ככה בטסלה עושקים לקוחות

לוייםLEVIM

Well-known member
טסלה ביקשה 16 אלף דולר לתיקון המכונית, במוסך הלא מורשה גבו 700 דולר בלבד
יצרנית המכוניות החשמליות מאשרת תיקונים וטיפולי אחזקה רק במוסכים שבבעלותה
בעל טסלה 3 חדשה מניו יורק שפגע בחפץ על הכביש, חסך עשרות אלפי דולרים כשפנה למכונאי שמתעקש על "הזכות לתקן"


היתקלות של מכונית טסלה מודל 3 חדשה בחפץ על הכביש הפכה לסיוט עבור בעליה

דונלד מהנדס מניו יורק שרכש את הרכב לקח אותו למוסך המורשה של טסלה שם זיהו שהחפץ פגע לא רק בפגוש אלא גרם נזק גם למערכת הקירור של הסוללה, המוסך המורשה הציע לו להחליף את כל הסוללה במחיר של 16 אלף דולר

דונלד לא יכול היה לעמוד בתשלום ושגיאה בירוקרטית מול חברת הביטוח במעבר בין שני רכבים מנעה ממנו כיסוי לתיקון, לדבריו הוא עמד בפני דילמה קשה: האם להמשיך בתשלומים על רכב מקולקל שאין אפשרות מעשית לתקן?

המהנדס הניו יורקי בחר לחצות שלוש מדינות בטסלה המקולקלת שלו ולהגיע למוסך הפרטי של ריץ' בנואה בסיילם מסטסצ'וסטס
בנואה לא רק תיקן את התקלה הוא גם העלה את הסיפור בערוץ היוטיוב שלו

לבנואה בעל ערוץ היוטיוב הפופולרי Rich Rebuilds יש אהבה עמוקה למכוניות של טסלה אבל מחלוקת חריפה עם המדיניות של החברה שמרשה רק למוסכים בבעלותה לטפל במכוניות שהיא מייצרת

למרות המדיניות של החברה בנואה מתקן מפרק ומרכיב מכוניות טסלה בעסק פרטי שלו, היום הוא כבר מעסיק שלושה עובדי תחזוקה שעבדו בעבר בטסלה עצמה

בבדיקה שערך במוסך שלו התגלה שהנזק למערכת הקירור במכונית של דונלד קטן מאוד למעשה בנואה מצא רק מכסה קטן אחד שדורש החלפה, עלות החלפת החלק והעבודה שהסתכמה ב700 דולר בלבד מחיר שדונלד היה מסוגל לעמוד בו




החלק המקולקל בטסלה 3 של דונלד
110721_tesla1-688x387.jpg




אני לא חושש שטסלה יבטלו את האחריות על הרכב בגלל שתיקנתי במוסך שלך אמר דונלד לבנואה: פשוט מפריע לי שיש לי רק אפשרות אחת

מבחינת טסלה מדובר במדיניות עסקית, החברה מייצרת את כל חלקי הרכב וגם מטפלת בעצמה בשיווק ובתחזוקה, אין בשום מקום בעולם יבואן של טסלה שהוא לא של החברה עצמה, חשוב לציין שאין עוד יצרן רכב בעולם שעובד בשיטה כזו

המדיניות הזאת מהווה פגיעה ב"זכות לתקן" כי היא לא מספקת שום מדריך או חלפים לשום לקוח או אפילו למוסכים שלא שייכים לחברה, לכן נאלצים הלקוחות לתקן תקלות רק אצל היצרנית בתנאים ובמחירים שהיא קובעת


בעיתונות הישראלית החלו להופיע חישובים לפיהם רכישת טסלה משתלמת יותר מרכב בנזין בטווח הארוך, בגלל הוצאות האחזקה הנמוכות יותר ספק אם חישובים אלו לקחו בחשבון מצבים של תקלות או תאונות שאפשר להתאושש מהן ולא הופכות את הרכב לאבוד

בישראל מפעילה טסלה מוסך אחד בלבד שנמצא בפתח תקווה, ללקוחות שגרים רחוק משם החברה לא מציעה בינתיים פתרון אחר


נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הנחה לאחרונה את יו"ר נציבות הסחר הפדרלית לנה קאן לקבוע כללים שימנעו התנהגויות אנטי תחרותיות שפוגעות בזכות לתקן, עם זאת לא ברור באיזו מידה הכללים החדשים יחולו על יצרניות המכוניות

ענף הרכב בארה"ב כבר כפוף לחקיקה כזאת אבל נכון להיום היא מבוססת על מודל עסקי מקובל שבו היצרניות מפעילות מוסכים מורשים אבל חייבות לספק שירות גם למוסכים לא מורשים, שירות שכולל כלים תוכנות וחלפים, המודל העסקי הייחודי של טסלה מגן עליה מהרגולציה הקיימת לפחות נכון לעכשיו




 
נערך לאחרונה ב:

לוייםLEVIM

Well-known member
תאונת דרכים בטקסס חשפה בעיה מדאיגה במכוניות החשמליות של טסלה
120 אלף ליטרים של מים נדרשו לכבאים כדי להשתלט על הלהבות של המכונית החשמלית של טסלה
סוללות הליתיום מגיבות באלימות למים וצוותי הכיבוי נמצאים בדילמה כיצד לפעול על מנת לכבות את האש
אז איך הן עובדות והאם הכבאים ערוכים כדי להתמודד איתן?




ב17 באפריל השנה התנגש כלי רכב בעץ אי שם מצפון לעיר יוסטון בטקסס, לכאורה היה זה רק עוד אירוע תחבורתי מצער אך שגרתי אלמלא עובדה חשובה אחת: זאת הייתה מכונית חשמלית של חברת טסלה, בעקבות התאונה התלקחה סוללת הליתיום של המכונית וכוחות הכיבוי נזקקו ליותר מ120 אלף ליטר מים כדי לכבות את המכונית הבוערת, למה כל כך הרבה? כדי להבין את ממדי הבעיה הכימית שעימה התמודדו הכבאים צריך להבין איך סוללות ליתיום פועלות ומדוע הן דליקות כל כך

סוללות ליתיום הן אחד האמצעים הנפוצים בעולם לאחסון אנרגיה, צפיפות האנרגיה שלהן גבוהה במיוחד (כמות אנרגיה ליחידת משקל) ומשקלן נמוך מאחר שליתיום הוא היסוד השלישי בלבד במשקלו בטבלה המחזורית אחרי מימן והליום זו גם המתכת הקלה ביותר, בדומה לסוללות רבות סוללות הליתיום בנויות מצד אחד טעון חיובית וצד שני טעון שלילית המחוברים ביניהם על ידי תמיסה מוליכת חשמל, בסוללת ליתיום הצד החיובי שלה עשוי מתערובת מתכות שהמרכיב העיקרי בה הוא ליתיום

לצד תרומתו הרבה ליכולת אחסון האנרגיה החשמלית בסוללות הליתיום הוא גם נקודת התורפה הגדולה ביותר שלהן, ליתיום שייך לקבוצת המתכות האלקליות שכוללת בין השאר גם את הנתרן והאשלגן, המתכות האלה מתאפיינות בכך שיש להן אלקטרון יחיד ברמת האנרגיה הגבוהה ביותר שלהן ולכן הן שואפות להיפטר ממנו ולהישאר עם רמת אנרגיה אחרונה מלאה, הנטייה הזאת גורמת לליתיום ולשאר חבריו לקבוצה להיות פעילים ביותר ולהגיב באלימות במגע עם מים, מעבר לכך כאשר הליתיום בוער הוא מסוגל לשבור את הקשר הכימי החזק ביותר בטבע זה שמחבר בין שני אטומי חנקן ולבעור אפילו בסביבה של חנקן טהור

עקב התכונות הללו קשה מאוד לכבות שריפות ליתיום מרגע שפרצו זה האתגר הכימי המורכב שמולו ניצבו שירותי הכבאות של יוסטון כשהגיעו לכבות את המכונית הבוערת לכאורה אפשר לחשוב שהם טעו כששפכו כמות אדירה של מים על מקור האש כי הרי ליתיום מגיב באלימות רבה במגע במים כך שמים רק ילבו את האש עוד יותר, אולם המציאות מורכבת יותר.

אחת הדרכים למנוע מהליתיום בסוללה להגיב עם הסביבה החיצונית היא לחלק את הסוללה לתאים נפרדים, כל תא הוא מעין סוללה עצמאית קטנה וכולן יחד מתחברות לסוללה אחת שלמה, הסוללה של רכב חשמלי מכילה לרוב כמה אלפי תאים כשהמכונית מעורבת בתאונה סביר להניח שרק מעטים מהם ייפגעו, הבעיה היא שהאש הבוערת עלולה להצית גם את שאר התאים, סיבה נוספת שעושים זאת היא גם בשביל לאפשר טעינה מהירה יותר ובלאי נמוך יותר

לפיכך הן חברת טסלה והן המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארצות הברית ממליצות במפורש להציף את המכונית הפגועה במים, המים אומנם לא יכבו את הבעירה אך הם יקררו את הסוללה ויוכלו למנוע מהתאים הבוערים להצית את שכניהם, עם זאת זה אינו הפתרון היחיד, שני הגופים ממליצים לחלופין לאפשר למכונית לבעור כמה שעות עד שתכלה את החומרים הדליקים שבה או לכבותה באמצעות קצף כיבוי ייעודי לשריפות כימיות הקצף הזה מתקשה במהירות וכך מבודד את הסוללה מהאוויר וחונק את האש

בדו"ח ראשוני של המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה אושר כי מערכת הניהוג האוטונומי של הרכב לא פעלה, בנוסף החוקרים מסרו כי התקני הזיכרון ברכב שתיעדו את מצבו (מעין: קופסא שחורה) נפגעו קשות בשריפה אך נכון לעכשיו נעשה מאמץ לחלץ מידע מחלקם

ייתכן מאוד שעתידה של התחבורה האזרחית טמון במידה רבה במכוניות חשמליות שימוש בהן יפחית את זיהום האוויר הנובע מתנועת כלי רכב כמו גם את רמת הרעש בקרבת כבישים סואנים, עם זאת אחת ההשלכות של השימוש בהן היא ששריפות הרכב בעתיד יהיו שונות משמעותית ממה שהכרנו עד כה ויש להיערך לכך בהתאם
 

לוייםLEVIM

Well-known member

הצרות של נהגי טסלה בישראל: קריסת מזגנים מחסור בחלפים והמתנה של שבועות למוסך​

קבוצות פייסבוק של בעלי רכבי היוקרה החשמליים מתמלאות בתלונות על שירות לקוי מהחברה שלמרות שמכרה 3,000 רכבים בישראל פתחה רק מוסך אחד​

מקור בענף המוסכים: זה נחמד להסתובב עם טסלה אבל בסוף הכל קם ונופל על שירות​




חם לי אני חם בטירוף נכון יותר לומר רותח, גם אני בסטטיסטיקה העגומה של רכב חדש בן שלושה חודשים שהמזגן הפסיק לעבוד, אז עצרתי הכל ונסעתי למוסך של טסלה האמת הייתי בהלם, עשרות מכוניות בתוך המוסך ובחוץ עוד אנשים חסרי אונים, אין משרד קבלה שיערוך רישום של המגיעים מדי פעם יוצא מישהו והממתינים קופצים עליו כדי שיכוון אותנו מה לעשות








התלונה הזו שפורמה (שני) בקבוצת הפייסבוק טסלה-ישראל לא יוצאת דופן, בקבוצות שונות של בעלי טסלה ניתן למצוא למצוא עוד תלונות על בעיות ברכבים ועל קושי לקבל טיפול יעיל ומהיר במוסך של החברה

המקור לחלק ניכר מהבעיות די ברור, מאז כניסתה לישראל מכרה חברת רכבי היוקרה מעל ל3,000 מכוניות אבל הקימה רק מוסך אחד בפתח תקווה
לקוחות שמעוניינים לטפל במכונית שלהם מקבלים תור לעוד שבועיים ואף יותר, חלקם מקבלים עצות בפורומים של בעלי טסלה להופיע בפתח תקווה ללא תור ואז מתקבל עומס בלתי ניתן לשליטה









יש לקוחות שמתבשרים שאין כרגע חלפים בארץ עבורם ויאלצו להמתין לשבוע הבא, חלקם מקבלים הצעה משמעותית לפיצוי בדמות שיפוי על שכירת רכב רכב חלופי או תקציב למוניות עד שהרכב יתוקן אך לא כולם

לקוח שדיווח אתמול שנקבע לו תור למוסך רק לתחילת החודש הבא, עדכן היום שזכה לקבל פיצוי והסברים על דליפת גז המזגן שהביאה לשיבוש עם מועד מדויק של הגעת חלפים ופתרונות ביניים








למרות ההירתמות במרכז השירות, כתב אותו לקוח: זה לא משנה כלום בתלונותיי על ההנהלה בישראל, אתה מגיע למוסך חדר המתנה גדול ואין אף אחד שמקבל אותך וכמובן עניין החלקים החסרים שהוא ודאי לא תקין ומעמיד את אנשי השירות במבוכה וחוסר אונים מול הלקוחות, כמובן גם עניין המענה הטלפוני/מייל הבעייתיים

המודל העסקי של טסלה הוא ריכוזי מאוד הכל נעשה על ידי החברה עצמה, אין לה כלל יבואן רשמי בארץ או רשת מוסכים מוסמכים, הכל נעשה ישירות על ידי החברה
הגיעה לארץ מסה ראשונה של הרבה מכוניות שסגרו וואקום שהיה כאן מסביר: גיל מלמד בעלי אתר TheCar עכשיו אנשים מתחילים להבין שהם קנו מכונית חשמלית ושהם קנו אותה באינטרנט ולא אצל מישהו שבנוי לתת שירות, תהיה תקופת התאקלמות ולימוד וזה לא יהיה קל

זו חברה בהתחלה בדרכה בארץ, היא לא הכינה את עצמה לכמות של כלי הרכב שהיא הצליחה למכור בזמן כל כך קצר אומר מקור בענף המוסכים, אני מאמין שבארצות הברית השירות שלהם עדיף, נכון שגם ליגואר יש רק מוסך אחד אבל אין אלפי מכוניות יגואר בישראל וזה לא כזה לוחץ על יבלות

בישראל פרוסים מעל 100 מוסכים שיכולים היום לתת שירות לרכבים האלה, אבל לא ברור אם טסלה תסכים לסטות מהמודל העסקי המקובל שלה
חלפים זו אכן סוגיה, אומר המקור ושמדגיש שלפעמים אפשר פשוט לתקן: הצינור הזה שמתפוצץ להם עכשיו אפשר לעשות לו ריתוך אלומיניום וזה יעבוד יותר ממה שהרכב יחזיק מעמד, לא תמיד חייבים חלקים חלופיים, אלא שהרכב באחריות ומישהו צריך לשלם למוסך, וזה צריך להיות סידור בין המוסכים ליצרן כך שטסלה יישאו בעלות

בסוף ללקוח לא אכפת, את השירות נותן היבואן היצרן או ישר מהחללית של אילון מאסק אומר המקור: מישהו צריך לתת שירות, כדאי שהם יתעוררו אחרת הם יאבדו נתח שוק, הם כבר היום מאבדים לקוחות

זה נחמד להסתובב עם טסלה וכולם מסתכלים עליך הוא מוסיף, אבל בסוף קונים רכבים סיניים או קוריאנים כי זה יותר פרקטי ויש פריסת מוסכים קיימת, הכל קם ונופל על שירות

חברת טסלה-ישראל לא השיבה לפניות לקבלת תגובה
 

לוייםLEVIM

Well-known member

3000 מכוניות מכרה חברת טסלה בישראל ורק עכשיו מתחילים להגיע גיורי הממשק לעברית​

עדכון תוכנה שמגיע למשתמשי Tesla בימים אלו מוסיף כמה תיקונים חשובים במיוחד לנהג הישראלי​

מתי יגיע הממשק המלא בעברית?​







אמנם עוד לא עברה שנה מאז שהגיעה טסלה לישראל אבל מאז הספיק הModel 3 להפוך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, וכמעט לרכב הכי נמכר בישראל בחודש יוני, ועם לא מעט תחנות Superchargers שצצות ברחבי הארץ נראה שבטסלה בונים על השוק הישראלי

