת ומדברת בטלפון .. שעות ..
יש לך שמץ של מושג איזה חשבון טלפון קיבלתי החודש
 

*שיר

New member
../images/Emo45.gifרעיון מצויין

ממממממ....לא בטוחה שיש לי מה להוסיף...אולי קצת עצות סבתא:
אוכל - יותר זול, טעים ובריא לבשל בבית מאשר לקנות קפוא. אפשר לבשל הרבה ולהקפיא, ולהוציא בשעת חוסר.
הילדים אוהבים יוגורט עם פרי
חטיפים - במקום להוציא הון על חטיפים חסרי ערך תזונתי, עדיף לעבור (לפחות חלקית...) לחטיפים "טבעיים" - חתיכות ירקות או פירות.
עם פרוס החורף - מומלץ לוודא שהחלונות אטומים כדי שהחימום לא ייצא
 

מיכל @

New member
מוסיפה פה את הקושיה שלי

מבצעים - השאלה הנצחית, לא? נגיד שיש מבצע מצויין על קפה. ונגיד שאני מחסלת 3 קופסאות בחודש. ונגיד שיש עוד שתיים בבית. אז לא ממש צריך, נכון? אבל בחודש הבא אני אצטרך ואשלם יותר כי ייגמר המבצע... אז עכשיו אני אקנה קפה במבצע, ובחודש הבא אני לא אקנה קפה בכלל, ובמקום אני אקנה אבקת כביסה במבצע. זה אמור להתקזז, לא?
 

*שיר

New member
זה תלוי אם....

שתי קופסאות הקפה הנוספות מתווספות למינוס או לא. אם הן מגדילות את המינוס, אז החסכון של ה-5/10 שקלים, לא שווה את הריבית על החריגה. אם אתם לא במינוס, וזו צריכה קבועה ורגילה - אז שווה לקנות במבצע. אני באופן אישי, דוגלת בשיטה (תיאורטית לפחות) לקנות במבצעים רק דברים שהם בצריכה יומיומית קבועה (דגנים, חומרי ניקוי, חיתולים). זה יפה בעיקר בתיאוריה, אני לא תמיד עומדת בפיתוי. אה, ובדר"כ כדאי ורצוי לוותר על המבצעים שמנסים לדחוף בקופה. לרוב זה ממש לא משתלם.
 

נעמיא

New member
../images/Emo45.gifמסכימה ועוד משהו שלמדתי:

את הביטוחים של הרכב לפרוס-גם אם יש קרדיט ולא להעמיק יותר את המינוס באלפי שקלים. אני בעד לקנות מה שצריך עכשיו.
 

oshkvarek

New member
מיכל אני בעד מבצעים

וכל מה שיש במבצע אני קונה וזה מאוד משתלם גם אם היום לא צריך בחודש הבא בטוח נצטרך, ואז כבר יש לנו, ובחסכון (לפעמים של יותר מחצי המחיר) - בייחוד כשמדובר בבשרים וכאלה (שאפשר להקפיא להרבה זמן). כמעט כל הקניות שלי הן של מבצעים בלבד (אז אני בעד בענין הזה ובעניין הקפה בפרט... :)
 

שי99

New member
השאלה היא האם תוכלי החודש לכבס בקפה

המבצעים תמיד גורמים לנו קצת להשתגע. אני בעד לקנות, אבל לא סטוקים ורק אם צריך.
 

*שיר

New member
חחחחחחח../images/Emo6.gif רעיון מצויין

ומה תאמרו על זה שלא עמדתי בפיתוי וקניתי 4 חבילות האגיס סופרים במבצע של ה-50 שקל?!
 

מ12

New member
חסכון, חסכון

עשינו חישוב, אחרי כל ההורדות החודשיות גן ומטפלת וכו' אנחנו נשארים עם 600 ש"ח למחיה כל חודש. מפחיד. נורא מפתה לקנות גרבר של אוכל מוכן לילדים. אנחנו נתחיל איתם היום/מחר עם אוכל מוצק אחרי חצי שנה של הנקה+מטרנה והחלטנו לנסות לא לקנות בכלל גרברים, הכל להכין בבית. בגדים לילדים בעיקר מבזאר שטראוס. קניות פעם בשבועיים בג'מבו וחוץ מחלב(יש לחם קפוא בפריזר)לא לקנות בין לבין. לא לדבר בפלאפון(רק שיחות דחופות, והכי טוב SMS) להחליף קלטות עם חברים במקום חדש. את האוכל לשבת אנחנו לוקחים מוכן מההורים, חוסך הרבה כסף וזמן. לקחת סנדוויצ'ים לעבודה במקום לקנות אוכל.
 

