ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

dorony

New member
ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה

ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך שכרטיסיה שנטענה ל"רב-קו" בתל-אביב לא מכובדת בירושלים. למרות שקוד 42 הוא קוד משותף ל-4 חברות ("אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים").

בנוסף, בירושלים לא ניתן לטעון "ערך צבור", אלא רק כרטיסיות. לעומת זאת בכפר סבא ואיזור השרון, לא ניתן לקנות כרטיסיות אלא רק "ערך צבור".

ביום שני הייתי אצל חבר בכפר סבא. יש לי "רב-קו" עם כרטיסיה בקוד 42 שנקנתה בת"א (בחברת "דן") והיא לא כובדה ב"מטרופולין" בכפר סבא.

למה לקנוס את נוסעי התחבורה הציבורית???

בנוסף, נסיעה בין עירונית מירושלים לת"א עולה 18 ש"ח לכיוון אחד ו-30.60 ש"ח להלוך ושוב.

מחיר הננסיעה בקווים 400, 402, 422 מירושלים לבני ברק, זהה לחלוטין!!!

אבל ב"אגד" קוד הנסיעה בקווים 405, 480 מירושלים לת"א הוא 8.

ואילו בקו 402 (של "אגד") קוד הנסיעה הוא 13 (שתקף גם בקווים 400 ו-422 של "ויאוליה").

מדוע לא ניתן יהיה להשתמש בקוד 8 גם לקווים לבני ברק?

חברות התחבורה הציבורית חולבות את הציבור בחסות משרד התחבורה.

אני בטוח שיש דוגמאות נוספות. בזמן האחרון נתקלתי באופן אישי ב-2 הדוגמאות האלה.

שבוע טוב,
dorony
 

davidfainshtein

Member
מנהל
העובדה שבירושלים אין ערך צבור חמורה מאוד

ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך שכרטיסיה שנטענה ל"רב-קו" בתל-אביב לא מכובדת בירושלים. למרות שקוד 42 הוא קוד משותף ל-4 חברות ("אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים").

בנוסף, בירושלים לא ניתן לטעון "ערך צבור", אלא רק כרטיסיות. לעומת זאת בכפר סבא ואיזור השרון, לא ניתן לקנות כרטיסיות אלא רק "ערך צבור".

ביום שני הייתי אצל חבר בכפר סבא. יש לי "רב-קו" עם כרטיסיה בקוד 42 שנקנתה בת"א (בחברת "דן") והיא לא כובדה ב"מטרופולין" בכפר סבא.

למה לקנוס את נוסעי התחבורה הציבורית???

בנוסף, נסיעה בין עירונית מירושלים לת"א עולה 18 ש"ח לכיוון אחד ו-30.60 ש"ח להלוך ושוב.

מחיר הננסיעה בקווים 400, 402, 422 מירושלים לבני ברק, זהה לחלוטין!!!

אבל ב"אגד" קוד הנסיעה בקווים 405, 480 מירושלים לת"א הוא 8.

ואילו בקו 402 (של "אגד") קוד הנסיעה הוא 13 (שתקף גם בקווים 400 ו-422 של "ויאוליה").

מדוע לא ניתן יהיה להשתמש בקוד 8 גם לקווים לבני ברק?

חברות התחבורה הציבורית חולבות את הציבור בחסות משרד התחבורה.

אני בטוח שיש דוגמאות נוספות. בזמן האחרון נתקלתי באופן אישי ב-2 הדוגמאות האלה.

שבוע טוב,
dorony
העובדה שבירושלים אין ערך צבור חמורה מאוד
כמעט מדי יום אני נתקל באורחים מאזור המרכז שעולים לרכבת בטוחים שכרטיס הרב קו שלהם, שטעון בערך צבור, יאפשר להם לשלם ברכבת ונאלצים לרדת לקנות כרטיס.
אין שום סיבה בעולם שלא יכניסו ערך צבור לירושלים.
 

dorony

New member
מסכים איתך בהחלט.

העובדה שבירושלים אין ערך צבור חמורה מאוד
כמעט מדי יום אני נתקל באורחים מאזור המרכז שעולים לרכבת בטוחים שכרטיס הרב קו שלהם, שטעון בערך צבור, יאפשר להם לשלם ברכבת ונאלצים לרדת לקנות כרטיס.
אין שום סיבה בעולם שלא יכניסו ערך צבור לירושלים.
מסכים איתך בהחלט.
הסיבה שאין "ערך צבור" בירושלים, לדעתי היא אותה סיבה שאין "כרטיסיות" באיזור השרון.

הסיבה היא שזה מאפשר לחברות התחבורה הציבורית (בחסות הרגולטור, משרד התחבורה ובעידודו) לחלוב את הציבור עד למקסימום.

שבוע טוב,
dorony
 
אין שום קשר לחליבה, פשוט איטיות באיחוד הקודים

מסכים איתך בהחלט.
הסיבה שאין "ערך צבור" בירושלים, לדעתי היא אותה סיבה שאין "כרטיסיות" באיזור השרון.

הסיבה היא שזה מאפשר לחברות התחבורה הציבורית (בחסות הרגולטור, משרד התחבורה ובעידודו) לחלוב את הציבור עד למקסימום.

שבוע טוב,
dorony
אין שום קשר לחליבה, פשוט איטיות באיחוד הקודים
אחרת מדוע פרברי ירושלים גם במחיר 5.3 שקלים? כנ"ל גם לנסיעות מ מפתח תקווה וראשון לציון לתל אביב.
פשוט האיחוד של הקודים בין הוא איטי מידי. אין שום קונספירציה שתשלם יותר גם אם אתה משלם כמה שקלים בנסיעה מחוץ לאיזור שאתה נוסע בו קבוע.
 

amit1270

New member
איחור, או גרירת רגליים...

אין שום קשר לחליבה, פשוט איטיות באיחוד הקודים
אחרת מדוע פרברי ירושלים גם במחיר 5.3 שקלים? כנ"ל גם לנסיעות מ מפתח תקווה וראשון לציון לתל אביב.
פשוט האיחוד של הקודים בין הוא איטי מידי. אין שום קונספירציה שתשלם יותר גם אם אתה משלם כמה שקלים בנסיעה מחוץ לאיזור שאתה נוסע בו קבוע.
איחור, או גרירת רגליים...
 

dorony

New member
למה בדיוק איחוד הקודים הוא "איטי מידיי"?

אין שום קשר לחליבה, פשוט איטיות באיחוד הקודים
אחרת מדוע פרברי ירושלים גם במחיר 5.3 שקלים? כנ"ל גם לנסיעות מ מפתח תקווה וראשון לציון לתל אביב.
פשוט האיחוד של הקודים בין הוא איטי מידי. אין שום קונספירציה שתשלם יותר גם אם אתה משלם כמה שקלים בנסיעה מחוץ לאיזור שאתה נוסע בו קבוע.
למה בדיוק איחוד הקודים הוא "איטי מידיי"?
כדאי לאפשר לחברות האוטובוסים לחלוב אותנו ציבור הנוסעים עד למקסימום.

אין שום סיבה שכאשר אני מעביר כרטיס עם קוד 42 בתל אביב, במחיר נסיעה של 6.60 ש"ח, כאשר אני מגיע לירושלים תוך פחות מ-90 שאני לא אוכל להשתמש במעבר שיש לי.

קוד 42, אמנם לא עובר ברכבת העירונית בירושלים. אבל אם אני עולה לאוטובוס, ולא משתמש ברכבת, למה שלא אוכל להתשמש בזה???


זה פשוט כדי לחלוב את הציבור!!! בתל אביב יש לך מעבר, אתה מגיע לירושלים תשלם שוב נסיעה נוספת!!!

ערב טוב,
dorony
 
לא לא, גם אחרי "איחוד הקודים" והקמת המסלקה

למה בדיוק איחוד הקודים הוא "איטי מידיי"?
כדאי לאפשר לחברות האוטובוסים לחלוב אותנו ציבור הנוסעים עד למקסימום.

אין שום סיבה שכאשר אני מעביר כרטיס עם קוד 42 בתל אביב, במחיר נסיעה של 6.60 ש"ח, כאשר אני מגיע לירושלים תוך פחות מ-90 שאני לא אוכל להשתמש במעבר שיש לי.

קוד 42, אמנם לא עובר ברכבת העירונית בירושלים. אבל אם אני עולה לאוטובוס, ולא משתמש ברכבת, למה שלא אוכל להתשמש בזה???


זה פשוט כדי לחלוב את הציבור!!! בתל אביב יש לך מעבר, אתה מגיע לירושלים תשלם שוב נסיעה נוספת!!!

ערב טוב,
dorony
לא לא, גם אחרי "איחוד הקודים" והקמת המסלקה
עדיין הכרטיס שקנית בתל אביב לא יכסה נסיעת המשך בירושלים.
אין שום סיבה שהוא יכסה את זה, המטרה שלו היא השלמת נסיעות בתוך אותו מטרופולין שקנית אותו. ולא נסיעה במטרופולינים שונים.


מה שכן, אחרי הקמת המסלקה תוכל להשתמש באותו חוזה ערך צבור, כדי לקנות כרטיס גם בתל אביב וגם בירושלים.
 

846

Active member
כמה אנשים מטיילים כל היום מאיזור לאיזור

לא לא, גם אחרי "איחוד הקודים" והקמת המסלקה
עדיין הכרטיס שקנית בתל אביב לא יכסה נסיעת המשך בירושלים.
אין שום סיבה שהוא יכסה את זה, המטרה שלו היא השלמת נסיעות בתוך אותו מטרופולין שקנית אותו. ולא נסיעה במטרופולינים שונים.


מה שכן, אחרי הקמת המסלקה תוכל להשתמש באותו חוזה ערך צבור, כדי לקנות כרטיס גם בתל אביב וגם בירושלים.
כמה אנשים מטיילים כל היום מאיזור לאיזור
ומשתמשים בכמה סוגי כרטיסים טעונים על הרב קו?

ומי שכן עושה את זה, הוא כבר מיומן ויודע בדיוק מה לקנות ואיפה.
יש לי נוסעים קבועים בקו 480 שמחזיקים שלושה סוגי כרטיסים טעונים ולא מתלוננים ולא חושבים שמשהו לא בסדר בזה,
להיפך הם מרוצים מזה! בגלל היתרון שהכל טעון על אותו כרטיס פלסטיק ולא צריך להחזיק סוגים שונים של קרטונים בארנק.
 

dorony

New member
למה שלא תהיה לי אפשרות לעשות את המעבר הזה?

לא לא, גם אחרי "איחוד הקודים" והקמת המסלקה
עדיין הכרטיס שקנית בתל אביב לא יכסה נסיעת המשך בירושלים.
אין שום סיבה שהוא יכסה את זה, המטרה שלו היא השלמת נסיעות בתוך אותו מטרופולין שקנית אותו. ולא נסיעה במטרופולינים שונים.


מה שכן, אחרי הקמת המסלקה תוכל להשתמש באותו חוזה ערך צבור, כדי לקנות כרטיס גם בתל אביב וגם בירושלים.
למה שלא תהיה לי אפשרות לעשות את המעבר הזה?
הרי כבר שילמתי עבור הנסיעה העירונית. למה אני צריך לשלם פעמיים??

לעניין הערך הצבור, חובה לדעתי שאו שיבטלו את האופצייה הזאת, או שהיא תהיה קיימת בכל הארץ.

לא ייתכן שבמקום מסויים יהיה ובמקום אחר לא. ככה גם לגבי "כרטיסיות".

כרטיסיה באותו קוד (למשל 42) אם המחיר זהה נניח בתל אביב ובכפר סבא, חייבת להיות מכובדת גם בתל אביב וגם בכפר סבא.

לילה טוב,
dorony
 
כי זאת לא המטרה של המעבר

למה שלא תהיה לי אפשרות לעשות את המעבר הזה?
הרי כבר שילמתי עבור הנסיעה העירונית. למה אני צריך לשלם פעמיים??

לעניין הערך הצבור, חובה לדעתי שאו שיבטלו את האופצייה הזאת, או שהיא תהיה קיימת בכל הארץ.

לא ייתכן שבמקום מסויים יהיה ובמקום אחר לא. ככה גם לגבי "כרטיסיות".

כרטיסיה באותו קוד (למשל 42) אם המחיר זהה נניח בתל אביב ובכפר סבא, חייבת להיות מכובדת גם בתל אביב וגם בכפר סבא.

לילה טוב,
dorony
כי זאת לא המטרה של המעבר
לא שילמת על נסיעה עירונית, שילמת על נסיעה מטרופוליטנית בתחום מסויים.
המטרה היא לאפשר את בביטול האוטובוסים מנקודה לנקודה בתחום המטרופוליטני, בלי העלאת מחיר ללקוח.
ולכן יש מעברים במשך 90 דקות באותו התחום.

לא זכור לי שאי פעםהיה קו משכונה בתל אביב לשכונה בירושלים בעלות עירונית, שביטולו דורש מעבר 90 דקות.
 

dorony

New member
סבבה, אבל צריך להתקדם לקראת הנוסע ולעודד את

כי זאת לא המטרה של המעבר
לא שילמת על נסיעה עירונית, שילמת על נסיעה מטרופוליטנית בתחום מסויים.
המטרה היא לאפשר את בביטול האוטובוסים מנקודה לנקודה בתחום המטרופוליטני, בלי העלאת מחיר ללקוח.
ולכן יש מעברים במשך 90 דקות באותו התחום.

לא זכור לי שאי פעםהיה קו משכונה בתל אביב לשכונה בירושלים בעלות עירונית, שביטולו דורש מעבר 90 דקות.
סבבה, אבל צריך להתקדם לקראת הנוסע ולעודד את
התחבורה הציבורית ולא לקנוס את הנוסע שמגיע לעיר אחרת.

דבר כזה יכול לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. הקנסות (שאני נדרש לשלם יותר בעיר אחרת בגלל שאין לי את הקוד) רק מרחיקים מהתחבורה הציבורית.

יום טוב,
dorony
 
לא נכון, לא צריך להנהיג מעבר ביןמטרופולינים

סבבה, אבל צריך להתקדם לקראת הנוסע ולעודד את
התחבורה הציבורית ולא לקנוס את הנוסע שמגיע לעיר אחרת.

דבר כזה יכול לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. הקנסות (שאני נדרש לשלם יותר בעיר אחרת בגלל שאין לי את הקוד) רק מרחיקים מהתחבורה הציבורית.

יום טוב,
dorony
לא נכון, לא צריך להנהיג מעבר ביןמטרופולינים
הכרטיס מעבר נועד לאפשר נסיעה בתוך המטרופולין, אין שום היגיון שיהיה לנסיעה בכמה מטרופולינים.
 

dorony

New member
אין שום היגיון לקנוס את הנוסעים שעוברים

לא נכון, לא צריך להנהיג מעבר ביןמטרופולינים
הכרטיס מעבר נועד לאפשר נסיעה בתוך המטרופולין, אין שום היגיון שיהיה לנסיעה בכמה מטרופולינים.
אין שום היגיון לקנוס את הנוסעים שעוברים
ממטרופולין אחד לשני!!!

אין שום סיבה לא להנהיג מעבר עירונים ב-2 מטרופולינים שונים.

יום טוב,
dorony :)
 
זה לא קנס

אין שום היגיון לקנוס את הנוסעים שעוברים
ממטרופולין אחד לשני!!!

אין שום סיבה לא להנהיג מעבר עירונים ב-2 מטרופולינים שונים.

יום טוב,
dorony :)
זה לא קנס
ואיזו סיבה יש כן להנהיג מעבר כזה?
יודע מה, אולי נלך בדרך שלך וננהיג כרטיס משותף לתל אביב וללונדון?
 

dorony

New member
זה אכן קנס!!!

זה לא קנס
ואיזו סיבה יש כן להנהיג מעבר כזה?
יודע מה, אולי נלך בדרך שלך וננהיג כרטיס משותף לתל אביב וללונדון?
זה אכן קנס!!!
יש דברים הגיוניים ויש כאלה שלא.

אין היגיון להנהיג מעבר בין תל אביב ללונדון, היות ומדובר בערים שב-2 מדינות שונות.

אבל כל עוד זה באותה מדינה, למה לא?

מה הרע למשל להנהיג מעבר בין טבריה וחיפה?

כלומר שמעבר בטבריה יהיה תקף גם בחיפה.

לצורך העניין. לידיעתך, כרטיסיות מנייר שהיית קונה בירושלים / חיפה היו תקפות גם בירושלים, בחיפה וגם בתל אביב (ב"אגד").

למה עכשיו כרטיסיה שאני קונה בירושלים לא טובה ב"אגד" בתל אביב (או הפוך)?

יש "אגד תל אביב" ו"אגד ירושלים" או שמדובר בחברה אחת???

ערב טוב,
dorony :)
 
אבל היית מנקב ניקוב אחד בירושלים ואחד בחיפה

זה אכן קנס!!!
יש דברים הגיוניים ויש כאלה שלא.

אין היגיון להנהיג מעבר בין תל אביב ללונדון, היות ומדובר בערים שב-2 מדינות שונות.

אבל כל עוד זה באותה מדינה, למה לא?

מה הרע למשל להנהיג מעבר בין טבריה וחיפה?

כלומר שמעבר בטבריה יהיה תקף גם בחיפה.

לצורך העניין. לידיעתך, כרטיסיות מנייר שהיית קונה בירושלים / חיפה היו תקפות גם בירושלים, בחיפה וגם בתל אביב (ב"אגד").

למה עכשיו כרטיסיה שאני קונה בירושלים לא טובה ב"אגד" בתל אביב (או הפוך)?

יש "אגד תל אביב" ו"אגד ירושלים" או שמדובר בחברה אחת???

ערב טוב,
dorony :)
אבל היית מנקב ניקוב אחד בירושלים ואחד בחיפה
וכן יש אשכול אגד ירושלים ואכמה אשכולות אגד בתל אביב
זאת חברה אחת, אבל מכיוון שזה מונופול (וללפני שיקפצו, לפחות היה מונופול בעבר) הוא חולק לאשכולות נפרדים.

בלי קשר, צריך להנהיג מסלקה משותפת וערך צבור ארצי, אבל ניקוב נפרד לירושלים ותל אביב.

ולדעתי צריך גם להשאיר כרטיסיות בנוסף לערך הצבור. אבל לא נראה לי שישאירו בגלל הבירוקרטיה הכרוכה בזה.
 

846

Active member
הסברתי לך מדוע הקודים שונים

למה שלא תהיה לי אפשרות לעשות את המעבר הזה?
הרי כבר שילמתי עבור הנסיעה העירונית. למה אני צריך לשלם פעמיים??

לעניין הערך הצבור, חובה לדעתי שאו שיבטלו את האופצייה הזאת, או שהיא תהיה קיימת בכל הארץ.

לא ייתכן שבמקום מסויים יהיה ובמקום אחר לא. ככה גם לגבי "כרטיסיות".

כרטיסיה באותו קוד (למשל 42) אם המחיר זהה נניח בתל אביב ובכפר סבא, חייבת להיות מכובדת גם בתל אביב וגם בכפר סבא.

לילה טוב,
dorony
הסברתי לך מדוע הקודים שונים
כדי שאפשר יהיה לחלק את הנתונים בין האזורים והמפעילים השונים.

ערך צבור / ארנק יהיה בעתיד בכל הארץ
 

dorony

New member
קודים שונים כדי לחלק את הכסף בין המפעילים.

הסברתי לך מדוע הקודים שונים
כדי שאפשר יהיה לחלק את הנתונים בין האזורים והמפעילים השונים.

ערך צבור / ארנק יהיה בעתיד בכל הארץ
קודים שונים כדי לחלק את הכסף בין המפעילים.
כלומר כדי שאני אעבוד בחינם בהנהלת החשבונות של חברות האוטובוסים - דבר שאני לא מעוניין.

ערב טוב,
dorony :)
 
אף אחד לא רוצה שתעבוד בהנהלת החשבונות

קודים שונים כדי לחלק את הכסף בין המפעילים.
כלומר כדי שאני אעבוד בחינם בהנהלת החשבונות של חברות האוטובוסים - דבר שאני לא מעוניין.

ערב טוב,
dorony :)
אף אחד לא רוצה שתעבוד בהנהלת החשבונות
שלהם, כי אם תעשה את זה יהיה בלגאן ואף אחד לא יקבל את כספו, ואז גם יעלו את המחירים, והכל בגללך...
 

dorony

New member
לדעתי צריך או לאפשר שימוש ב"ערך צבור" בכל

העובדה שבירושלים אין ערך צבור חמורה מאוד
כמעט מדי יום אני נתקל באורחים מאזור המרכז שעולים לרכבת בטוחים שכרטיס הרב קו שלהם, שטעון בערך צבור, יאפשר להם לשלם ברכבת ונאלצים לרדת לקנות כרטיס.
אין שום סיבה בעולם שלא יכניסו ערך צבור לירושלים.
לדעתי צריך או לאפשר שימוש ב"ערך צבור" בכל
הארץ, או לבטל אותו כליל.

אחרי הכל, הבעיה עם "ערך צבור" זה שכאשר מחיר הנסיעה עולה, הערך של ה"ערך הצבור" יורד בהתאם.

לדוגמא, לצורך העניין, נניח שמחיר הנסיעה הוא 1 ש"ח. אם אני טוען "ערך צבור" בסכום של 30 ש"ח.

אני יכול לעשות איתם 30 נסיעות.

לצורך העניין נניח שמחיר הנסיעה עולה ל-2 ש"ח. כעת עם אותם 30 שהטענתי, אני יכול לעשות רק 15 נסיעות!!!

למה??? כלומר פתאום הכסף שלי שווה פחות!!!

כשאני קונה "כרטיסיה", אני משלם על 10 / 15 (או כמה שיש תלוי במעמד שאני נמצא). גם אם המחיר עולה, עדיין אני לא מאבד אף נסיעה!!!

זה היתרון של "כרטיסיה".

זו גם הסיבה, שלא הגיוני שיהיה מקום שבו יכריחו אותי לקנות "ערך צבור" ולא תהיה בו "כרטיסיה" (כמו שקורה כעת באיזור השרון למשל).

ערב טוב,
dorony.

ערב טוב,
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה