כיתת מב"ר?

papylove

New member
כיתת מב"ר?

השאלה היא האם גם בכיתה זו אפשר להרחבי את הבגרויות כלומר ילד שטוב בספרות למשל יכול להרחיב ל3 יחידות או חמש במקום ה-2 שחובה לעשות? או כל מקצוע אחר? למשל היסטוריה ישנה אפשרות במקום יחידה אחת לעשות חמש וכו' או שבכיתה זו עושים את המינימום בשביל לקבל תעודת בגרות?
 

moogy1

New member
לכיתת מב"ר

ערב טוב, על פי רוב תלמידי כיתת מב"ר נבחנים במסגרת היחידות המינימלית לצבירת 20 נקודות זכות בגרותיות כשנכלל בתוכן מקצוע אחד ברמת 5 יחידות לימוד. תלמיד אשר מוכיח יכולות לימודיות גבוהות יותר רשאי להשתבץ במסלולי לימוד מוגברים נוספים במסגרת כיתות או הקבצות אחרות בבית הספר. שיבוץ זה חייב, כמובן, להעשות בתיאום עם כל הגורמים המתאימים בבית הספר משום שמערכת המקצועות הנלמדים אינה מקבילה על פי רוב בכיתות השונות. עם זאת, כאשר באמת רוצים, הכל אפשרי. אגב, לא קיימת בחינת בגרות בספרות ברמת 3 יחידות לימוד, אלא 5 בלבד. בהסטוריה אפשרויות ההיבחנות הן 2 , 3 או 5 יחידות לימוד. היבחנות ביחידה בודדת אינה מספיקה ואינה מזכה בתעודת בגרות. בברכה אלמוג
 

papylove

New member
אז לפי דבריך

אני מבינה כי כיתת מב"ר מכינה למינימום יחידות לבגרות והשאלה שלי באה משום שהבן שלי לומד בכיתה ז' הוא נכנס לכיתה מיוחדת שיושבים שם לקויי למידה ועוד לטענת בית הספר מטרתם היא שילדים אלו יגיעו להשיגים בבגרויות נכון להיום (ואפילו שעברו אך ורק חודשיים וחצי)ולמרות ההבטחות הן של הפיקוח והן של בית הספר שזוהיא כיתה רגילה לחלוטין ידוע לי כי גם בחשבון וגם באנגלית רמת החומר יותר נמוכה מכיתות רגילות בשיחה שהיתה לי עם המורה לחשבון היא הודיע כי למרות הרמה הנמוכה ישנה קבוצה קטנה שבני כלולה בה שיכולים להגיע לרמה של 4 יחידות באנגלית הסיפור דומה אך כיוון שרמת הכיתה נמוכה היכולת של ילדים אלו יכולה להיבלם. נכון שבית הספר אמר כי בגלל שנפתחה כיתה זו קיבלו משאבים רבים משאבים אלו אני בינתיים לא רואה כי מיסמים בכיתה ומה שהבנתי כי הם יעשו מה שאפשר שיכנסו לכיתת מב"ר אבל לא יתאמצו יותר מדי. בני הוא לקוי למידה אני לא מתווכחת אם זה אך אנו משקיעים בו הרבה מאמץ הן בעזרה בבית,בתמיכה והן בעזרה בהוראה מתקנת העולה לנו כהורים כסף רב. זהוא ילד אם יכולות גבוהות ורצון עז להצליח לכן אני לא רואה את כיתת מב"ר ככיתה המתאימה לו בעתיד לכן השאלה לגבי הכיתה הנוכחית שהוא נמצא בה הלבטים אם להשאיר אותו בכיתה זו היו מהתחלה משיכנועים של היועצות,המנהלת ועוד גורמים השארתי את הילד בכיתה זו אך לאמר לך את האמת מההתחלה היתה לי הרגשה רעה לגבי כיתה זו וכיום היא מתעצמת יותר. לגבי העתיד אף אחד אמנם לא יכול לדעת אך את האמת בכוונתי להוציא את הילד מהכיתה ולהכניס אותו לכיתה ז' רגילה בה אכן לומדים את החומר הרגיל ולא כמו שאומרים על הכיתה בה הילד לומד כעת נותר לי רק להצטער כי לא עשיתי זאת מהתחלה
 

