ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

svety

New member
ערך הכסף שלך לא משתנה בארנק? באמת?

מכתב
ראשית תודה על התגובה המפורטת.

משרד התחבורה יצטרך לתת את דעתו על כך שבמצב שיהיה רק "ערך צבור" איך אני שומר על ערך הכסף שלי שב"רב-קו".

כמו שערך הכסף שיש לי בארנק לא משתנה, ואין לו תוקף, אין סיבה שלכסף / כרטיסיות שנטענות ב"רב-קו" כן יהיה.

אכן, המצב היה יותר פשוט כשהיה רק "אגד" ו"דן". אגב, זה שנכנסו חברות נוספות, זה לא שיפר את המצב.

זה רק החמיר את המצב.

כדי שהמצב ישתפר חייבת להיות גם בתחבורה הציבורית תחרות חופשית!!!


אבל זה משרד התחבורה לא יעשה, כי לוביסט של חברות התחבורה הציבורית. הוא דואג להן.

לילה טוב,
dorony
ערך הכסף שלך לא משתנה בארנק? באמת?
שמעת על אינפלציה?
על מדד המחירים לצרכן שעולה ויורד?
הלכת למכולת לאחרונה?
 

dorony

New member
זה עניין שלי.

ערך הכסף שלך לא משתנה בארנק? באמת?
שמעת על אינפלציה?
על מדד המחירים לצרכן שעולה ויורד?
הלכת למכולת לאחרונה?
זה עניין שלי.
אבל כאשר אני משלם על מספר נסיעות קבוע (בכרטיסיה) אני יודע שיש לי את הנסיעות האלה גם אם המחיר עולה.

כמו למשל שכאשר אני קונה בול שלא מצויין עליו המחיר, אני אוכל להשתמש בו גם עוד 5 שנים גם אם מחיר הבול יעלה גם פי 10!!!

אין סיבה שיכריחו אותי לקנות "ערך צבור" ולהפסיד כסף כשבכרטיסיה המחיר קבוע.

הם עוד יכולים לקבל על זה תביעה ייצוגית ומגישי התביעה יעשו כסף רב.

יום טוב,
dorony
 
לא תמיד מה שטוב לאחד, טוב למשק.

זה עניין שלי.
אבל כאשר אני משלם על מספר נסיעות קבוע (בכרטיסיה) אני יודע שיש לי את הנסיעות האלה גם אם המחיר עולה.

כמו למשל שכאשר אני קונה בול שלא מצויין עליו המחיר, אני אוכל להשתמש בו גם עוד 5 שנים גם אם מחיר הבול יעלה גם פי 10!!!

אין סיבה שיכריחו אותי לקנות "ערך צבור" ולהפסיד כסף כשבכרטיסיה המחיר קבוע.

הם עוד יכולים לקבל על זה תביעה ייצוגית ומגישי התביעה יעשו כסף רב.

יום טוב,
dorony
לא תמיד מה שטוב לאחד, טוב למשק.
גם אני מעדיף שלא יבטלו כרטיסיות. אבל יש בירוקרטיה.
 

olli3

New member
מנהל
אתה זוכר את הימים שהיו ניקובים שלא יכולת לממש

לא תמיד מה שטוב לאחד, טוב למשק.
גם אני מעדיף שלא יבטלו כרטיסיות. אבל יש בירוקרטיה.
אתה זוכר את הימים שהיו ניקובים שלא יכולת לממש
אותם אחרי עליית המחירים? בכל כרטיסיה היו 4 ניקובים שאם לא היית מנצל אותם לפני עליית המחירים, הם היו מבוטלים והיית יכול לממש נניח בכרטיסית נוער רק 16 נסיעות מתוך ה-20.

אח"כ שינו את זה לשתי נסיעות שאם לא תנצל אותן, הן הולכות לאבדון.

אז פעם המצב היה יותר גרוע בנוגע לעליית המחירים, היו מכריחים אותך לנצל נסיעות גם אין לך למה לנסוע.
 

dorony

New member
לכן השיטה הזאת (שהייתה זמנית) בוטלה.

אתה זוכר את הימים שהיו ניקובים שלא יכולת לממש
אותם אחרי עליית המחירים? בכל כרטיסיה היו 4 ניקובים שאם לא היית מנצל אותם לפני עליית המחירים, הם היו מבוטלים והיית יכול לממש נניח בכרטיסית נוער רק 16 נסיעות מתוך ה-20.

אח"כ שינו את זה לשתי נסיעות שאם לא תנצל אותן, הן הולכות לאבדון.

אז פעם המצב היה יותר גרוע בנוגע לעליית המחירים, היו מכריחים אותך לנצל נסיעות גם אין לך למה לנסוע.
לכן השיטה הזאת (שהייתה זמנית) בוטלה.
ביטלו את העיגולים האלה וכל הנסיעות היו תקפות גם לאחר העלאת המחירים.

יום טוב,
dorony :)
 

dorony

New member
לא רוצים לעוד את השימוש בתחבורה ציבורית. שלא

לא תמיד מה שטוב לאחד, טוב למשק.
גם אני מעדיף שלא יבטלו כרטיסיות. אבל יש בירוקרטיה.
לא רוצים לעוד את השימוש בתחבורה ציבורית. שלא
יעשו את זה, אבל שלא יישקרו ויגידו ויפרסו כאילו הם כן מעודדים.

ביטול הכרטיסיות יפגע לא רק בי (אדם אחד כמו שהצגת) הוא יפגע בהרבה אנשים.

יום טוב,
dorony :)
 

amit1270

New member
שיטה מטומטמת. מה שצריך זה מסלקה משותפת

תשובות חלקיות:
ההבדל בקודים בין חיפה, י"ם ות"א נובעים מכך שבכל מקום יש התחשבנות אחרת מול משרד התחבורה והמפעילים האחרים, רק"ל בי"ם, קווים, מטרופולין ודן בגוש דן ובקרוב המטרונית בחיפה.
ע"י פיצול הקודים, אפשר לאתר את הנתונים הרלוונטיים לכל אזור ולכל מפעיל.
כנ"ל לגבי קוד 8 וקוד 13 המשותף לאגד ולוואוליה אופסססס אפיקים.

מי שמשתמש קבוע בסוג כירטוס מסויים, יודע למקסם את השימוש ואת החיסכון,

לעומת זאת נוסע תל אביבי המזדמן לחיפה ישלם יותר באופן חד פעמי (במהלך הביקור) אבל אם הוא ימצא עבודה בחיפה, הוא יקנה כרטיסיה או חופשי חודשי מקומי.

גם אתה כשאתה מבקר בלונדון משלם במיקרים רבים יותר מלונדוני עם כרטיס חודשי או שנתי או לא יודע מה עוד יש שם.
אם תגור בלונדון, תדע להשיג את ההנחה הכי טובה ומתאימה לך.
שיטה מטומטמת. מה שצריך זה מסלקה משותפת
 

846

Active member
גם המיסלקה תשתמש בקודים

שיטה מטומטמת. מה שצריך זה מסלקה משותפת
גם המיסלקה תשתמש בקודים
שונים ע"מ לסלוק אותם בין החברות.
אם כל הנסיעות הפנימיות בארץ יהיו בקוד 2 יהיה קצת קשה לבודד את הנתונים המתאימים לכל איזור.
 

טנק2

New member
זה לא משנה לנוסע הפשוט איזה קוד יש לו...

גם המיסלקה תשתמש בקודים
שונים ע"מ לסלוק אותם בין החברות.
אם כל הנסיעות הפנימיות בארץ יהיו בקוד 2 יהיה קצת קשה לבודד את הנתונים המתאימים לכל איזור.
זה לא משנה לנוסע הפשוט איזה קוד יש לו...
מה שמשנה הוא האם הנוסע פשוט, יוכל בעזרת המסלקה להטעין ערך צבור ולנסוע איתו בכל הארץ, לכל מקום (לא בהכרח באזור המוגדר) ולהשתמש בערך הצבור שלו לתשלום.
אם זה יקרה, המסלקה תהיה הצלחה.
 

amit1270

New member


זה לא משנה לנוסע הפשוט איזה קוד יש לו...
מה שמשנה הוא האם הנוסע פשוט, יוכל בעזרת המסלקה להטעין ערך צבור ולנסוע איתו בכל הארץ, לכל מקום (לא בהכרח באזור המוגדר) ולהשתמש בערך הצבור שלו לתשלום.
אם זה יקרה, המסלקה תהיה הצלחה.
 

טנק2

New member
נ.ב

זה לא משנה לנוסע הפשוט איזה קוד יש לו...
מה שמשנה הוא האם הנוסע פשוט, יוכל בעזרת המסלקה להטעין ערך צבור ולנסוע איתו בכל הארץ, לכל מקום (לא בהכרח באזור המוגדר) ולהשתמש בערך הצבור שלו לתשלום.
אם זה יקרה, המסלקה תהיה הצלחה.
נ.ב
אפילו עם התשלום שנית אני מאמין שהציבור יתפשר (בתנאי שמדובר באזורים שונים. אם במעבר מקוד לקוד בתוך אזור מסוים ייגבה תשלום נוסף, זה כישלון) אם הוא לא יצטרך להסתבך עם חוזים שונים באזורים שונים, ולא יהיה כרטיס טעון בערך צבור שניתן לשלם איתן בכל קו ברחבי הארץ.
 

dorony

New member
להערכתי ולצערי זה לא יקרה.

זה לא משנה לנוסע הפשוט איזה קוד יש לו...
מה שמשנה הוא האם הנוסע פשוט, יוכל בעזרת המסלקה להטעין ערך צבור ולנסוע איתו בכל הארץ, לכל מקום (לא בהכרח באזור המוגדר) ולהשתמש בערך הצבור שלו לתשלום.
אם זה יקרה, המסלקה תהיה הצלחה.
להערכתי ולצערי זה לא יקרה.
כי אם אני שילמתי ב"ערך צבור" על נסיעה עירונית בת"א 6.60 ש"ח. כאשר אני מגיע לירושלים תוך פחות מ-90 דק' (נניח בשעה 22:00 יצאתי מת"א לירושלים).

יהיה לי מעבר. החולירות לא יתנו לי את ה"תענוג" הזה. הם יעשו הכל כדי שלא אוכל לעשות את זה.

יום טוב,
dorony
 
חוזה משותף זה לא תשלום אחד לכל המטרוםולינים

להערכתי ולצערי זה לא יקרה.
כי אם אני שילמתי ב"ערך צבור" על נסיעה עירונית בת"א 6.60 ש"ח. כאשר אני מגיע לירושלים תוך פחות מ-90 דק' (נניח בשעה 22:00 יצאתי מת"א לירושלים).

יהיה לי מעבר. החולירות לא יתנו לי את ה"תענוג" הזה. הם יעשו הכל כדי שלא אוכל לעשות את זה.

יום טוב,
dorony
חוזה משותף זה לא תשלום אחד לכל המטרוםולינים
וכן כשתהיה מסלקה תוכל לשלם בערך צבור בכל הארץ
 

dorony

New member
זה לעולם לא יקרה.

זה לא משנה לנוסע הפשוט איזה קוד יש לו...
מה שמשנה הוא האם הנוסע פשוט, יוכל בעזרת המסלקה להטעין ערך צבור ולנסוע איתו בכל הארץ, לכל מקום (לא בהכרח באזור המוגדר) ולהשתמש בערך הצבור שלו לתשלום.
אם זה יקרה, המסלקה תהיה הצלחה.
זה לעולם לא יקרה.
כי אם תוכל להשתמש ב"ערך הצבור" בכל מקום, אזיי יהיה מעבר למשל אם נסעת בתל אביב נסיעה עירונית בעלות של 6.60 ש"ח ואתה מגיע לירושלים תוך פחות מ-90 דק' (למשל ב-22:00 יצאת מת"א).

אז זה משרד התחבורה (התחבולה) לא יאפשר.

כך שתמיד ימצאו לעשות משהו ש"ערך צבור" של תל אביב לא יהיה טוב בירושלים וכו'.

ערב טוב,
dorony :)
 
ערך צבור ארצי יהיה בעתיד

זה לעולם לא יקרה.
כי אם תוכל להשתמש ב"ערך הצבור" בכל מקום, אזיי יהיה מעבר למשל אם נסעת בתל אביב נסיעה עירונית בעלות של 6.60 ש"ח ואתה מגיע לירושלים תוך פחות מ-90 דק' (למשל ב-22:00 יצאת מת"א).

אז זה משרד התחבורה (התחבולה) לא יאפשר.

כך שתמיד ימצאו לעשות משהו ש"ערך צבור" של תל אביב לא יהיה טוב בירושלים וכו'.

ערב טוב,
dorony :)
ערך צבור ארצי יהיה בעתיד
אבל לא תוכל לנסוע נסיעת המשך שמתחילה בתל אביב וממשיכה בירושלים.
אין היגיון שתעשה נסיעה כזאת, וזה לא קשור לערך צבור.
 

amit1270

New member
מצד שני, יש היגיון ב"כרטיס המשך"

ערך צבור ארצי יהיה בעתיד
אבל לא תוכל לנסוע נסיעת המשך שמתחילה בתל אביב וממשיכה בירושלים.
אין היגיון שתעשה נסיעה כזאת, וזה לא קשור לערך צבור.
מצד שני, יש היגיון ב"כרטיס המשך"
למי שהגיע בנסיעה בינעירונית, כנהוג בחיפה.
 
אבל לא בעלות נסיעה עירונית

מצד שני, יש היגיון ב"כרטיס המשך"
למי שהגיע בנסיעה בינעירונית, כנהוג בחיפה.
אבל לא בעלות נסיעה עירונית
מה שהבחור כאן רוצה זה לשלם 5.28₪ בתל אביב ולנסוע עם זה בכל ישוב עירוני בארץ.

בהחלט יש מקום לשלב נסיעה עירונית מוזלת בעלות הכרטיס הבינעירוני.
 

Ccyclist

Well-known member
אכן שיטה מטומטמת, מזל שהמסלקה של BR שרדה.

שיטה מטומטמת. מה שצריך זה מסלקה משותפת
אכן שיטה מטומטמת, מזל שהמסלקה של BR שרדה.

נכון אמנם ששיטת התשלום והקודים היא העתקה של כרטיסי הנייר לשיטה אלקטרונית, אך משום שישנו כרטיס אחד שכל החברות מסוגלות לקרא - חבל שלא הצליחו ליצור התאמה בין החברות השונות שמשתמשות בכרטיס לטובת הנוסעים.

היתה למשל דוגמה של נשר-חיפה שכדי לעלות על כל האוטובוסים בקו הנוסע צריך לטעון 4 "חוזים" שונים על אותו הכרטיס.

לדעתי אפשר לקחת מודל כירטוס משולב כלשהו מחו"ל (TFL או BR הן דוגמאות בריטיות, האחת טבעתית והשניה יוצרת מחירים מכל מקום לכל מקום, בהולנד ראיתי מודל שבו היה אפשר לקנות אזורים ספציפיים סביב אמסטרדאם), לנתח איך הוא פועל ולהביא אותו לארץ. בשתי הדוגמאות הבריטיות שהבאתי חברות האוטובוסים ( TFL) או חברות הרכבת (מה שהחליף את BR - כיום Network Rail ) הן בסך הכל מפעילות (כמו שחברות האוטובוס בארץ בסך הכל מפעילות אשכולות מטעם משרד התחבורה) והן משתמשות בשיטת התשלום האחידה שנקבעה מלמעלה, שדרך אגב מאפשרת גם מעבר בין שתי הרשתות הנפרדות (יש כרטיסי רכבת שמאפשרים נסיעה בתחתית, ואפשר לקנות כרטיסים בינעירוניים בתחנות התחתית גם אם אף פעם לא התנסתי בזאת עצמי)

עיקרון התימחור צריך להיות שערך הנסיעה (נסיעה יחידה על חופשי שבבעלות הנוסע, ניקוב בכרטיסייה שבבעלות הנוסע, או נסיעת סינגל) נחשב לצורך כל נסיעה עירונית / פרברית / כפרית-אזורית בארץ, ואת הפער משלימים דרך הערך הצבור המשותף (וזה כולל גם זיכוי למשל לנוסע ממבשרת ציון על נסיעה עירונית בירושלים כי ניקוב ממבשרת לירושלים יקר יותר מנסיעה עירונית ירושלמית) . קודים ועניינים טכניים צריכים להיות עניינן של חברות האוטובוסים והמגיבים הכבדים בפורום, לא עניין של יום-יום שציבור הנוסעים מתעסק בו כל הזמן. לנסיעות בינעירוניות אותו העיקרון של ערך משותף צריך להיות תקף, אך אפשר לוותר על הרעיון שנסיעה עירונית / פרברית תסבסד חלק מהעלות, אם כי צריכה להיות מחשבה לכיוון כרטיסים חופשיים שישלבו למשל את ירושלים וגוש-דן כולל הנסיעה ביניהן כי ישנם יוממים שנוסעים ביניהן באופן יום-יומי.

ככלל המיסלקה המרכזית צריכה להקל ככל הניתן על הנוסע ולהפוך את הצד הטכני לכמה שפחות מורגש. רק באופן כזה הציבור ירגיש שתחבורה ציבורית יכולה להיות יעילה. אין שום יעילות בחיפוש תחנות מרכזיות שבהן ניתן להטעין רב-קו בכל נסיעה נפרדת לכל מקום בארץ.
 

עלה13

New member
האופציה ההולדנדית לנסיעה פר מרחק טובה כ....

אכן שיטה מטומטמת, מזל שהמסלקה של BR שרדה.

נכון אמנם ששיטת התשלום והקודים היא העתקה של כרטיסי הנייר לשיטה אלקטרונית, אך משום שישנו כרטיס אחד שכל החברות מסוגלות לקרא - חבל שלא הצליחו ליצור התאמה בין החברות השונות שמשתמשות בכרטיס לטובת הנוסעים.

היתה למשל דוגמה של נשר-חיפה שכדי לעלות על כל האוטובוסים בקו הנוסע צריך לטעון 4 "חוזים" שונים על אותו הכרטיס.

לדעתי אפשר לקחת מודל כירטוס משולב כלשהו מחו"ל (TFL או BR הן דוגמאות בריטיות, האחת טבעתית והשניה יוצרת מחירים מכל מקום לכל מקום, בהולנד ראיתי מודל שבו היה אפשר לקנות אזורים ספציפיים סביב אמסטרדאם), לנתח איך הוא פועל ולהביא אותו לארץ. בשתי הדוגמאות הבריטיות שהבאתי חברות האוטובוסים ( TFL) או חברות הרכבת (מה שהחליף את BR - כיום Network Rail ) הן בסך הכל מפעילות (כמו שחברות האוטובוס בארץ בסך הכל מפעילות אשכולות מטעם משרד התחבורה) והן משתמשות בשיטת התשלום האחידה שנקבעה מלמעלה, שדרך אגב מאפשרת גם מעבר בין שתי הרשתות הנפרדות (יש כרטיסי רכבת שמאפשרים נסיעה בתחתית, ואפשר לקנות כרטיסים בינעירוניים בתחנות התחתית גם אם אף פעם לא התנסתי בזאת עצמי)

עיקרון התימחור צריך להיות שערך הנסיעה (נסיעה יחידה על חופשי שבבעלות הנוסע, ניקוב בכרטיסייה שבבעלות הנוסע, או נסיעת סינגל) נחשב לצורך כל נסיעה עירונית / פרברית / כפרית-אזורית בארץ, ואת הפער משלימים דרך הערך הצבור המשותף (וזה כולל גם זיכוי למשל לנוסע ממבשרת ציון על נסיעה עירונית בירושלים כי ניקוב ממבשרת לירושלים יקר יותר מנסיעה עירונית ירושלמית) . קודים ועניינים טכניים צריכים להיות עניינן של חברות האוטובוסים והמגיבים הכבדים בפורום, לא עניין של יום-יום שציבור הנוסעים מתעסק בו כל הזמן. לנסיעות בינעירוניות אותו העיקרון של ערך משותף צריך להיות תקף, אך אפשר לוותר על הרעיון שנסיעה עירונית / פרברית תסבסד חלק מהעלות, אם כי צריכה להיות מחשבה לכיוון כרטיסים חופשיים שישלבו למשל את ירושלים וגוש-דן כולל הנסיעה ביניהן כי ישנם יוממים שנוסעים ביניהן באופן יום-יומי.

ככלל המיסלקה המרכזית צריכה להקל ככל הניתן על הנוסע ולהפוך את הצד הטכני לכמה שפחות מורגש. רק באופן כזה הציבור ירגיש שתחבורה ציבורית יכולה להיות יעילה. אין שום יעילות בחיפוש תחנות מרכזיות שבהן ניתן להטעין רב-קו בכל נסיעה נפרדת לכל מקום בארץ.
האופציה ההולדנדית לנסיעה פר מרחק טובה כ....
אופציה נוספת למערך תמחור, גם בהולנד היא אחת ממס' אפשרויות, השיטה בארץ היא טובה, יש בהחלט את בעיית איחוד הקודים, נסיעת ההמשך נכונה למטרופולין וצריכה להיות לכל סוגי התחבורה והמפעילים באזור המטרופולין, רכישת נסיעה לפי מרחק מצד אחד תפתור את בעיית השרשור כאן, היא תאפשר נסיעת המשך בכל יעד בארץ, אבל מצד שני בשביל לישם אותה צריכה להיות מערכת חדשה לגמרי מתקפים בכניסה לאוטובוס/רכבת וביציאה מהם ואם לא תקפת ביציאה המונה ממשיך כאילו אתה ממשיך בנסיעה, צריך מערכת כריזה חדשה שתזכיר בכל תחנה לתקף כרטיס. לכן בכדי להתמודד עם הבעיות צריך להשלים את השיטה הקיימת מצד אחד להשלים את אופציית הנסיעה המטרופולינית בכל סוגי התחבורה כולל רכבת קלה/כבדה בתחום המטרופטלין ולאפשר נסיעה בערך צבור בכל הארץ ובכל המפעילים והתעריפים,
אבל עדיין אני מסכים שהיה נהדר אילו בנוסף לשיטה היתה את אופציית רכישת המרחק, באמסטרדם זה עובד כי הנסיעה היא בעיקר באופניים ושרוציפ מידי פעם להגיע לארוחה משפחתית מחוץ לאמסטרדם להשתמש בתחבורה ציבורית, או לפגישת עבודה משתמשים בכרטיס שקונים מס' קילומטרים ונוסעים מקטעים, או אפילו לנוסעים יטממים לעבודה שנוסעים מרחק קצר לעבודה וחזרה, זה יוצא זול מחופשי חודשי ולא מוגבל בזמן
 

Ccyclist

Well-known member
כל עוד יש אופציה לתשלום משותף השיטה משנית

האופציה ההולדנדית לנסיעה פר מרחק טובה כ....
אופציה נוספת למערך תמחור, גם בהולנד היא אחת ממס' אפשרויות, השיטה בארץ היא טובה, יש בהחלט את בעיית איחוד הקודים, נסיעת ההמשך נכונה למטרופולין וצריכה להיות לכל סוגי התחבורה והמפעילים באזור המטרופולין, רכישת נסיעה לפי מרחק מצד אחד תפתור את בעיית השרשור כאן, היא תאפשר נסיעת המשך בכל יעד בארץ, אבל מצד שני בשביל לישם אותה צריכה להיות מערכת חדשה לגמרי מתקפים בכניסה לאוטובוס/רכבת וביציאה מהם ואם לא תקפת ביציאה המונה ממשיך כאילו אתה ממשיך בנסיעה, צריך מערכת כריזה חדשה שתזכיר בכל תחנה לתקף כרטיס. לכן בכדי להתמודד עם הבעיות צריך להשלים את השיטה הקיימת מצד אחד להשלים את אופציית הנסיעה המטרופולינית בכל סוגי התחבורה כולל רכבת קלה/כבדה בתחום המטרופטלין ולאפשר נסיעה בערך צבור בכל הארץ ובכל המפעילים והתעריפים,
אבל עדיין אני מסכים שהיה נהדר אילו בנוסף לשיטה היתה את אופציית רכישת המרחק, באמסטרדם זה עובד כי הנסיעה היא בעיקר באופניים ושרוציפ מידי פעם להגיע לארוחה משפחתית מחוץ לאמסטרדם להשתמש בתחבורה ציבורית, או לפגישת עבודה משתמשים בכרטיס שקונים מס' קילומטרים ונוסעים מקטעים, או אפילו לנוסעים יטממים לעבודה שנוסעים מרחק קצר לעבודה וחזרה, זה יוצא זול מחופשי חודשי ולא מוגבל בזמן
כל עוד יש אופציה לתשלום משותף השיטה משנית
מה שמסורבל מאד בארץ היא העובדה שהתשלום נמצא איפשהו במאה ה19, כאשר לכל חברה חייבים לשלם בנפרד, ומשהו בזה מזכיר לי את הסיפור על חלוקת הקו המעגלי בלונדון, שהיה שיתוף פעולה בין שתי חברות פרטיות, שהקו עבר על מסילות ששייכות לקווים שלהן (המטרופוליטן והדיסטריקט) - משום שהעיגול הורכב מקווי שתי החברות הוסכם שאחת החברות תפעיל את הקו בכיוון השעון, והשניה בניגוד לכיוון השעון. הכירטוס היה נפרד לחלוטין, היו משרדים מקבילים ואנשי צוות מקבילים, והנוסעים היו מקבלים עצות לא נכונות בעליל לפי הרציף אליו הגיעו - אם למשל היעד היה תחנה או שתיים בכיוון של החברה היריבה אנשי החברה שאליה הגיעו הנוסעים יעצו להם לעשות את כל המעגל מינוס תחנה או שתיים.

והנמשל ברור: ישנו משרד תחבורה אחד, מערכת רב-קו אחת, ומה שנפרד הוא התשלומים לחברות השונות. כדי לשפר את המצב חייבים ליצור הגדרה שהכסף הולך ל"רב-קו" ולא לחברות, והתשלומים הלאה מתבצעים דרך החברה שמפעילה את הרב-קו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה