כיצד הרבנות ביטלה את אלוהים ולקחה את מקומו וסמכותו - מיתוס התורה שבעל-פה.

אלפיני

Well-known member
ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה."
זה בדיוק העניין: אין עדות לכך בתורה עצמה . רק עניינים הנתונים לפשרנות של פרושים עליה נסמכת הלאה ההלכה שיצרה את היהדות. לכך בדיוק מתייחס המאמר הזה.

אז מה יש לנו היום? אנחנו למעשה נסמכים על העקרונות ההלכתיים שנקבעו אחרי החורבן, הדיונים במשנה ובגמרא הם למעשה סביב השאלה למה התכוון המשורר קרי חכמי בית שני בכל נושא ונושא.
הפוסקים הראשונים כדוגמת הרמב"ם והרמ"א ניסו לעשות סדר בדיונים שהיו בגמרא ולהוציא מהם הלכה למעשה.
הפוסקים האחרונים של הדורות האחרונים מנסים להבין למה התכוונו הפוסקים הראשונים בכל נושא ונושא ולהוציא מזה הלכה למעשה.
היה ניסיון לחדש את הסמיכה של בית הדין בצפת לפני 500 שנה לפי עקרון שניתן להסמיך סנהדרין אם יש לו הסכמה של 100 הרבנים החשובים של ארץ ישראל, הניסיון כשל ומאז אין בית דין מוסמך להלכה בעולם היהודי.

מקווה שהחכמת.
מצטער לבשר לך אבל כל זה אינו חדש לי. ההבדל בנינו שאתה מקבל אוטומטית שעקרונות הלכתיים שאובים מהתנ"ך ואני לא לגמרי אלא חושב שמדובר בפרשנות ללא סמכות לטקסט מקורי שגם הוא ברובו הגדול הומצא על ידי בני אנוש.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אני רואה את נבורות העצומה שיש אצל בוגרי החינוך החילוני בדת ישראל ולכן אעשה לך סדר:

משה ובית דינו היו כמובן הראשונים להם התכוונה התורה, הם הסמיכו את הבאם אחריהם, כמו ששופטי בגץ שלהם ממנים את ממשיכיהם, סדר הדברים מתואר במסכת אבות:

"משה קבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה."

הסמיכה עברה מדור לדור עד למרד בר כוכבא בערך, הרומאים אסרו את הסמיכה כחלק ממלחמתם בדת ישראל, מאז ועד היום אין בית דין מוסמך בעם ישראל לקבוע או לשנות הלכות על הקיים.

אז מה יש לנו היום? אנחנו למעשה נסמכים על העקרונות ההלכתיים שנקבעו אחרי החורבן, הדיונים במשנה ובגמרא הם למעשה סביב השאלה למה התכוון המשורר קרי חכמי בית שני בכל נושא ונושא.
הפוסקים הראשונים כדוגמת הרמב"ם והרמ"א ניסו לעשות סדר בדיונים שהיו בגמרא ולהוציא מהם הלכה למעשה.
הפוסקים האחרונים של הדורות האחרונים מנסים להבין למה התכוונו הפוסקים הראשונים בכל נושא ונושא ולהוציא מזה הלכה למעשה.
היה ניסיון לחדש את הסמיכה של בית הדין בצפת לפני 500 שנה לפי עקרון שניתן להסמיך סנהדרין אם יש לו הסכמה של 100 הרבנים החשובים של ארץ ישראל, הניסיון כשל ומאז אין בית דין מוסמך להלכה בעולם היהודי.

מקווה שהחכמת.
ומי קבע שאנשי כנסת גדולה היו הפרושים ולא הצדוקים?
 

גוטרמן7

Well-known member
כל זה חתיכת קשקוש. האמת שהחירטוטים והבורת של השמאלנים ביהדות היא מזעזעת.
התורה עצמה בחומש דברים הסמיכה את החכמים והשופטים:
ח כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין דָּם לְדָם בֵּין דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל.
אלא שהכתוב מצווה על השרלטנים לפעול בדרך התורה ולא באשר המציאון שכל תפקידם להוליך לעם את דברי מלך המלכים ובתפקיד זה בגדו
ולכן על כבודו ללמוד שוב את הכתוב
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כל זה חתיכת קשקוש. האמת שהחירטוטים והבורת של השמאלנים ביהדות היא מזעזעת.
התורה עצמה בחומש דברים הסמיכה את החכמים והשופטים:
ח כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין דָּם לְדָם בֵּין דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל.
תנורו של עכנאי זה מקביל לכך כששלמה המלך הציע לחתוך את הילד לשניים והאימא אמרה שהשנייה תיקח אותו ושלמה הכיר בה כאם האמיתית. אז יצאה בת קול או בא נתן הנביא וטען שהאם ששתקה והסכימה לחלק את הילד לשתיים היא אימו האמיתית ואז שלמה אומר "לא בשמיים היא" אני עשיתי את המבחן והוכח מי האם האמיתית ונתן הנביא או בת קול יכולים לסתום את הפה ולא לבלבל אותי. או להצדיק את שאול שהוא מילא את צו האלוהים כשהשאיר בחיים את אגג מלך עמלק ואת הצאן והבקר כי הפרשנות של עם ישראל היא מעל לפרשנות של שמואל הנביא.
 

סתוונית333

Well-known member
תקרא את הטיעונים נגדם
פחחח


 

אלפיני

Well-known member
תקרא את הטיעונים נגדם
פחחח


קראתי והתפוצצתי מצחוק....
אהבתי את משל היהודי והגוי.

גוי ויהודי היו שכנים שנים רבות, יום אחד כרת הגוי את עץ הברוש שבחצרו, שייפו השחיזו ותקנו, ועשה ממנו צלב גדול. כחלוף שבוע שואל הגוי את שכנו היהודי: הן שכנים אנו זה שנים רבות, ולמה לא תכבד את אלהי בקידה או בהורדת הכובע, כשאתה עובר לידו?

מה אעשה, השיב היהודי, ואני זוכר את אלהיך, כשהיה עדיין עץ…


אז באמת היכן העץ? הטוען נגדם מנסה להתרברב בטעון איש הקש תוך שהוא מהתבסס על ספרים חיצוניים לתנ"ך שנכתבו בתקופה הפרסית כאילו להגיד רואים הייתה הלכה קדומה יותר . או בתרגום מקור המשל - העץ הגיע מהשם.

ועל זה נאמר |פנים|.

כי הרי אם נכתבו הלכות בתקופה פרסית, זה אינו מקור העץ כי אם ענף שלו. ענף עבה יותר בפרס עצמה. ענפים נמוכים ועבים יותר בתורה בשבכתב, יורדים לכיוון הגזע בבל, כנען, ארם, והשורשים כנראה במצרים, לך תדע. יהדות זה ענף גבוה, נצרות עוד יותר, מעליו האסלאם, וכל הפרשנות המודרנית היא בחזקת עלים נידפים ברוח.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה