כיוון נסיעת הרכבות במסילת השרון העתידית

מצב
הנושא נעול.
כיוון נסיעת הרכבות במסילת השרון העתידית

כיוון נסיעת הרכבות במסילת השרון העתידית
בצפייה באחת המצגות מהכנס של איל"ת שקושרו כאן בפורום לא מזמן נתקלתי בתמונה המצורפת שהמחישה לי בצורה גרפית את הלולאה המתוכננת בקו השרון. מה שהעלה בי את השאלה מה עושה אדם שרוצה לנסוע לצורך הדוגמא מתל אביב לרעננה, ולפניו בתחנה יש ארבע רכבות (לפחות בתאוריה) שנוסעות כולן באותו הקו ועל כולן כתוב את אותו היעד (ראשל"צ במקרה הזה) אבל כל אחת נוסעת בכיוון נסיעה אחר ורק אחת תוביל אותו ליעדו? (האמת ששתיים, אבל אחת מהן תעבור בכל גוש דן בדרך)
אני מניח שיש פתרונות מקובלים לנושא הזה וזה לא קו התחבורה המעגלי היחיד, ובכל זאת אף פעם לא חשבתי - מה עושים במקרים כאלו?

 

jp3raptor

New member
הודעה קולית כנראה הפתרון האפקטיבי ביותר

כיוון נסיעת הרכבות במסילת השרון העתידית
בצפייה באחת המצגות מהכנס של איל"ת שקושרו כאן בפורום לא מזמן נתקלתי בתמונה המצורפת שהמחישה לי בצורה גרפית את הלולאה המתוכננת בקו השרון. מה שהעלה בי את השאלה מה עושה אדם שרוצה לנסוע לצורך הדוגמא מתל אביב לרעננה, ולפניו בתחנה יש ארבע רכבות (לפחות בתאוריה) שנוסעות כולן באותו הקו ועל כולן כתוב את אותו היעד (ראשל"צ במקרה הזה) אבל כל אחת נוסעת בכיוון נסיעה אחר ורק אחת תוביל אותו ליעדו? (האמת ששתיים, אבל אחת מהן תעבור בכל גוש דן בדרך)
אני מניח שיש פתרונות מקובלים לנושא הזה וזה לא קו התחבורה המעגלי היחיד, ובכל זאת אף פעם לא חשבתי - מה עושים במקרים כאלו?
הודעה קולית כנראה הפתרון האפקטיבי ביותר
"הרכבת ברציף מספר X ממשיכה לתחנות __,__,__"
זאת בנוסף לשלטים אלקטרונים שנמצאים בכל התחנות בתל אביב
 
השלטים האלקטרוניים

הודעה קולית כנראה הפתרון האפקטיבי ביותר
"הרכבת ברציף מספר X ממשיכה לתחנות __,__,__"
זאת בנוסף לשלטים אלקטרונים שנמצאים בכל התחנות בתל אביב
השלטים האלקטרוניים
השלטים האלקטרוניים מנפים את הרכבות שנוסעות דרומה, אבל הנוסע הפשוט עדיין לא יודע אם הרכבת מקיפה את הלולאה מצפון או מדרום.
גם כריזה אלקטרונית נשמעת לי כמו פתרון לוקה בחסר, מעבר לרעש ולכך שאנשים לא תמיד קשובים לכריזות (ואם שואלים אותי יש יותר מדי כאלה ברכבת), ועל איזה רציף בדיוק מדובר , ולכך שהן נשמעות לפעמים כמה דקות לפני הגעת הרכבת - אתה גם מצפה מאנשים שלא תמיד מכירים בע"פ את מפת הרכבת לשים לב לסדר התחנות המושמע.
אפילו עם השילוט האלקטרוני והקווים הישרים יוצא לי הרבה פעמים לראות נוסעים שואלים לאן הרכבת נוסעת, וקשה לי לדמיין אותם מתדיינים בשאלה מאיזה כיוון היא עושה את זה...
 

jp3raptor

New member
בשלטים האלקטרונים גם מופיעים תחנות הביניים והסדר שלהן

השלטים האלקטרוניים
השלטים האלקטרוניים מנפים את הרכבות שנוסעות דרומה, אבל הנוסע הפשוט עדיין לא יודע אם הרכבת מקיפה את הלולאה מצפון או מדרום.
גם כריזה אלקטרונית נשמעת לי כמו פתרון לוקה בחסר, מעבר לרעש ולכך שאנשים לא תמיד קשובים לכריזות (ואם שואלים אותי יש יותר מדי כאלה ברכבת), ועל איזה רציף בדיוק מדובר , ולכך שהן נשמעות לפעמים כמה דקות לפני הגעת הרכבת - אתה גם מצפה מאנשים שלא תמיד מכירים בע"פ את מפת הרכבת לשים לב לסדר התחנות המושמע.
אפילו עם השילוט האלקטרוני והקווים הישרים יוצא לי הרבה פעמים לראות נוסעים שואלים לאן הרכבת נוסעת, וקשה לי לדמיין אותם מתדיינים בשאלה מאיזה כיוון היא עושה את זה...
בשלטים האלקטרונים גם מופיעים תחנות הביניים והסדר שלהן
 

קובי221

New member
כניסה לרציפים שונים

כיוון נסיעת הרכבות במסילת השרון העתידית
בצפייה באחת המצגות מהכנס של איל"ת שקושרו כאן בפורום לא מזמן נתקלתי בתמונה המצורפת שהמחישה לי בצורה גרפית את הלולאה המתוכננת בקו השרון. מה שהעלה בי את השאלה מה עושה אדם שרוצה לנסוע לצורך הדוגמא מתל אביב לרעננה, ולפניו בתחנה יש ארבע רכבות (לפחות בתאוריה) שנוסעות כולן באותו הקו ועל כולן כתוב את אותו היעד (ראשל"צ במקרה הזה) אבל כל אחת נוסעת בכיוון נסיעה אחר ורק אחת תוביל אותו ליעדו? (האמת ששתיים, אבל אחת מהן תעבור בכל גוש דן בדרך)
אני מניח שיש פתרונות מקובלים לנושא הזה וזה לא קו התחבורה המעגלי היחיד, ובכל זאת אף פעם לא חשבתי - מה עושים במקרים כאלו?
כניסה לרציפים שונים
 

amit1270

New member
שתי רכבות בשעה לאילת??

כיוון נסיעת הרכבות במסילת השרון העתידית
בצפייה באחת המצגות מהכנס של איל"ת שקושרו כאן בפורום לא מזמן נתקלתי בתמונה המצורפת שהמחישה לי בצורה גרפית את הלולאה המתוכננת בקו השרון. מה שהעלה בי את השאלה מה עושה אדם שרוצה לנסוע לצורך הדוגמא מתל אביב לרעננה, ולפניו בתחנה יש ארבע רכבות (לפחות בתאוריה) שנוסעות כולן באותו הקו ועל כולן כתוב את אותו היעד (ראשל"צ במקרה הזה) אבל כל אחת נוסעת בכיוון נסיעה אחר ורק אחת תוביל אותו ליעדו? (האמת ששתיים, אבל אחת מהן תעבור בכל גוש דן בדרך)
אני מניח שיש פתרונות מקובלים לנושא הזה וזה לא קו התחבורה המעגלי היחיד, ובכל זאת אף פעם לא חשבתי - מה עושים במקרים כאלו?
שתי רכבות בשעה לאילת??
 

Ccyclist

Active member
במקרה כזה מציינים "דרך הרצליה" או "דרך בני ברק"

כיוון נסיעת הרכבות במסילת השרון העתידית
בצפייה באחת המצגות מהכנס של איל"ת שקושרו כאן בפורום לא מזמן נתקלתי בתמונה המצורפת שהמחישה לי בצורה גרפית את הלולאה המתוכננת בקו השרון. מה שהעלה בי את השאלה מה עושה אדם שרוצה לנסוע לצורך הדוגמא מתל אביב לרעננה, ולפניו בתחנה יש ארבע רכבות (לפחות בתאוריה) שנוסעות כולן באותו הקו ועל כולן כתוב את אותו היעד (ראשל"צ במקרה הזה) אבל כל אחת נוסעת בכיוון נסיעה אחר ורק אחת תוביל אותו ליעדו? (האמת ששתיים, אבל אחת מהן תעבור בכל גוש דן בדרך)
אני מניח שיש פתרונות מקובלים לנושא הזה וזה לא קו התחבורה המעגלי היחיד, ובכל זאת אף פעם לא חשבתי - מה עושים במקרים כאלו?
במקרה כזה מציינים "דרך הרצליה" או "דרך בני ברק"
הדוגמה הלונדונית המובהקת היא בלולאת הקו המרכזי (אדום, לולאה בצפון-מזרח העיר עם קטע נוסף שממשיך מהלולאה באחד הכיוונים).
&nbsp
לתחנת היעד על הלולאה קוראים היינולט, והשילוט והכריזה לרכבות בניגוד לכיוון השעון הוא "היינולט דרך ניוברי-פארק" ובכיוון השעון "היינולט דרך ווודפורד". כדי להוסיף לבילבול יש גם רכבות ל-אפינג על קו שממשיך צפונה מהצד המערבי של הלולאה.
&nbsp
אם תחנת הסיום בלולאת השרון היא הוד השרון ניתן לכרוז ולשלט "הוד השרון דרך הרצליה" וגם "הוד השרון דרך בני ברק" והנוסע התדיר יבין לאן בלולאה מגיעים קודם. בכיוון ההפוך נוסע שעומד בתחנת הוד השרון יראה רכבות ל"רשל"צ משה דיין דרך הרצליה" ו "רשל"צ משה דיין דרך בני ברק" .
 
משנים את השילוט באמצע הנסיעה? ומה עם תחנות הב

במקרה כזה מציינים "דרך הרצליה" או "דרך בני ברק"
הדוגמה הלונדונית המובהקת היא בלולאת הקו המרכזי (אדום, לולאה בצפון-מזרח העיר עם קטע נוסף שממשיך מהלולאה באחד הכיוונים).
&nbsp
לתחנת היעד על הלולאה קוראים היינולט, והשילוט והכריזה לרכבות בניגוד לכיוון השעון הוא "היינולט דרך ניוברי-פארק" ובכיוון השעון "היינולט דרך ווודפורד". כדי להוסיף לבילבול יש גם רכבות ל-אפינג על קו שממשיך צפונה מהצד המערבי של הלולאה.
&nbsp
אם תחנת הסיום בלולאת השרון היא הוד השרון ניתן לכרוז ולשלט "הוד השרון דרך הרצליה" וגם "הוד השרון דרך בני ברק" והנוסע התדיר יבין לאן בלולאה מגיעים קודם. בכיוון ההפוך נוסע שעומד בתחנת הוד השרון יראה רכבות ל"רשל"צ משה דיין דרך הרצליה" ו "רשל"צ משה דיין דרך בני ברק" .
משנים את השילוט באמצע הנסיעה? ומה עם תחנות הב
זה אכן נשמע כמו פתרון מספק עבור רוב הנוסעים (לפחות אלו המכירים את הקו) בהנחה שמשנים את השילוט האלקטרוני על הרכבת בהגעה להוד השרון (אז אפשר גם לכתוב בכיוון הנסיעה ההפוך ״ראש העין״ במקום דרך איפה, כדי למנוע בעיה בתחנות הביניים - למשל נוסע בפ״ת יראה קו שנוסע ״דרך בני ברק״ שלמעשה כבר עבר את ב״ב ונוסע מזרחה)
 

alantan

New member
כן, משנים מספר פעמים וכך גם ההודעה הקולית

משנים את השילוט באמצע הנסיעה? ומה עם תחנות הב
זה אכן נשמע כמו פתרון מספק עבור רוב הנוסעים (לפחות אלו המכירים את הקו) בהנחה שמשנים את השילוט האלקטרוני על הרכבת בהגעה להוד השרון (אז אפשר גם לכתוב בכיוון הנסיעה ההפוך ״ראש העין״ במקום דרך איפה, כדי למנוע בעיה בתחנות הביניים - למשל נוסע בפ״ת יראה קו שנוסע ״דרך בני ברק״ שלמעשה כבר עבר את ב״ב ונוסע מזרחה)
כן, משנים מספר פעמים וכך גם ההודעה הקולית
בדוגמא הנ"ל, הנוסע ישמע "הוד השרון דרך בני ברק", ומתחנת בני ברק ואילך הוא ישמע "הרצליה דרך הוד השרון". מתחנת הוד השרון, הוא כבר ישמע "ראשל"צ משה דיין דרך הרצליה".
&nbsp
אפשר למעשה כבר לעשות זאת מבני ברק, נניח "ראשל"צ משה דיין דרך הוד השרון" אבל זה כבר מבלבל.
 
כאילו היום הנוסע שומע "אשקלון דרך רחובות" ו "אשקלון דרך משה

כן, משנים מספר פעמים וכך גם ההודעה הקולית
בדוגמא הנ"ל, הנוסע ישמע "הוד השרון דרך בני ברק", ומתחנת בני ברק ואילך הוא ישמע "הרצליה דרך הוד השרון". מתחנת הוד השרון, הוא כבר ישמע "ראשל"צ משה דיין דרך הרצליה".
&nbsp
אפשר למעשה כבר לעשות זאת מבני ברק, נניח "ראשל"צ משה דיין דרך הוד השרון" אבל זה כבר מבלבל.
כאילו היום הנוסע שומע "אשקלון דרך רחובות" ו "אשקלון דרך משה
דיין"...
נאיבי לחשוב שהרכבת תקפיד על כך בכריזה.
הכריזה של הרכבת מבוססת על ציון היעד ובהמשך ההודעה ציון תחנות הביניים.
"רכבת ל____ נכנסת לרציף ____. הרכבת תעצור בתחנות ______"
לשנות ל"____ דרך _____" יש טעם כבר היום בגלל מקרה אשקלון.
 

Ofekalef1

New member
למעשה היום היעד הוא כבר נתיבות/אשקלון

כאילו היום הנוסע שומע "אשקלון דרך רחובות" ו "אשקלון דרך משה
דיין"...
נאיבי לחשוב שהרכבת תקפיד על כך בכריזה.
הכריזה של הרכבת מבוססת על ציון היעד ובהמשך ההודעה ציון תחנות הביניים.
"רכבת ל____ נכנסת לרציף ____. הרכבת תעצור בתחנות ______"
לשנות ל"____ דרך _____" יש טעם כבר היום בגלל מקרה אשקלון.
למעשה היום היעד הוא כבר נתיבות/אשקלון
בתקופת המלחמה זה היה מגוחך כששתי רכבות לאשקלון היו באותה השעה, אף אחד לא ידע מה ההבדל ביניהן אלא אם קרא את רשימת תחנות הביניים.
&nbsp
בהודעה על רכבת שנכנסת אין הודעה על תחנות הביניים, אלא רק בהודעה שקדמה לה "הרכבת לאשקלון תצא מרציף מספר 4. הרכבת תעצור בתחנות...".
 
בשעות השיא גם היום יש רכבות לאשקלון דרך משה דיין שלא ממשיכות

למעשה היום היעד הוא כבר נתיבות/אשקלון
בתקופת המלחמה זה היה מגוחך כששתי רכבות לאשקלון היו באותה השעה, אף אחד לא ידע מה ההבדל ביניהן אלא אם קרא את רשימת תחנות הביניים.
&nbsp
בהודעה על רכבת שנכנסת אין הודעה על תחנות הביניים, אלא רק בהודעה שקדמה לה "הרכבת לאשקלון תצא מרציף מספר 4. הרכבת תעצור בתחנות...".
בשעות השיא גם היום יש רכבות לאשקלון דרך משה דיין שלא ממשיכות
לשדרות ונתיבות (חלק מהרכבות שמדלגות על תחנות חולון ובת ים).
ובעוד מספר חודשים זה יהיה המצב עם באר שבע.
 

Ccyclist

Active member
טכנית הקו מנוהל כשני ענפים בצורת Y

בשעות השיא גם היום יש רכבות לאשקלון דרך משה דיין שלא ממשיכות
לשדרות ונתיבות (חלק מהרכבות שמדלגות על תחנות חולון ובת ים).
ובעוד מספר חודשים זה יהיה המצב עם באר שבע.
טכנית הקו מנוהל כשני ענפים בצורת Y
תחנת היעד שעל הלולאה היא למעשה תחנת ויסות או התחנה הסופית של שני הענפים השונים, והיא נחשבת ליעד מצפון מזרח לאיילון.
&nbsp
שני הענפים השונים ראויים לציון כי על כל אחד מהם ישנן תחנות אחרות.
&nbsp
את שמות הענפים הכי חשוב לשלט ולכרוז באיילון בכיוון צפון ובתחנת הוויסות (בחרתי בהוד השרון לשם הדוגמה בלבד).
&nbsp
במערכת מסובכת יש חשיבות לא רק ליעד אלא גם לנתיב.
 

Ofekalef1

New member
זה לא פשוט רכבות "מהירות"? גם בב"ש יש מצב כזה.

בשעות השיא גם היום יש רכבות לאשקלון דרך משה דיין שלא ממשיכות
לשדרות ונתיבות (חלק מהרכבות שמדלגות על תחנות חולון ובת ים).
ובעוד מספר חודשים זה יהיה המצב עם באר שבע.
זה לא פשוט רכבות "מהירות"? גם בב"ש יש מצב כזה.
וכן, כשהקו משדרות יחובר עם באר שבע זו תהיה בעיה אם לא ישנו משהו בכריזה.
 
העניין אינו המהירות אלא המסלול השונה

זה לא פשוט רכבות "מהירות"? גם בב"ש יש מצב כזה.
וכן, כשהקו משדרות יחובר עם באר שבע זו תהיה בעיה אם לא ישנו משהו בכריזה.
העניין אינו המהירות אלא המסלול השונה
רכבות שיעדן הסופי אשקלון - חלקן נוסעות דרך רחובות וחלקן דרך משה דיין.
 

alantan

New member
הרצוי אינו מצוי...

כאילו היום הנוסע שומע "אשקלון דרך רחובות" ו "אשקלון דרך משה
דיין"...
נאיבי לחשוב שהרכבת תקפיד על כך בכריזה.
הכריזה של הרכבת מבוססת על ציון היעד ובהמשך ההודעה ציון תחנות הביניים.
"רכבת ל____ נכנסת לרציף ____. הרכבת תעצור בתחנות ______"
לשנות ל"____ דרך _____" יש טעם כבר היום בגלל מקרה אשקלון.
הרצוי אינו מצוי...
 

Rubim88

New member


במקרה כזה מציינים "דרך הרצליה" או "דרך בני ברק"
הדוגמה הלונדונית המובהקת היא בלולאת הקו המרכזי (אדום, לולאה בצפון-מזרח העיר עם קטע נוסף שממשיך מהלולאה באחד הכיוונים).
&nbsp
לתחנת היעד על הלולאה קוראים היינולט, והשילוט והכריזה לרכבות בניגוד לכיוון השעון הוא "היינולט דרך ניוברי-פארק" ובכיוון השעון "היינולט דרך ווודפורד". כדי להוסיף לבילבול יש גם רכבות ל-אפינג על קו שממשיך צפונה מהצד המערבי של הלולאה.
&nbsp
אם תחנת הסיום בלולאת השרון היא הוד השרון ניתן לכרוז ולשלט "הוד השרון דרך הרצליה" וגם "הוד השרון דרך בני ברק" והנוסע התדיר יבין לאן בלולאה מגיעים קודם. בכיוון ההפוך נוסע שעומד בתחנת הוד השרון יראה רכבות ל"רשל"צ משה דיין דרך הרצליה" ו "רשל"צ משה דיין דרך בני ברק" .

גם מספור הקווים לא יזיק..
 

Ccyclist

Active member
מיספור צרפתי נוסח ה RER הכי מוצלח בעיניי.


גם מספור הקווים לא יזיק..
מיספור צרפתי נוסח ה RER הכי מוצלח בעיניי.
שיטת הרשימות הבריטית די כושלת כשצריך לזהות רכבת באופן מהיר, ושיטת שמות הקווים מסתרבלת כשיש ענפים.
&nbsp
השיטה הגרמנית (הנהוגה גם באוסטריה ואיטליה) היא קצת חסרת נשמה לטעמי כי היא על טהרת המספרים.
&nbsp
השיטה שלדעתי הכי מוצלחת היא שיטת האות והמספר הנהוגה בRER הפריזאי כאשר יש אות לקו ומספר ליעד /ענף. כמו כן כל היעדים בכיוון אחד הם זוגיים ובכיוון ההפוך אי זוגיים. אם הקו עובר דרך ענף ניתן להוסיף גם מספר או אות ענף לפני מספר היעד, ובמערכת בת מספר קווים מצומצם ניתן ליצור קשר בין האות לשם הקו אם יתנו לקווים שמות, M למסילה המזרחית למשל. (אני חושב שהאות תצטרך להיות אות לטינית עם מקבילה עברית)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה