כיתת מחוננים - האומנם ?

מצב
הנושא נעול.
אבל מצד שני

עדיין מתלבטת
מסיבה מאוד פשוטה ומאוד לא לענין , אני מאוד מרחמת על הילד . הרגישות הגבוה שלי משתלטת על ההגיון , כאשר הילדה שלי מספרת לי איך הוא מתנהג מצד אחד זה מאוד מקומם אותי ומצד שני אני ממש רוצה לבכות
אבל מצד שני
מדובר על קבוצה גדולה של ילדים בעייתיים
 
זאת בדיוק היתה התחושה שלי

אבל מצד שני
מדובר על קבוצה גדולה של ילדים בעייתיים
זאת בדיוק היתה התחושה שלי
כשקראתי בפעם הראשונה את ההודעה שלך. מסכן הילד ! מחונן ועם הפרעות, ההורים שלו בטח כל כך שמחו שהוא עבר את המבחנים והתקבל לכיתת מחוננים - סוף סוף הוא יקבל את היחס המגיע לו ! ובמקום זה מה הוא מקבל ? המורים צוחקים עליו ! (שלא נדבר על הילדים). אני אישית מאוד בעד שילוב. אני חושבת שזה יכול לעשות רק טוב לכולם - אם עושים את זה כמו שצריך. אם עושים את השילוב בצורה הנכונה, עם כוח אדם המתמחה בנושא ועם מודעות של המערכת - כולם מרוויחים, גם הילדים ה"נורמלים". אלא מה ? במקרה שלך ברור שזרקו ילדים עם הפערות לכיתה ללא שום תגבור, ללא מורה שמתמחה בסוגים של הפרעות התנהגות. ברור שזה יצא גרוע ! זוהי ללא ספק האחריות של בית ספר, לדרוש שהמצב הזה ישתנה ! ילדים הבעייתיים לא חייבים להשלח למסגרות "מיוחדות". היום יש מודעות גדולה מאוד לשילוב במסגרות הרגילות, ויש העדפה ברורה לשילוב על פני פתרונות של חינוך מיוחד בכל המקרים ה"גבוליים". אבל !!! יש לעשות זאת כמו שצריך. עם כוח אדם המתמחה בשילוב של ילדים עם הפרעות, שמתגבר את המערכת באופן קבוע. גם עם הנחיה של המורים ה"רגילים" כיצד מתמודדים עם המצב. ברור לי שלמורים כיום אין שום רקע ומושג בנושא אם הם "בעצמם צוחקים" על הילד. אם בית-הספר לא עושה כלום בנידון ופותר את הכל בכך שהם "לא אשמים שאלה התלמידים ששלחו להם" - תסלחי לי, זה לא בית ספר טוב.
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

זאת בדיוק היתה התחושה שלי
כשקראתי בפעם הראשונה את ההודעה שלך. מסכן הילד ! מחונן ועם הפרעות, ההורים שלו בטח כל כך שמחו שהוא עבר את המבחנים והתקבל לכיתת מחוננים - סוף סוף הוא יקבל את היחס המגיע לו ! ובמקום זה מה הוא מקבל ? המורים צוחקים עליו ! (שלא נדבר על הילדים). אני אישית מאוד בעד שילוב. אני חושבת שזה יכול לעשות רק טוב לכולם - אם עושים את זה כמו שצריך. אם עושים את השילוב בצורה הנכונה, עם כוח אדם המתמחה בנושא ועם מודעות של המערכת - כולם מרוויחים, גם הילדים ה"נורמלים". אלא מה ? במקרה שלך ברור שזרקו ילדים עם הפערות לכיתה ללא שום תגבור, ללא מורה שמתמחה בסוגים של הפרעות התנהגות. ברור שזה יצא גרוע ! זוהי ללא ספק האחריות של בית ספר, לדרוש שהמצב הזה ישתנה ! ילדים הבעייתיים לא חייבים להשלח למסגרות "מיוחדות". היום יש מודעות גדולה מאוד לשילוב במסגרות הרגילות, ויש העדפה ברורה לשילוב על פני פתרונות של חינוך מיוחד בכל המקרים ה"גבוליים". אבל !!! יש לעשות זאת כמו שצריך. עם כוח אדם המתמחה בשילוב של ילדים עם הפרעות, שמתגבר את המערכת באופן קבוע. גם עם הנחיה של המורים ה"רגילים" כיצד מתמודדים עם המצב. ברור לי שלמורים כיום אין שום רקע ומושג בנושא אם הם "בעצמם צוחקים" על הילד. אם בית-הספר לא עושה כלום בנידון ופותר את הכל בכך שהם "לא אשמים שאלה התלמידים ששלחו להם" - תסלחי לי, זה לא בית ספר טוב.
 
