כזה עוד לא היה...ל"ג בעומר - רכבות לחוגגים בלבד


כבר רשמתי בעבר שלאט לאט מתפתחות בארץ 2 מערכות תחבורה, כללית וחרדית. אבל כזה דבר עוד לא היה.
הרכבות לכרמיאל בתקופת ל''ג בעומר יפעלו רק עבור החוגגים בהרשמה מראש.

נתחיל מזה שמדובר בהדרה רשמית של הציבור החילוני (כי ברור מי חוגג ל''ג בעומר). נמשיך בזה שבניגוד לטענת הרכבת בתגובה לכתבה, אין שום תגבור שאפילו מתקרב לרמות האלה לציבור החילוני.
ביום עצמאות האחרון נסעתי ברכבת לנתב''ג, רכבת מהצפון פעם בשעה, מלאה בעמידה, בחלק מהקרונות אפילו אי אפשר היה לעבור מרוב אנשים ומזוודות.

הרכבת ממליצה להשתמש בתחבורה ציבורית חלופית, שגם היא תהיה מצומצמת עקב התגבורים הנדרשים במירון עצמה.

המעניין הוא שעדיין אין שום הודעה מסודרת בעניין באתר הרכבת.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member

כבר רשמתי בעבר שלאט לאט מתפתחות בארץ 2 מערכות תחבורה, כללית וחרדית. אבל כזה דבר עוד לא היה.
הרכבות לכרמיאל בתקופת ל''ג בעומר יפעלו רק עבור החוגגים בהרשמה מראש.

נתחיל מזה שמדובר בהדרה רשמית של הציבור החילוני (כי ברור מי חוגג ל''ג בעומר). נמשיך בזה שבניגוד לטענת הרכבת בתגובה לכתבה, אין שום תגבור שאפילו מתקרב לרמות האלה לציבור החילוני.
ביום עצמאות האחרון נסעתי ברכבת לנתב''ג, רכבת מהצפון פעם בשעה, מלאה בעמידה, בחלק מהקרונות אפילו אי אפשר היה לעבור מרוב אנשים ומזוודות.

הרכבת ממליצה להשתמש בתחבורה ציבורית חלופית, שגם היא תהיה מצומצמת עקב התגבורים הנדרשים במירון עצמה.

המעניין הוא שעדיין אין שום הודעה מסודרת בעניין באתר הרכבת.

חפש בקווי הנייס של החרדישע באן ליניעס.
 

Harrington

Well-known member
מנהל

כבר רשמתי בעבר שלאט לאט מתפתחות בארץ 2 מערכות תחבורה, כללית וחרדית. אבל כזה דבר עוד לא היה.
הרכבות לכרמיאל בתקופת ל''ג בעומר יפעלו רק עבור החוגגים בהרשמה מראש.

נתחיל מזה שמדובר בהדרה רשמית של הציבור החילוני (כי ברור מי חוגג ל''ג בעומר). נמשיך בזה שבניגוד לטענת הרכבת בתגובה לכתבה, אין שום תגבור שאפילו מתקרב לרמות האלה לציבור החילוני.
ביום עצמאות האחרון נסעתי ברכבת לנתב''ג, רכבת מהצפון פעם בשעה, מלאה בעמידה, בחלק מהקרונות אפילו אי אפשר היה לעבור מרוב אנשים ומזוודות.

הרכבת ממליצה להשתמש בתחבורה ציבורית חלופית, שגם היא תהיה מצומצמת עקב התגבורים הנדרשים במירון עצמה.

המעניין הוא שעדיין אין שום הודעה מסודרת בעניין באתר הרכבת.
מצוין. שמחתי לקרוא על ההיערכות הנאותה (לשם שינוי?) של משרד התחבורה לאירוע במירון. אמנם גרוע מאוד שזה מחייב, ככל שאכן מחייב, פגיעה בקווים אחרים. אבל ככל שזה אכן הנוהג/ל באירועים המוניים, הרי שאין סיבה לראות דווקא במקרה הזה משהו בעייתי רק בגלל שחלק גדול מהנהנים ממנו חובשי כיפה.
 