נעמיא

New member
אם אפשר-

ירקות ופירות לקנות בשוק
לקנות כמה שפחות במכולות השכונתיות-שמאוד מפתות
 

*שיר

New member
רק צריך לשים ../images/Emo23.gif

שמרוב מאמצים לחסוך עוד גרוש, לא מבזבזים יותר כסף ויותר מדי אנרגיות וחשוב לזכור שבסופו של דבר גם איכות החיים קובעת. אם מסתובבים כל היום בתחושה שחסר כסף ומנסים לחסוך שקל פה שקל שם, בסוף היום מרגישים עניים וזו הרגשה מחורבנת שלא שווה את שני השקל שנחסכו!
 

tzof

New member
ואני כל הזמן חושבת

שלא יתכן שאי אפשר להוציא פחות מההוצאות שלנו. איך חיות משפחות עם הכנסות דלות יותר? ולחסוך על חשבון הילדים לא מסוגלת. עלתה האפשרות למשל לשלחם לגן נעמת עם 30 ילדים, ואני לללללאאאאאא מסוגלת לחשוב על זה. נפתח מצידי את תכנית החסכון האחרונה שלנו ועם המחר נתמודד, אבל שהם יקבלו את הטוב ביותר. גישה שלא פעם מעוררת ויכוחים בסביבתי.
 

נעמיא

New member
זה משהו זמני-כדי להתאזן

סוגרים חזק חזק ןאח"כ חוזרים לחיים פחות לוחצים.... וחס וחלילה עניים-כל אחד שם את הגבול במקום שיכול. את יודעת???באחת השבתות עשינו לנו א.צהריים על אחת המדשאות מול הים בנתניה-היה כ"כ כייף-וגם חסכני
זה אפשרי-עם קצת יצירתיות.
 

מיכל @

New member
SMS עולים כסף והרבה!!!

שימו לב כמה אתם משלמים עבור SMS. זה כבר לא זול כמו פעם!!!
 

מ12

New member
$$$$$ צודקת

נכון, זה פחות זול מפעם אבל זה חוסך את כל ה"מה העניינים, מה נשמע, מה שלום אחותך? והסבתא שלך?" ובגלל זה זה יוצא יותר זול בסופו של דבר.
 
עצות מצויינות, אך את בזאר שטראוס

יש רק בירושלים, ובאיזור המרכז פשוט לא מכירים את המקום, וכמה אפשר לחסוך שם. אולי שווה להקים קשרים עסקיים בין חברי הפורום? לדוגמה, אוניברסיטה עם שטיח וקשתות רכות דוגמת ג'מיני של שילב עולה בבזאר שטראוס משהו כמו 120 ש"ח, שזה בהחלט זול. אלה
 

מ12

New member
אצל החרדים

בריכוזים החרדיים יש הרבה חנויות זולות, והם מוכרים לכולם. אפשר אולי לקנות עיתון חרדי ולהסתכל על הפירסומים, זה משתלם בסופו של דבר. אגב מחירי דוגמא נוספים מבזאר שטראוס: חולצות לילדים/ות 9.90-19.90, פדים להנקה-15.90, בייבי גרו לתינוקות עם רגליים 19.90, בלי 9.90 ועוד ועוד.שווה.
 

קרן משם

New member
העיצה שלי...להפסיק ל

....לעשן!!!! חחחחחחחחחח אחלה של שרשור נעמי, עליך מוטלת האחריות לאכז לי אותו אחרי זה למאמר... סתאאאאאאאאאאאאם אני אעשה זאת רק תרכזי לי את האירוחים הנוספים כמו פעם....עשית זאת כל כך מושלם!!
 
למעלה