כזה עוד לא היה...ל"ג בעומר - רכבות לחוגגים בלבד

פולגאר

Well-known member
ממש מצוין.....
אין רכבות מבאר שבע לכרמיאל בשעות הבוקר ועד לצהרים.
גם כך יש עומס גדול בנסיעה צפונה מבאר שבע, רכבת אחת בשעה, לא להאמין.
אז לפי דעתך , ה"חוגגים" במירון עדיפים על כלל האוכלוסיה.
שימצאו לעצמם פתרון תחבורתי, ולא על חשבון כלל הציבור .
בשכונות הדתיות של כל עיר, יש הסעה כל חצי שעה עד השעות הקטנות של הלילה בקניית כרטיסים מראש ואם יש מקום על ההסעה, אפשר גם לקנות במקום.
כל שנה זה הספיק, מה שונה שנה זאת מקודמיה?
 

raya

Well-known member
בשכונות הדתיות של כל עיר, יש הסעה כל חצי שעה עד השעות הקטנות של הלילה בקניית כרטיסים מראש ואם יש מקום על ההסעה, אפשר גם לקנות במקום.
כל שנה זה הספיק, מה שונה שנה זאת מקודמיה?
בבאר שבע אין דבר כזה, "הסעה כל חצי שעה עד השעות הקטנות של הלילה".
אז לא מבינה למה הגבת להודעה שלי.
 

DanBus43Maalit72

Active member

כבר רשמתי בעבר שלאט לאט מתפתחות בארץ 2 מערכות תחבורה, כללית וחרדית. אבל כזה דבר עוד לא היה.
הרכבות לכרמיאל בתקופת ל''ג בעומר יפעלו רק עבור החוגגים בהרשמה מראש.

נתחיל מזה שמדובר בהדרה רשמית של הציבור החילוני (כי ברור מי חוגג ל''ג בעומר). נמשיך בזה שבניגוד לטענת הרכבת בתגובה לכתבה, אין שום תגבור שאפילו מתקרב לרמות האלה לציבור החילוני.
ביום עצמאות האחרון נסעתי ברכבת לנתב''ג, רכבת מהצפון פעם בשעה, מלאה בעמידה, בחלק מהקרונות אפילו אי אפשר היה לעבור מרוב אנשים ומזוודות.

הרכבת ממליצה להשתמש בתחבורה ציבורית חלופית, שגם היא תהיה מצומצמת עקב התגבורים הנדרשים במירון עצמה.

המעניין הוא שעדיין אין שום הודעה מסודרת בעניין באתר הרכבת.
זה פגיעה קשה מאוד בתחבורה הציבורית הכללית עבור צורך ספציפי מאוד של מגזר מסוים.

יש מקום לתגבר את השירות לכרמיאל לטובת המגזר החרדי לטובת ההילולה אך אין בשום אופן לעשות זאת על חשבון התחבורה הציבורית הכללית.
 

tal#

Active member
58 שח הלוך ושוב ב"ש>מירון, 52 לכיוון 1 עבור כל היתר- צדק תחבורתי מוחלט.
ומסתבר שאין בעיה להפעיל רכבות לילה מ\לדרום כשזה נוח למשרד התחבורה.
 

קבצים מצורפים

  • 0.png
    0.png
    KB 84.1 · צפיות: 8
  • 1746566436755.png
    1746566436755.png
    KB 52.9 · צפיות: 8

d1f2

Active member
לפי רכבת ישראל, ביום חמישי ושישי "תחנת כרמיאל תיסגר לשירות סדיר ולא יופעלו רכבות בקו כרמיאל־חיפה. נוסעים שיעדם או מוצאם תחנת כרמיאל, ישתמשו בשירותי קווי תחבורה ציבורית שיתוגברו בין תחנת כרמיאל ותחנת אחיהוד". המשמעות: תושבי האזור או אנשים שעובדים באזור שמסתמכים על קו הרכבת מחיפה ייאלצו להגיע בדרכים אחרות. ברכבת לכרמיאל יוכל לנסוע רק מי שהזמין כרטיסים מראש באתר המיועד לנסיעות להילולה במירון.

ביום חמישי בשבוע הבא, מ-09:00 עד 13:00, לא יופעלו כלל רכבות בקו באר שבע־תל אביב בקו המזרחי — העובר דרך תחנות להבים רהט, קריית גת, קריית מלאכי יואב ומזכרת בתיה. במקום זאת, משרד התחבורה יתגבר את קווי האוטובוס הסדירים בין באר שבע ותל אביב, וברכבת ממליצים לנוסעים להשתמש בקו העובר דרך תחנות הנגב המערבי (שדרות, נתיבות וכדומה) במקום.


פשוט הזייה
 

מנחם403

Active member
אירוע הרשב״י במירון הוא אירוע שנהיה פופולרי רק במאה השנים האחרונות. לפני כן, לא היה שום מנהג כזה לפקוד את הקבר. האירוע גרם להרבה אסונות, ואין כמעט שנה שהוא לא מסתיים בהרבה פגיעות ונזקים. היה מן הראוי להפסיק את המנהג ביד נוקשית ולתת רק לראשי הציבור החרדי לפקוד עבור חסידיהם את הקבר, כפי שגם עשו בקורונה ובתחילת המלחמה. ככל שהמדינה נותנת יותר יד חופשית לפקוד את הקבר בלג בעומר, כך רמת הפגיעות בציבור, הן החרדי והן הכללי גובר.


מן המותר לציין שאירוע פופולרי ככל שיהיה- לא מצדיק הפסקה טוטאלית של רכבות, בכל אזורי הארץ. לכל היותר דילול.
 

d1f2

Active member
נדחתה עתירה נגד סגירת תחנת הרכבת בכרמיאל לשימוש חוגגי מירון
 

d1f2

Active member
ביקורת נוקבת על משרד התחבורה: מחירים מופרזים, קריסת מערך ההרשמה, היעדר תחבורה ישירה ליישובים חרדיים וגבייה כפולה מבעלי חופשי חודשי ● פחות משבוע לפני ההילולה הגדולה במירון, פעילים חברתיים בציבור החרדי מתריעים מפני מה שהם מגדירים "מחדל תחבורתי רחב היקף" - ומתארים את ההתנהלות במילים קשות: ביזיון, התעללות ושירות דל למרות השקעה של מיליונים

 

קו 415

Active member
ביקורת נוקבת על משרד התחבורה: מחירים מופרזים, קריסת מערך ההרשמה, היעדר תחבורה ישירה ליישובים חרדיים וגבייה כפולה מבעלי חופשי חודשי ● פחות משבוע לפני ההילולה הגדולה במירון, פעילים חברתיים בציבור החרדי מתריעים מפני מה שהם מגדירים "מחדל תחבורתי רחב היקף" - ומתארים את ההתנהלות במילים קשות: ביזיון, התעללות ושירות דל למרות השקעה של מיליונים

כל שנה העסקנים מגדירים את האירוע כמחדל וקריסת מערכת התחבורה.

אחת הבעיות מתחת לרדאר שהובילו לאסון מירון הינו העובדה שיעילות ותפקודו הגבוה של משרד התחבורה סביב האירוע, הינו אחד הגורמים הישירים למסה כה גדולה של מטיילים בהר.

אני חושב שהגיע העת להפקיע את ניהול התחבורה בהר מידי ממשרד התחבורה במהלך ההילולה, לתת לחברת העסקנים לפתור את בעיות התחבורה באופן אישי, מרישום והזמנת כרטיסים, תשתיות למנוחת נהגים, השכרת שטחים חקלאיים לטובת מסופי אוטובוסים וחניונים ועוד.

שקו 982 מירושלים ייפעל בתדירות זהה כמו כל יום רגיל, אני חושב שבאופן כזה העסקנים יסתדרו עם חברות האוטובוסים הפרטיים באופן אישי. ותקציבים לאוטובוסים ייצאו מכיסם של החוגגים.
אם משרד ירושלים ומורשת רוצה לממן את התחבורה שיעשה זאת מתקציבו.
 

מנחם403

Active member
כל שנה העסקנים מגדירים את האירוע כמחדל וקריסת מערכת התחבורה.

אחת הבעיות מתחת לרדאר שהובילו לאסון מירון הינו העובדה שיעילות ותפקודו הגבוה של משרד התחבורה סביב האירוע, הינו אחד הגורמים הישירים למסה כה גדולה של מטיילים בהר.

אני חושב שהגיע העת להפקיע את ניהול התחבורה בהר מידי ממשרד התחבורה במהלך ההילולה, לתת לחברת העסקנים לפתור את בעיות התחבורה באופן אישי, מרישום והזמנת כרטיסים, תשתיות למנוחת נהגים, השכרת שטחים חקלאיים לטובת מסופי אוטובוסים וחניונים ועוד.

שקו 982 מירושלים ייפעל בתדירות זהה כמו כל יום רגיל, אני חושב שבאופן כזה העסקנים יסתדרו עם חברות האוטובוסים הפרטיים באופן אישי. ותקציבים לאוטובוסים ייצאו מכיסם של החוגגים.
אם משרד ירושלים ומורשת רוצה לממן את התחבורה שיעשה זאת מתקציבו.
ובתקווה לביטול מוחלט של משרד ירושלים
 
למעלה