ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה

מצב
הנושא נעול.
אתה רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?

לדעתי צריך או לאפשר שימוש ב"ערך צבור" בכל
הארץ, או לבטל אותו כליל.

אחרי הכל, הבעיה עם "ערך צבור" זה שכאשר מחיר הנסיעה עולה, הערך של ה"ערך הצבור" יורד בהתאם.

לדוגמא, לצורך העניין, נניח שמחיר הנסיעה הוא 1 ש"ח. אם אני טוען "ערך צבור" בסכום של 30 ש"ח.

אני יכול לעשות איתם 30 נסיעות.

לצורך העניין נניח שמחיר הנסיעה עולה ל-2 ש"ח. כעת עם אותם 30 שהטענתי, אני יכול לעשות רק 15 נסיעות!!!

למה??? כלומר פתאום הכסף שלי שווה פחות!!!

כשאני קונה "כרטיסיה", אני משלם על 10 / 15 (או כמה שיש תלוי במעמד שאני נמצא). גם אם המחיר עולה, עדיין אני לא מאבד אף נסיעה!!!

זה היתרון של "כרטיסיה".

זו גם הסיבה, שלא הגיוני שיהיה מקום שבו יכריחו אותי לקנות "ערך צבור" ולא תהיה בו "כרטיסיה" (כמו שקורה כעת באיזור השרון למשל).

ערב טוב,
dorony.

ערב טוב,
אתה רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?
שימוש בערך צבור יאפשר נסיעה בכל מקום עם חוזה בודד, כאשר בכל חברה יורד הקוד המתאים לחברה ולנסיעה.

שימוש בכרטיסיות מחייב אותך לקנות כרטיסיה המתאימה לחברה ולקוד הנסיעה.

אני מאמין שצריך לאפשר השארה של שניהם והפעלה של שניהם בכל הארץ.
כשכרטיסיות קונים לשימוש באיזורים שנוסעים קבוע, וערך צבור לשימוש בנסיעות מזדמנות.

אבל נראה שמשרד התחבורה פועל לביטול הכרטיסיות.
 

dorony

New member
זה לא הגיוני שיבטלו את הכרטיסיות.

אתה רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?
שימוש בערך צבור יאפשר נסיעה בכל מקום עם חוזה בודד, כאשר בכל חברה יורד הקוד המתאים לחברה ולנסיעה.

שימוש בכרטיסיות מחייב אותך לקנות כרטיסיה המתאימה לחברה ולקוד הנסיעה.

אני מאמין שצריך לאפשר השארה של שניהם והפעלה של שניהם בכל הארץ.
כשכרטיסיות קונים לשימוש באיזורים שנוסעים קבוע, וערך צבור לשימוש בנסיעות מזדמנות.

אבל נראה שמשרד התחבורה פועל לביטול הכרטיסיות.
זה לא הגיוני שיבטלו את הכרטיסיות.
אם יבטלו את הכרטיסיות, חייבים לאפשר לי דרך אחרת לשמור על ערך הכסף שלי בעת עליית מחירים.

לא יכולים להגיד לי, אתה לא קונה נסיעות אתה קונה כסף שמהווה זכות לנסיעה. אבל כשהמחיר עולה הכסף שלי שווה פחות!!!


גם לדעתי חובה לאפשר הפעלה גם של כרטיסיות וגם של "ערך צבור" בכל הארץ!!!

זה לא עניין של לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אני רוצה שירות נורמלי ולא לקבל קנסות על כך שאני נוסע בעיר אחרת.

אגב, באותו הקשר, למה עכשיו לא ניתן לקנות כרטיסיית 2 נסיעות (מה שבטעות נקרא "הלוך ושוב") בלי "רב-קו"?

זה פשוט כדי לקנוס תיירים. תייר שמגיע לארץ ל-4-5 ימים לא יוציא "רב-קו" שאחר כך אין לו מה לעשות בו.

למה הוא צריך לשלם עבור "רב-קו" אנונימי?

לילה טוב,
dorony
 

olli3

New member
מנהל
מי חייב לך בדיוק?

זה לא הגיוני שיבטלו את הכרטיסיות.
אם יבטלו את הכרטיסיות, חייבים לאפשר לי דרך אחרת לשמור על ערך הכסף שלי בעת עליית מחירים.

