כיצד לשתול פקעת של כלנית ירושלים?

פלטרון

New member
כיצד לשתול פקעת של כלנית ירושלים?

קניתי פקעות של כלנית ירושלים. שתלתי באופן הבא: 5 שבועות לפני הפקעת היתה במקרר. השריתי במים כמה שעות לפני השתילה. שתלתי בעציץ גדול - קוטר 30 ס"מ בערך, 5 כלניות, כשהחלק המחודד כלפי מעלה, והחלק עם "השורשים" כלפי מטה, במרחק של 8 ס"מ אחת מהשניה, ובעומק כזה שהפקעת מכוסה ב-3 ס"מ של אדמה. דישנתי קצת מלמעלה. זה בתחילת דצמבר. נמצא במרפסת פתוחה, השקיתי כך שהאדמה לא תתייבש, למעט בתקופה שבה ירד גשם (כמובן). אחרי 3 שבועות התחלתי לברר למה אף אחת מהן לא יצאה, חיטטתי קצת באדמה, מצאתי אותן ללא סימנים "ירוקים" של ניצנים. אחרי עוד שבוע חיטטתי שוב - כולן נראו במצב זהה. לאף אחת מהן לא היו ניצנים. החלטתי לבדוק אחת מהן, נראה שהחלק החיצוני של הפקעת הפך לשביר מאוד, ובפנים הפקעת נוזלית. מצאתי כמה תולעים קטנות ודקות מסביב. בדקתי עוד כמה, כולן באותו מצב. לבסוף - הפכתי את האדמה והוצאתי את הפקעות. הנחתי שתולעים זה לא סימן טוב, פקעת שמבפנים היא נוזלית זה לא טוב, ואחרי חודש משהו היה צריך לזוז. וגם - אף אחת מהן לא הראתה סימנים של שורשים. השאלה היא - 1. עשיתי טעות שהוצאתי אותן (אולי כי ככה כלניות מתפתחות), או שזה די ברור שהן הרקיבו? 2. יש לי עוד 3 פקעות שאני רוצה לשתול. מה לעשות אחרת? ועוד משהו קטן - יחד עם ה-5 שהוצאתי, שתלתי שתיים נוספות בעציצים קטנים יותר (קוטר 8 ס"מ, עומק 7-8 ס"מ). את השתיים האלו החלטתי להשאיר, כך שעד סוף החורף בטוח אקבל תשובה אם משהו ייצא מהן או לא. לגבי אלו שנותרו לי - האם לשתול באופן אחר?
 

אלי חדש

New member
החלק המחודד צריך להיות כלפי מטה

אין צורך לקרר לפני הטמנה. במידה ומחליטים להשרות את הפקעות אסור להשרותן מעל 12 שעות ויש להשאיר את הברז שיטפטף עלהן כך שתהיה כל הזמן תחלופה של מים.
 

פלטרון

New member
תודה. רוצה לוודא מה זה "החלק המחודד"..

תיקון קטן למה שכתבתי - כן שתלתי עם החלק המחודד כלפי מטה, בדיוק כמו שהיה כתוב בתווית שהיתה מצורפת לפקעות. איך שאני מבין החלק המחודד זה החלק שפונה כלפי מטה בתמונה (מה שלמטה בתמונה נשתל כלפי מטה באדמה). ככה היה צריך? אם אני מבין נכון, הבעיות היו - השריתי לא נכון, קיררתי לפני הטמנה. אז את הפקעות שנשארו לי אני פשוט שם באדמה, בלי קירור, בלי השריה, עומק שמאפשר לי לכסות ב-3 ס"מ אדמה. נשמע בסדר? תודה.
 
למעלה