כדורים ומתמטיקה

sebastian85

New member
כדורים ומתמטיקה

סיפרו לי כבר כמה אנשים שבכדורים ובכלל בכמה ענפים בג'אגלינג יש נוסחאות מתמטיות וכל תרגיל מתואר ע"י מספרים וכו... יש מישהו שבאמת עובד לפי הנוסחאות הללו?!? שווה ללמוד את כל המתמטיקה מאחורי הסיפור? זה סתם מסבך או להפך מקל ומשפר את הרמה?
 

Aiyegbeni

New member
אכן..

יש ויש הרבה נוסחאות שונות ומשונות לחישוב תרגילים שונים ומשונים... בקצרה.. בעיקרון זה נקרא סייטסוואפס (siteswaps), כאשר המספרים מייצגים את סוג הזריקה (וגובהה כמובן).... בוא ניקח לדוגמא את התרגיל 531: התרגיל יהיה בשלושה כדורים על כן שכל ספרותיו ביחד לחלק ל 3 (מספר הזריקות) שווה ל 3, מה שאומר, שוב, שהוא יהיה בשלושה כדורים. הזריקה הראשונה (לא משנה מאיזו יד) תהיה כמו זריקה רגילה של קסקייד ב 5 כדורים, שזה אומר זריקה בגובה של 5 ומוצלבת כמובן, הזריקה הבאה, מהיד השנייה תהיה זריקה של 3 (גובה של קסקייד 3 וגם מוצלבת כמובן..)... והזריקה האחרונה תהיה פשוט העברה ישירה של הכדור מיד ליד (כמו היד שמוסרת נמוך בשאוור).... נסה ותראה.. וכן, יש ג'אגלרים (ואני ביניהם) שבאמת עובדים לפי השיטות האלו, וכן! שווה ללמוד (לפחות את הבסיס) של המתמטיקה שמאחורי כל הסיפור, וכן!! לפי דעתי זה משפר את הרמה, ואפילו מקל... מה שמזכיר לי סיפור שקרה לי לאחרונה....... אני מתאמן לתומי ופתאום אוּרי יוּרמן מגיע אלי עם באלאנס של מקל על הרגל, אז אני שואל אותו: "למה אתה הולך ככה?", אז הוא אומר: "זה מקל עלי".... סטיגידיש... בכל מקרה, אני בטוח שהג'אגלר שמוזכר לעיל יוכל לענות לך בפירוט יתר ואף יותר על כל הנוסחאות, המתמטיקה, וכל מה שמאחוריהן..... בהצלחה!
 

sebastian85

New member
חחח אהבתי את הקטע עם המקל...

קיצור נשמע מגניב הקטע של המתמטיקה אבל נראה שכדי להיכנס לזה רק אחרי שאתה יודע לעשות לפחות חמישה כדורים נקי ויפה... אני עדיין בשלב של ארבעה ולא הכי נקי ויפה שיש... ויש לי בעיה עם שאוור.. טוב הכל שאלה של זמן/אימון! אני אופטימי. תודה על התשובה
 

PUZMAK J

New member
אני גם עובד על פי השיטות האלו...

ואפילו הגשתי על זה עבודה! (עבודת עונש במתמטיקה...
) אני ידוע שתום אילון עשה על זה עבודה גדולה... תשאל באתר שלו
 

Uri Yurman

New member
כדורים ומתמטיקה

יוצא לי להעזר הרבה במתמטיקה בשביל הג'אגלינג. לדעתי כדאי מאוד ללמוד קצת על זה, רק לצורך ההבנה, גם אם אתה עוד לא יציב ב5 כדורים. "זה סתם מסבך או להפך מקל ומשפר את הרמה?" נסה ללמוד, אם תבין אז תבין, ואם לא אז לא. לדעתי זה עוזר להבין את התיאוריה שמאחורי דברים. מצד שני חשוב גם לא להפוך לעבד של התיאוריה.. אל תיתן לתיאוריה לסבך דברים. אם משהו עובד, ואתה לא מבין למה "תיאורתית", זה לא כזה נורא.
 

ניתאי6

New member
היכן למצוא חומר לעבודה במתמטיקה,סיי

אני מאוד רוצה להכין עבודה במתמטיקה על התורה : סייקסווב שתום עשה האם מישהו יודע היכן אפשר למצוא על זה חומר דחוף, כי כבר צריך להגיש תודה ניתאי [email protected]
 

Aiyegbeni

New member
שלח מייל לתׁם... אני בטוח שהוא יתן

לך את מה שהוא תרגם... [email protected] או שפשוט תתקשר אליו... 0505623865 בהצלחה!
 
למעלה