כיצד יוצרים בפורום כמו ״הסכם סודיות״ מחייב :

כיצד יוצרים בפורום כמו ״הסכם סודיות״ מחייב :

יש פורום הכרויות למשל(לא תפוז) :
האם אני יכול לכתוב הודעה ולהוסיף: ״כל המגיבות לי במסר אישי ותקבל את פרטיי האישיים וגם בהמשך תיפגש איתי מחייבת עצמה מעצם התגובה במסר אישי לסודיות פרטיי האישיים ופרטי הפגישה אם תהיה ואם לא כדי שאוכל להישאר אנונימי ולשמור על פרטיותי״.
האם הודעת פורום שכזאת מחייבת משפטית או שיש צורך להחתים מישהו על הסכם נייר ״הסכם סודיות״ וכו׳...
אני מסכים גם לסודיות הדדית אם זה יעזור משפטית.
לדוגמא: כאן שמי ״אורח בפורום3״ כדי שלא יקללו אותי ואז בגוגל יפגעו בכבודי וכו׳...אבל כשצריך כבר פגישת היכרות נותנים טלפון ואז זה
יכול לסבך אותי אם אסרב למישהי והיא תרצה לנקום וללכלך עליי...
מה מומלץ לעשות/לכתוב?
 

John the Savage

New member
כמה דברים

מבחינה משפטית: אתה יכול להוסיף הצהרה כזו לפרופיל שלך, אבל זה יהיה בעייתי להוכיח שאכן יש כאן הסכם. להסכם יש שני חלקים: הצעה וקיבול. הטענה שעצם שליחת המסר היא בבחינת "קיבול" היא בעייתית. אתה יכול כמובן לבקש הסכמה מפורשת ממישהי במסרים לפני שאתה מוסר לה פרטים אישיים, ואם היא כותבת בחזרה "אני מסכימה", זה כבר הסכם לכל דבר.

רק מה, זה לא רעיון הכי חכם בעולם. קודם כל, סביר שלא הרבה מבנות המין השני יצרו איתך קשר אם תצטרף פיסקה כזו לפרופיל או להודעה. מהיכרותי עם בנות המין השני, רוב הבחורות תחשובנה שאתה קצת מוזר. אם המטרה שלך להכיר בחורות, חוששני שזו לא בדיוק הדרך.

מעבר לכך, להסכם כזה לא תהיה שום תועלת מעשית עבורך. אם מישהי כותבת עליך משהו שקרי, אתה יכול לתבוע אותה על לשון הרע בכל מקרה. אלא שתביעה כזו, בין אם על לשון הרע או על הפרת הסכם לא ממש תעזור בפועל. ע"ע אפקט ברברה סטרייסנד.
 
אז איך אשמור על כבודי ופרטיותי?

אז גם אם אתבע אותה, התביעה לא תועיל.
אז מדוע יש הסכמי-סודיות בחיי היום יום בעסקים ועוד...?
 

John the Savage

New member
הגנה על מידע עסקי והגנה על פרטיות הם שני דברים שונים

קודם כל, קיימים כבר חוקים כגון חוק לשון הרע וחוק הגנת הפרטיות שאמורים להגן עליך במקרים כאלו. הסכם "סודיות" מהסוג שאתה מתאר לא יוסיף הרבה. בעולם העסקי קיימת אמנם הגנה על סודות עסקיים וקניין רוחני, אבל זה לא מקיף את הכל, ובפרט בכדי שמידע יחשב לסוד עסקי צריך לשמור עליו בסוד, והסכמי סודיות הם אחד האמצעים לעשות זאת.

שנית, כל החוקים וההסכמים אמורים בראש ובראשונה ליצור הרתעה. המטרה שלך היא לא להגיע לבית המשפט אלא להרתיע אנשים מלבצע צעדים שעלולים לגרור אותם לתביעה. בייחוד בנושאים של סודיות, לשון הרע והגנה על הפרטיות, אם הגעת כבר לבית המשפט, לרוב זה כבר מאוחר מידי לתקן את הנזק. כך שהשאלה היא מה האפקט ההרתעתי של כל צעד שאתה עושה, יותר מאשר מה יקרה בפועל אם תגיע לבית המשפט.

האפקט ההרתעתי של הסכם סודיות הוא די גבוה. לגבי האפקט ההרתעתי של הסכם סודיות בפרופיל באתר הכרויות, חוששני שזה ייצור אפקט הרתעתי קצת מוקדם מידי (לפני שמישהי בכלל תפנה אליך).
 
למעלה