כדאי לי להפוך לדתית?

טרף טרף

New member
כדאי מחר בבוקר להצטרף למאות מליוני

נוצרים שהולכים כל שבוע למיסת יום ראשון ובטוחים שהחיים שלהם יותר רוחניים וערכיים ומשמעותיים משל אתאיסטים, הם גם בטוחים שהם הולכים לגן עדן לנצח והדת שלהם הרבה יותר קלה ומשתלמת מאשר היהדות האורתודוקסית.
 

teresias

New member
הערה

הגישה הזאת, שכדאי להיות דתי, אינה ראויה לדעתי (או לפחות לדעת ליבוביץ). עליך לומר- 'אני דתי למרות שזה לא כדאי, למרות הקשיים וההגבלות'. זה הרבה יותר מכבד, לדעתי, את הדת. אם הדיון הוא 'מה כדאי', אז במה שונה הדתי והחילוני? אתה חושב שהדת 'כדאית', ואני חושב שלא.
 

teresias

New member
אין עניין כדאיות לכאן.

ייתכן ואתה חושב שזה גם כדאי, אך זה לא רלוונטי.
 

ב ז מ

New member
על כך היו כבר מספיק דיונים המראים

חד-משמעית שהדת היהודית נתנה על ידי בורא עולם, אתה מוזמן לחפשם בארכיב הפורום. בהצלחה!!!
 

ב ז מ

New member
שמע מר אקספרסו,

אלוהים הפגין ניסים, כך שבני ישראל יכירו בקיומו ובעוצמתו, הקב"ה הוציא אותנו מארץ מצרים באמצעות ניסים מדהימים, ולכן הדת היהודית שווה יותר מאלף מילים.
 

ב ז מ

New member
עם ישראל קיבלת את התורה לאחר

התגלויות אלוקיות מדהימות, שנית כל, ניתן להוכיח שהיה מעמד הר סיני בו אלוקים התגלה לעם שלם, לכן כבר לא שייך לטעון שלא היו התגלויות, כי אלוקים התגלה אלינו ונתן לנו את התורה וניתן להוכיח זאת.
 

ב ז מ

New member
אני אסביר לך את הבעיה -

גם אם תהיה לך התגלות אישית או אם תתרחש התגלות המונית לקבוצת יהודים(ואתה בתוכה), תמיד יכול לבוא כופר ברוב חוצפתו ולטעון "אין אלוהים, מכוון שלא היו התגלויות אשר אני עצמי ראיתי", ותמיד יוכלו לבוא מספר אנשים לאחר מכן ולטעון שההתגלות שאתה עברת מעולם לא התרחשה, ולך-תוכיח-להם-שהם-טועים-!
 
אני אומר לך ונשבע בכל היקר לי

אם תהיה לי עצמי התגלות אמיתית, אני חוזר בתשובה שלמה ומקיים לפחות 610 מתוך 613 המצוות.
 

ב ז מ

New member
ענה לי בבקשה על שאלה תאורטית פשוטה:

אם יבואו אליך חבר'ה דתיים(קבוצה של 200 איש) ויספרו לך שלפני שבוע היתה להם התגלות אלוקית מדהימה ושהם ראו בעיניהם למשל, כיצד אלוקים מחיה אדם שנפטר ומת לפני שנתיים מקברו.. אתה עובר בין אותם 200 אנשים ושואל אותם אחד-אחד לפשר הדבר, וכולם מתארים לך בדיוק את אותו הנס האלוקי בפרטי פרטים.. השאלה היא -- כיצד תגיב?? 1. תחליט לעשות תשובה, ולקבל עליך עול מלכות שמים. 2. תחליט לצחוק על חשבונם של אותם דתיים, ולהסביר להם שהם צריכים פסיכיאטר. 3. תכנס לטראומה ולא תדע מה לעשות. 4. תברח כמה שיותר מהר, ותחליט לעזוב את הארץ. 5. תשובה אחרת (נא לפרט) אני ממתין לתשובתך הבלתי משוחדת..
 
למעלה