moogy1

New member
חידוד והבהרה

בוקר טוב, בואי נבהיר. כיתת מב"ר מיועדת לתלמידים חלשים, אשר ללא תוספת שעות משמעותית ביותר והקטנת מספר התלמידים בכיתה לא מסוגלים להגיע להצלחות בבחינות הבגרות. לשם כך מוקצבות לכיתה זו שעות רבות בכל מקצוע, וכן חלוקת זמני ההיבחנות לבחינות חורף וקיץ. חשוב לאמר! כיתה זו אינה מיועדת או מותאמת לתלמידים בעלי לקויות למידה. לעיתים נוח לתלמידים אלה להשתלב בה בזכות מספר הלומדים המצומצם בה וקצב הלמידה הבלתי מלחיץ. עם זאת תלמידים רבים בעלי לקויי למידה עשויים להצליח יפה מאוד בכיתות לימוד רגילות, כאשר הם זכאים ומקבלים הקלות לימודיות אשר הם זכאים להם על פי אבחון מקצועי שעברו. בהצלחה אלמוג
 

פגית

New member
אני עדות לכך חחחחחחחח

אני ביב' רגילה ואני לקיוה ממש לפי הספר כמו שאומרים..
 
כיתת מב"ר

תפקידה להביא למינימום ההכרחי, ולא סתם למינימום. יש תלמידים, שכיתת המב"ר היא הצלה לגביהם. להשלים בגרויות נוספות - תמיד אפשר גם אחר כך. כשיש בסיס הדרך קלה יותר הלאה. אם הוא בכיתה ז' - עדיין אין אפשרות לדעת מה יהיה הלאה במב"ר... לא מתחילים מב"ר לפני י'... כמה שידוע לי.
 

papylove

New member
לכן אני שואלת

נכון שבני הוא לקוי למידה אבל הלקות שלו מזערית יחסית ללקויות אחרות ועד היום הצליח מאוד יפה ללא ההקלות המגיעות לו כחוק לפי האבחון.שאלתי את מה ששאלתי והיו שכאלו שאמרו אבל הוא רק בכיתה ז' את צודקת יונלה אבל מטרת הכיתה שהוא נמצא היא לשלב את הילדים האלו ולתת להם הזדמנות להכנס לכיתת מב"ר כי אם הם ישבו בכיתה אחרת בשכת ז' אין להם סיכוי בכלל וכאן אני לא מסכימה. הילד רוצה ויכול להגיע להישגים במקצועות השונות למה להגביל אותו כבר מעכשיו?
 

moogy1

New member
כשהילד רוצה, הוא יכול הכל!!!

בוקר טוב, על פי כל מה שסיפרת כאן עד עכשיו, די ברור לי שבנך צריך ללמוד בכיתה רגילה. נשמע שבית הספר מחפש לעצמו חיים קלים, ומערב בכיתה אחת תלמידים מתקשים ולקויי למידה וכך חוסך מאמצים והתאמות היבחנות ממורים אחרים בכיתות נוספות. מנסיוני, כאשר הילד רוצה הוא יכול להשיג הכל. התעקשו יחד על כיתה רגילה, ואני משוכנעת כי בנך יוכח את עצמו ויצליח יפה. אם יתעוררו קשיים לימודיים עשו שימוש בהקלות האבחוניות על פי צורך או סייעו לו גם מחוץ לשעות הלימודים בבית הספר. בכל מקרה השיקול החשוב ביותר הוא טובת הילד והרגשתו בהצלחה אלמוג
 

papylove

New member
../images/Emo24.gif ענקי ותודה

על כל התמיכה והעצות. נכון להיום הילד רוצה להשקיע ולהצליח אבל מצד שני טוב לו איפה שהוא נמצא לא עובד קשה לא מתאמץ אבל הוא מבין ששם זה לא מקומו. לגבי התמיכה והעזרה הוא מקבל ומקבל המון הן בבית הן מחוץ גם עכשיו כשהוא בכיתה שהוא נמצא והעזרה מבחוץ כרגע לא נחוצה אבל אם נפסיק יהיה קשה לחזור לכן על זה אני לא מוותרת.מה גם שהנתונים שבית הספר קיבל מהיסודי מעוותים לחלוטין. היסודי העביר רק מה שרצה להעביר אבל את כל המלחמות שלחמתי בהם וכל עוגמת הנפש שנערכה לילד לא סיפרו בחטיבה וכן החטיבה מיצדה מחפשת את הדרכים הקלות לכן אני יעשה את מה שרציתי לעשות מהתחלה להוציא אותו מהכיתה הזאת. תודה מקרב לב
 
למעלה