כלבים מבוגרים שאלה...

Inbalulia

New member
כלבים מבוגרים שאלה...

שלום יש ברשותי 3 כלבים. וכמה שאלות גם! הכלבים: טניה- דני ענק מעורבת עם פירינאי בת 13 בערך (כלבה מאוד גדולה), בנג'י- קוקר ספנייל מעורב עם פודל בן 13 בערך (בינוני קטן), אוטיס- רטריבר חלק שיער מעורב עם דוברמן בן שנה וחצי (גדול וחתיך אני חייבת לציין
) והשאלות! 1. לטניה ולאוטיס יש נפיחויות באוזנים. לשניהם אוזנים FLOPPY אוזניים נפולות כאלה, אצל טניה זה הופיע קודם והוטרינר ניקז לה את זה או משהו בסגנון. האוזניים שלה נהיו קשות ואני מרגישה בחוסר הנוחות שלה עם האוזניים שלה. לאוטיס התחילו אותם נפיחויות ולא רק נפיחויות ספציפיות כל האוזן קשיחה יותר ולא גמישה. הוטרינר אמר שזה בגלל שהם מנפנפים בהם זה יוצר הצטברות נוזלים. אני תוהה אם זה קשור לקיץ ולמזג האויר החם. הייתי רוצה מאוד להקל עליהם, גם אוטיס שבגיל כל כך צעיר יש לו תופעה שכל כך מציקה לו, וגם טניה שבגילה הקשיש גם ככה כל כך קשה לה אז לפחות להקל עליה במעט. אני חייבת לציין שניסיתי לשים לאוטיס קרח על האוזן והוא ממש התנגד (כמובן בזהירות שלא יכנס מים לאוזן) ובסופו של דבר הצלחתי למרוח קצת משחה אנטיביוטית על פנים האוזן.
2. בעיה נפוצה אצל כלבים, גירוד באזור הגב האחורי קרוב לבסיס הזנב. טניה סובלת מהעניין לפי עונות השנה, כל משחה כדורים כל דבר בכל מחיר שהוטרינר זרק עלינו לקחנו וניסינו וכמובן ללא הועיל. מה שמטריד הוא שעכשיו גם לבנג'י יש את זה! אצל טניה זה מחמיר ויורד בהדרגה אני רוצה לדעת אם יש אפשרות של משהו יעיל באמת שימנע מזה לחזור לבנג'י בעתיד. 3. אחרון חביב כי כבר כתבתי המון! לבנג'י מתחילות לנשור השיניים העליונות, נשרו לו כבר 2 שיניים ואני יודעת שמצב הפה שלו לא מהמם, יש אבנית כמו לכל כלב מבוגר... העניין הוא שהייתי רוצה להקל על האכילה שלו. הוא מאוד אהב כשלקחתי את האוכל המוצק שמתי עליו תערובת של מים רותחים ואבקת מרק עוף ללא מונוסודיום גלוטומט (כמובן אחרי שהתקרר והתרכך!) אבל אני חוששת שיש באבקת המרק יותר מדי מלח לכל זקן. יש משהו טעים אחר שאפשר לרכך לו את האוכל איתו? זהו... כתבתי הרבה יותר מדי! והייתי רוצה לציין שהדוקטור אסף ירום הוא רופא נהדר ונותן יחס אישי ומתחשב. אני אישית לא ביקרתי עם החיות שלי במרפאה שלו כי אני גרה רחוק, אבל חברה שלי הגיעה אליו בעבר עם מספר לא מבוטל של חתולי רחוב שהיא אספה ועזרה לשיקומם והוא וצוותו עזרו לה מאוד, גם בריפוי החיות וגם בהקלות כספיות כי בסה"כ עשתה זאת לגמרי בהתנדבות ומרצונה הטוב והחופשי. אז בשמה (שאני בטוחה שלא תתנגד) תודה רבה!
 
וואו - הרבה בעיות

קודם כל אני גאה בעצמי שהצלחתי לקרוא עד הסוף לגבי התשובות - לפי הסדר 1. המצב שאת מתארת באוזניים נקרא Aural hematoma. זה באמת קורה לרוב בגלל ניעורי ראש אגרסיביים, אבל ברוב המקרים אלה באים כתוצאה מדלקת אוזניים ולא סתם ככה. הפתרון כדי שלא תהיה אוזן קשה ומצ'וקמקת זה ניתוח שבו תופרים את החלל שנוצר שם. במקביל חשוב מאד לוודא אם יש דלקת אוזניים ולטפל בה 2. ברוב המקרים גרוד מהסוג הזה נובע מבעית פרעושים. איך אתם מטפלים נגד פרעושים? 3. שיניים - נושא כאוב. אני ממליץ לטפל בשיניים ולא לשנות לאוכל פחות בריא שרק יחמיר את המצב ולהמשיך לראות את הסבל ולסבול מהריח. כלבים משתפרים פלאים אחרי עקירות שיניים מסיביות במצבים כאלה. השיפור הוא בכמה מישורים - אכילה, ריח מהפה, שמחת חיים. תמיד עולה מנגד העובדה של הרדמה בגיל מבוגר, וזה נכון שיש בזה סיכון, אבל מה לעשות - כלבים צעירים לרוב לא צריכים טיפולי שיניים. צריך לוודא שהכלב במצב טוב לעבור הרדמה, ואת ההרדמה עצמה לעשות בצורה הכי בטוחה שאפשר, והסיכון - תמיד יש סיכון בהרדמה, אבל מנגד יש סיכוי ליתרון גדול. אני מצרף דף מידע בנושא בהצלחה
 