הבנת נכון

זאת בדיוק היתה התחושה שלי
כשקראתי בפעם הראשונה את ההודעה שלך. מסכן הילד ! מחונן ועם הפרעות, ההורים שלו בטח כל כך שמחו שהוא עבר את המבחנים והתקבל לכיתת מחוננים - סוף סוף הוא יקבל את היחס המגיע לו ! ובמקום זה מה הוא מקבל ? המורים צוחקים עליו ! (שלא נדבר על הילדים). אני אישית מאוד בעד שילוב. אני חושבת שזה יכול לעשות רק טוב לכולם - אם עושים את זה כמו שצריך. אם עושים את השילוב בצורה הנכונה, עם כוח אדם המתמחה בנושא ועם מודעות של המערכת - כולם מרוויחים, גם הילדים ה"נורמלים". אלא מה ? במקרה שלך ברור שזרקו ילדים עם הפערות לכיתה ללא שום תגבור, ללא מורה שמתמחה בסוגים של הפרעות התנהגות. ברור שזה יצא גרוע ! זוהי ללא ספק האחריות של בית ספר, לדרוש שהמצב הזה ישתנה ! ילדים הבעייתיים לא חייבים להשלח למסגרות "מיוחדות". היום יש מודעות גדולה מאוד לשילוב במסגרות הרגילות, ויש העדפה ברורה לשילוב על פני פתרונות של חינוך מיוחד בכל המקרים ה"גבוליים". אבל !!! יש לעשות זאת כמו שצריך. עם כוח אדם המתמחה בשילוב של ילדים עם הפרעות, שמתגבר את המערכת באופן קבוע. גם עם הנחיה של המורים ה"רגילים" כיצד מתמודדים עם המצב. ברור לי שלמורים כיום אין שום רקע ומושג בנושא אם הם "בעצמם צוחקים" על הילד. אם בית-הספר לא עושה כלום בנידון ופותר את הכל בכך שהם "לא אשמים שאלה התלמידים ששלחו להם" - תסלחי לי, זה לא בית ספר טוב.
הבנת נכון
ותארת את המצב בצורה יפה ומדויקת . אני חוששת מלפנות למורה , כאם שבבית הספר מאוד מחשיבים את דבריה , פניה שלי תתפרש כתלונה , המורה תגיד "הורים מתלוננים" (יתכן שחלק כבר התלוננו) מסיבות אנושיות אני לא רוצה להיות גורם להוצאת הילד מהכיתה . אני חושבת שבמקרה כזה הצמדת סייעת לילד היתה יכולה מאוד לעזור , אבל כנראה שלא שואלים אותי.
 

bhs

New member
ומה עם הבת שלך? - היא לא נפגעת?

הבנת נכון
ותארת את המצב בצורה יפה ומדויקת . אני חוששת מלפנות למורה , כאם שבבית הספר מאוד מחשיבים את דבריה , פניה שלי תתפרש כתלונה , המורה תגיד "הורים מתלוננים" (יתכן שחלק כבר התלוננו) מסיבות אנושיות אני לא רוצה להיות גורם להוצאת הילד מהכיתה . אני חושבת שבמקרה כזה הצמדת סייעת לילד היתה יכולה מאוד לעזור , אבל כנראה שלא שואלים אותי.
ומה עם הבת שלך? - היא לא נפגעת?
במקום להיות בכיתה עם ילדים שמשתפים פעולה ולומדים דברים מעניינים - היא סובלת מכיתה טיפולית ללא טיפול. אני כן הייתי פונה למנהלת.
 

קרמבלה

New member
הבנתי. חשבתי שזו בעיה גורפת. לא

זה לא פייר
מדובר בבית ספר טוב , בצוות מורים מעולה מפרגן ועוזר ובתוכנית לימודים מעולה . לצערי בית הספר לא בחר את התלמידים בכיתת המחוננים , בית הספר קיבל רשימת תלמידים שהצליחו במבחן אותם היה חייב לקבל לפי הוראות משרד החינוך . לצוות המורים יש הסמכה להדרכת ילדים מחוננים , לאלו לפעמים לקויות למידה . השנה נתקבלו תלמידים עם הרבה מאוד לקויות אפילו קשות ביותר . אין אני מוסרת את שמו של בית הספר כי כוונתי אינה להכפיש אותו ואת המורות שעובדות ימים כלילות ומנסות להתמודד עם התלמידים הבעייתיים שהביאו לכיתה זו . אני מנסה למחות על תהליך המיון ועל אופן קבלת הילדים לכיתה זו .
הבנתי. חשבתי שזו בעיה גורפת. לא
הבנתי שזו בעיה נקודתית של שנתון מסוים.
 

קרמבלה

New member
מצד אחד את אומרת:

כיתת מחוננים - האומנם ?
בדיוק לפני שנה נגשה בתי למבחן מכון סאלד חלק ב' - שמחתי מאוד כאשר קיבלו אותה והייתי מלאת תקוות חשבתי שסוף הילדה תקבל את המסגרת לה היא ראויה . היום אני מודיעה שהתאכזבתי, אני מיואשת ואין לי למה לצפות יותר מסתבר שכיתת המחוננים המהוללת שחיכיתי לה יום יום מאז כניסת הילדה למערכת החינוך הינה כיתת חינוך מיוחד לכל דבר יש לה רק שם אחר . מדובר בצרוף של בעיות שונות ומשונות שעד עתה לא ידעתי שהן קיימות כלל לא רק לקויות למידה פשוטות אלא בפרוש חינוך מיוחד לכל דבר , ילדים שאינם מסוגלים לשבת בשיעור , ילדים מרביצים , בנות ממש נוראיות הכל אפשר להגיד על הילדים האלו רק אי אפשר להגיד שהם מחוננים . אז תשאלו אותי כיצד הילדים התקבלו לכיתה , הרי המבחן של מכון סאלד הוא מבחן קשה ואפילו קשה מאוד . אז לצערנו במדינתנו יש לכל דבר פתרון יש כל מיני דרכים לעקוף את הבחינה ואת תוצאותיה . ואני שוב אובדת עצות , חשבתי שסוף סוף תמו מסעות החיפוש אחר מסגרת מתאימה לילדי ומרוב שחיפשתי אות הטוב ביותר , אני חושבת שקיבלתי דבר שמתקרב מאוד לגרוע . הילדה נחשפת לכל מיני מצבים לא בריאים ולא טבעיים , מגלה בגיל צעיר הרבה בעיות ולומדת , כן היא לומדת הרבה מאוד , לומדת קללות לומדת להרביץ כדי להגן על עצמה ולומדת להיות עוד יותר מתוחכמת כדי לנסות לא להפגע . לגבי הרמה הלימודית , היא תלויה רק בי ורק במה שאני מלמדת וביחס למה שהיא ידעה בגן טרום חובה בית ספר לא חידש כלום עד עכשיו , אני רצינית שום דבר חדש לא נוסף לידע ע"י בית הספר . אז אל תצפו לשום דבר ואל תתאמצו כל כך לעבור את המבחן הזה , הלוואי ובתי לא היתה מתקבלת כלל !!!!
מצד אחד את אומרת:
"ואל תתאמצו כל כך לעבור את המבחן הזה" ומצד שני את לא מוכנה לגלות אפילו במסר אישי באיזו עיר מדובר, אז כיצד נוכל לחסוך את מאמצינו וכספנו? מצד אחד את לכאורה נותנת לנו עצה טובה ומנסה לחסוך מאיתנו עוגמת נפש, ותודה לך על כך, אבל מצד שני, אין כאן עזרה, כי יתכן שדווקא במקום מגורנו התוכנית כן מוצלחת ואנו נתמלא יאוש ונרים ידיים לשוא. אולי תהיי מוכנה לשקול מחדש את החלטתך, ולגלות את העיר, לפחות למשתתפים הקבועים כאן בפורום?
 

