~כולם צדיקים כולם~

גנגי

New member
~כולם צדיקים כולם~

והיות שבאמת כולכם צדיקים, מצאתי לכם היום ארבע מילות צדיקות גדולה, כולן מתחילות ב-צ', ומסמלות את ל"ו צדיקים (ל=30, ו=6, ביחד 36, שהם ארבע מילים ואל תתווכחו עם גימטרייה שכזאת, כי בדילוגי אותיות זה בדיוק יוצא "אל תבלבלו אותי עם עובדות" ודי לחכימא באכמש"ל). והרי המילים הקדושות: צַיְמָן צִירָן צַמִּים צִמֵּם ובלי התחכמויות ופתיחת מילונים - כן? הרי כולכם צדיקים! בין הפותרים הכי יפה יוגרל כרטיס טיסה לארה"ב*. בהצלחה! (*הם יעמדו במעגל, וההגרלה תיערך בדיוק ביניהם).
 

n k

New member
צירן הוא מתקן צירים

תמורת סכום סמלי הוא ישמח לשמן את צירי הארון, לתבל את ציר הדגים או להחליף צירים באו"ם.
צימום - היא פעולת קליעת הצמות. צמים זה כמו צמות, אבל לגברים
, וציימן סתם עובד בְצים. אין קשר לצמות, ואל תקראו לו סוור, שלא יעלב.
 

sailor

New member
האם הצירן שלך

יכול לשמן גם צירי לידה שלא ירעישו?
 

אטיוד5

Active member
המורה, המורה!

היא ציימה לי, לא פייר! בחיי, חשבתי על כל אותם פרושים, ואין לי כח לחשוב על משהו מקורי אחר, מה עוד שביקשו לא להתחכם. אה.
 

נץ666

New member
אני לא צדיק, ובכל זאת לא פתחתי

מילון. צַיְמָן- זה ההיפך מִצַּיְקָן. צִירָן - ציר התנועה של כדור הארץ צַמִּים - זה לדעתי כמו שממה, רק "צממה" שנהיה צמים, בגלל דרך הגיה של כאלה עם בעיות שפתות, שהשתמשו הרבה במילה הזו, כנראה. צִמֵּם - ברח איזה צד"י לדעתי. היה צ"ל "צמצם", התכווץ.
 
התחלתי ולכן אציים

צימן זה שיבוש של צנים (טוסט). צימם זה צם לשעה קלה ביום כיפור (כמו שנמנם זה נם לפרקים). צירן זה זה שאחראי על תנועת הצירה בטקסטים מנוקדים (כמו שקמצן אחראי על הקמץ, שרקן על השורוק, קבצן על הקובוץ וכדוימע). וצמים זה צמיג של דחפור שממלאים בו מים חמים.
 

מוּסקט

New member
אוף באמת!

הצימן הזה! הוא צימם את הצמים וכולם איבדו את הצירן... ואי אפשר בלי צירן!
 

סביוני

New member
כרטיס טיסה בכיוון אח בעמידה?

צימן - תואר לסגפן אשר צם לעינוי נפשו דרך קבע. צירן - תרופה מיוחדת לזירוז צירי לידה צמים - היות האדם פתוח לצום צימם - היות האדם מכשיר אחר לצום ולא פתחתו שום מלון. אין לי מספיק כסף לזה. בקושי מלוחייה אני עושה עכשיו.
 

dorgad

New member
לידיעתכם, כולם ר"ת

צימ"ן = צור יהודי משלו נאכל ציר"ן = צור יהודי רוצה נזירים צמי"ם = צבעי מאכל יותר במפסקת צמ"ם = צבעי מאכל מובטלים והכול, כמובן, לקראת יום הכיפורים, כי פורים ורובים עד מאוד
 
צד"י, אגב, שם האות

יש לי תחושה שרבים לא יודעים זאת. צימן - אדם המתענה כל שני וחמישי צירן - כינוי לאדם מבולבל. השב על עקבותיו וסב על צירו לעיתים תכופות כיון שאסור לפתוח מילון, ואני כבר פתחתי בעבר כך שיוצא שאני יודע למפרע מה זה צמם, אני מניח שצמים מגיע מאותו מקום. אם כן לא אפרש אותן, רק אומר שהיה מישהו שהיה קרוב בהגדרת צמם שלו... לילה טוב
 

גנגי

New member
אז זהו, שלא.

דווקא אף אחד לא היה קרוב בצימם שלו, בכלל לא קרוב. אבל בפירושים אחרים היו שניים שידעו על מה הם מדברים - סביוני צדק בפירוש ל"ציימן" ונץ צדק בפירוש ל"צמים". צַיְמָן - מרבה בצומות וסיגופים ("היא לא אנורקטית, היא סתם ציימנית") צִירָן - בעל עיניים חולות ודולפות ("אם תכניס לעיניים עוד פעם ציר-דגים-ממולאים תהיה לי מזה צירן!") צַמִּים - יובש, חורב ("שיואו, איזה צמים בנגב!") צִמֵּם - בעל מום באזניו ("תגיד לי, אתה חירש או סתם צימם?!") שתהיה לכם שנה מצוימת! סליחה, מצוינת!
 

mucool2

New member
לא יכולת לחכות שאחזור, אה?

דווקא חשבתי ש"צִירָן" זה מי שמבטא צירה כחיריק. (ואת הכרטיסטיסה את יכולה לשלוח אליי לקליפורניה.)
 

mucool2

New member
במקור זה היה דיסקלוד

אבל הוא נראה לי נחמד אז השארתי. ולפני שאת מגיעה כדאי לברר אם אני בבית.
 
אז זה לא נגזר מצמום?

חשבתי שאם משהו צמום זה סימן שמישהו צימם אותו. זה לא נכון?
 

Lאחד

New member
נתחיל באחרון כי הוא ראשון בחשיבותו

צמם הוא אחד בעל מ"מים רבים <מיליונים, מיליארדים, מאות מיליונים>. זה בעצם צירוף של צי + מ"ם. צימן זה אחד שיודע להכות באצבע צרדה ביד ימין. צירן - ציר חורק במנגינות ידועות <ציר + רן>. צמים זה תכשיט ששמים על הצמות.
 
למעלה