מצוין. שמחתי לקרוא על ההיערכות הנאותה (לשם שינוי?) של משרד התחבורה לאירוע במירון. אמנם גרוע מאוד שזה מחייב, ככל שאכן מחייב, פגיעה בקווים אחרים. אבל ככל שזה אכן הנוהג/ל באירועים המוניים, הרי שאין סיבה לראות דווקא במקרה הזה משהו בעייתי רק בגלל שחלק גדול מהנהנים ממנו חובשי כיפה.
שום היערכות נאותה אין כאן. יש כאן כישלון חמור של משרד התחבורה בהבנת סדר חשיבות הצרכים של האוכלוסייה.
1. לא משביתים קווי רכבת למיליון נוסעים ברחבי המדינה בשביל אירוע פרטני (חשוב ככל שיהיה למי שעולה לחגוג אותו).
2. היערכות נאותה זה תגבור של השירות הרגיל בקו ברכבות נוספות לטובת החוגגים, כאן זה לא המצב.
3. ביום העצמאות האחרון שנחגג על די 100% מהציבור (מקווה), לא הייתה משום מה היערכות נאותה מצד הרכבת. היא סיפקה רכבת אחת לשעה לכל תחנות הצפון עד בנימינה.
ולמה דווקא המקרה הזה בעייתי? קודם כל כי אני לא זוכר שהיה כל אירוע אחר שעבורו תוגברו רכבות והכניסה לרכבת הייתה ל ''מוזמנים בלבד''.
99% מהנהנים ממנו הם כן חובשי כיפה ולכן ברגע שיש קשר ישיר בין חבישת כיפה ליכולת שלי לעלות לרכבת ולהגיע למקום העבודה, זאת סיבה מאוד גדולה לראות במקרה הזה אפליה וגם תקדים מסוכן.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ממש מצוין.....
אין רכבות מבאר שבע לכרמיאל בשעות הבוקר ועד לצהרים.
גם כך יש עומס גדול בנסיעה צפונה מבאר שבע, רכבת אחת בשעה, לא להאמין.
אז לפי דעתך , ה"חוגגים" במירון עדיפים על כלל האוכלוסיה.
שימצאו לעצמם פתרון תחבורתי, ולא על חשבון כלל הציבור .
אם קראת את המשך דברי אחרי ה"מצוין", ודאי מצאת שם שדעתי היא שמצוין שנערכים טוב למירון אבל פחות טוב כמובן אם זה פוגע במקומות אחרים לשם כך.

אזז... רוצה לנסות שוב? להגיב אולי קצת יותר עניינית למה שאת מגיבה עליו :)? לשיקולך.

שום היערכות נאותה אין כאן. יש כאן כישלון חמור של משרד התחבורה בהבנת סדר חשיבות הצרכים של האוכלוסייה.
שאלה של השקפת עולם :). סדר עדיפויות נקבעת על-ידי ממשלה נבחרת. הממשלה הנוכחית קבעה את סדר העדיפויות הנוכחי בהתאם לראות עיניה וככל הנראה רצון שולחיה. כך בדיוק מצופה ממנה לעשות.
1. לא משביתים קווי רכבת למיליון נוסעים ברחבי המדינה בשביל אירוע פרטני (חשוב ככל שיהיה למי שעולה לחגוג אותו).
2. היערכות נאותה זה תגבור של השירות הרגיל בקו ברכבות נוספות לטובת החוגגים, כאן זה לא המצב.
3. ביום העצמאות האחרון שנחגג על די 100% מהציבור (מקווה), לא הייתה משום מה היערכות נאותה מצד הרכבת. היא סיפקה רכבת אחת לשעה לכל תחנות הצפון עד בנימינה.
ולמה דווקא המקרה הזה בעייתי? קודם כל כי אני לא זוכר שהיה כל אירוע אחר שעבורו תוגברו רכבות והכניסה לרכבת הייתה ל ''מוזמנים בלבד''.
99% מהנהנים ממנו הם כן חובשי כיפה ולכן ברגע שיש קשר ישיר בין חבישת כיפה ליכולת שלי לעלות לרכבת ולהגיע למקום העבודה, זאת סיבה מאוד גדולה לראות במקרה הזה אפליה וגם תקדים מסוכן.
זה לא אירוע פרטני, אלא אירוע לאומי בסדר גודל לאומי, שבגלל הצורה הטופו/גיאוגרפית של סביבתו יש לגבי אתגר תח"צ משמעותי. אין לזה שום דמיון ליום העצמאות בו בכל רחבי הארץ יש אירועים ולא מדובר במקום נקודתי אחד שצריך תגבור. פשוט לא דומה.