bhs

New member
מסיבה שונה לחלוטין -

כיתת מחוננים - האומנם ?
בדיוק לפני שנה נגשה בתי למבחן מכון סאלד חלק ב' - שמחתי מאוד כאשר קיבלו אותה והייתי מלאת תקוות חשבתי שסוף הילדה תקבל את המסגרת לה היא ראויה . היום אני מודיעה שהתאכזבתי, אני מיואשת ואין לי למה לצפות יותר מסתבר שכיתת המחוננים המהוללת שחיכיתי לה יום יום מאז כניסת הילדה למערכת החינוך הינה כיתת חינוך מיוחד לכל דבר יש לה רק שם אחר . מדובר בצרוף של בעיות שונות ומשונות שעד עתה לא ידעתי שהן קיימות כלל לא רק לקויות למידה פשוטות אלא בפרוש חינוך מיוחד לכל דבר , ילדים שאינם מסוגלים לשבת בשיעור , ילדים מרביצים , בנות ממש נוראיות הכל אפשר להגיד על הילדים האלו רק אי אפשר להגיד שהם מחוננים . אז תשאלו אותי כיצד הילדים התקבלו לכיתה , הרי המבחן של מכון סאלד הוא מבחן קשה ואפילו קשה מאוד . אז לצערנו במדינתנו יש לכל דבר פתרון יש כל מיני דרכים לעקוף את הבחינה ואת תוצאותיה . ואני שוב אובדת עצות , חשבתי שסוף סוף תמו מסעות החיפוש אחר מסגרת מתאימה לילדי ומרוב שחיפשתי אות הטוב ביותר , אני חושבת שקיבלתי דבר שמתקרב מאוד לגרוע . הילדה נחשפת לכל מיני מצבים לא בריאים ולא טבעיים , מגלה בגיל צעיר הרבה בעיות ולומדת , כן היא לומדת הרבה מאוד , לומדת קללות לומדת להרביץ כדי להגן על עצמה ולומדת להיות עוד יותר מתוחכמת כדי לנסות לא להפגע . לגבי הרמה הלימודית , היא תלויה רק בי ורק במה שאני מלמדת וביחס למה שהיא ידעה בגן טרום חובה בית ספר לא חידש כלום עד עכשיו , אני רצינית שום דבר חדש לא נוסף לידע ע"י בית הספר . אז אל תצפו לשום דבר ואל תתאמצו כל כך לעבור את המבחן הזה , הלוואי ובתי לא היתה מתקבלת כלל !!!!
מסיבה שונה לחלוטין -
למה הכוונה ב: "אז לצערנו במדינתנו יש לכל דבר פתרון יש כל מיני דרכים לעקוף את הבחינה ואת תוצאותיה ." איך עוקפים?
 
האמת, לא יודעת,

מסיבה שונה לחלוטין -
למה הכוונה ב: "אז לצערנו במדינתנו יש לכל דבר פתרון יש כל מיני דרכים לעקוף את הבחינה ואת תוצאותיה ." איך עוקפים?
האמת, לא יודעת,
אבל כבר נוכחתי שזה אפשרי (או לפחות היה לפני מעט יותר מ10 שנים)...
 

bhs

New member
הבנתי שעד לפני שנתיים אפשר היה

האמת, לא יודעת,
אבל כבר נוכחתי שזה אפשרי (או לפחות היה לפני מעט יותר מ10 שנים)...
הבנתי שעד לפני שנתיים אפשר היה
להגיע עם תוצאות אבחון פרטי ולשלב את הילד, אבל מכיוון שהיתה "תופעה" של התנהגות לא אתית של מאבחנים ו"אבחנו" מחוננות כשלא היתה, משרד החינוך חסם את קבלת האבחונים הפרטיים ודורש מעבר מבחנים מותאמים- שהם די קשים למרות ההתאמות. לכן אצלנו כשאובחן הפרעת קשב וריכוז (והבת שלי לא מפריעה לסביבה) היא תציין בדוח אלו התאמות של המבחן יש לעשות לה, אבל ציינה מראש שלא נראה לה שתעבור את הבחינה כי הם מאוד מקשים.
 
מנסיון עם שני ילדים במסלול מחוננים

מסיבה שונה לחלוטין -
למה הכוונה ב: "אז לצערנו במדינתנו יש לכל דבר פתרון יש כל מיני דרכים לעקוף את הבחינה ואת תוצאותיה ." איך עוקפים?
מנסיון עם שני ילדים במסלול מחוננים
אני מכירה בוודאות ילדים שנבחנו עם הילדים שלי ויודעת בוודאות שהם לא עברו את הבחינה (קיבלנו את התוצאות יחד , במקור מאותה כיתה) ובתחילת השנה ראיתי אותם בכיתת מחוננים (גם אם מערערים על תוצאות הבחינה מותר לגשת שוב אחרי שנה , אז איך יתכן שהם בכל זאת נתקבלו למרות שלא הספיקו לערער )? גם בפורום "בארץ הדעת" נתקלתי באבא אחד שהתלונן במשרד החינוך אז אמרו לו לכתוב מכתב תלונה עם שם הילד והם יבדקו כיצד נתקבל הוא לא הסכים כי אמר שהוא לא מוכן להתלונן על ילדים שהם חברים של הבת שלו , הרבה הורים כתבו אז שהם נתקלו בדברים כאלו , כנראה שלא ממציאים את זה .
 
בטוח שמדובר באותה פרוצדורה?

מנסיון עם שני ילדים במסלול מחוננים
אני מכירה בוודאות ילדים שנבחנו עם הילדים שלי ויודעת בוודאות שהם לא עברו את הבחינה (קיבלנו את התוצאות יחד , במקור מאותה כיתה) ובתחילת השנה ראיתי אותם בכיתת מחוננים (גם אם מערערים על תוצאות הבחינה מותר לגשת שוב אחרי שנה , אז איך יתכן שהם בכל זאת נתקבלו למרות שלא הספיקו לערער )? גם בפורום "בארץ הדעת" נתקלתי באבא אחד שהתלונן במשרד החינוך אז אמרו לו לכתוב מכתב תלונה עם שם הילד והם יבדקו כיצד נתקבל הוא לא הסכים כי אמר שהוא לא מוכן להתלונן על ילדים שהם חברים של הבת שלו , הרבה הורים כתבו אז שהם נתקלו בדברים כאלו , כנראה שלא ממציאים את זה .
בטוח שמדובר באותה פרוצדורה?
כלומר, ערעור כרוך בבחינה נוספת?
 
בפורום של משרד החינוך

זה מבוסס על הכתוב באתר?
כי אם כן, לא הייתי מהמרת על נכונות הדבר... הרי מהכתוב שם ניתן להבין שהאיתור מאוד מסודר ואחיד ומהימן, ולא היא.
בפורום של משרד החינוך
מופיעים כל הנהלים ולגבי ערעורים מותר רק שנה אחרי לגשת שוב לבחינה ואז גם לזה יש נוהל מפורט . אז כיצד מי שלא עבר את הבחינה באותה שנה נמצא בכל זאת בכיתה ?
 
האם הם לא עברו את שלב א'

בפורום של משרד החינוך
מופיעים כל הנהלים ולגבי ערעורים מותר רק שנה אחרי לגשת שוב לבחינה ואז גם לזה יש נוהל מפורט . אז כיצד מי שלא עבר את הבחינה באותה שנה נמצא בכל זאת בכיתה ?
האם הם לא עברו את שלב א'
או את שלב ב'? נדמה לי שקראתי אפילו פה בפורום על מקרים שמי שלא עבר שלב א' יכול בנסיבות מסויימות לגשת לשלב ב', שהוא הקובע.
 
הכוונה לשלב ב' , בשלב א' אין בעיות

האם הם לא עברו את שלב א'
או את שלב ב'? נדמה לי שקראתי אפילו פה בפורום על מקרים שמי שלא עבר שלב א' יכול בנסיבות מסויימות לגשת לשלב ב', שהוא הקובע.
הכוונה לשלב ב' , בשלב א' אין בעיות
 
במה מתבטאת ה"נוראיות" של הבנות?

כיתת מחוננים - האומנם ?
בדיוק לפני שנה נגשה בתי למבחן מכון סאלד חלק ב' - שמחתי מאוד כאשר קיבלו אותה והייתי מלאת תקוות חשבתי שסוף הילדה תקבל את המסגרת לה היא ראויה . היום אני מודיעה שהתאכזבתי, אני מיואשת ואין לי למה לצפות יותר מסתבר שכיתת המחוננים המהוללת שחיכיתי לה יום יום מאז כניסת הילדה למערכת החינוך הינה כיתת חינוך מיוחד לכל דבר יש לה רק שם אחר . מדובר בצרוף של בעיות שונות ומשונות שעד עתה לא ידעתי שהן קיימות כלל לא רק לקויות למידה פשוטות אלא בפרוש חינוך מיוחד לכל דבר , ילדים שאינם מסוגלים לשבת בשיעור , ילדים מרביצים , בנות ממש נוראיות הכל אפשר להגיד על הילדים האלו רק אי אפשר להגיד שהם מחוננים . אז תשאלו אותי כיצד הילדים התקבלו לכיתה , הרי המבחן של מכון סאלד הוא מבחן קשה ואפילו קשה מאוד . אז לצערנו במדינתנו יש לכל דבר פתרון יש כל מיני דרכים לעקוף את הבחינה ואת תוצאותיה . ואני שוב אובדת עצות , חשבתי שסוף סוף תמו מסעות החיפוש אחר מסגרת מתאימה לילדי ומרוב שחיפשתי אות הטוב ביותר , אני חושבת שקיבלתי דבר שמתקרב מאוד לגרוע . הילדה נחשפת לכל מיני מצבים לא בריאים ולא טבעיים , מגלה בגיל צעיר הרבה בעיות ולומדת , כן היא לומדת הרבה מאוד , לומדת קללות לומדת להרביץ כדי להגן על עצמה ולומדת להיות עוד יותר מתוחכמת כדי לנסות לא להפגע . לגבי הרמה הלימודית , היא תלויה רק בי ורק במה שאני מלמדת וביחס למה שהיא ידעה בגן טרום חובה בית ספר לא חידש כלום עד עכשיו , אני רצינית שום דבר חדש לא נוסף לידע ע"י בית הספר . אז אל תצפו לשום דבר ואל תתאמצו כל כך לעבור את המבחן הזה , הלוואי ובתי לא היתה מתקבלת כלל !!!!
במה מתבטאת ה"נוראיות" של הבנות?
 
הן עושות דברים מרושעים

במה מתבטאת ה"נוראיות" של הבנות?
הן עושות דברים מרושעים
כל הזמן מקניטות ומעליבות את הילד החריג , מעליבות אחת את השניה בצורה קשה . רובן בנות מפונקות מאוד , ילדה אחת אמרה לבת שלי שאם לא תביא לה מתנה מסוימת ליום ההולדת (מתנה בשווי 300 ש"ח ) היא לא תזמין אותה , אני מצידי לא נותנת לילדה שלי להגרר ואומרת לה שלא צריך חברות כאלה . אבל אני רואה שלמרות הכל היא לומדת להסתדר איתן בלי להפגע ובלי להגרר אולי זה סימן טוב .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה