כיצד פירקו את המשוואה הזו לחלקים? אין הגיון..

filossof

New member
לא פרסמת את כל התרגיל,

אבל הפירוק עצמו הוא נכון. כשיש לך משהו לא פריק בחזקה N, הפירוק הוא המשהו בחזקת N, המשהו בחזקת N-1, ... , המשהו בחזקת 1. זאת אומרת שהפירוק נכון, לגבי התבנית שהם בחרו (z-2) וכן הלאה, זה כנראה נעשה על מנת להתאים לתבנית מסויימת של התרגיל. אם לא הבנת, תפרסם את כל התרגיל ואנסה לעזור לך. בהצלחה
 

Henix100

New member
צירפתי את התרגיל..

אני מבין את הקטע של החזקות והכל אני לא מבין מדוע הם שמו במונה את (Z-2)(-2).. תודה !!
 

filossof

New member
אוקי

תראה, כשאתה פותר את משוואת ההפרשים הזאת, אתה רוצה בסופו של דבר לעשות לה התמרת Z הפוכה, כדי להגיע ל-n. כשאתה פותר תרגילים כאלה, תעבוד מול טבלת ההתמרות שקיבלתם / מפורסמת באתר, ואז תוכל לראות מה השאיפה שלך. כלומר, לאיזה ביטוי אתה תצטרך להגיע, כדי שתוכל להמיר אותו לביטוי שתלוי ב-n, לפי טבלת ההתמרות. ההתמרות שמעניינות אותך בתרגיל הזה הן אלה שיש להן (1-z) או (1+z) במכנה, בחזקה כלשהי. בהתאם לתבנית הזאת, אתה מפרק את המכנה לתת תבניות, שיכילו את המונה שאתה צריך, כתוצאה מהסתכלות על טבלת ההתמרות ההפוכות. מקווה שהבנת :)
 

Henix100

New member
תודה אבל עדיין....

אני עדיין לא מבין מדוע במונה הם לא שמו פשוט A B C אלא הוסיפו גורמים נוספים סתם משום מקום.
 

filossof

New member
תשובה

כדי שיהיה יותר נוח לעשות התמרה הפוכה. תחשוב שיש לנו התמרה כלשהי, שאומרת שההתמרה ההפוכה של 3 חלקי Z+1 היא 8N. ברור שאתה לא חייב, אבל יהיה לך נוח לפרק את השבר הגדול לתבנית שתכיל 3A חלקי Z+1 ולא סתם A. למה? כי אז אם A יוצא לדוגמא 4, אתה מבין שהתשובה שלך תהיה 4 כפול 8N. אם היית בוחר תבנית רגילה (A), אז היית מקבל בתור תשובה שA שווה לא 4, אלא 12, ואז היית מבין שיש לך 12 לחלק ל3 פעמים 8N (שזה כמובן אותו דבר, אבל בפחות סטייל) :) אני מקווה שזה היה ברור..
 

Henix100

New member
זה היה ברור אבל מותר להוסיף אברי Z בפירוק ?

כי זה משנה את כל המשוואה המקורית. אם הם מביאים את האברים האלה כך שהם לא משנים את המשוואה (לדוגמא Z/Z) אז מילא אבל פה הם משנים את המשוואה.
 

filossof

New member
כן בוודאי

מותר לך לשים Z בתבנית (לכפול), כל עוד אתה גם מחלק בZ בחוץ.
 

Henix100

New member
זה בדיוק העניין אני לא מוצא הגיון בהוספות שהם

הוסיפו... אני לא רואה אייך הן מתבטלות
 
למעלה