לגבי "אפליה" ו"תקדים מסוכן", שניהם משויכים מבחינתי לסדר עדיפויות לגיטימי שקובעת הנהגה נבחרת. לא רואה בזה שום בעיה (ודי בטוח שאלמלא היו מעורבים, לדעת הטוענים, חובשי כיפות, גם אף אחד אחר לא היה רואה בזה בעיה).
 

raya

Well-known member
אם קראת את המשך דברי אחרי ה"מצוין", ודאי מצאת שם שדעתי היא שמצוין שנערכים טוב למירון אבל פחות טוב כמובן אם זה פוגע במקומות אחרים לשם כך.

אזז... רוצה לנסות שוב? להגיב אולי קצת יותר עניינית למה שאת מגיבה עליו :)? לשיקולך.


שאלה של השקפת עולם :). סדר עדיפויות נקבעת על-ידי ממשלה נבחרת. הממשלה הנוכחית קבעה את סדר העדיפויות הנוכחי בהתאם לראות עיניה וככל הנראה רצון שולחיה. כך בדיוק מצופה ממנה לעשות.

זה לא אירוע פרטני, אלא אירוע לאומי בסדר גודל לאומי, שבגלל הצורה הטופו/גיאוגרפית של סביבתו יש לגבי אתגר תח"צ משמעותי. אין לזה שום דמיון ליום העצמאות בו בכל רחבי הארץ יש אירועים ולא מדובר במקום נקודתי אחד שצריך תגבור. פשוט לא דומה.

לגבי "אפליה" ו"תקדים מסוכן", שניהם משויכים מבחינתי לסדר עדיפויות לגיטימי שקובעת הנהגה נבחרת. לא רואה בזה שום בעיה (ודי בטוח שאלמלא היו מעורבים, לדעת הטוענים, חובשי כיפות, גם אף אחד אחר לא היה רואה בזה בעיה).
מצויין על ההיערכות, אבל בצד המצוין הזה קיימת פגיעה משמעותית בציבור הרחב שנזקק לתחבורה ציבורית הולמת, ולאו דווקא כדי להגיע למירון (ולפגיעה הזו לא התיחסת כמובן, אלא רק "לתקוף אותי, זה לא חדש).
ועוד כאשר זה ביום חמישי, חיילים / סטודנטים וציבור כללי אחר זקוק לתחבורה אמינה וזמינה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מצויין על ההיערכות, אבל בצד המצוין הזה קיימת פגיעה משמעותית בציבור הרחב שנזקק לתחבורה ציבורית הולמת, ולאו דווקא כדי להגיע למירון (ולפגיעה הזו לא התיחסת כמובן, אלא רק "לתקוף אותי, זה לא חדש).
ועוד כאשר זה ביום חמישי, חיילים / סטודנטים וציבור כללי אחר זקוק לתחבורה אמינה וזמינה.
התייחסתי גם התייחסתי דווקא (נסי לקרוא את דברי לפני שאת תוקפת, גם אם לשיטתך אינך תוקפת כלל. זה יהיה יעיל פי כמה וכמה וייתר את כל סבבי ההבהרה המיותרים האלה בדיון).

אמרתי ש"גרוע מאוד" בעיני שההיערכות לאירוע הלאומי ההמוני במירון גורמת/דורשת, ככל שאכן דורשת, פגיעה בקווי תחבורה במקומות אחרים. אמנם להבנתי, בין השאר מהתגובות, כך קורה בכל אירוע המוני בסדר גודל כזה או דומה לו (אם כי למיטב ידיעתי אין אירוע בסדר גודל כזה), אבל זה תמיד גרוע ועדיף שלא יקרה.
עם זאת, פגיעה מידתית זה משהו שנראה לי סביר לחלוטין לצורך ההיערכות הזאת. זה שיש כאלה שמקבלים זאת בהבנה והכלה מלאים בכל מקרה אחר אבל עומדים על רגליהם האחוריות כאשר לאירוע יש ריח של חובשי כיפות, ובכן ברוך ה' אני לא משתייך לאלה שרואים כך את העולם :). אבל זה לא משנה כהוא זה את דעתי שיש כמובן להימנע מפגיעה כזאת ככל שניתן ובכל מקום ואתר.
 
זה לא אירוע פרטני, אלא אירוע לאומי בסדר גודל לאומי, שבגלל הצורה הטופו/גיאוגרפית של סביבתו יש לגבי אתגר תח"צ משמעותי. אין לזה שום דמיון ליום העצמאות בו בכל רחבי הארץ יש אירועים ולא מדובר במקום נקודתי אחד שצריך תגבור. פשוט לא דומה.

לגבי "אפליה" ו"תקדים מסוכן", שניהם משויכים מבחינתי לסדר עדיפויות לגיטימי שקובעת הנהגה נבחרת. לא רואה בזה שום בעיה (ודי בטוח שאלמלא היו מעורבים, לדעת הטוענים, חובשי כיפות, גם אף אחד אחר לא היה רואה בזה בעיה).
קצת מספרים: במירון נערכים ל 150 אלף משתתפים, זה ממש לא סדר גודל לאומי ובטח לא מצדיק פגיעה במיליון נוסעים יוממים.
לשם השוואה במצעד הגאווה בתל אביב השתתפו גם כן בערך 150 אלף משתתפים (כל הנתונים זמינים באינטרנט), לא זכור לי שלשם כך בוטלו רכבות לתל אביב או הנסיעה הייתה רק למשתתפי המצעד.

בוודאי שזו אפליה כי אין דבר כזה רכבת לאירוע מסוים בלבד, זכותו של כל אחד לנסוע בקו רכבת פעיל. אם העלייה נמנעת על בסיס העובדה שאינך נוסע לחגיגות במירון זאת אפליה ועוד איך.
אגב אף אחד לא תוקף את הציבור החרדי, כי אני בטוח שזאת לא הייתה דרישה של הציבור עצמו. יותר סביר שזאת החלטה של סגן השר שחשב שזה רעיון מעולה לסדר הסעה פרטית מכספי כלל משלמי המיסים לאירוע של ציבור הבוחרים שלו.

ועוד מילה לגבי ההיערכות המעולה של הרכבת, עד היום אין שום הודעה רשמית בנושא באתר הרכבת, מבטיח לך שבחמישי הבא יהיו הרבה נוסעים מופתעים בתחנת כרמיאל שלא רק שיגלו שאין להם איך להגיע לעבודה אלה שאפילו אין להם איפה להשאיר את הרכב כדי להמשיך בתחבורה חלופית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
קצת מספרים: במירון נערכים ל 150 אלף משתתפים, זה ממש לא סדר גודל לאומי ובטח לא מצדיק פגיעה במיליון נוסעים יוממים.
לשם השוואה במצעד הגאווה בתל אביב השתתפו גם כן בערך 150 אלף משתתפים (כל הנתונים זמינים באינטרנט), לא זכור לי שלשם כך בוטלו רכבות לתל אביב או הנסיעה הייתה רק למשתתפי המצעד.

בוודאי שזו אפליה כי אין דבר כזה רכבת לאירוע מסוים בלבד, זכותו של כל אחד לנסוע בקו רכבת פעיל. אם העלייה נמנעת על בסיס העובדה שאינך נוסע לחגיגות במירון זאת אפליה ועוד איך.
אגב אף אחד לא תוקף את הציבור החרדי, כי אני בטוח שזאת לא הייתה דרישה של הציבור עצמו. יותר סביר שזאת החלטה של סגן השר שחשב שזה רעיון מעולה לסדר הסעה פרטית מכספי כלל משלמי המיסים לאירוע של ציבור הבוחרים שלו.

ועוד מילה לגבי ההיערכות המעולה של הרכבת, עד היום אין שום הודעה רשמית בנושא באתר הרכבת, מבטיח לך שבחמישי הבא יהיו הרבה נוסעים מופתעים בתחנת כרמיאל שלא רק שיגלו שאין להם איך להגיע לעבודה אלה שאפילו אין להם איפה להשאיר את הרכב כדי להמשיך בתחבורה חלופית.
האירוע מתואר על-ידי התקשורת (שלא ידועה כסובלת מעודף אהדה כידוע) כאירוע הגדול במדינה. אין לי את הכלים לדעת אם זה מדויק אם לא. בכל מקרה, לא ניתן לחלוק על כך שמדובר באירוע לאומי המוני שיש לתת לו היערכות מיוחדת באותו ערב&לילה. לא יודע לומר אם בשעות היחסית מעטות בהן מדובר יש באמת פגיעה במליון ישראלים. נשמע לי מופרך ומגמתי משהו, עמך הסליחה.

אפליה? אפשר להתווכח. אני לא רואה זאת כך. בכל מקרה השלטון קובע סדר עדיפויות לאומי ומתוך כך גם יתכנו שינויים בדברים האלה. זה המשחק הדמוקרטי, לטוב ולמוטב.

כך או אחרת, שם המשחק כאמור מעלה הוא מידתיות. פגיעה בא' כדי לסייע לב' לגיטימית לחלוטין וחלק מהמדינה הדמוקרטית, ובלבד שהדבר נעשה בהתאם לכללים הקבועים לכך בחוק ובמידתיות (זה חלק מהכללים, אני פשוט מדגיש זאת).

לגבי "ההיערכות המעולה", לא זוכר שהשתמשתי בביטוי הזה אבל בכל מקרה הסתמכתי על הפוסט הפותח כאן את השרשור. אם הדברים שם לא מדויקים, לא לוקח אחריות על כך :).
 
האירוע מתואר על-ידי התקשורת (שלא ידועה כסובלת מעודף אהדה כידוע) כאירוע הגדול במדינה. אין לי את הכלים לדעת אם זה מדויק אם לא. בכל מקרה, לא ניתן לחלוק על כך שמדובר באירוע לאומי המוני שיש לתת לו היערכות מיוחדת באותו ערב&לילה. לא יודע לומר אם בשעות היחסית מעטות בהן מדובר יש באמת פגיעה במליון ישראלים. נשמע לי מופרך ומגמתי משהו, עמך הסליחה.

אפליה? אפשר להתווכח. אני לא רואה זאת כך. בכל מקרה השלטון קובע סדר עדיפויות לאומי ומתוך כך גם יתכנו שינויים בדברים האלה. זה המשחק הדמוקרטי, לטוב ולמוטב.

כך או אחרת, שם המשחק כאמור מעלה הוא מידתיות. פגיעה בא' כדי לסייע לב' לגיטימית לחלוטין וחלק מהמדינה הדמוקרטית, ובלבד שהדבר נעשה בהתאם לכללים הקבועים לכך בחוק ובמידתיות (זה חלק מהכללים, אני פשוט מדגיש זאת).

לגבי "ההיערכות המעולה", לא זוכר שהשתמשתי בביטוי הזה אבל בכל מקרה הסתמכתי על הפוסט הפותח כאן את השרשור. אם הדברים שם לא מדויקים, לא לוקח אחריות על כך :).
בדיוק מהסיבה הזאת הבאתי מספרים כדי לא להסתמך על הגדרות התקשורת. בישראל יש 7 מיליון יהודים, 150 אלף מתוכם זה 0.03%
כחלק מהמשחק הדמוקרטי זכותו של הציבור גם לבקר את החלטות השלטון הנבחר (בין אם הצביע לו או לא) והשלטון הנבחר חייב לתת דין וחשבון לציבור על דרך קבלת ההחלטות והרציונל שלהן.

אין שום מידתיות בין חגיגה של 150 אלף משתתפים לפגיעה במליון נוסעים. כל חיילי הצפון משתמשים בתחנת כרמיאל, במיוחד בימי חמישי כדי להגיע הביתה, אז במקום נסיעה של 3 שעות לדרום יסעו 6 שעות כי גם בצד השני אין רכבות.

אשמח אם תדע לענות מה הסיבה שדווקא השנה החליטו שהחוגגים לא יכולים לנוסע עם הנוסעים הרגילים ברכבת?
 

מנכל אחד

Well-known member
בדיוק מהסיבה הזאת הבאתי מספרים כדי לא להסתמך על הגדרות התקשורת. בישראל יש 7 מיליון יהודים, 150 אלף מתוכם זה 0.03%
כחלק מהמשחק הדמוקרטי זכותו של הציבור גם לבקר את החלטות השלטון הנבחר (בין אם הצביע לו או לא) והשלטון הנבחר חייב לתת דין וחשבון לציבור על דרך קבלת ההחלטות והרציונל שלהן.

אין שום מידתיות בין חגיגה של 150 אלף משתתפים לפגיעה במליון נוסעים. כל חיילי הצפון משתמשים בתחנת כרמיאל, במיוחד בימי חמישי כדי להגיע הביתה, אז במקום נסיעה של 3 שעות לדרום יסעו 6 שעות כי גם בצד השני אין רכבות.

אשמח אם תדע לענות מה הסיבה שדווקא השנה החליטו שהחוגגים לא יכולים לנוסע עם הנוסעים הרגילים ברכבת?
כנראה שבמשרד החליטו להקשיב לעצותיו של חבר הפורום הנכבד @Ccyclist שטוען כל הזמן שבזמני עומס יש להעדיף לשנע נוסעים באמצעות רכבות.

לא יודע למה החלטת שמדובר בפגיעה במיליון נוסעים, בזמן שאירוע ל"ג בעומר במירון היה אחד השיקולים העיקריים בהקמת תחנת כרמיאל.

ההשבתה בבאר שבע בחמישי בבוקר לא קשורה לאירוע.

וההשבתה של תחנת כרמיאל ביום חמישי עד שעות הצהריים גם מיותרת, ואם קצת איכפתיות אפשר היה להמנע ממנה.

השנה ל"ג בעומר חל ביום שישי, וממילא זמן הביקוש שבדרך כלל מתפרס על 36 שעות מצטמצם לפחות מחצי, כאשר הנסיעות האחרונות מהמרכז יוצאות בשעה 5 לפנות בוקר.
 
כנראה שבמשרד החליטו להקשיב לעצותיו של חבר הפורום הנכבד @Ccyclist שטוען כל הזמן שבזמני עומס יש להעדיף לשנע נוסעים באמצעות רכבות.

לא יודע למה החלטת שמדובר בפגיעה במיליון נוסעים, בזמן שאירוע ל"ג בעומר במירון היה אחד השיקולים העיקריים בהקמת תחנת כרמיאל.

ההשבתה בבאר שבע בחמישי בבוקר לא קשורה לאירוע.

וההשבתה של תחנת כרמיאל ביום חמישי עד שעות הצהריים גם מיותרת, ואם קצת איכפתיות אפשר היה להמנע ממנה.

השנה ל"ג בעומר חל ביום שישי, וממילא זמן הביקוש שבדרך כלל מתפרס על 36 שעות מצטמצם לפחות מחצי, כאשר הנסיעות האחרונות מהמרכז יוצאות בשעה 5 לפנות בוקר.
דברך רק מחזקים את מה שאני אומר שאין שום סיבה למנוע מנוסעים רגילים לעלות לרכבת במקביל. שיתגברו את הרכבות ויהיה WIN WIN לכולם כמו שהיה כל שנה
השנה החליטו שצריך הסעות פרטיות.
 

מנכל אחד

Well-known member
דברך רק מחזקים את מה שאני אומר שאין שום סיבה למנוע מנוסעים רגילים לעלות לרכבת במקביל. שיתגברו את הרכבות ויהיה WIN WIN לכולם כמו שהיה כל שנה
השנה החליטו שצריך הסעות פרטיות.
אני משער שההחלטה על סגירת מתחם הרכבת נועדה לעזור לשלוט על מספר הנמצאים בהר ולמנוע מאנשים שלא רכשו כרטיס כניסה לנסות ולהכנס למירון דבר שעלול ליצור עומסים חריגים.

לגבי חזור, סביר שלאור העומסים הצפויים, בפועל לא תהיה ביקורת ומי שירצה יוכל לעלות לרכבות היוצאות.

חשוב לציין, שהנוסעים ברובם לא רואים ברכבת יתרון והיו מעדיפים את האוטובוסים.
ההחלפה מהרכבת לאוטובוס, או ליתר דיוק בעיקר מהאוטובוס לרכבת, היא נקודת סיכון ממשית, ולא נראה שנתנו על זה את הדעת.
באירועים המוניים קודמים כמו הלוויות בבני ברק, פיזור הנוסעים ברכבת בשעת השיא לא הייתה מוצלחת והתלוותה בסיכון ממשי לחיי אדם.
אינני בטוח שאפילו הוצבו במקום כונני הצלה במקום.

בניגוד לאווירה כאן בפורום (וגם בניגוד לשקרים שבכתבות דה מרקר), בציבור החרדי רואים בארגון כשלון חרוץ, היה קושי גדול לרכוש כרטיסים, גם פריסת שעות היציאה לא מאימה לרבים ואיננה קשורה בהכרח לאילוצים תפעוליים, וגם בזה שבוטלו קווי הנסיעה לצפת ואולי גם ליעדים נוספים.

מחיר הנסיעה ברוב היעדים גבוה משמעותית ממחיר נסיעה מזדמנת רגילה, וגם איננה נכללת במינוי החופשי שרבים מהנוסעים מחזיקים.

אני חושב שהבעיות הללו יגיעו לפתרונם רק כאשר משרד התחבורה יבין שתפקידו הוא להיות גוף מאסדר ולא גוף שמפעיל תח"צ.

אירוע כמו מירון איננו קשור כלל לתחבורה ציבורית, אלא הוא אירוע הסעת המונים, וראוי שמשרד התחבורה יחלק רישיונות לגופים פרטיים שיפעילו נסיעות תוך שפעילות המשרד תצטמצם להפעלת שאטלים ותגבור רכבות.
 

tal#

Active member
כאן בפורום (וגם בניגוד לשקרים שבכתבות דה מרקר),
מעניין שגם הרכבת משקרת ורק אתה תמיד דובר אמרת
אין שום תגבור בקו הנגב המערבי, אז ברור שהמערכים הועברו צפונה.
מזכיר שמדובר בקו שמופעל פעם בשעה לכיוון. גם על המסילה הבודדות,בפועל, שלו אפשר לתגבר.
 

מנכל אחד

Well-known member
מעניין שגם הרכבת משקרת ורק אתה תמיד דובר אמרת
אין שום תגבור בקו הנגב המערבי, אז ברור שהמערכים הועברו צפונה.
מזכיר שמדובר בקו שמופעל פעם בשעה לכיוון. גם על המסילה הבודדות,בפועל, שלו אפשר לתגבר.
מי אמר שהרכבת משקרת?

השקרים הם אחרים
היא משקרת שהנסיעות עולות 10 שקלים
היא גם משקרת שמופעלים מאות אוטובוסים ישירים למירון במחירים רגילים מערים וממוקדים שבהם מתגוררת אוכלוסייה חרדית
וגם בנתונים האחרים שהיא דחפה לכתבה למרות שהם בכלל לא קשורים כמו ש97% מהציבור החרדי נהנה מההנחות (בעוד שהאמת שהרפורמה הזאת בכלל לא גרמה להנחות לציבור החרדי אלא לבני 67+, ולכל השאר היא בדר"כ יקרה את העלות החודשית, בעיקר לציבור חרדי שמתאפיין במשפחות גדולות ורכישת חופשי חודשי גם לילדים).
וגם בנושא תוספות השירות, שהיא החליטה שכל מה שיתווסף השנה יהיה יעודי לציבור החרדי, דבר שאני יודע שהוא לא נכון.

ולכן אני גם לא בטוח שיש קשר בין הפסקת הרכבת בחמישי בבוקר בקו הנגב המערבי לבין הנסיעות למירון, מכיון שלא מדובר בשעות בהם יש תגבור משמעותי לכיוון מירון

נ.ב. באתר הרכבת לא כתוב שההשבתה קשורה לנסיעות למירון, כך שלא ברור בדיוק מה ניסית להוכיח מההפניה הזאת, אשמח שתבהיר את עצמך.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
מי אמר שהרכבת משקרת?

השקרים הם אחרים
היא משקרת שהנסיעות עולות 10 שקלים
היא גם משקרת שמופעלים מאות אוטובוסים ישירים למירון במחירים רגילים מערים וממוקדים שבהם מתגוררת אוכלוסייה חרדית
וגם בנתונים האחרים שהיא דחפה לכתבה למרות שהם בכלל לא קשורים כמו ש97% מהציבור החרדי נהנה מההנחות (בעוד שהאמת שהרפורמה הזאת בכלל לא גרמה להנחות לציבור החרדי אלא לבני 67+, ולכל השאר היא בדר"כ יקרה את העלות החודשית, בעיקר לציבור חרדי שמתאפיין במשפחות גדולות ורכישת חופשי חודשי גם לילדים).
וגם בנושא תוספות השירות, שהיא החליטה שכל מה שיתווסף השנה יהיה יעודי לציבור החרדי, דבר שאני יודע שהוא לא נכון.

ולכן אני גם לא בטוח שיש קשר בין הפסקת הרכבת בחמישי בבוקר בקו הנגב המערבי לבין הנסיעות למירון, מכיון שלא מדובר בשעות בהם יש תגבור משמעותי לכיוון מירון

נ.ב. באתר הרכבת לא כתוב שההשבתה קשורה לנסיעות למירון, כך שלא ברור בדיוק מה ניסית להוכיח מההפניה הזאת, אשמח שתבהיר את עצמך.
כחלק מהרפורמה יש הנחות ליישובים באשכול 1-5. רוב הישובים החרדים נמצאים באשכולות אלה ולכן הציבור החרדי נהנה מההנחות.
 

מנכל אחד

Well-known member
כחלק מהרפורמה יש הנחות ליישובים באשכול 1-5. רוב הישובים החרדים נמצאים באשכולות אלה ולכן הציבור החרדי נהנה מההנחות.
נראה שלא קראתם את מה שרשמתי.
הנחות לילדים ונוער היו כבר לפני הפעימה הזאת.
התייקרות של 33% יש בכל הארץ, כלומר נסיעות של ילדים ונוער התקיירו בכל המקומות ב33%, גם החופשי למבוגרים התייקר ב33% אבל בערים נוספות ניתן כעת לקבל הנחה פרופיל גאוגרפי של 50%, כלומר בפועל ישנה הנחה של 33% למבוגרים ביחס לתעריף הקודם, ועליה של 33% לנוער ביחס לתעריף הקודם.
במשפחה שרוכשת 4 מנוי חופשי, (חלק נכבד מהמשפחות החרדיות) המשפחה לא נהנתה מהנחה, ומשפחות שיש בהם יותר מ3 ילדים שטרם הגיעו לגיל 18, חוו התייקרות.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
נראה שלא קראתם את מה שרשמתי.
בוודאי שקראתי, כתבת : "בעוד שהאמת שהרפורמה הזאת בכלל לא גרמה להנחות לציבור החרדי"
מה שלא נכון.
הנחות לילדים ונוער היו כבר לפני הפעימה הזאת.
התייקרות של 33% יש בכל הארץ, כלומר נסיעות של ילדים ונוער התקיירו בכל המקומות ב33%, גם החופשי למבוגרים התייקר ב33% אבל בערים נוספות ניתן כעת לקבל הנחה פרופיל גאוגרפי של 50%, כלומר בפועל ישנה הנחה של 33% למבוגרים ביחס לתעריף הקודם, ועליה של 33% לנוער ביחס לתעריף הקודם.
במשפחה שרוכשת 4 מנוי חופשי, (חלק נכבד מהמשפחות החרדיות) המשפחה לא נהנתה מהנחה, ומשפחות שיש בהם יותר מ3 ילדים שטרם הגיעו לגיל 18, חוו התייקרות.
התייקרות של 33% בגלל העליה והנחה של 50% בגלל הפרופיל הגיאוגרפי של רוב הישובים החרדיים תביא לירידת מחיר.
 

raya

Well-known member
כנראה שבמשרד החליטו להקשיב לעצותיו של חבר הפורום הנכבד @Ccyclist שטוען כל הזמן שבזמני עומס יש להעדיף לשנע נוסעים באמצעות רכבות.

לא יודע למה החלטת שמדובר בפגיעה במיליון נוסעים, בזמן שאירוע ל"ג בעומר במירון היה אחד השיקולים העיקריים בהקמת תחנת כרמיאל.

ההשבתה בבאר שבע בחמישי בבוקר לא קשורה לאירוע.

וההשבתה של תחנת כרמיאל ביום חמישי עד שעות הצהריים גם מיותרת, ואם קצת איכפתיות אפשר היה להמנע ממנה.

השנה ל"ג בעומר חל ביום שישי, וממילא זמן הביקוש שבדרך כלל מתפרס על 36 שעות מצטמצם לפחות מחצי, כאשר הנסיעות האחרונות מהמרכז יוצאות בשעה 5 לפנות בוקר.
לפי מה שהבנתי, ההשבתה מבאר שבע בהחלט קשורה להשבתה עקב ל"ג בעומר.
צריך להסיט רכבות ל"מטרה הקדושה".
 

Ccyclist

Well-known member
כנראה שבמשרד החליטו להקשיב לעצותיו של חבר הפורום הנכבד @Ccyclist שטוען כל הזמן שבזמני עומס יש להעדיף לשנע נוסעים באמצעות רכבות.

לא יודע למה החלטת שמדובר בפגיעה במיליון נוסעים, בזמן שאירוע ל"ג בעומר במירון היה אחד השיקולים העיקריים בהקמת תחנת כרמיאל.

ההשבתה בבאר שבע בחמישי בבוקר לא קשורה לאירוע.

וההשבתה של תחנת כרמיאל ביום חמישי עד שעות הצהריים גם מיותרת, ואם קצת איכפתיות אפשר היה להמנע ממנה.

השנה ל"ג בעומר חל ביום שישי, וממילא זמן הביקוש שבדרך כלל מתפרס על 36 שעות מצטמצם לפחות מחצי, כאשר הנסיעות האחרונות מהמרכז יוצאות בשעה 5 לפנות בוקר.

סליחה אבל בשום ארוע רב משתתפים שאני מכיר לא אוסרים על הציבור הכללי לנסוע ברכבות לטובת העברתן למשתתפים בלבד. התיגבורים וצוותי ההכוונה המוגברים נמצאים ברכבות ובתחנות לרווחת הציבור כולו - המשתתפים והנוסעים הרגילים כאחד.

מסילת כרמיאל היא מסילה כפולה ואפשר לתגבר אותה באמצעות רכבות ללב המפרץ שיאפשרו לנוסעים להגיע צפונה גם מרכבות נהריה ולא רק מרכבות קו כרמיאל.
 
למעלה