כיכר פריז - ירושלים 3/6

כיכר פריז - ירושלים 3/6

קטעים מהנאום שלי בכיכר פריז- יום ראשון 3/6/07 (34) יום לאחר הגשת ממצאי ועדת וינוגראד. 40 שנה אחרי שישראל הפכה לאגדה בעיהי העולם, 40 שנה אחרי שגיבורי צה"ל הרעידו את האדמה מתחת לרגליהם של מדינות ערב, נדרשנו לעוד מלחמה שתחזק את מעמדה של ישראל בעולם ותסחט כוח הרתעה מחדש, נדרשו לנו עוד שישה ימים ואני מצהיר מכאן שהמלחמה הזו הייתה נחוצה, גיבינו אותם, אך בחלוף הימים והשבועות הבנו שמשהו השתבש כאן, החיילים אותם הגיבורים של ששת הימים אך ההנהגה אינה אותה ההנהגה, אחד מומחה לעסקי נדל"ן והשני מומחה להפגנות ועדי עובדים, אך להנהיג מדינה אינם ראויים. חרקנו שיניים עד שנדמה שלא נותרו עוד שיניים לחרוק, ובשתיקתו של הכדור האחרון היינו חייבים לקום ולצאת לכיכר העיר ולזעוק, ביישתם אותנו קומו ותתפטרו, גם היום בשדרות חוזר הסינריו עצמו, בצל הססנות ופחדנות המנהיגים אינם מנהיגים ומפקירים את הדרום להפגזות קסאמים. כישלונרים תתפטרו, הניחו לנו והניחו לחיילי צה"ל לעשות את מה שהוא יודע לעשות, בלעדיכם.
 

onlytrue

New member
למנדי ספדי ../images/Emo39.gif

יישר כח על הפעילות המבורכת שלך
תזכורת, שגלגל סובב בעולם" 5.12.2000 כרמית גיא ברשת ב' פנתה בשאלה הנדושה לאשה שגרה בשכונת גילה . האם החלטת לעזוב או שאת נשארת למרות סיכון הילדים. ופתאום התפרץ עליה נציג וועד שכונת גילה:" אני לא מבין את השאלות האלה מה אתם רוצים?" הוא שאל "שנעזוב את השכונה? בסך הכל אנשים רוצים לחיות בשקט בבית שלהם. זה תפקיד הממשלה לשמור על השקט כרמית גיא נדהמה מההתקפה הלא מתוכננת וענתה: "אף אחד לא רוצה לגרש אותם מבתיהם. פשוט היא סיפרה לי על הסיכון לילדים, והשאלה היתה אם היא נשארת ומשאירה את הילדים תחת אש, או שהיא מחפשת פתרון זמני... ואז האשה ענתה בכעס:" כן אני רוצה לעזוב
לעזוב לא רק את גילה
אני רוצה לעזוב את המדינה הזאת
" "אני מתביישת להיות אזרחית במדינה שלא מגינה על אזרחיה
" "אני מתביישת בראש הממשלה הזה, ברק שלא עושה כלום ... " ופה נקטעה השיחה ברעש צורמני וכרמית גיא אמרה במבוכה "טוב אני מבינה שהשיחה נותקה".
 
הבעיה היא לא בממשלה. הבעיה היא בעם, ובחברה

הישראלית. אפשר לחשוב שעד לפני שנה-שנתיים, הכל היה כאן מצויין. וגם צה"ל הפך לצבא מאוד מסואב ומסורבל, שחייליו עסוקים במשימות קולוניאליות, במקום להתאמן, להתכונן, ולהכין את עצמם למלחמה רצינית. הדברים האלה שחקו את את צה"ל וחייליו עד מאוד במהלך עשרות השנים האחרונות, ובמיוחד מאז תחילת האינתיפאדה הראשונה, והשניה. בנוסף גם רמת המוטיבציה, ונכונות ההקרבה, ירדו פלאים בעשרות השנים האחרונות. וגם עם הנשק הכי חדיש והכי משוכלל שבעולם, בלי נשמה, אי אפשר לעשות כלום. ככה ששורש הבעיות הן בעם ובחברה הישראלית, ורק אחרי שכולנו נפנים זאת, רק אז יהיה אפשר להתחיל ולטפל בהן ברצינות. עד אז, נמשיך לחשוב שכל הצרות הן בממשלה זמנית שמכהנת באותו זמן, ושאחרי שהיא תתחלף, אז המצב ישתפר פלאים. זה אולי טוב בשביל השקט הנפשי, בזה שהבן אדם משכנע את עצמו ש"הכל יהיה בסדר", וככה יש לו על מה להשען, אבל לא רק שזה לא פותר את הבעיות, אלא זה אף מחמיר אותן [בגלל השכנוע העצמי שהרקבון אינו קיים, והכל בעצם מצויין, והחמרת המצב עם כל יום שעובר].
 

רוננין

New member
אתם תעשו יותר טוב../images/Emo35.gif ../images/Emo6.gif

ידינו היו כבולות: ארה"ב אסרה עלינו לפגוע באזרחי לבנון. למרות זאת: הרגנו 650 מחבלים; כבשנו את דרום לבנון. בהתחשב באיסור לפגוע באזרחים--ניצחנו,אך לא נתנו לנו להשלים את המלאכה.
 
מספיק לקשקש על דברים שאין לך מושג בהם...

יותר טוב שתענה לי על השאלה בקשר לנושא החינוך, בשירשור שנמצא למטה..
 
חיילי צה"ל יודעים לחזור על התסריט ששת הימים

רק צריך הנהגה שתדע לחזור על אותו תסריט של הנהגת ששת הימים, בן גוריון שקרא "אום שמום" לא שומעים אותו יותר, המרוץ אחרי דעת הקהילייה הבינלאומית הוא שמביא עלינו את אסון הטרור, וארה"ב במלחמה הזו התירה לנו את החבל (למרות שלא הייתי רוצה להיות תלוי בהם) רק שההנהגה הייתה הססנית ופחדנית , לא מילאה את המצופה, ותדעו לכם שהנסיון הזה של ארה"ב היה למטרת גיבוש החלטתה איך לפעול מול איראן, רצתה לבדוק את יכולתה של ישראל לעמוד בפני מלחמה במזרח התיכון אולי בכמה חזיתות, ואם היינו מספקים את הסחורה האמינו לי שהכור הגרעיני האיראני היה נחלת העבר. אך אחרי הכשל והאכזבה של ארה"ב מתוצאות המלחמה, ביטלו האמריקאים את הפעולה שהייתה מתוכננת נגד איראן, וגם לא תאשר לנו פעולה עתידית מול אף אחד מאויבינו. מלחמת לבנון השניה הייתה צומת דרכים חשובה ביותר בהמשך קיומה של ישראל במזרח התיכון, ונכשלנו בהוכחת כוחנו. אהיום חייבים הנהגה חדשה שתחזיר לישראל את כוח ההרתעה מול האויב הערבי.
 
../images/Emo104.gifברכות לפורום נהלל וידידי צפריר רונן

שמפגינים ברגעים אלה בחברון נגד תנועת "טרור עכשיו" שמזדהים עם הפלסטינים ומגדירים את נצחון ששת הימים כנכבה.
 
עוד מעט גם תגיד שארה"ב תכננה את חטיפת החיילים

כדי שישראל תצא למלחמה. המערכת הצבאית פשוט מושחתת ומסואבת. הגנרלים מנצלים את התלות של המדינה בכוח צבאי-מגן, ואת הפחד של האזרחים שמא תפרוץ כאן מלחמה כוללת, כדי לעשות לכיסם. שחיקת הצבא החלה הרבה לפני שקדימה עלתה לשלטון. החולות הרבות בחברה הישראלית, החלו הרבה לפני שקדימה עלתה לשלטון. ובכנות, אם אולמרט ופרץ ניהלו את המלחמה, והמצב במדינה, בצורה כל כך גרוע, אז למה המפלגה שאתה תומך ופעיל בה, הצטרפה אליהם לממשלה?
 
הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו

זהו. נגמר לי! אתה מדבר ללא הרף על רעות חולות פה. הכל חרא פה, המנהיגים והמנהגים, הצבא, ציבור הבוחרים,החינוך חרא, העבודה (work) חרא, בגין חרא, קדימה חרא. המזרחיים חרא. הכל חרא! אתה משמיץ ללא הרף כותבים פה, אתה מנבל את פיך אפילו אותי השוות לאמהות של שהידים . אין הודעה שאתה לא מגיב לה גם אם אין קשר לנושא. אתה לוחץ, אתה לא מרפה, אתה משוכנע שאתה צודק במאה אחוז ונמצא פה כדי להשמיע בלי טיפת נכונות לשמוע גם. אין לך תרבות דיון, אין לך טיפת כבוד למי שנמצאים מולך. אני חושבת ששדוקא אתה עם הגסות שלך, עם המחשבה שאתה יודע טוב מכולם מה הכי טוב ועם חוסר הסובלנות למי שחושב אחרת מסמן יותר מכל את הרעות החולות בחברה שלנו. ( ואני לא מדברת על מי שחושב ברמה קיצונית אחרת ממך לדוגמא: מי שיקרא לחיסול המדינה אלא בסך הכל מי שרואה אחרת ממך את בגין) הדיונים שלך כל כך נגטיביים ולמרות כל החסרונות שאתה מונה על המדינה שלנו לא ברורים לי שני דברים א- אם כל כך רע לך פה ואתה כל כך סובל, למה אתה נמצא כאן בעצם? אם עינייך אטומות מלראות את הדברים הטובים אולי תשקול מעבר למקום שיעשה לך טוב. ב- חוץ מההתלהמות שלך בפורום , מה אתה עושה כדי לשנות את המצב החרא ( לדברייך) הזה?
 
כשאורי מילשטיין אמר בדיוק את אותם הדברים,

אז אף אחד לא חלק עליו. לא רק זה, אלא שכולם אף הנהנו בראשם כאות הסכמה. בקשר להודעותיי, אם הן כל כך מפריעות לך, אז את תמיד מוזמנת להתעלם מהן..
 
אלי צפון, כשאדם איננו צודק הוא משמיץ

מקלל ומגדף, זה לא עושה אותו צודק או חכם אלא ההפך, אני לא צריך מישהו שיתן לי ציונים על הניתוח שלי, כי מה לעשות שאתרים רבים מחשיבים את המאמרים שלי ומפרסמים אותם בהתלהבות, לך זה לא קורה נכון? אז לפעמים אתה יכול לחלוק על דעותיי , אבל זה לא מקנה לך זכות להשתלח, וישנה נקודה חשובה שאתה חייב להפנים, שאני לא הולך אחרי איש , אני הולך אחרי דרך, ואם מפלגתי סוטה מהדרך אני לא, אני ממשיך בדרכי לכן אני אחד מקואליציית המחאה שקוראת להתפטרות ראש הממשלה ושר הביטחון, למרות שמפלגתי חלק מהממשלה, אני לא עדר שכנראה זסה מנהג מוכר לך, אני איש עם דעות מוצקות היטב ולא מתנדנד עם הרוח, ישיבת ליברמן בממשלה אינה מייצגת אותי ולא את דעותיי, ואת מה שיש לי להגיד אני אומר בחוגים המתאימים, ואולי יהיו בשורות חדשות וטובות לכל המחנה הלאומי בבחירות הבאות. http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-17416-00.html?tag=23-34-56
 
בסדר..

אני לא התכוונתי להשמיץ אותך, ולהשתלח בך. מצטער אם זה יצא ככה. בכל אופן, מה לא נכון במה שכתבתי כאן? והאם אתה עדיין תומך בליברמן לרשות הממשלה? אני אשמח גם לשמוע מהן עמדותייך [בנושאים הבטחוניים, המדיניים, החברתיים, הכלכליים, החינוכיים, וכו']. תודה.
 

onlytrue

New member
מנדי, רציתי להזכיר לך דבר קטן

עוד לפני הבחירות הזהרתי אותך שליברמן ילך עם אולמרט לקואליציה כי הוא רוצה להיות שר
 
למעלה