אבל מאז הכניסה לישראל התלוננו רוב בעלי הטסלה על אותה בעיה היעדר התמיכה בעברית, עכשיו רגע לפני ראש השנה העברי הבעיה הזאת מתחילה להיפתר עם עדכון חדש שהחל להגיע בהדרגה לנהגים




במסגרת עדכון תוכנה (בילד 2021.32.5) שהתחיל להגיע למשתמשי טסלה גם בישראל נוספה סופסוף מקלדת בעברית, כך המשתמשים בטסלה יכולים סופסוף להקליד כתובות בעברית מלאה במערכת הניווט, בנוסף ניתן לחפש תכנים באפליקציות כמו נטפליקס ספוטיפיי ושאר מערכת המולטימדיה של הרכב







בנוסף למקלדת בעברית עדכון התוכנה טומן בחובו דבר נוסף למשתמשים הישראלים, וכעת מערכת המולטימדיה תומכת סופסוף בתצוגה עברית ביישור לימין, כעת נראה שהמערכת סופסוף מציגה את התכנים בעברית כמו שצריך וגם אפליקציות כמו ספוטיפיי מציגות את שמות השירים אמנים ואלבומים בצורה הנכונה



תמונה: קבוצת עדכוני טסלה ישראל בטלגרם



אלו הם שני צעדים מאוד חשובים לנהגים הישראלים של טסלה שבמשך כמעט חצי שנה נאלצו להסתגל לבעיית התמיכה בעברית במערכות הרכב

כעת האתגר הבא שמחכה לצוות המתכנתים של טסלה הוא ללא ספק גיור של ממשק המשתמש לעברית מלאה, נכון יש מעט ישראלים שמשתמשים בלי בעיה בממשקים באנגלית ובדרך כלל אפילו מעדיפים אותם על פני ממשקים בעברית, אבל אנחנו היום ב2021 והגיע הזמן שטסלה תעדכן כבר את הממשק המאוד עשיר שלה לתמיכה מלאה בעברית

רק טסלה יודעים מה טומן בחובו העתיד
 

SHERME

Active member
מהירים ועצבנים: דגמי טסלה מעורבים בתאונות פי 2 יותר מרכבים אחרים בישראל



האם הנהגים הישראלים מתקשים להסתגל לתאוצות המצוינות של דגמי טסלה? נתונים ראשונים מעלים כי דגמי טסלה מודל 3 שנמסרו עד כה מעורבים בתאונות בשיעור כפול משאר הרכבים, בממוצע מגיעה אחת מכל 10 מכוניות חדשות לתיקון במוסך בעקבות תאונה בשנה הראשונה שלה על הכביש במקרה של טסלה מדובר באחת מכל 5 מכוניות כאשר רובן המוחלט של התאונות הן תאונות עצמיות

גורם בענף הביטוח שבחן את הנתונים העריך כי התאונות נובעות מהקושי של הנהגים להסתגל לביצועים של מודל 3, שגם הדגם הבסיסי שלו מאיץ מעמידה ל100 קמ"ש בתוך פחות מ6 שניות תאוצות המקובלות במכוניות ספורט, הדגם הבכיר של מודל 3 הפרפורמנס אף מאיץ מ־0 ל100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות נתון שהיה שמור עד כה למכוניות כמו למשל פרארי ולמבורגיני, בנוסף טסלה כמו מכוניות חשמליות אחרות נטולת רעש מנוע בנסיעה, מה שמקשה על הנהג שהתרגל לרעש של מנועי בנזין ודיזל כאחד האמצעים לחוש את מהירות הנסיעה שלו

להערכה כי מדובר בקושי להסתגל לביצועים ולנהיגה החשמלית מצטרפת העובדה כי הפגיעות היו בעיקר בחזית הרכב ולא בהתהפכויות או בפגיעות אחרות והן התרחשו פחות משבועיים לאחר קבלת הרכב, נהגים נכנסים לסיבוב במהירות גבוהה משהתרגלו או משתיכננו מאבדים שליטה ומתנגשים בגדרות ובעמודים מעריך גורם שבחן את הנתונים

לטסלה יש כרגע בארץ רק מוסך פחחות אחד בחולון, והוא פועל בעומסים גבוהים ממספר סיבות שיעור התאונות הגבוה הצורך שהתעורר להחליף את החלון האחורי שנסדק ברבים מהדגמים שיוצרו בארה"ב ולא הותקן היטב, ובעיקר בשל כמות המכירות הגדולה הרבה מעבר להערכות הראשוניות
חוסר בחלפים

טסלה ישראל שהחלה לקבל הזמנות מהציבור בפברואר 2021 לאחר יותר משנה של הכנות נערכה למכור כ1,500 מכוניות, אולם עד כה נמסרו כבר קרוב ל5,000 דגמי מודל 3 ועד סוף השנה צפוי מספרם לעבור את ה6,000, הכמות הרבה הביאה בתחילה למחסור בחלפים מה שעיכב מכוניות רבות במוסך, טסלה ניסתה לפצות על המחסור ביבוא חלפים בטיסה ממחסניה באירופה אולם בעומס המטענים בעידן הקורונה גם אלה לא הגיעו תמיד בתוך ימים כפי שתוכנן, מאז הגדילה החברה את מלאי החלפים בארץ ונערכת להגדלה נוספת

ניסיונות להגדיל את מספר מוסכי הפחחות מתנהלים בעצלתיים זאת בין השאר עקב מחירי החלפים שהם זולים באופן משמעותי משאר הרכבים, בחלקי פחחות למשל כמו כנפיים הממוקמות בצידי החלק הקדמי מדובר בעלות של כ1,000 שקל לחלק עבור מכונית טסלה לעומת כ5,000 שקל ברכבים במחירים דומים, מחיר המחירון של רוב חלפי התאונות אצל יבואני הרכב גבוהים כדי לאפשר הנחות גדולות לעיתים עד 70% לחברות הביטוח ולמוסכים וכך הם מרוויחים יותר כסף בסופו של דבר מול הלקוח

לדברי מקור בענף המוסכים טסלה מעניקה הנחה ממוצעת של 20% בלבד לעוסקים בתחום וכך חלפי החברה זולים מאוד לרכישה ישירה בידי בעלי הרכב, אבל פחות רווחיים לחברות הביטוח והמוסכים, למרות זאת כן צפויים להיפתח מספר מרכזי פחחות רשמיים נוספים בחודשים הקרובים
 

לוייםLEVIM

Well-known member

חקירה נגד טסלה בארה"ב: לא דיווחה על סכנה להתלקחות מכוניותיה​


אילון מאסק. ארכיון (צילום: רויטרס)



הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) פתחה בחקירה נגד טסלה כך פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס, החקירה נפתחה בעקבות תלונה של עובד לשעבר שטען כי החברה לא עדכנה את בעלי המניות שלה ואת הציבור באופן ראוי בנוגע לתקלות במערכות הסולאריות שלה ברכביה

טסלה לא הודיעה ללקוחותיה שמחברים חשמליים פגומים עלולים להוביל לשריפות, לפי התלונה טסלה אמרה לצרכנים שעליהם לבצע תחזוקה במערכת הפאנלים הסולאריים כדי למנוע תקלה שעלולה לכבות את המערכת, הוא לא הזהירה מפני סיכוני שריפה לא הציע כיבוי זמני כדי להפחית את הסיכון ולא דיווחה על הבעיות לרגולטורים

יצרנית הרכבים טסלה ששוויה מוערך ביותר מטריליון דולר, כבר נמצאת תחת חקירה בנוגע למספר לא מעט של תאונות שבהן רכבים שהופעלו בהם מערכת הנהיגה האוטונומית התנגשו בניידות משטרה ובעצים בשול הכביש, כבר דווח בעבר גם על התקלה במערכת הסולארית שעשויה לגרום להתלקחות הרכב, אך זו הפעם הראשונה שהרשויות פתחו בחקירה רשמית בנושא

העובד שדיווח לרשויות הוא סטיבן הנקס שפוטר מטסלה באוגוסט 2020 ותובע אותה בטענה כי הפיטורים היו בתגובה לכך שהעלה טענות לגבי סוגיות בטיחות, ברויטרס פרסמו מכתב שקיבל הנקס מהרשות לניירות ערך שבו היא מאשרת כי נפתחה חקירה בעקבות הטענות שלו, החברה לא חשפה את האחריות שלה ואת האפשרות לגרימת נזק לרכוש לפגיעה ולנזק של המשתמשים, כתב הנקס בתלונה שלו

הנקס שהיה מנהל ותיק בחטיבת האיכות של טויוטה בצפון אמריקה, עבר לעבוד בSolarCity כמהנדס איכות ב2016 חודשים לפני שטסלה עצמה רכשה את SolarCity, לאחר הרכישה הוא התוודע לבעיות הנרחבות


טסלה לא מסרה תגובה
ברשות לניירות ערך האמריקנית העדיפו שלא להגיב
 

לוייםLEVIM

Well-known member

אלפי שקלים על שטיפת רכב ומעקב אחרי ספינות בלב ים: אלה מעריצי טסלה הכבדים ביותר בישראל​

אין הרבה מותגים בעולם שנהנים מהערצה כזו בטח לא בעולמות הרכב טסלה כן​

והמעריצים הישראליים מראים הרבה אהבה לחברה​


רגע לפני שהשנה החדשה נכנסת משלוח בלתי צפוי הגיע למרכז השירות של טסלה בפתח תקווה, המשלוח שיועד לתומר מנהל התפעול של המוסך ושאר העובדים שם כלל מספר מארזים מפנקים של לחמים עוגיות חלות ושאר פחמימות, מסוג המשלוחים שאתם מצפים לקבל רק מהחברה שבה אתם עובדים, ההפתעה שציפתה לתומר ולשאר העובדים הייתה כשגילו את הברכה שצורפה למשלוח הברכה היתה חתומה על ידי קבוצה של משתמשי טסלה ישראלים שפשוט רצו להוקיר תודה לצוותים הטכניים של טסלה בישראל

תומר טען כך על פי הנוכחים במקום כי במהלך 20 השנים שבהן הוא עובד בתעשיית רכב הוא מעולם לא קיבל מתנות מלקוחות, ואכן היה מדובר באירוע חריג בעולמות הרכב בישראל כשקבוצה של מעריצים אספה כסף בפלטפורמת מימון המונים כדי לממן מתנות חג לעובדים המקומיים של יצרנית הרכב שלהם

אבל המקרה החריג הזה הוא רק קצה הקרחון של תופעה מעניינת שהחלה מאז שטסלה נחתה בישראל, נהגים ישראלים של טסלה לא מתייחסים אליה בתור עוד רכב מתקדם ככל שיהיה הם לא נוהגים בטסלה הם מעריצים את טסלה, וכמו כל מעריצים הם יעשו הכל בשבילה גם אם זה כולל השקעה מטורפת של זמן וכסף


מאז ההשקה של טסלה בישראל נחשפנו ללא מעט סיפורים על מעריצי טסלה שלא הסתפקו בהזמנה של הרכב הנחשק ופיתחו סביבו הרגלים ותחביבים של ממש קחו למשל את סהר כחלון ביום הוא מנהל גלובלי של חברת מדיה אבל מאז שקיבל את הרכב שלו בחודש אוגוסט הוא גילה סוג של חיבה חדשה זה התחיל מאביזרים כמו שטיחים ונטילים דברים פשוטים מעלי (אקספרס) ואמזון התחלתי להבין שאני צריך לתחזק ולנקות את האוטו

אם אתם לא מחזיקים בטסלה אתם אולי לא יודעים שבאופן כללי לא מומלץ להכניס את הרכב הנחשק לתוך מנהרות שטיפה קלאסיות (וטסלה אפילו הוסיפה מצב מיוחד לשטיפת רכב) מה שגורם לרבים לעסוק בשאלה הפשוטה אז איך שומרים על הרכב הזה נקי? כחלון צלל לתוך פורומים של חובבי טסלה וניקיון וגילה חברה אמריקאית שמייצרת מוצרי טיפוח לרכב ובין היתר גם מייצרת שמפו לטסלות בעשרות ריחות וצבעים, אבל מה שהתחיל בסבון לרכב עבר לרכישת כפפות מיוחדות לטסלה מגבות מיקרופייבר מגוון שמפואים חומרי ווקס חומרים לניקוי של מושבים ועוד שלל מוצרים, אני מתנסה על הרכב שלי באיך לעשות פוליש ואיך לעשות ננו וכל מה שקשור לתחזוקה

כחלון מודע לכך שהוא ממש לא הלקוח הממוצע שקופץ לחנות אביזרי הרכב הקרובה וקונה את מה שעושה את העבודה או מה שבמבצע מספר ההזמנות שעשיתי היא לא סטנדרטית, אני מאמין שאני לא דומה להרבה אנשים בקטע הזה זה ג'וק שנכנס בי והלהיב אותי, סהר מתאר את פעולת הניקוי כמעין פעולה מדיטטיבית שמרגיעה אותו וטוען שגם אם הרכב שלו נקי הוא יקדיש לניקיון שלו כ4 שעות בכל פעם כחלון אף החל לכתוב מדריכים לניקוי הטסלה והוא מסייע ללא מעט משתמשים שתוהים גם הם מהן הדרכים הכי טובות לשמור על הנכס





כחלון מעריך את שווי אביזרי הניקיון שרכש לטסלה שלו בכ1,000 דולר ומשתף איתנו תמונה של קולקציית האביזרים שלו, כמו שתוכלו לראות בתמונה היא נראית פחות כמו מה שתמצאו במחסן שלכם ויותר כמו ספירת מלאי במחסן הראשי, הרבה אנשים נגנבים מזה ושואלים אותי למה אני לא עובד בזה ואכן כחלון מעיד על כך שהוא בצומת דרכים בקריירה שלו ואחרי שכל חייו עבד במשרד בעבודה מאוד מתגמלת הוא בהחלט חושב על אפשרות של שינוי קריירה

זה התחיל כתחביב אבל אני מודע לשריטה הוא מעיד, כחלון טוען שאותו ג'וק ניקיון כבר היה קיים בעבר אך טסלה היא רכב שכל כך כיף לנקות אותו אולי זו העובדה שזה הרכב הראשון שהוא בבעלתו ולא דרך ליסינג אולי זה המחיר הלא כל כך זול שלו ואולי זה משבר גיל ה40 שלי מסכם כחלון



משתמשים רבים חולקים בפורומים קבוצות וערוצים השונים את מיטב האביזרים והשדרוגים שהם רוכשים לרכב שלהם, מערכות הגבהה לקדמת הרכב ציפויים יוקרתיים מיוחדים ג'ילדות ייעודיות כיסויי מושבים חדשים ספויילרים טסות חדשות ועוד שלל חידושים, אבל במקרה הזה מדובר במשתמשים שכבר עושים Pimp My Tesla


קבוצות הפייסבוק הוואטסאפ ובעיקר הטלגרם השונות שקיימות לטסלה הופכות אחת לכמה שבועות למה שנראה כמו הקבוצה הפנימית של נמל אשדוד, עשרות משתמשים דנים במיקומי ספינות הקיבולת שלהן מספרי שלדות עגינות ומסלולים, חלקם מקבלים הדלפות מפרסמים תמונות וטיפים ישירות מהנמל הישראלי ומדווחים עליהם באנונימיות הכל בשביל לנסות להבין מתי לעזאזל הרכב שלי עומד להגיע?

מיכאל לוגסי הוא אחד מהם, בשיחה הוא מכה על חטא על כך שהתלבט במשך כמה ימים על הזמנת הרכב שלו מה שהוביל לכך שהוא פספס את גל המסירות הראשון של חודש מרץ קיבלתי את הרכב רק ביוני, עד אז חרשתי את האינטרנט יוטיוב וכל מה שאפשר להבין ממנו מה אני עומד לקבל אני מזמין הרבה באתרים אבל לא כל יום אני מזמין ב190 אלף שקלים







לוגסי הצטרף ליותר ויותר קבוצות ישראליות בנושא טסלה עד שקיבל הצעה להפוך למנהל בקבוצת אוהדי טסלה בישראל שכיום חברים בה יותר מ2,000 משתמשים אני מנהל פעיל ומנסה לתרום על הדרך מהידע שלי הקבוצה הזו היא ככל הנראה הקבוצה הפעילה ביותר בטלגרם שלי ואם במקרה לא הסתכלתי עליה במשך כמה שעות יכולות בקלות להצטבר מאות הודעות של משתמשים ששואלים שאלות נותנים טיפים מתייעצים פותרים בעיות, כחצי מהחברים בקבוצה הם בעלי טסלה וחצי הם בעלים עתידיים שמחכים לרכב שלהם או מתלבטים לגבי רכישה של רכב חדש

החברים בקבוצה מספרים אפילו שהם מחטטים בקוד המקור של אתרים שונים כדי לגלות את מספרי השילדה של הרכבים שנמצאים באוניה והכל בשביל להבין האם הרכב שלהם עומד להגיע, לוגסי מספר כי ישנם גם צייצנים שמנטרים ספינות לפני מספר שבועות הוא פנה לאחד מרודפי הספינות האלו ושילם לו בפטריאון כדי להיכנס למאגר שלו וללמוד כיצד הוא עושה את זה, אט אט הוא הבין שהגל-נועים (אותן ספינות משא) שמובילים מכוניות של טסלה יוצאים מנמלים מאוד מסוימים ומגיעים לנמלים מסוימים עוד הוא גילה כי לפני העגינה ניתן למצוא את תוכנית הפריקה של הנמל ולגלות את הכמות שתימסר

לא יכולתי שלא לתהות למה לוגסי עם אישה ו3 ילדות מקדיש כל כך הרבה זמן מחייו לחקר של ספינות בלב ים שמובילות רכבים של אנשים אחרים, לוגסי: אני מרגיש את הכאב שלהם אני הייתי שם חיכיתי למשלוחי יוני שחיכו הכי הרבה זמן חיכינו 4 חודשים אני מבין את הכאב וזה משהו להיתפס בו, עם זאת הוא גם מעיד שזה הפך לסוג של כיף עבורו והידיעות שהוא מעלה בקבוצת הטלגרם הופכת אנשים למאושרים

לוגסי אגב הוא זה שהביא במו ידיו את מתנת החג למוסך של טסלה לאחר שאסף את הכסף מחברי קבוצה אחרים, ולמרות שאולי בראש שלכם הוא מצטייר כסוג של מעריץ ללא חוש ביקורת יש לו גם לא מעט ביקורת על ההתנהלות של טסלה ישראל שלטענתו לא משתפת פעולה ולא מדברת עם אף גורם כמדיניות ולא מעסיקה אף משרדי יחסי ציבור בעולם







לוגסי גם מקדיש לא מעט זמן לכתיבת מדריכים לשאלות הנפוצות והקבועות שעולות בקבוצה, הוא לא עוצר כאן בזמנו החופשי לוגסי הוא מתכנת ויזם והוא החליט לרתום את התשוקה החדשה לרכב שלו למיזמים הבאים שלו, בין היתר הוא פיתח גם מודול שמתחבר אל מערכת הצילום של הרכב במקור הוא רצה לייעד אותה לתיעוד אוטומטי של עבירות תנועה באמצעות מצלמות הרכב ושליחה של הסרטון אל משטרת ישראל לצורך הנפקת דו״ח, כיום הוא שוקד על הסבה של המודול הזה לאיתור ודיווח על מקומות חניה בערים מה שגורם לי לתהות איפה היה המוצר הזה בכל שנות מגורי בתל אביב





יש שמשתמשים בטסלה כדי ללמוד עליו נהיגה יש משתמשים שמארגנים ימי מסלולי מירוצים ישנם כאלו שמארגנים טיולים ומפגשים של נהגי טסלה (שנועדו בין היתר להדגים את הרכב למוגלגים שעדיין נוהגים על בנזין) כאלו שמנתחים את הגירסאות השונות שעוקבים אחרי העמודים של טסלה ישראל כדי להיות הראשונים שיתפסו את הModel Y הנחשק ועוד רבים ומעניינים, נתקלתי בחיי בלא מעט Fandomים בתחומים רבים מהארי פוטר לפוקימון Marvel וDC ויש גם לא מעט משתמשים iOS ואנדרואיד או פלייסטיישן ואקסבוקס נלהבים שיהיו מוכנים ליפול על החרב כדי להוכיח שהמחנה שלהם הוא המחנה הצודק, אבל יש משהו בהתלהבות של מעריצי טסלה שהוא שונה לגמרי

יכולות להיות לא מעט סיבות להתלהבות היחסית קיצונית הזאת אולי זה המחיר הגבוה שהחברים שילמו על הרכב אולי זו באמת החדשנות והEarly Adoption שמראש מגיעים עם מטען של אהבה עודפת למותג האהוב עליהם, ואולי זו באמת התחושה שטסלה היא סוג של מביאת הבשורה של הרכב החשמלי לשוק הישראלי ותוצאה של הזנחת השוק במשך שנים ארוכות מדי אבל התלהבות כמו ההתלהבות של משתמשי טסלה בישראל כזה דבר טרם נראה
גיקטיים
 
נערך לאחרונה ב:

SHERME

Active member

לא רצה לשלם על החלפת הסוללה בטסלה ופוצץ אותה​

תושב פינלנד בעל מכונית טסלה מודל S משנת 2013 לא רצה לשלם 22 אלף דולר על החלפת הסוללה​

ולכן החליט לפוצץ אותה בעזרת 30 קילו דינמיט​

תומאס קטיינאן תושב פינלנד הבעלים של טסלה מודל S משנת 2013 שמע כי יצטרך לשלם יותר מ22,600 דולר כדי להחליף את הסוללה במכוניתו, הוא לא רצה לשלם את הסכום אז הוא החליט לפוצץ את המכונית יחד עם 30 קילו של דינמיט ולתעד הכול

לדברי קטיינאן הטסלה שלו עבדה מצוין במשך 1,500 הקילומטרים הראשונים, אבל אז היא החלה לקרטע והודעות השגיאה הופיעו הוא הכניס את המכונית למקום שמתמחה בתיקוני טסלה שם הודיעו לו לאחר חודש שהאפשרות היחידה להציל את המכונית היא להחליף את הסוללה, יש לציין שמכונית משומשת מדגם S שנת 2013 הייתה עולה לו 42,900 דולר

בסרטון שהעלה ליוטיוב קטיינאן מספר: אמרתי להם שאני בא לקחת את הטסלה והולך לפוצץ את המכונית, כדי להוציא לפועל את התוכנית הוא נעזר באדם שמכנה את עצמו הבחור של הפצצות, המשימה הייתה לא פשוטה המבצע נערך במחצבה בג'אלה עיירה כפרית קטנה בדרום פינלנד והיה עליהם לקחת בחשבון את ההדף העצום של חומר הנפץ ובאיזה כיוון ילך הפיצוץ

הסרטון שככבר צבר למעלה מ3 מיליון צפיות מתעד את התהליך עד לפיצוץ הענק של המכונית
קטנייאן נשאל בסוף מה הוא מעדיף: טסלה עובדת או פיצוץ עם 30 קילו דינמיט? את שניהם הוא אומר ואז התחרט ואמר אולי עוד פיצוץ

כך נראה הרכב ברגע הפיצוץ​


כך נראה הרכב לאחר הפיצוץ​


 
נערך לאחרונה ב:

SHERME

Active member
רשות התחרות שוקלת להכריז על טסלה ישראל כמונופול

טסלה מסתבכת גם עם הרגולטור בישראל: משרד התחבורה בודק את מדיניות יצרנית המכוניות החשמליות לפיה היא אוסרת על רוכשי המכוניות שלה לטפל בהן שלא באמצעות רשת המוסכים שלה ומסרבת למכור למוסכים אחרים חלפים, שני הצעדים מנוגדים לכאורה לחוק שירותי רכב ועומדים בניגוד לניסיונות המשרד להרחיב את התחרות בשוק

בארה"ב מנהלת הרשות לבטיחות בדרכים המהירות (NHTSA) של משרד התחבורה מספר חקירות בנושאי בטיחות נגד טסלה, בארץ התברר כי דגמי טסלה מעורבים בתאונות בשיעור כפול מהממוצע, ועכשיו מתנהלת הבדיקה בנושאי השירות והחלפים

יצוין כי משרד התחבורה עשה מאמצים רבים כדי להקל על טסלה את הכניסה לשוק הישראלי לאחר שלא הצליחה להקים מוסך בתחילה תנאי למכירה ישירה של רכבים בארץ וכן אישר לה לפעול בתחילה תחת ההגדרה של יבואן זעיר להכניס לארץ 10 מכוניות ראשונות ולהמשיך בהקמת האופרציה המקומית, בנוסף שינה המשרד את החוק כך שיבואן רכב לא חייב להחזיק מוסך מרכזי בבעלותו ויכול להתקשר עם קבלני משנה, השינוי התבצע רקע לפני כניסת טסלה לארץ והיא הייתה הראשונה שניצלה אותו, כיום היא מפעילה רק מוסך אחד בבעלותה בפתח תקווה המשמש לתיקונים מכאניים ושכרה את שירותי מוסכי חברת שגריר לטיפול בתיקוני פחחות

ולמרות מערך השירות המצומצם מזהירה טסלה את הרוכשים באתר האינטרנט הישראלי: אם בחרת לקחת את רכבך למוסך שאינו של טסלה לצורך תחזוקה או תיקונים הכיסוי במסגרת האחריות שלך עלול להיפגע במקרה של בעיות כלשהן

סירובה של טסלה למכור חלפים למוסכים ולחברות ביטוח מקשה כבר על 6,300 רוכשי המכוניות שלה בשנה האחרונה על חברות ביטוח לספק להם חלפים, וכן על הטיפולים במוסכים אחרים במקום במוסכיה העמוסים שסובלים בעצמם ממחסור בחלפים, כאשר לא פעם נמצאות מכוניות במוסך שבועות בגלל היעדר חלקים לתיקון שהיה אמור להימשך ימים בודדים


איגוד לשכות המסחר פנה בשבוע שעבר אל רשות התחרות בדרישה נדירה להכריז על טסלה כמונופול בתחום החלפים בפנייה מטעם חטיבת יבואני החלפים באיגוד כותב עו"ד אורן גלעדי כי טסלה מנצלת את כוחה המונופוליסטי בכך שהיא מוכנה למכור חלפים רק לבעלי כלי הרכב מתוצרתה ומסרבת למכור חלקי חילוף לכלי רכב מתוצרתה למוסכים וכן לסוחרים שלחלקי חילוף לרכב המשווקים חלפים למוסכים השונים דבר שאין לו אח ורע בשוק הרכב והחלפים בכך למעשה מונעת טסלה את האפשרות של מוסכים עצמאיים לתקן כלי רכב מתוצרתה, אזהרתה כי טיפול ברכביה שלא באמצעות מוסכיה עלול לגרום לאובדן האחריות מנוגדת לצו שנחתם לפני שני עשורים בין יבואני הרכב לממונה על התחרות ואושר בבית הדין לתחרות, נוכח כל זאת נדרשת הכרזת הממונה על התחרות על חברת טסלה כעל בעלת מונופול על מנת למנוע את המשך הפגיעה בתחרות ולמנוע את המשך הפגיעה בבעלי כלי הרכב מתוצרת טסלה ובמשווקים של חלקי חילוף לרכב

מטסלה ישראל לא נמסרה תגובה
 

לוייםLEVIM

Well-known member
טסלה מקבלת ציון נכשל לנהיגה האוטומטית שלה


מומחה הרכב בראד טמפלטון מכסח בביקורת את הנהיגה העצמית המלאה של טסלה עם ציון נכשל

טמפלטון הסביר: בבעלותי טסלה מאז 2018 ואני מעריץ ענק של המכונית, הרקע שלי הוא בתוכנה ומכוניות לנהיגה עצמית, באופן טבעי התעניינתי מאוד הן בטייס אוטומטי והן במערכת העתידית המובטחת שטסלה מכנה נהיגה עצמית מלאה, טסלה פרסמה אב טיפוס (שהם מכנים ביתא) של מערכת זו לחלק מבעלי טסלה וסוף סוף קיבלתי אותו לאחרונה צפיתי בסרטונים רבים שלו בפעולה חלקם טובים חלקם רעים, ורציתי לראות את זה בעצמי אז הנה הביקורת שלי כולל סרטון של נסיעה לדוגמה עם למרבה הצער יותר מדי טעויות וגם התנהגות הכביש של הרכב בדרך משובשת

יש לי כבוד גדול והערצה לאלון מאסק, אז מצטער להגיד את זה אבל זה נורא אני מתכוון ממש רע אחרי כל הסרטונים האלה לא ציפיתי להרבה אבל ציפיתי ליותר מזה הנסיעה הראשונה שלי הביתה לאחר הפעלתו הייתה מפחידה אתה הולך לראות את הלולאה השנייה שעשיתי אחת סביב המטה של אפל בקופרטינו קליפורניה נהגתי עכשיו בלולאה הזו תריסר פעמים כשהמערכת פועלת וכל כונן שונה עם דפוס שונה של שגיאות כמה מהן חמורות

דבר אחד שלא ניכר בסרטון הזה ובאחרים הוא עד כמה הנסיעה היא קופצנית הנסיעות מלאות בהאצות פתאומיות ובלימות ובפניות קופצניות שיגרמו לך לפטר את עצמך במהירות כנהג נראה שהטסלה שלי לא מסוגלת לעבור יותר מכמה מיילים שאינם בכביש מהיר מבלי לעשות טעויות ברמות שונות של חומרה, למרבה המזל לא הייתה לי התרסקות כפי שחייבים אני מתערב אם המערכת נראית כאילו היא עושה משהו מסוכן בחלק מהמצבים הללו בהחלט ייתכן שהמכונית הייתה מתקנת את עצמה ולא פוגעת בכלום

נהיגה עצמית מחייבת להיות אדם בטוח אבל גם להיות אזרח טוב בכביש, כל כך הרבה פעמים בטיולים שלי מצאתי את המכונית חוסמת מכוניות אחרות ואפילו צופרת באותם מקרים התערבתי כדי לומר לו סע ותפסיק לצפצף ובמקרים מסוימים נראה שזה לעולם לא היה הולך אחרת, אני נותן לטסלה נכשל כשזה מגיע לנהיגה עצמית

השימוש בו הוא חוויה מטרידה וזה בהחלט לא מרגיע, למען ההגינות אני ורבים תהינו האם טייס אוטומטי יכול להיות מוצר נעים ומרגיע אם אתה משתמש בו נכון בכביש המהיר זה כן

אייס
 

SHERME

Active member

נהגי טסלה בסכנה?​

התקדים שצריך להדאיג את העולם​






טסלה על טייס אוטומטי הרגה שני אנשים בתאונה דרכים האם הנהג אשם בהריגה?
ב29 בדצמבר 2019 מכונית הונדה סיוויק עצרה בצומת שדרות ארטסיה ושדרת ורמונט בגרדנה זה היה קצת אחרי חצות הרמזור היה ירוק כשהמכונית התקדמה דרך הצומת, טסלה מודל S שנת 2016 על טייס אוטומטי יצאה מכביש מהיר עברה באור אדום והתנגשה בסיוויק


נהג הסיוויק ג'ילברטו אלקזר לופז והנוסעת שלו מריה גואדלופה ניבס לופז נהרגו מיד, כמעט שנתיים לאחר מכן תובעים במחוז לוס אנג'לס הגישו שני אישומים של הריגה בכלי רכב נגד נהג הטסלה קווין ג'ורג' עזיז ריאד בן ה27, מומחים מאמינים שזוהי התביעה הפשע הראשונה בארצות הברית של נהג שהואשם בגרימת מוות בעת שימוש במערכת אוטומטית חלקית לסיוע לנהג

המקרה מייצג אבן דרך בעולם המבלבל של נהיגה אוטומטית: זו קריאת השכמה לנהגים אמר אלן קורנהאוזר מנהל תוכנית המכוניות לנהיגה עצמית באוניברסיטת פרינסטון: זה בהחלט גורם לנו פתאום לא להיות שאננים כל כך בשימוש בדברים האלה שאנחנו שוכחים את העובדה שאנחנו אלה שאחראים לא רק לביטחונו שלנו אלא לביטחונם של אחרים

אפילו כשמכוניות אוטונומיות לחלוטין נבדקות בכבישים ציבוריים, יצרניות רכב חברות טכנולוגיה ארגונים שקובעים סטנדרטים הנדסיים הרגולטורים והמחוקקים לא הצליחו להבהיר לציבור ובמקרים מסוימים זה לזה מה ההבדלים הטכניים שמביאים לכך שהנהג חשוף לאחריות משפטית כאשר אנשים נפצעים או נהרגים, האשם בהריגה נהג שירות לימוזינה הודה בחפותו והוא פנוי בערבות בזמן שהתיק תלוי ועומד

עורך דינו לא הגיב לבקשת תגובה, אם ריאד יימצא אשם זה יעביר צמרמורת למעלה ולמטה בעמוד השדרה של כל מי שיש לו אחד מכלי הרכב האלה ויבין היי אני זה שאחראי אמר קורנהאוזר: בדיוק כמו כשנהגתי בשברולט בשנת 1975 אני זה שאחראי לוודא שהוא יישאר בין הקווים הלבנים


לאחר ההתנגשות הקטלנית בגרדנה המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים פתח בחקירת ההתרסקות כדי לקבוע מה השתבש, למרות שמסמכי בית המשפט שהוגשו בלוס אנג'לס אינם מזכירים את הטייס האוטומטי בשמו הסוכנות צפויה לפרסם בקרוב ממצאים המשקפים כי הטכנולוגיה הייתה מעורבת, מצעד של בדיקות דומות בשנים שלאחר מכן המשיך להטיל ספק בבטיחות ובאמינות של תכונות נהיגה אוטומטיות כולל חקירה נרחבת יותר של עד 765,000 מכוניות טסלה שנבנו בין 2014 ל2021
אייס
 

SHERME

Active member

נהגי טסלה בסכנה?​

התקדים שצריך להדאיג את העולם​






טסלה על טייס אוטומטי הרגה שני אנשים בתאונה דרכים האם הנהג אשם בהריגה?
ב29 בדצמבר 2019 מכונית הונדה סיוויק עצרה בצומת שדרות ארטסיה ושדרת ורמונט בגרדנה זה היה קצת אחרי חצות הרמזור היה ירוק כשהמכונית התקדמה דרך הצומת, טסלה מודל S שנת 2016 על טייס אוטומטי יצאה מכביש מהיר עברה באור אדום והתנגשה בסיוויק


נהג הסיוויק ג'ילברטו אלקזר לופז והנוסעת שלו מריה גואדלופה ניבס לופז נהרגו מיד, כמעט שנתיים לאחר מכן תובעים במחוז לוס אנג'לס הגישו שני אישומים של הריגה בכלי רכב נגד נהג הטסלה קווין ג'ורג' עזיז ריאד בן ה27, מומחים מאמינים שזוהי התביעה הפשע הראשונה בארצות הברית של נהג שהואשם בגרימת מוות בעת שימוש במערכת אוטומטית חלקית לסיוע לנהג

המקרה מייצג אבן דרך בעולם המבלבל של נהיגה אוטומטית: זו קריאת השכמה לנהגים אמר אלן קורנהאוזר מנהל תוכנית המכוניות לנהיגה עצמית באוניברסיטת פרינסטון: זה בהחלט גורם לנו פתאום לא להיות שאננים כל כך בשימוש בדברים האלה שאנחנו שוכחים את העובדה שאנחנו אלה שאחראים לא רק לביטחונו שלנו אלא לביטחונם של אחרים

אפילו כשמכוניות אוטונומיות לחלוטין נבדקות בכבישים ציבוריים, יצרניות רכב חברות טכנולוגיה ארגונים שקובעים סטנדרטים הנדסיים הרגולטורים והמחוקקים לא הצליחו להבהיר לציבור ובמקרים מסוימים זה לזה מה ההבדלים הטכניים שמביאים לכך שהנהג חשוף לאחריות משפטית כאשר אנשים נפצעים או נהרגים, האשם בהריגה נהג שירות לימוזינה הודה בחפותו והוא פנוי בערבות בזמן שהתיק תלוי ועומד

עורך דינו לא הגיב לבקשת תגובה, אם ריאד יימצא אשם זה יעביר צמרמורת למעלה ולמטה בעמוד השדרה של כל מי שיש לו אחד מכלי הרכב האלה ויבין היי אני זה שאחראי אמר קורנהאוזר: בדיוק כמו כשנהגתי בשברולט בשנת 1975 אני זה שאחראי לוודא שהוא יישאר בין הקווים הלבנים


לאחר ההתנגשות הקטלנית בגרדנה המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים פתח בחקירת ההתרסקות כדי לקבוע מה השתבש, למרות שמסמכי בית המשפט שהוגשו בלוס אנג'לס אינם מזכירים את הטייס האוטומטי בשמו הסוכנות צפויה לפרסם בקרוב ממצאים המשקפים כי הטכנולוגיה הייתה מעורבת, מצעד של בדיקות דומות בשנים שלאחר מכן המשיך להטיל ספק בבטיחות ובאמינות של תכונות נהיגה אוטומטיות כולל חקירה נרחבת יותר של עד 765,000 מכוניות טסלה שנבנו בין 2014 ל2021
אייס
בית המשפט הרשיע את הנהג קווין ג'ורג' עזיז ריאד בהריגת שתי אזרחים בתאונה עם מכונית טסלה
השופט קבע שלמרות שהרכב היה על גירסה אוטומטית האחריות הינו של נהג הרכב
 

לוייםLEVIM

Well-known member

טסלה מתחילה לגבות מהישראלים כסף על טעינה בעמדות שלה​

אז למה חלק מהלקוחות שמח?​

מאז שהושקה בישראל בשנה שעברה טסלה הספיקה למסור אלפי כלי רכב לישראלים ולעיתים גם מאוד נלהבים, אבל מלבד ההנאה שבמוצר עצמו טסלה הפתיעה את הלקוחות, ובכל רשת תחנות הטעינה המהירה שלה ההטענה היתה בחינם, עכשיו החגיגה הזאת מסתיימת ולצד אלו שמאוכזבים שהם יצטרכו לשלם על מה שהם התרגלו לקבל בחינם יש גם קולות אחרים ומעניינים שמעידים על בעיות שמחכות לשוק הרכב החשמלי כולו

במייל שהתקבל אצל לקוחות טסלה נכתב כי החל מה25 במאי 2022 טסלה תחל לגבות תשלום על כל קוט"ש שנצרך ב-SuperCharger, קשה להגיד שהכתובת לא הייתה על הקיר כאשר לפני מספר שבועות לקוחות קיבלו לפתע הודעה על חיוב (שבוטל) לאחר טעינה, בעבר טסלה טענה שהיא תגבה שקל לקוט"ש מה שאומר שניתן להטעין את הסוללה מ-0% ל100% בפחות מ100 שקלים, מחיר מציאה לעומת מחירי הדלק שלא מפסיקים לזנק עם זאת במייל נכתב כי תעריף הטעינה ישתנה בהתאם למיקום העמדה ושעות הטעינה כך שטרם ברור מה יהיה המחיר הסופי שישלמו לקוחות

הציפייה הראשונית היא כמובן לזעם של לקוחות טסלה הישראליים שהתרגלו עד כה שלא לשלם על טעינה (ועוד טעינה מהירה במיוחד), אבל בקבוצות השונות של חובבי טסלה בישראל ניתן היה לראות שני סוגים של תגובות: הראשונה היא באמת של לקוחות זועמים שהופתעו מכך שההטבה פשוט הופסקה והם יאלצו להתחיל לשלם עבור מה שהתרגלו לקבל בחינם במשך שנה שלמה, אבל התגובה השניה היא של משתמשים שדווקא בירכו על המהלך וזה הרבה יותר הגיוני ממה שזה נשמע בהתחלה

באופן כללי הSuperCharger אמור להיות סוג של חיזוקית לימים שבהם אתם מוצאים את עצמכם עם אחוזי סוללה נמוכים וצריכים Boost מהיר כדי להגיע הביתה לתחנת הטעינה הביתית או המשרדית שלכם או כדי להמשיך בטיול ארוך שבו אתם עומדים לגמוע ק"מ רבים כמו למשל התחנה שנפתחה במצפה רמון, בפועל ישראלים רבים ניצלו את ההטבה של טסלה והפכו את הSuperCharger לעמדת טעינה קבועה מה שהוביל לתורים ארוכים והרבה יותר מדי משתמשים שרוצים להטעין את הרכב שלהם רק שם

אם לא די בכך העובדה שהטעינה היא חינמית לחלוטין הובילה לתופעות מכוערות למדי של משתמשים שמחברים את הרכב שלהם לעמדת הטעינה ולמרות שהם מסוגלים להטעין את הסוללה במלואה תוך כחצי שעה נטו חלקם השאירו את הרכב בעמדת הטעינה למשך שעות ארוכות, התנהגות כזו תרמה גם היא לתורים ארוכים ולתחושת תסכול בקרב אלו שבאמת הגיעו כדי להטעין את הרכב כפי שהמאסק התכוון שיעשו, יתרה מכך ממש בשבועות האחרונים נחשפנו למקרה שבו משתמש טסלה זעם על משתמש אחר שהטעין את הרכב שלו בעמדת הטעינה ופשוט פתח את דלת הרכב שלו וניתק את הרכב מהעמדה בכוח, ריבים על עמדת הטעינה החינמית הפכו לדבר שבשגרה והישראלי המכוער מודל 2021-2022 קיבל שדרוג טכנולוגי צפוי מראש


כעת נראה שלקוחות טסלה רבים מברכים על גביית התשלום, כיוון שהם צופים שהדבר יוביל לירידה בביקוש לטעינה בעמדות, וגם בגלל שטסלה הודיעה שהיא תתחיל לגבות גם בישראל תשלום על השארת הרכב בעמדת הטעינה לאחר שהטעינה הושלמה, כך כאשר תחנת SuperCharger נמצאת בתפוסה של לפחות 50% ולקוח נמצא בעמדה יותר מ5 דקות לאחר השלמת הטעינה, טסלה תגבה עמלת אי פעילות על כל דקה נוספת ועכשיו סביר להניח שנראה ישראלים שיוצאים בספרינטים מהקניון ברגע שהם מקבלים את ההודעה בסמארטפון שהטעינה הושלמה

החדירה המהירה של טסלה בישראל הצליחה להפתיע את כל השוק החשמלי וישראלים רבים שרכשו רכבי טסלה או רכבים חשמליים אחרים גילו שישראל עדיין לא ערוכה בכל הנוגע לעמדות טעינה ותרבות טעינה של רכבים חשמליים, כך רבים נתקלים כמובן בצדיקים שמזהים את עמדות הטעינה הציבוריות כחניות פנויות ופשוט משאירים את רכב הבנזין שלהם בהן, מספר עיריות החלו לקנוס בעלי רכבים שעושים זאת ובעלי עמדות טעינה ציבוריות החלו במקרים מסוימים להציב מחסומים כדי למנוע מהישראלי המכוער והמבונזן לחנות בהן, בואו נגיד את זה ככה לא נופתע כשנקבל את הידיעה הראשונה על קטטה בעמדת טעינה
גיקטיים
 

לוייםLEVIM

Well-known member
טסלה ישראל מציגה: 240 שקל קנס לשעת חניה מעבר למותר בעמדות הSuperCharger


טסלה החלה לחייב מה25/5/22 נהגים שלא מפנים את רכבם מעמדת הטעינה המהירה מיד עם סיומה ובכך מונעים מנהגים אחרים לטעון את רכבם
העלות 2 שקלים לכל דקת חניה ללא טעינה כשמתחם הטעינה נמצא בעומס של יותר מ50% ו4 שקלים לדקה כאשר המתחם נמצא בעומס מלא וכל העמדות תפוסות החיוב יתחיל 5 דקות לאחר סיום הטעינה


הבעיה של אי פינוי עמדת טעינה מיד עם סיומה היא תלונה נפוצה של בעלי חשמליות ובעיקר בקרב בעלי טסלה שהקימה את רשת מתחמי הטעינה המהירה שלה בעיקר בחניונים של קניונים ומרכזים מסחריים, בעלי טסלה משאירים את רכבם לטעינה שנמשכת בדרך כלל לא יותר מחצי שעה ולא ממהרים לחזור אליו אף שהם מקבלים התראות לקראת ועם סיום הטעינה לנייד שלהם באמצעות האפליקציה של החברה, הדבר כבר הוביל לעימותים קולניים ואף פיזיים בין בעלי המכוניות בעיקר במתחם העמוס בקניון עזריאלי בתל אביב

בעולם מחייבת טסלה את בעלי החשמליות שלה על תפיסת חניה שלא לצורך אולם בישראל התשלום גבוה יותר, בארצות הברית וקנדה מחייבת טסלה את החונים ב50 סנט לדקה בעומס חלקי ובדולר אחד בעומס מלא, באירופה החיוב בין 50 סנט ליורו אחד


החיוב על תפיסת חניה מגיע במקביל לתחילת חיוב הלקוחות על הטעינה שהיתה בחינם עד כה, הרשת ממשיכה להיות פתוחה רק לבעלי טסלה שישלמו 1.25 שקל לקוט"ש מחיר נמוך יחסית לחברות הטעינה, וגבוה יותר משל ג'ינרג'י שגובה 75 אגורות עד שקל לקוט"ש
 

לוייםLEVIM

Well-known member
טסלה קוראת למאות נהגים בישראל לריקול: נמצאה תקלה חמורה

אחרי ריקול עולמי שקרא למאות אלפי נהגים לתקן את התקלה החמורה, גם טסלה ישראל מודיעה על ריקול מקומי השני הרשמי לרכבי טסלה מדגם 3 כאשר הוא כולל חלק מהמכוניות שנמכרו בארץ במהלך השנה האחרונה אך החברה לא פירטה את כמות המכוניות המדויקת שייקראו למוסכים לתיקון

בהודעת היצרנית נכתב: הרינו להודיע לכל הלקוחות בעלי רכב מתוצרת טסלה מודל 3 שנת יצור 2022 כי יצרנית הרכב הודיעה על קיומה של תקלת בטיחות סדרתית לחלק מהמכוניות מדגם זה שנובע מליקוי שהתגלה ביחידת העיבוד המרכזית של מחשב הרכב ושעלול לפגוע בתפקוד הרכב

יש לציין כי התיקון יתבצע באמצעות עדכון OTA כלומר עדכון OVER THE AIR שאינו דורש מהלקוחות להגיע למוסכים כדי לתקן את התקלה
הלקוחות יוכלו לתאם את התיקון מראש מול היצרנית


יש לציין כי מדובר בסך הכל בריקול השני במספר של רכבי טסלה 3 בישראל, לאחר שבמהלך 2021 הודיעה היצרנית על החזרה שקשורה במערכת הבלימה של הרכבים ששווקו בישראל, הריקול הראשון מתייחס לטסלה מודל 3 ולחיבור המתלים הקדמיים לשלדת הרכב ונוגע למצב בו אומי האבטחה של חלקים במתלה הקדמי עלולים להשתחרר זאת לאחר שלא הודקו כראוי במפעל, לפי מסמכי הNHTSA הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים במקרי קיצון עלול מוט הקישור (כלומר אחד מרכיבי המתלה הקדמי אשר אחראי בין היתר על יציבות הרכב) להשתחרר והנוהג ברכב עלול לחוות אי יציבות ולהיות בסכנה מוגברת להתנגשות, התיקון לבעיה כולל הידוק מחדש של מערכת המתלים בהתאם לדרישות המקוריות של היצרנית והחלפה של רכיבים שאולי ניזוקוו, במקרה של הריקול הקודם לטסלה מודל 3 הוכרז בישראל באוגוסט 2021 אף שהוכרז רשמית בארצות הברית ביוני 2021
 
למעלה