לא יכולים להגיד לי, אתה לא קונה נסיעות אתה קונה כסף שמהווה זכות לנסיעה. אבל כשהמחיר עולה הכסף שלי שווה פחות!!!


גם לדעתי חובה לאפשר הפעלה גם של כרטיסיות וגם של "ערך צבור" בכל הארץ!!!

זה לא עניין של לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אני רוצה שירות נורמלי ולא לקבל קנסות על כך שאני נוסע בעיר אחרת.

אגב, באותו הקשר, למה עכשיו לא ניתן לקנות כרטיסיית 2 נסיעות (מה שבטעות נקרא "הלוך ושוב") בלי "רב-קו"?

זה פשוט כדי לקנוס תיירים. תייר שמגיע לארץ ל-4-5 ימים לא יוציא "רב-קו" שאחר כך אין לו מה לעשות בו.

למה הוא צריך לשלם עבור "רב-קו" אנונימי?

לילה טוב,
dorony
מי חייב לך בדיוק?
ותיירים יכולים לקבל רב קו בחינם בתחנות הרכבת, אולי גם בנתב"ג.

אפיה זה כתוב שחייבים לאפשר לך את זה? הרי פעם היו בכלל קונסים אותך אם לא היית מנצל את 2/4 הנסיעות הראשונות בכרטיסיית נייר. אבל בלי קשר לזה, כשאתה טוען כרטיס חיוג המכונה "טוקמן", אתה טוען אותו בסכום X ויש לך תעריפי שיחות. ומה קורה כשהתעריפים מתעדכנים? המחיר עולה.

ומה תגיד על זה שלא מעלים את מחירי התח"צ כשיש שינוי במע"מ?

אני חושב שהגיע הזמן לבטל את הכרטיסיות ולהנהיג ערך צבור בכל הארץ. לא יותר קודי נסיעה מורכבים ולא ברורים, לא עוד כרטיס שמוגבל ל8 חוזים שאם אתה מרבה לנסוע הוא לא מספיק לך. לא עוד 4 קודים שונים באיזורים חופפים. ערך צבור אחד שמשמש ככרטיס הנחות כללי ומאפשר לנוסעים קבועים ומזדמנים לזכות בהנחה שעד לפני שנים לא מספר דרשה מכל נוסע לרכוש כרטיסיה.

תחשוב על זה. אני נוסע פעם ב3-4 חודשים לאופקים. בשביל זה אני צריך כרטיסיה של 5 נסיעות שתקועה לי על הרב קו. אני נוסע פעם בכמה חודשים בקוד של נסיעת 7.20 במטרופולין, גם בשביל זה אני צריך כרטיסיה שתקועה לי ברב קו. ערך צבור יפתור לי את הצורך בלטעון כרטיסיות שונות שהשימוש שלי בהן הינו מועט.
 

dorony

New member
תשובה

מי חייב לך בדיוק?
ותיירים יכולים לקבל רב קו בחינם בתחנות הרכבת, אולי גם בנתב"ג.

אפיה זה כתוב שחייבים לאפשר לך את זה? הרי פעם היו בכלל קונסים אותך אם לא היית מנצל את 2/4 הנסיעות הראשונות בכרטיסיית נייר. אבל בלי קשר לזה, כשאתה טוען כרטיס חיוג המכונה "טוקמן", אתה טוען אותו בסכום X ויש לך תעריפי שיחות. ומה קורה כשהתעריפים מתעדכנים? המחיר עולה.

ומה תגיד על זה שלא מעלים את מחירי התח"צ כשיש שינוי במע"מ?

אני חושב שהגיע הזמן לבטל את הכרטיסיות ולהנהיג ערך צבור בכל הארץ. לא יותר קודי נסיעה מורכבים ולא ברורים, לא עוד כרטיס שמוגבל ל8 חוזים שאם אתה מרבה לנסוע הוא לא מספיק לך. לא עוד 4 קודים שונים באיזורים חופפים. ערך צבור אחד שמשמש ככרטיס הנחות כללי ומאפשר לנוסעים קבועים ומזדמנים לזכות בהנחה שעד לפני שנים לא מספר דרשה מכל נוסע לרכוש כרטיסיה.

תחשוב על זה. אני נוסע פעם ב3-4 חודשים לאופקים. בשביל זה אני צריך כרטיסיה של 5 נסיעות שתקועה לי על הרב קו. אני נוסע פעם בכמה חודשים בקוד של נסיעת 7.20 במטרופולין, גם בשביל זה אני צריך כרטיסיה שתקועה לי ברב קו. ערך צבור יפתור לי את הצורך בלטעון כרטיסיות שונות שהשימוש שלי בהן הינו מועט.
תשובה
אין קשר כאן ל"טוקמן". ב"טוקמן" אתה מטעין כסף שמקביל ל"ערך צבור". אתה לא קונה לדוגמא 200 דקות שיחה. אם הייתה לך כרטיסיה של 200 דק', אז היית מבטיח לך אותם בלי קשר לזה שהמחיר עולה.

להזכירך, עוד לפני הניסיעות הראשונות שהיית מאבד אם לא היית מנצל, הייתה תקופה שבה היית מוסיף כסף כשהיית משתמש בכרטיסיה אחרי שהמחיר עולה (אם היית משתמש בכרטיסיה שבמחיר הישן). שזה דומה לבול שאתה קונה גם היום שיש עליו מחיר.

בגלל זה התחילו להנהיג את הבולים בלי מחיר.

אם אתה נוסע פעם ב-3-4 חודשים לאופקים, במקום לקנות כרטיסיה תשלם קנס. כלומר שלם עלות מלאה.

בדיוק כמו שקורה לי כשאני נוסע לכפר סבא למשל.

לידיעתך, פעם בכרטיסיה עירונית שאני קניתי בירושלים, יכולתי להשתמש גם באוטובוסים של "אגד" בתל אביב וגם בחיפה.

היום זה רק בפרוזדור ירושלים והעיר עצמה כמובן.

צריך להנהיג כרטיסיות ו"ערך צבור" במקביל בכל הארץ. מי שמעוניין בכרטיסיה שיקנה כרטיסיה, מי שרוצה "ערך צבור" שיקנה ערך צבור.

יום טוב,
dorony. :)
 

olli3

New member
מנהל
כבר כתבתי שבעבר קוד 2 היה גם בגוש דן, גם

תשובה
אין קשר כאן ל"טוקמן". ב"טוקמן" אתה מטעין כסף שמקביל ל"ערך צבור". אתה לא קונה לדוגמא 200 דקות שיחה. אם הייתה לך כרטיסיה של 200 דק', אז היית מבטיח לך אותם בלי קשר לזה שהמחיר עולה.

להזכירך, עוד לפני הניסיעות הראשונות שהיית מאבד אם לא היית מנצל, הייתה תקופה שבה היית מוסיף כסף כשהיית משתמש בכרטיסיה אחרי שהמחיר עולה (אם היית משתמש בכרטיסיה שבמחיר הישן). שזה דומה לבול שאתה קונה גם היום שיש עליו מחיר.

בגלל זה התחילו להנהיג את הבולים בלי מחיר.

אם אתה נוסע פעם ב-3-4 חודשים לאופקים, במקום לקנות כרטיסיה תשלם קנס. כלומר שלם עלות מלאה.

בדיוק כמו שקורה לי כשאני נוסע לכפר סבא למשל.

לידיעתך, פעם בכרטיסיה עירונית שאני קניתי בירושלים, יכולתי להשתמש גם באוטובוסים של "אגד" בתל אביב וגם בחיפה.

היום זה רק בפרוזדור ירושלים והעיר עצמה כמובן.

צריך להנהיג כרטיסיות ו"ערך צבור" במקביל בכל הארץ. מי שמעוניין בכרטיסיה שיקנה כרטיסיה, מי שרוצה "ערך צבור" שיקנה ערך צבור.

יום טוב,
dorony. :)
כבר כתבתי שבעבר קוד 2 היה גם בגוש דן, גם
בחיפה, גם בירושלים ובכל מקום אחר בארץ שאגד פעלה בו ועלות הנסיעה הייתה תואמת את קוד 2. כתבתי את זה וגם הגבת על זה...

היום קוד 2 הוא בחיפה בלבד ואילו בירושלים מדובר בקוד 62.

בכל מקרה, הדיון הזה מיצה את עצמו. אין לי כח להמשיך. רק לגבי מה שכתבת על הזמניות של העיגולים האלו, הדבר הזה נמשך כמה שנים טובות, זה לא היה כזה זמני ממה שזכור לי. ויכול להיות שאני טועה, הייתי קטן.
 

dorony

New member
מכתב

כבר כתבתי שבעבר קוד 2 היה גם בגוש דן, גם
בחיפה, גם בירושלים ובכל מקום אחר בארץ שאגד פעלה בו ועלות הנסיעה הייתה תואמת את קוד 2. כתבתי את זה וגם הגבת על זה...

היום קוד 2 הוא בחיפה בלבד ואילו בירושלים מדובר בקוד 62.

בכל מקרה, הדיון הזה מיצה את עצמו. אין לי כח להמשיך. רק לגבי מה שכתבת על הזמניות של העיגולים האלו, הדבר הזה נמשך כמה שנים טובות, זה לא היה כזה זמני ממה שזכור לי. ויכול להיות שאני טועה, הייתי קטן.
מכתב
לגבי הזמניות של העיגולים, זה היה עניין של 1-2 שנים. זה לא היה הרבה זמן (למיטב זיכרוני). כך שזה כן היה זמני.

לגבי קוד 2, זה מה שצריך להיות גם כעת. אין סיבה שיהיה את הפיצול הזה. אני לא עובד בהנהלת החשבונות של חברות האוטובוסים (בטח שלא בחינם!!).

הדיון הזה מיצה את עצמו כי בתכל'ס אין לך תשובות אמיתיות. אתה מסתכל מהצד של הרגולטור ולא מצד הנוסע.

אני לעומת זאת מסתכל מצד הנוסע.

ערב טוב,
dorony :)
 
בטח מיצה את עצמו

מכתב
לגבי הזמניות של העיגולים, זה היה עניין של 1-2 שנים. זה לא היה הרבה זמן (למיטב זיכרוני). כך שזה כן היה זמני.

לגבי קוד 2, זה מה שצריך להיות גם כעת. אין סיבה שיהיה את הפיצול הזה. אני לא עובד בהנהלת החשבונות של חברות האוטובוסים (בטח שלא בחינם!!).

הדיון הזה מיצה את עצמו כי בתכל'ס אין לך תשובות אמיתיות. אתה מסתכל מהצד של הרגולטור ולא מצד הנוסע.

אני לעומת זאת מסתכל מצד הנוסע.

ערב טוב,
dorony :)
בטח מיצה את עצמו
כי כולם עונים לך לעניין ואתה בשלך כאילו אתה בעולם משלך, כבר אמרתי לך, אתה חי בסרט מדע בדיוני,
כמו שענו לך, אם תרכוש כרטיס בת"א ותספיק להגיע ללונדון תוך פחות משעה וחצי עוד תדרוש לקבל מעבר בלונדון
 

amit1270

New member


בטח מיצה את עצמו
כי כולם עונים לך לעניין ואתה בשלך כאילו אתה בעולם משלך, כבר אמרתי לך, אתה חי בסרט מדע בדיוני,
כמו שענו לך, אם תרכוש כרטיס בת"א ותספיק להגיע ללונדון תוך פחות משעה וחצי עוד תדרוש לקבל מעבר בלונדון
 

olli3

New member
מנהל
כל היסודי שלי זה היה (לפחות) אז לא שנה שנתיים

מכתב
לגבי הזמניות של העיגולים, זה היה עניין של 1-2 שנים. זה לא היה הרבה זמן (למיטב זיכרוני). כך שזה כן היה זמני.

לגבי קוד 2, זה מה שצריך להיות גם כעת. אין סיבה שיהיה את הפיצול הזה. אני לא עובד בהנהלת החשבונות של חברות האוטובוסים (בטח שלא בחינם!!).

הדיון הזה מיצה את עצמו כי בתכל'ס אין לך תשובות אמיתיות. אתה מסתכל מהצד של הרגולטור ולא מצד הנוסע.

אני לעומת זאת מסתכל מצד הנוסע.

ערב טוב,
dorony :)
כל היסודי שלי זה היה (לפחות) אז לא שנה שנתיים
 

olli3

New member
מנהל
ולמה לא הגיני, הרי קווים ומטרופולין השרון לא

זה לא הגיוני שיבטלו את הכרטיסיות.
אם יבטלו את הכרטיסיות, חייבים לאפשר לי דרך אחרת לשמור על ערך הכסף שלי בעת עליית מחירים.

לא יכולים להגיד לי, אתה לא קונה נסיעות אתה קונה כסף שמהווה זכות לנסיעה. אבל כשהמחיר עולה הכסף שלי שווה פחות!!!


גם לדעתי חובה לאפשר הפעלה גם של כרטיסיות וגם של "ערך צבור" בכל הארץ!!!

זה לא עניין של לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אני רוצה שירות נורמלי ולא לקבל קנסות על כך שאני נוסע בעיר אחרת.

אגב, באותו הקשר, למה עכשיו לא ניתן לקנות כרטיסיית 2 נסיעות (מה שבטעות נקרא "הלוך ושוב") בלי "רב-קו"?

זה פשוט כדי לקנוס תיירים. תייר שמגיע לארץ ל-4-5 ימים לא יוציא "רב-קו" שאחר כך אין לו מה לעשות בו.

למה הוא צריך לשלם עבור "רב-קו" אנונימי?

לילה טוב,
dorony
ולמה לא הגיני, הרי קווים ומטרופולין השרון לא
מוכרות יותר כרטיסיות...
 

amit1270

New member
אתה צודק, ואכן נדרשת האחדה של הקודים

ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך שכרטיסיה שנטענה ל"רב-קו" בתל-אביב לא מכובדת בירושלים. למרות שקוד 42 הוא קוד משותף ל-4 חברות ("אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים").

בנוסף, בירושלים לא ניתן לטעון "ערך צבור", אלא רק כרטיסיות. לעומת זאת בכפר סבא ואיזור השרון, לא ניתן לקנות כרטיסיות אלא רק "ערך צבור".

ביום שני הייתי אצל חבר בכפר סבא. יש לי "רב-קו" עם כרטיסיה בקוד 42 שנקנתה בת"א (בחברת "דן") והיא לא כובדה ב"מטרופולין" בכפר סבא.

למה לקנוס את נוסעי התחבורה הציבורית???

בנוסף, נסיעה בין עירונית מירושלים לת"א עולה 18 ש"ח לכיוון אחד ו-30.60 ש"ח להלוך ושוב.

מחיר הננסיעה בקווים 400, 402, 422 מירושלים לבני ברק, זהה לחלוטין!!!

אבל ב"אגד" קוד הנסיעה בקווים 405, 480 מירושלים לת"א הוא 8.

ואילו בקו 402 (של "אגד") קוד הנסיעה הוא 13 (שתקף גם בקווים 400 ו-422 של "ויאוליה").

מדוע לא ניתן יהיה להשתמש בקוד 8 גם לקווים לבני ברק?

חברות התחבורה הציבורית חולבות את הציבור בחסות משרד התחבורה.

אני בטוח שיש דוגמאות נוספות. בזמן האחרון נתקלתי באופן אישי ב-2 הדוגמאות האלה.

שבוע טוב,
dorony
אתה צודק, ואכן נדרשת האחדה של הקודים
אבל כל הכשלים שתיארת (בצדק) עדיין רחוקים מ"חליבת" הציבור (תשווה למשל למיסוי על כלי רכב ודלק). מעטים מאוד משתמשים בתח"צ ביותר מאזור אחד, והקבועים כבר מכירים את הדרכים לשלם פחות (חופשי-חודשי וכד') כך שהרווח למפעילים מה"שיטה" הוא מזערי. מה שכן - השיטה מקשה על הנוסעים, וביחוד על המזדמנים שביניהם. הסיבה לכל הסיבוך הזה היא שהרגולטור, משרד התחבורה, לא רואה את זה במקום גבוה בסדר העדפויות.
 

dorony

New member
עדיין יש כאלה (ואני ביניהם) שנוסעים גם

אתה צודק, ואכן נדרשת האחדה של הקודים
אבל כל הכשלים שתיארת (בצדק) עדיין רחוקים מ"חליבת" הציבור (תשווה למשל למיסוי על כלי רכב ודלק). מעטים מאוד משתמשים בתח"צ ביותר מאזור אחד, והקבועים כבר מכירים את הדרכים לשלם פחות (חופשי-חודשי וכד') כך שהרווח למפעילים מה"שיטה" הוא מזערי. מה שכן - השיטה מקשה על הנוסעים, וביחוד על המזדמנים שביניהם. הסיבה לכל הסיבוך הזה היא שהרגולטור, משרד התחבורה, לא רואה את זה במקום גבוה בסדר העדפויות.
עדיין יש כאלה (ואני ביניהם) שנוסעים גם
וגם בתל אביב, ולפעמים גם בכפר סבא (כמו שהיה לי ביום שני).

עוד משהו, כאשר אני חוזר מתל אביב בשעה יחסית מאוחרת (למשל כאשר אני עולה לאוטובוס בשעה 22:00 בתל אביב חזרה לירושלים) אני מגיע תוך פחות מ-90 דק'. גם אם אני לוקח לפני כן אוטובוס פנימי בתוך תל אביב (למשל מהלונדון מיניסטור למסוף ארלוזורוב). מדוע בדרך הביתה בירושלים, כשאני עולה לאוטובוס, אני צריך לשלם שוב? למה המעבר שיש לי בקוד 42 שהשתמשתי בו בתל אביב, לא תקף בירושלים? האם יש "אגד תל אביב" ו"אגד ירושלים"? זו לא אותה חברה? למה בירושלים "אגד" לא מכירים בקוד 42 ובתל אביב כן?

זה כמובן החלטה של משרד התחבורה, אבל מה ההיגיון בה?

זה פשוט לחלוב את ציבור נוסעי התחבורה הציבורית עד למקסימום האפשרי.

שבוע טוב,
dorony
 

amit1270

New member
זאת לא "החלטה של משרד התחבורה" - להפך

עדיין יש כאלה (ואני ביניהם) שנוסעים גם
וגם בתל אביב, ולפעמים גם בכפר סבא (כמו שהיה לי ביום שני).

עוד משהו, כאשר אני חוזר מתל אביב בשעה יחסית מאוחרת (למשל כאשר אני עולה לאוטובוס בשעה 22:00 בתל אביב חזרה לירושלים) אני מגיע תוך פחות מ-90 דק'. גם אם אני לוקח לפני כן אוטובוס פנימי בתוך תל אביב (למשל מהלונדון מיניסטור למסוף ארלוזורוב). מדוע בדרך הביתה בירושלים, כשאני עולה לאוטובוס, אני צריך לשלם שוב? למה המעבר שיש לי בקוד 42 שהשתמשתי בו בתל אביב, לא תקף בירושלים? האם יש "אגד תל אביב" ו"אגד ירושלים"? זו לא אותה חברה? למה בירושלים "אגד" לא מכירים בקוד 42 ובתל אביב כן?

זה כמובן החלטה של משרד התחבורה, אבל מה ההיגיון בה?

זה פשוט לחלוב את ציבור נוסעי התחבורה הציבורית עד למקסימום האפשרי.

שבוע טוב,
dorony
זאת לא "החלטה של משרד התחבורה" - להפך
זה חוסר ההחלטה של משרד התחבורה לעשות סדר בבלגן למרות שיש תכניות ולמעשה הכול ידוע, וביטוי לחוסר האפקטיביות שלו כרגולטור לכפות כרטוס אחיד על המפעילים.
 
מה מסובך בתור נוסע קבוע לטעון כרטיסיה באיזור

עדיין יש כאלה (ואני ביניהם) שנוסעים גם
וגם בתל אביב, ולפעמים גם בכפר סבא (כמו שהיה לי ביום שני).

עוד משהו, כאשר אני חוזר מתל אביב בשעה יחסית מאוחרת (למשל כאשר אני עולה לאוטובוס בשעה 22:00 בתל אביב חזרה לירושלים) אני מגיע תוך פחות מ-90 דק'. גם אם אני לוקח לפני כן אוטובוס פנימי בתוך תל אביב (למשל מהלונדון מיניסטור למסוף ארלוזורוב). מדוע בדרך הביתה בירושלים, כשאני עולה לאוטובוס, אני צריך לשלם שוב? למה המעבר שיש לי בקוד 42 שהשתמשתי בו בתל אביב, לא תקף בירושלים? האם יש "אגד תל אביב" ו"אגד ירושלים"? זו לא אותה חברה? למה בירושלים "אגד" לא מכירים בקוד 42 ובתל אביב כן?

זה כמובן החלטה של משרד התחבורה, אבל מה ההיגיון בה?

זה פשוט לחלוב את ציבור נוסעי התחבורה הציבורית עד למקסימום האפשרי.

שבוע טוב,
dorony
מה מסובך בתור נוסע קבוע לטעון כרטיסיה באיזור
ירושלים על הרב קו?
 
זה כשלעצמו אולי לא מסובך, אבל באיזור חיפה

מה מסובך בתור נוסע קבוע לטעון כרטיסיה באיזור
ירושלים על הרב קו?
זה כשלעצמו אולי לא מסובך, אבל באיזור חיפה
צריך לטעון בנפרד כרטיסיות של אגד, אומני אקספרס ונצרת נסיעות ותיירות/ג'י בי טורס - והכול כדי לנסוע מחיפה לנשר וחזרה, כי בניגוד למובטח, הכרטוס המשותף של אגד והמטרונית לא עובד בכל החברות. ועוד לא דיברתי על הכרמלית.
זה מסובך.
 

dorony

New member
זה לא מסובך.

מה מסובך בתור נוסע קבוע לטעון כרטיסיה באיזור
ירושלים על הרב קו?
זה לא מסובך.
אבל אם בערך פעמיים בשנה אני מגיע לכפר סבא, למה אני צריך לקבל קנס???

הרי נסיעה בתוך כפר סבא, עולה בדיוק אותו מחיר כמו נסיעה בתוך ירושלים.

כמובן שזה נכון גם הפוך, כאשר חבר שלי מכפר סבא מגיע לירושלים (גם בערך פעמיים בשנה).

לילה טוב,
dorony
 
כשתהיה המסלקה, החבר שלך יוכל לשלם עם ערך צבור

זה לא מסובך.
אבל אם בערך פעמיים בשנה אני מגיע לכפר סבא, למה אני צריך לקבל קנס???

הרי נסיעה בתוך כפר סבא, עולה בדיוק אותו מחיר כמו נסיעה בתוך ירושלים.

כמובן שזה נכון גם הפוך, כאשר חבר שלי מכפר סבא מגיע לירושלים (גם בערך פעמיים בשנה).

לילה טוב,
dorony
כשתהיה המסלקה, החבר שלך יוכל לשלם עם ערך צבור
 

droriko

New member
מן הסתם דלק עולה יותר מכרטיס אוטובוס

אתה צודק, ואכן נדרשת האחדה של הקודים
אבל כל הכשלים שתיארת (בצדק) עדיין רחוקים מ"חליבת" הציבור (תשווה למשל למיסוי על כלי רכב ודלק). מעטים מאוד משתמשים בתח"צ ביותר מאזור אחד, והקבועים כבר מכירים את הדרכים לשלם פחות (חופשי-חודשי וכד') כך שהרווח למפעילים מה"שיטה" הוא מזערי. מה שכן - השיטה מקשה על הנוסעים, וביחוד על המזדמנים שביניהם. הסיבה לכל הסיבוך הזה היא שהרגולטור, משרד התחבורה, לא רואה את זה במקום גבוה בסדר העדפויות.
מן הסתם דלק עולה יותר מכרטיס אוטובוס
כי פרייבט מספק לך שירות יותר טוב מאוטובוס. זה לא טיעון שמצדיק מחירים גבוהים בתחבורה ציבורית.
 

amit1270

New member
מחירי התח"צ בארץ לא גבוהים כל כך

מן הסתם דלק עולה יותר מכרטיס אוטובוס
כי פרייבט מספק לך שירות יותר טוב מאוטובוס. זה לא טיעון שמצדיק מחירים גבוהים בתחבורה ציבורית.
מחירי התח"צ בארץ לא גבוהים כל כך
בטח לא ביחס למחירי הדלק. לא שאני מצדיק הורדה של מיסים על דלק (שיש להם הצדקה לאור הנזק הסביבתי שהשימוש בו גורם), אבל אי אפשר להתעלם מכך שמיסים על רכב וכל הנגזרות מכניסים למדינה מיליארדים רבים שרק חלק קטן מהם מושקע בתשתיות תחבורה ובתח"צ בפרט.
 

dorony

New member
זו הסיבה בה' הידיעה שבה התחבורה הציבורית כל

מחירי התח"צ בארץ לא גבוהים כל כך
בטח לא ביחס למחירי הדלק. לא שאני מצדיק הורדה של מיסים על דלק (שיש להם הצדקה לאור הנזק הסביבתי שהשימוש בו גורם), אבל אי אפשר להתעלם מכך שמיסים על רכב וכל הנגזרות מכניסים למדינה מיליארדים רבים שרק חלק קטן מהם מושקע בתשתיות תחבורה ובתח"צ בפרט.
זו הסיבה בה' הידיעה שבה התחבורה הציבורית כל
כך עלובה.

שרכבים פרטיים משמשים מסחטת מיסים. אז לא כדאי לממשלה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית (כמו שהיא מצהירה שהיא עושה).

יום טוב,
dorony
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה