כזה עוד לא היה...ל"ג בעומר - רכבות לחוגגים בלבד

מנכל אחד

Well-known member
סליחה אבל בשום ארוע רב משתתפים שאני מכיר לא אוסרים על הציבור הכללי לנסוע ברכבות לטובת העברתן למשתתפים בלבד. התיגבורים וצוותי ההכוונה המוגברים נמצאים ברכבות ובתחנות לרווחת הציבור כולו - המשתתפים והנוסעים הרגילים כאחד.

מסילת כרמיאל היא מסילה כפולה ואפשר לתגבר אותה באמצעות רכבות ללב המפרץ שיאפשרו לנוסעים להגיע צפונה גם מרכבות נהריה ולא רק מרכבות קו כרמיאל.
אני אישית חושב שזה דבר לא נכון שמשרד התחבורה מנהל את אירוע ההסעים

אבל לא אוסרים על ציבור כללי לנסוע ברכבת, אלא לאור העומס הצפוי מי שרוצה לנסוע ברכבת צריך להזמין מקום מראש.
 
ו
אבל לא אוסרים על ציבור כללי לנסוע ברכבת, אלא לאור העומס הצפוי מי שרוצה לנסוע ברכבת צריך להזמין מקום מראש.

נכנסתי לאתר הרכבת כדי להזמין מראש את מספר הכרטיסים המירבי שאני יכולה להרשות לעצמי .
לא מצאתי שם אפשרות כזו.
מה יעשה חייל כרמיאלי שצריך לחזור הביתה או אחר שיצטרך להגיע לבסיס?
 

מנכל אחד

Well-known member
ו

נכנסתי לאתר הרכבת כדי להזמין מראש את מספר הכרטיסים המירבי שאני יכולה להרשות לעצמי .
לא מצאתי שם אפשרות כזו.
מה יעשה חייל כרמיאלי שצריך לחזור הביתה או אחר שיצטרך להגיע לבסיס?
הוא יעשה את אותו הדבר שיקרה אם הוא יגיע לרכבת ויגלה שהוא לא יכול לעלות עליה בגלל המוני נוסעים.
רק שכאן נתנו לו את האופציה לדעת זאת מראש במקום להגיע למקום ואז לחפש חלופות.

שלא תהיה אי הבנה, אני לא חושב שההתנהלות של המשרד נכונה או נבונה.
הרכבת במתכונת הנוכחית לא יכולה להסיע כל כך הרבה אנשים.
וגם האירוע הזה היה ידוע מראש, ואפשר היה לפרסם אותו כולל שילוט בתחנות לפחות חודש מראש
 
אבל לא אוסרים על ציבור כללי לנסוע ברכבת, אלא לאור העומס הצפוי מי שרוצה לנסוע ברכבת צריך להזמין מקום מראש.
למה לעוות את העובדות כדי שיתאמו לנרטיב ש''אין שום פגיעה בציבור''? בוודאי שאוסרים על הציבור הכללי, על מנת לעלות לרכבת יש לרכוש כרטיס באתר חיצוני שאינו במסגרת מנויי תקופתי או כל פרופיל כזה או אחר. בנוסף יעד הנסיעה צריך להיות מירון. גם נוסע שרוצה לנסוע בחזור צריך להראות כרטיס למירון. בנוסף יש איסור חנייה בחניון הרכבת שנכנס לתוקף כבר ברביעי ב 22 בלילה כך שגם מי שתכנן להמשיך בתחבורה חלופית מכרמיאל יתקשה לעשות את זה.
הוא יעשה את אותו הדבר שיקרה אם הוא יגיע לרכבת ויגלה שהוא לא יכול לעלות עליה בגלל המוני נוסעים.
רק שכאן נתנו לו את האופציה לדעת זאת מראש במקום להגיע למקום ואז לחפש חלופות.

שלא תהיה אי הבנה, אני לא חושב שההתנהלות של המשרד נכונה או נבונה.
הרכבת במתכונת הנוכחית לא יכולה להסיע כל כך הרבה אנשים.
וגם האירוע הזה היה ידוע מראש, ואפשר היה לפרסם אותו כולל שילוט בתחנות לפחות חודש מראש
דבר ראשון מצב כזה לא קורה. אף פעם חיילים לא נשארו ברכבת בכרמיאל כי היא עמוסה מדיי. שנית כל גם באופן תאורטי עומס יכול להיות נקודתי ואפשר לחכות לרכבת הבאה, כאן יש איסור גורף על הציבור לנסוע ברכבת במשך יומיים.
 

מנכל אחד

Well-known member
למה לעוות את העובדות כדי שיתאמו לנרטיב ש''אין שום פגיעה בציבור''? בוודאי שאוסרים על הציבור הכללי, על מנת לעלות לרכבת יש לרכוש כרטיס באתר חיצוני שאינו במסגרת מנויי תקופתי או כל פרופיל כזה או אחר. בנוסף יעד הנסיעה צריך להיות מירון. גם נוסע שרוצה לנסוע בחזור צריך להראות כרטיס למירון. בנוסף יש איסור חנייה בחניון הרכבת שנכנס לתוקף כבר ברביעי ב 22 בלילה כך שגם מי שתכנן להמשיך בתחבורה חלופית מכרמיאל יתקשה לעשות את זה.

דבר ראשון מצב כזה לא קורה. אף פעם חיילים לא נשארו ברכבת בכרמיאל כי היא עמוסה מדיי. שנית כל גם באופן תאורטי עומס יכול להיות נקודתי ואפשר לחכות לרכבת הבאה, כאן יש איסור גורף על הציבור לנסוע ברכבת במשך יומיים.
דברי הובנו שלא כראוי, לא התכוונתי שאין פגיעה בציבור, אלא שההודעה מראש היא צמצום הפגיעה בציבור.
הטענות שלך מוזרות בעיני, יש כאן אירוע שמשבית את כל התנועה (ולא רק של הרכבת) באזור במשך יומיים, במסגרת ההחלטות של משרד התחבורה (שיכול להיות שלא מוצאות חן בעיניך) הוחלט שהצורה הנכונה לצמצום העומסים היא להפעיל רכבות ישירות ומהירות לכרמיאל.
על מנת למקסם את הקיבולת של הרכבת מפעילים רישום מראש, והדבר נעשה דרך מערכת מיוחדת מכיוון שאין בנמצא במערך השוטף מערכת שניתן להזמין בה כרטיסים בהיקף כה גדול.

גם עכשיו לא ישארו חיילים ברכבת כרמיאל, מי שיגיע יעלה בלי תשלום, תמיד באירועים המוניים ברכבת פותחים את המחסומים ונותנים לכולם להכנס בלי כרטוס.

ברור שלא ניתן לחנות במתחם התחנה, אמורים לצאת ולהכנס עשרות אוטובוסים בכל שעה, הגיוני להעדיף אוטובוסים על פני רכבים פרטיים.
 
דברי הובנו שלא כראוי, לא התכוונתי שאין פגיעה בציבור, אלא שההודעה מראש היא צמצום הפגיעה בציבור.
הטענות שלך מוזרות בעיני, יש כאן אירוע שמשבית את כל התנועה (ולא רק של הרכבת) באזור במשך יומיים, במסגרת ההחלטות של משרד התחבורה (שיכול להיות שלא מוצאות חן בעיניך) הוחלט שהצורה הנכונה לצמצום העומסים היא להפעיל רכבות ישירות ומהירות לכרמיאל.
על מנת למקסם את הקיבולת של הרכבת מפעילים רישום מראש, והדבר נעשה דרך מערכת מיוחדת מכיוון שאין בנמצא במערך השוטף מערכת שניתן להזמין בה כרטיסים בהיקף כה גדול.

גם עכשיו לא ישארו חיילים ברכבת כרמיאל, מי שיגיע יעלה בלי תשלום, תמיד באירועים המוניים ברכבת פותחים את המחסומים ונותנים לכולם להכנס בלי כרטוס.

ברור שלא ניתן לחנות במתחם התחנה, אמורים לצאת ולהכנס עשרות אוטובוסים בכל שעה, הגיוני להעדיף אוטובוסים על פני רכבים פרטיים.
באתר הרכבת מודיעים באופן רשמי שהתחנה סגורה לרכבות רגילות. לא מדובר במצב רגיל של עומס, אלא בהפקעה מוחלטת של משאב ציבורי עבור אירוע פרטי לציבור מאד ספציפי. אין שום נקודת מבט שהופכת פעולה כזאת להוגנת, לגיטימית או שוויונית. רכבת ישראל היא לא רכוש פרטי של הממשלה שיכולה לעשות בה כרצונה, בניגוד לכל הגיון והגינות.
זאת בנוסף לפגיעה בתושבי מירון, פגיעה בשטחים חקלאים ועוד מגלל שהציבור החרדי החליט שההילולה הזאת. בדיוק במקום הזה, גם שאינו מתאים לכך, זה עניין של ייהרג ובל יעבור, אז כל המדינה אמורה להתאים עצמה לגחמות הללו. במדינה דמוקרטית דבר כזה לא אמור לקרות. כמובן לא מפתיע בהתחשב באופן בו מנוהל משרד התחבורה - ויתר הממשלה
1747160670991.png
 

מנכל אחד

Well-known member
באתר הרכבת מודיעים באופן רשמי שהתחנה סגורה לרכבות רגילות. לא מדובר במצב רגיל של עומס, אלא בהפקעה מוחלטת של משאב ציבורי עבור אירוע פרטי לציבור מאד ספציפי. אין שום נקודת מבט שהופכת פעולה כזאת להוגנת, לגיטימית או שוויונית. רכבת ישראל היא לא רכוש פרטי של הממשלה שיכולה לעשות בה כרצונה, בניגוד לכל הגיון והגינות.
זאת בנוסף לפגיעה בתושבי מירון, פגיעה בשטחים חקלאים ועוד מגלל שהציבור החרדי החליט שההילולה הזאת. בדיוק במקום הזה, גם שאינו מתאים לכך, זה עניין של ייהרג ובל יעבור, אז כל המדינה אמורה להתאים עצמה לגחמות הללו. במדינה דמוקרטית דבר כזה לא אמור לקרות. כמובן לא מפתיע בהתחשב באופן בו מנוהל משרד התחבורה - ויתר הממשלה
צפה בקובץ המצורף 128003
מגוחך לדרוש ביטול של אירוע בטענה שמדובר במדינה דמוקרטית.
אני למשל חושב שזה שסוגרים לי את הכביש ומבטלים את התחבורה הציבורית בשכונה בגלל חגיגות יום העצמאות פסטיבל או בגלל ריצת המונים כלשהי הוא דבר מיותר.
זה אומר שצריך לבטל את זה?

הפקעת הרכבת והסגירה שלה (שנעשתה לפי הנחיית המשטרה) היא מזעור הפגיעה, כי אחרת יהיו חסרים אוטובוסים להפעלת השירות במקומות אחרים (כי בכל אופן, יש היגיון להענות לביקושים),
ואם לא יענו לביקושים אז אנשים ינהגו ברכבים פרטיים אחרי לילה ללא שינה ויעלו את הסיכוי לתאונות בדרך (כי תאונה כזאת היא בכלל הסיבה שהמשרד החליט שצריך לתת מענה לאירוע), וגם בלי תאונות יפקקו את הכבישים לכל אזור הצפון.
 
מגוחך לדרוש ביטול של אירוע בטענה שמדובר במדינה דמוקרטית.
אני למשל חושב שזה שסוגרים לי את הכביש ומבטלים את התחבורה הציבורית בשכונה בגלל חגיגות יום העצמאות פסטיבל או בגלל ריצת המונים כלשהי הוא דבר מיותר.
זה אומר שצריך לבטל את זה?

הפקעת הרכבת והסגירה שלה (שנעשתה לפי הנחיית המשטרה) היא מזעור הפגיעה, כי אחרת יהיו חסרים אוטובוסים להפעלת השירות במקומות אחרים (כי בכל אופן, יש היגיון להענות לביקושים),
ואם לא יענו לביקושים אז אנשים ינהגו ברכבים פרטיים אחרי לילה ללא שינה ויעלו את הסיכוי לתאונות בדרך (כי תאונה כזאת היא בכלל הסיבה שהמשרד החליט שצריך לתת מענה לאירוע), וגם בלי תאונות יפקקו את הכבישים לכל אזור הצפון.
מגוחך לדרוש ביטול של אירוע בטענה שמדובר במדינה דמוקרטית.
אני למשל חושב שזה שסוגרים לי את הכביש ומבטלים את התחבורה הציבורית בשכונה בגלל חגיגות יום העצמאות פסטיבל או בגלל ריצת המונים כלשהי הוא דבר מיותר.
זה אומר שצריך לבטל את זה?

הפקעת הרכבת והסגירה שלה (שנעשתה לפי הנחיית המשטרה) היא מזעור הפגיעה, כי אחרת יהיו חסרים אוטובוסים להפעלת השירות במקומות אחרים (כי בכל אופן, יש היגיון להענות לביקושים),
ואם לא יענו לביקושים אז אנשים ינהגו ברכבים פרטיים אחרי לילה ללא שינה ויעלו את הסיכוי לתאונות בדרך (כי תאונה כזאת היא בכלל הסיבה שהמשרד החליט שצריך לתת מענה לאירוע), וגם בלי תאונות יפקקו את הכבישים לכל אזור הצפון.
לא הצעתי לבטל את האירוע, כן אמרתי שלהפקיע את הרכבת לטובת אירוע פרטי זה לא מידתי, לא הגיוני ולא התנהלות תקינה. זה לא נעשה למען שום אירוע אחר - ובצדק. גם לא מידתי להרוס שטחים חקלאיים או להשתלט על כל הסביבה רק בגלל דרישה של קבוצה אחת לקיים אירוע שלא מותאם לאתר. אפשר לאפשר לקיים אירוע, שמותאם למה שהאתר ואמצעי התחבורה הקיימים (או בתוספת הגיונית של תגבור, שלא פוגעת באופן לא מידתי ביתר התחבורה), בהחלט לא הגיוני לכופף הכל על מנת להתאים לגחמה של קבוצה אחת.
 
מגוחך לדרוש ביטול של אירוע בטענה שמדובר במדינה דמוקרטית.
אני למשל חושב שזה שסוגרים לי את הכביש ומבטלים את התחבורה הציבורית בשכונה בגלל חגיגות יום העצמאות פסטיבל או בגלל ריצת המונים כלשהי הוא דבר מיותר.
זה אומר שצריך לבטל את זה?

הפקעת הרכבת והסגירה שלה (שנעשתה לפי הנחיית המשטרה) היא מזעור הפגיעה, כי אחרת יהיו חסרים אוטובוסים להפעלת השירות במקומות אחרים (כי בכל אופן, יש היגיון להענות לביקושים),
אתה משווה דברים שונים לחלוטין. סגירת כביש או רחוב יחיד אינה זהה לסגירת תחנת רכבת שמשרתת ישובים עם אוכלוסייה מצטברת של חצי מיליון תושבים. כאשר סוגרים כביש אפשר לנסוע בכביש אחר, אין רכבת אחרת.
שנית זה לא רכבת במקום אוטובוסים, זה גם רכבת וגם אוטובוסים. והעובדה שיש צמצומים בכל קווי האזור.
כדי לפתור את בעיית הביקושים שאתה מדבר עליה צריך להעביר את החוגגים להסעות של חברות פרטיות ולא על חשבון הקצעת אוטובוסים ורכבות מהתחבורה ציבורית.
ואם לא יענו לביקושים אז אנשים ינהגו ברכבים פרטיים אחרי לילה ללא שינה ויעלו את הסיכוי לתאונות בדרך (כי תאונה כזאת היא בכלל הסיבה שהמשרד החליט שצריך לתת מענה לאירוע), וגם בלי תאונות יפקקו את הכבישים לכל אזור הצפון.
אז למה אין תחבורה ציבורית בשבת עפ''י ההגיון הנ''ל? גם בשישי בלילה אנשים נוהגים עייפים....
 
כל שנה העסקנים מגדירים את האירוע כמחדל וקריסת מערכת התחבורה.

אחת הבעיות מתחת לרדאר שהובילו לאסון מירון הינו העובדה שיעילות ותפקודו הגבוה של משרד התחבורה סביב האירוע, הינו אחד הגורמים הישירים למסה כה גדולה של מטיילים בהר.

אני חושב שהגיע העת להפקיע את ניהול התחבורה בהר מידי ממשרד התחבורה במהלך ההילולה, לתת לחברת העסקנים לפתור את בעיות התחבורה באופן אישי, מרישום והזמנת כרטיסים, תשתיות למנוחת נהגים, השכרת שטחים חקלאיים לטובת מסופי אוטובוסים וחניונים ועוד.

שקו 982 מירושלים ייפעל בתדירות זהה כמו כל יום רגיל, אני חושב שבאופן כזה העסקנים יסתדרו עם חברות האוטובוסים הפרטיים באופן אישי. ותקציבים לאוטובוסים ייצאו מכיסם של החוגגים.
אם משרד ירושלים ומורשת רוצה לממן את התחבורה שיעשה זאת מתקציבו.
אולי יש שליטה יותר טובה
אתה משווה דברים שונים לחלוטין. סגירת כביש או רחוב יחיד אינה זהה לסגירת תחנת רכבת שמשרתת ישובים עם אוכלוסייה מצטברת של חצי מיליון תושבים. כאשר סוגרים כביש אפשר לנסוע בכביש אחר, אין רכבת אחרת.
שנית זה לא רכבת במקום אוטובוסים, זה גם רכבת וגם אוטובוסים. והעובדה שיש צמצומים בכל קווי האזור.
כדי לפתור את בעיית הביקושים שאתה מדבר עליה צריך להעביר את החוגגים להסעות של חברות פרטיות ולא על חשבון הקצעת אוטובוסים ורכבות מהתחבורה ציבורית
אז למה אין תחבורה ציבורית בשבת עפ''י ההגיון הנ''ל? גם בשישי בלילה אנשים נוהגים עייפים....
ולפעמים תחת השפעה
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בדיוק מהסיבה הזאת הבאתי מספרים כדי לא להסתמך על הגדרות התקשורת.
לגיטימי ומקובל. אבל לאור הפער הגדול בין הנתונים יהיה נחמד אם תציין את מקורותיך.
כחלק מהמשחק הדמוקרטי זכותו של הציבור גם לבקר את החלטות השלטון הנבחר (בין אם הצביע לו או לא) והשלטון הנבחר חייב לתת דין וחשבון לציבור על דרך קבלת ההחלטות והרציונל שלהן.
בוודאי שאוף קורס.
אין שום מידתיות בין חגיגה של 150 אלף משתתפים לפגיעה במליון נוסעים.
כאמור, עד שלא תציין מנין שאבת את הנתונים, חוששני שאני מפקפק בשניהם.
אשמח אם תדע לענות מה הסיבה שדווקא השנה החליטו שהחוגגים לא יכולים לנוסע עם הנוסעים הרגילים ברכבת?
לא יודע לענות על זה. כן יודע שאין שנה בה אין תלונות ובעיות עם התחבורה (הציבורית והייעודית) לאירוע וממנו. לכן ברגע שמדווח שהשנה נערכו באופן מיוחד ולכאורה טוב יותר, לפחות מבחינת האירוע, לי הקטן אין אלא לברך על כך.
 
לגיטימי ומקובל. אבל לאור הפער הגדול בין הנתונים יהיה נחמד אם תציין את מקורותיך.

בוודאי שאוף קורס.

כאמור, עד שלא תציין מנין שאבת את הנתונים, חוששני שאני מפקפק בשניהם.

לא יודע לענות על זה. כן יודע שאין שנה בה אין תלונות ובעיות עם התחבורה (הציבורית והייעודית) לאירוע וממנו. לכן ברגע שמדווח שהשנה נערכו באופן מיוחד ולכאורה טוב יותר, לפחות מבחינת האירוע, לי הקטן אין אלא לברך על כך.
איפה יש פער ואיזה נתונים חסרים?
מספרי המשתתפים מופיעים בכתבה שצרפתי בתגובות מטה. לגבי האוכלוסייה באזורי הביקוש שנפגעים, באמת צריך מקור?, אתה לא יודע כמה תושבים גרים במעגל הביקוש הראשון והשני של כרמיאל ובאר שבע..
 

rafi2525

New member
קצת מספרים: במירון נערכים ל 150 אלף משתתפים, זה ממש לא סדר גודל לאומי ובטח לא מצדיק פגיעה במיליון נוסעים יוממים.
לשם השוואה במצעד הגאווה בתל אביב השתתפו גם כן בערך 150 אלף משתתפים (כל הנתונים זמינים באינטרנט), לא זכור לי שלשם כך בוטלו רכבות לתל אביב או הנסיעה הייתה רק למשתתפי המצעד.
מאיפה הבאת את ה150 אלף? אני מכיר מספרים גדולים פי 3
זה מ2019
 
מאיפה הבאת את ה150 אלף? אני מכיר מספרים גדולים פי 3
זה מ2019

זה התכנון של המשטרה. מאז 2019 הכמויות הוגבלו משמעותית
 

DanBus43Maalit72

Active member
זה לא אירוע פרטני, אלא אירוע לאומי בסדר גודל לאומי, שבגלל הצורה הטופו/גיאוגרפית של סביבתו יש לגבי אתגר תח"צ משמעותי
״אירוע לאומי בסדר גודל לאומי״

ההילולה היא אירוע מגזרי של המגזר החרדי.

זהו אירוע מגזרי אך גם לאירוע הזה באים כמות רבה של אנשים והטופוגרפיה של קבר הרשב״י וסביביתו אכן מצריכה היערכות מיוחדת אך אסור בשום אופן שתהיה פגיעה בתחבורה הציבורית הכללית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
״אירוע לאומי בסדר גודל לאומי״

ההילולה היא אירוע מגזרי של המגזר החרדי.

זהו אירוע מגזרי אך גם לאירוע הזה באים כמות רבה של אנשים והטופוגרפיה של קבר הרשב״י וסביביתו אכן מצריכה היערכות מיוחדת אך אסור בשום אופן שתהיה פגיעה בתחבורה הציבורית הכללית.
כל אחד והגדרותיו. בעיני זה אירוע לאומי לחלוטין. בכל מקרה כפי שכבר כתבתי, גם אם היה אירוע מגזרי בלבד, והוא לא, הייתה הצדקה להפניית תח"צ. ההצדקה הזאת נובעת לא מזהות המשתתפים באירוע אלא מהכמות (והקשיים האובייקטיביים הסביבתיים שם).

לטובת אירועים לאומיים המוניים וגם אירועים מגזריים המונים בסדר גודל כזה, בהחלט אפשר גם לפגוע ב"תחבורה הציבורית הכללית". אלא שצריך לעשות זאת במידה, במינימום הנדרש, בשום שכל, וכמובן תוך יידוע הציבור מראש. הכל בהתאם לצרכים ולסדר העדיפויות הלאומי כפי שנקבע על-ידי השלטון הנבחר.
 
שום היערכות נאותה אין כאן. יש כאן כישלון חמור של משרד התחבורה בהבנת סדר חשיבות הצרכים של האוכלוסייה.
1. לא משביתים קווי רכבת למיליון נוסעים ברחבי המדינה בשביל אירוע פרטני (חשוב ככל שיהיה למי שעולה לחגוג אותו).
2. היערכות נאותה זה תגבור של השירות הרגיל בקו ברכבות נוספות לטובת החוגגים, כאן זה לא המצב.
3. ביום העצמאות האחרון שנחגג על די 100% מהציבור (מקווה), לא הייתה משום מה היערכות נאותה מצד הרכבת. היא סיפקה רכבת אחת לשעה לכל תחנות הצפון עד בנימינה.
ולמה דווקא המקרה הזה בעייתי? קודם כל כי אני לא זוכר שהיה כל אירוע אחר שעבורו תוגברו רכבות והכניסה לרכבת הייתה ל ''מוזמנים בלבד''.
99% מהנהנים ממנו הם כן חובשי כיפה ולכן ברגע שיש קשר ישיר בין חבישת כיפה ליכולת שלי לעלות לרכבת ולהגיע למקום העבודה, זאת סיבה מאוד גדולה לראות במקרה הזה אפליה וגם תקדים מסוכן.
לפחות ימנעו מהפרזיטים בכל הארץ לעשות מדורות ולזהם את האוויר (y)
לפחות משהו טוב יצא מההצתות שהיו בשבוע שבו חגגנו את יום העצמאות :)
צריך תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה ;)
 

raya

Well-known member
מצוין. שמחתי לקרוא על ההיערכות הנאותה (לשם שינוי?) של משרד התחבורה לאירוע במירון. אמנם גרוע מאוד שזה מחייב, ככל שאכן מחייב, פגיעה בקווים אחרים. אבל ככל שזה אכן הנוהג/ל באירועים המוניים, הרי שאין סיבה לראות דווקא במקרה הזה משהו בעייתי רק בגלל שחלק גדול מהנהנים ממנו חובשי כיפה.
ממש מצוין.....
אין רכבות מבאר שבע לכרמיאל בשעות הבוקר ועד לצהרים.
גם כך יש עומס גדול בנסיעה צפונה מבאר שבע, רכבת אחת בשעה, לא להאמין.
אז לפי דעתך , ה"חוגגים" במירון עדיפים על כלל האוכלוסיה.
שימצאו לעצמם פתרון תחבורתי, ולא על חשבון כלל הציבור .
 
למעלה