../images/Emo9.gif תודה

אנסה להוסיף קצת על מה שארז כתב (ולו בזכות המחמאה...) 1. אוזניים - אכן ניעור הראש גורם לנפיחות, לרוב עקב דלקת אוזניים. הפתרון - כפי שארז כתב - כירורגי. הקושי הגדול הוא לשלוט בדלקת האוזניים. לרוב זו נובעת על רקע אלרגי. כדאי לנסות לברר מה גורם המחלה באוזן (חיידק, שמרים או טפיל) ע"י משטח אוזן פשוט, ולתת טיפול כנגד הדלקת. חשוב להוריד גורמים אלרגניים ולנסות לשלוט בדלקת לאורך זמן. אין כאן מקלות קסם, אלא טיפול ארוך ומסור. 2. כפי שארז ציין - הגרד בבסיס הזנב אופייני לאלרגיה לפרעושים 3. מסכים לחלוטין לגבי הצורך בטיפול שיניים. לגבי המרק - עדיף אוכל איכותי, אבל אם רוצים לטבל - עדיף מרק מעוף אמיתי. מרק פולני מכובס ללא תוספות מלח ותבלינים. אפילו עדיף לקחת עוף שאיננו מוכשר, משום שתהליך ההמלחה לא מועיל לכלב.
 

ella100

New member
מנסה להבין מהיכן ה"השמצות" ../images/Emo3.gif

מנסה להבין מהיכן ה"השמצות" על מרק העוף הפולני איך אגדה או חוסר כישרון של מישהיא מכתים את הכשרון הקולינרי של "עדה " שלמה. ואיך אפשר לבשל מרק בלי מלח ותבלינים ובמיוחד במרק עוף התוספות של סלרי וגזר וזה ממש אבל ממש איננו מכובס או ללא טעם. להפך-מלא טעם. אז לא אכפת לי שההמלצות יהיו על מרק עוף מכובס אבל לא פולני ואני יודעת שזו ברכה לבטלה לכתוב את זה אבל בא לי להזים את האגדה. ומקסים לקרוא את המחמאות שקיבלת ד"ר אסף.
 

Inbalulia

New member
תודה על התשובות!

אז ככה... תודה רבה על האומץ והתעוזה של קריאת ההודעה עד הסוף... :) אני כותבת כמו שאני מדברת אז אתה יכול להבין כמה סבלניים חברי...
אני רק חייבת לציין שהנפיחות באוזן היא בחלק המדלדל של האוזן לא בתוך האוזן. אין להם דלקות בפנים אוזן ולא היו להם מעולם. האוזנים מבפנים מאוד נקיות וגם לכלבים אין קרציות או פשפשים דבר שהיה מחשיד שאולי נעקצו ופיתחו תגובה לעניין. הגירוד באחורי הגב גם לא נראה לי סביר כתוצאה מרגישות לפשפשים כי אין להם פשפשים וקרציות. כל הכלבים נמצאים בתוך הבית והגינה מרוססת באופן קבוע נגד מזיקים כגון פשפשים וכו'. פשוט מוזר לי שאחרי כל כך הרבה שנים שטניה מתגרדת בקיץ פתאום גם בנג'י התחיל... בקשר להרדמה של בנג'י בשביל טיפול שיניים. אני אוהבת אותו, הוא הכלב הראשון שלי, אבל כרגע כשאני יודעת שכבר הורדם יותר מפעם אחת בצעירותו בשביל ניתוח ברגל, ביודעי שהוא כלב מבוגר וכבר עבדתי עם וטרינר בעבר, במקרה גם עשיתי ניקויי שיניים, אני יודעת שהרדמה זה תהליך לא פשוט בכלל. אחרי שגם כלב אחד מת לי בגלל הרדמה לקויה (כלב שהיה צעיר חזק ונמרץ) יש לי רתיעה מהעניין.אבל אחלה על הצעת המרק עוף אמיתי. ועוד שאלה קטנטנה. סבוריה, פסוריאזיס לכלבים לאוטיס (הכלב הצעיר) יש עור יבש ומתקלף ב"מרפק" באחד הרגליים הקדמיות. סתם יובש? סיבה לדאגה? קרם גוף של בני אדם? יופי טופי ושמחתי לחלק מחמאות! יופי של פורום מאוד נהנית לקרוא ולהשכיל. במקרה אני גם מתכוונת להיות וטרינרית וככל הנראה אתחיל את הלימודים בספטמבר הקרוב בצ'כיה. אז שוב המון המון תודה!
 
למעלה