כיצד ידע רשב"י שהעולם עגול???

חן חן. בפורום "יוצאים בשאלה",

הכנסתי קטע זהר נוסף שמצאתי על דוד המלך יונתן ובת שבע, אך החילונים כאן לא יבינו כי זה בארמית, והדתיים סתם יעלבו... בקשר לאותנטיות... הסיפור הוא כמובן אמיתי לחלוטין פרט לעובדה (השולית כמובן) שאין בנמצא ספר "ברית הכהנים לרבי מוורמיז"א"
 

אן שרלי3

New member
../images/Emo6.gif זה קטע אותנטי מהזוהר??

חשבתי ש"שיפצת" בצורה מצחיקה קטע. זה קטע אותנטי?
היום כל אלה מהניו אייג', כמו מדונה, לומדים ת'זוהר. מוזר שהוא כזה משונה.
 
סתאאאאאם....

את זה אני כתבתי, וכן את ה"זהר" בפורום יוצאים בשאלה. אבל יש סיפורים אחרים בתלמוד הבבלי, מצחיקים, חולניים והזויים לא פחות. לדוגמא הסיפור על התנא הקדוש ר"א בן דורדיא שנערת הליווי הביאה לו נוד בפרצוף באמצע שהוא טחן אותה! (זה באמת באמת אמיתי! באמא שלי!!!) אבל פגוש בדב שכול הסביר לנו כאן בעבר שיש בסיפור הזה הרבה מוסר השכל... אז מי אנו שנחלוק עליו? אולי נלמד את הסיפור בבתי הספר החילוניים, זה יחנך את הילדים לתת כבוד לעולים מרוסיה.
 

אן שרלי3

New member
הם לא האמינו שם בקצת צנזורה ?../images/Emo6.gif

נותנים לאברכים ללמוד על רב שהלך לנערת ליווי ומה קרה בזמן ש..???
ומה מוסר ההשכל? שרבנים לא צריכים ללכת לנערות ליווי?
 
אברכים לומדים הרבה דברים מעניינים..

רוצה דוגמה? מה את אומרת על אדם ששכב ערום על הגג עם אישתו ועמד לו כי הוא התכוון לעשות אותה, פתאום הוא נפל, ונתקע עם השנורקל בעכוזה הפעור של גיסתו ששכבה בדיוק בחצר בתחתון מופשל?... ומה מדהים בזה? הם לומדים את זה בארשת רצינית לגמרי! לא תראי ולו צל של חיוך על פניהם. ובנוגע למוסר ההשכל, דב שכול אילפנו בינה שגם אם קבלת פלוץ מזונה לתוך הפרצוף, אתה עדיין יכול לחדור בתשוקה. אגב, נראה לי שרבי אמנון קבל כמה
 

אן שרלי3

New member
למישו שם היה דמיון פורנוגרפי הזוי

אין הסבר אחר לסיפור המוזר והפורנוגרפי הזה. אתה לא "עובד" על חילונית שאפשר למכור לה כל סיפור הזוי על התלמוד?
. איך יתכן שהם הוזים סיפורי פורנוגרפיה מוזרים ועוד כותבים אותם?
חשבתי שתמיד ערכו וצינזרו את הספרים הדתיים. אולי העורך והצנזור היה שיכור.
 

pembencipolisi

New member
המקור מצוטט גם בשרשור

נוסף בעמוד זה. ר"א בן דורדיא שלא הניח זונה בעולם שלא בא עליה"
 

אן שרלי3

New member
אתה מדבר על הקישור הזה?

מה שכתבת פה? המאמר הזה? קראתי אותו אחרי מה שסיפרתם כדי להיות בטוחה שלא "עבדתם" על חילונית שיכולים לספר לה הכל.
אהמ... הם מתארים רב בשם בדוי, שרץ לכל נערות הליווי האפשרויות באזור שלו. במאמר בסוף כותבים משו על זה שהוא מת.. זה כבר מתאים יותר לאמנון יצחק.
נדמה לי שאז לא היה איידס אבל מצד שני גם לא היו להן תרופות למחלות שיכלו לחטוף..
 

pembencipolisi

New member
כן , לקחתי צטוט , ממסר קודם שנזכר

"ר"א בן דורדיא" ומעלליו, וחפשתי בגוגל ומצאתי מקור דתי המזכיר אותו.
 

אן שרלי3

New member
../images/Emo13.gifשם זה כאילו אזהרה למי שחושב

לבדוק את כל נערות הליווי באזור על הסוף המר.
מתאים לאמנון יצחק ואולי גם לכמה מחלות שהסתובבו בטוח גם שם..
 
אז ככה

הסיפור על ר"א בן דורדיא הוא אמיתי לחלוטין ומובא במסכת עבודה זרה. לגבי ההוא ששכב על הגג ונפל, זה מובא בגמרא לא כסיפור שהתרחש אלא כהסבר אפשרי לענין שמובא במשנה. יש להודות שזה עדיין משעשע. סיפור נוסף מובא במסכת בבא בתרא על אמו של האמורא רב ששת שבאה לבית המדרש בו למד, הורידה את החזייה, נפנפה בעטיניה וצווחה, "מאלו השדיים ינקת בני!!!".
 

אן שרלי3

New member
זה שכתב ת'הסבר לא היה גאון גדול../images/Emo6.gif

אני רואה שנכנסו כמה סיפורים מטומטמים לחלוטין לחומר הלימוד של האברכים.
מעניין אם הסיפורים המטורפים האלה היו המצאות או היו דברים שקרו. לפעמים אנשים מאבדים ת'שפיות אבל מדוע לכתוב על מישי שהשתגעה כדי שיזכרו אותה לעולמים?
פלא שהאברכים לא בורחים משם אחרי לימודים מוזרים כאלה.
 

pembencipolisi

New member
כמו שנכתב בשרשור זה באחד המסרים

בתלמוד אין צנזטורה אז הם מספרים על רב שהפך לרב-שגל ולו רק כדי להוכיח על מעלת התשובה , רק שנזכר שם שהוא געה בבכי עד שיצאה נשמתו... "בלי מות" לא היתה תשובתו מתקבלת... זה לדעתי "מוסר ההשכל" על מחיר התשובה.
 

אן שרלי3

New member
בכה עד שיצאה נשמתו זו לא התאבדות?

שגם היא אסורה על פי היהדות? מה אז הסיפור מלמד? הרי התאבדות אסורה ביהדות?
 

pembencipolisi

New member
כפי שהבנתי לא מדובר בהתאבדות אלא

באפיסת כוחות... התלמוד ידוע בהגזמותיו: כשם שמכתב "שר"א בן דורדיא לא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה" (מה לגבי אמו של דודי עזרן ?) אז גם כתבו שבכה עד שיצאה נשמתו....
 

אן שרלי3

New member
כלומר לגבי המשוגעת המסכנה ההיא

הסיפורים על הרב הנואף וקיבל אולי מחלה והאמא שהשתגעה היו יכולים להיות נכונים. ההסבר של המטומטם על ההוא שנפל מהגג מראה על טמטום טוטלי. בכל מקרה ללמוד את כל הדברים האלה מצביע על טמטום של המורים.
 
דברי הזה"ק

יש לי פה איזה קטע "זהר" נוסף שכתבתי בעבר, נראה מי יבין... ואלה תולדות אברהם אברהם הוליד את יצחק דאית בהו תרי אנפין דאמרי אוה"ע שרה מאבימלך נתעברה ולא היא דכתיב אברהם הוליד את יצחק ונתן קב"ה זין איקונין שלו ודמי לאאע"ה והדא הוא דכתיב ויצא חוטר מגזע ישי ויך את בת שבע לאישתמועדינן דהוא ירותא דילכון מכל עממיא דבלעם בא על אתונו הויא וכתיב ארור כל שוכב עם בהמה וכתיב אשרי הגבר אשר לא שכב עם בהמה והאי לישנא דשכיב עם אתונו מדכתיב ויך את אתונו דליכו יך דלאו מענינא דתשמישא ובמקלו כמ"ש ויצא חוטר דהוא חוטרא קדישא אילעה דשמיש בזעיר אנפין בשמא דיו"ד ה"א וא"ו ה"א ודמיא למלאך ה' צבאות דמיתקרי מטאטרו"ן דהוא שר הפנים וקרי מ' דדמיא צורת הפרצוף לחוטרא דמטאט"א ובההוא איתגלי קב"ה ושכינתיה בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו בסימנא די"ע"ה"ט"ע"ו"או"ה"ה ודחיפותא דדו פרצופין הוי לישי אבי דוד דהוא חוטרא דמשמש ליה בא"ע ויך את בת שבע והוא בענין ויך את המצרי בשם המפ' ובדא ייתו אודעין עילאין קדישין דנחתי מן שמיא והווי אומרי כמאן דמצלי בההיא איתתא דבת שבע דלא הוי מספק ליה יונתן לדוד אזל לאמבטיא חזי דוד לההיא איתתא דהויא כמ"ש שדיך כשני עופרים תאומי צביה אתי יה"ר א"ל פוק עייל דההיא איתתא לאו בכל יומא מציא למעיבד בה תשמיש א"ל ומאן יימר לך דאנא מצינא לעבודי בה א"ל אוריה בועלה לההיא איתתא מיד וישלח דוד וגו' אתי לבת שבע א"ל מה למעיבד ס"ט דהוא עולה למנין ס"ט דהוי תנוחתא מעליא א"ל מאן לימר לך לאישתעמודעינך דאנא ידעינן לההיא תנוחתא א"ל אנא מיונתן גמירנא דהוא ידע סודא דס"ט א"ל ומי מצי למיגמר בהאי גוונא א"ל לאו כל יומא הויא לכי בההיא שעתא עמדה א"ל שייף עייל בי ושייף נפיק שייף ועייל בה בא מלאך המוות בקש להרוג לדוד שנא' ויבוא עד צור עד צורא דעלמא א"ל קודשא בריך הוא כלך אצל פלישתים כלך אצל פלישתים והוי מרותא טמירא לחביא בההיא שעתא קצווחא אנא מגמרינא!!!!! אנא מגמרינא!!!!!!!!! השתא!!!!!! השתא!!!!!!! ודאי!! דאנא מגמרינא השתא!!!!
 
למעלה