כדאי לי להפוך לדתית?

pembencipolisi

New member
מה יועיל לך להאמין באל רשע ? מה

אכפת לו ממך ומגורלך ? מדוע תכניסי את עצמך למערכת אסורים חסרי תועלת ?
 
כדאי - מילה מגוחכת המקרה הזה...

מה, דת זה השקעה בבורסה? אם כבר, זה אמור להגיע מתוך תובנה פנימית עמוקה.
 

L7

New member
אם את אדם נורמלי- אל תהפכי לדתית.

אם את סובלת מפחדים וחרדות יתכן וכניסה למשטר נוקשה המשתלט על חייך יהווה משענת מסויימת.
 
../images/Emo6.gif אלא אם כן אתה עושה הכרות עם

גורמים כמו משמרת הצניעות. האמן לי - הפחדים רק יגברו. אבל ללא קשר, L7,מדוע שלא תציע לאדם הסובל מפחדים וחרדות פשוט לקבל עזרה פסיכיאטרית הולמת, אבחון פסיכולוגי, וכו'. הדת היא לא אופציה יחידה
 

hagakora

New member
שיקולים של כדאיות

במקרה הזה, עדיף לך להישאר אתיאיסטית נחמדה, כי אין לך שום רווח בזה רווח והפסד זה אנוכי מאוד
 
אולי

תתחילי ללמוד על הדת, תשאלי שאלות, תקראי ספרים, תמצאי דברים שאת אוהבת ותלכי איתם קדימה.
 

hc46

New member
אם תהפכי לדתית את מחזקת את זה:

סכנה ושמה מדינת-הלכה! שמתי לב שהחוזרים בתשובה והדתיים לייט, ואפילו חלק מהחילוניים לא מבינים בדיוק את סכנתה של מדינת הלכה יהודית שמפלגות כמו ש"ס ויהדות התורה חותרים אליה במוצהר. במשפחתי ובמשפחת אשתי יש כמה חוזרים בתשובה שמחזיקים טלויזיה וצופים בסרטים ותוכניות נוספות ואני ואתם יודעים שיש רבים כאלה.חלק מהם גם מחזיקים מחשבים וגולשים באינטרנט כשרבניהם בפירוש אומרים שהדבר אסור אפילו לצרכי עבודה. כמובן שכל הדתיים שבפורום הזה ובפורומים אחרים גם הם צבועים ותמימים במידה כזאת שהם לא מבינים שבמדינת הלכה יהיה אסור גם להם להחזיק טלויזיות שלא למטרות דת ושטיפות מוח דתיות,וכמובן שיחסמו כל ערוצי הסרטים והבידור. כמו כן תאסר לחלוטין הגלישה באינטרנט והמחשבים ישמשו רק למטרות דת ועבודה ללא בידור כלשהו. מסטולי דת,אתם מוכנים לשלם את המחיר הזה? עכשיו בואו נראה אם אתם מוכנים לשלם את המחירים הכבדים יותר ונחשוב לרגע שישראל היא מדינת הלכה:במצב כזה כמה אזרחים היו צריכים לסקול באבנים כהני הדת על אי-שמירת שבת? כמה מיליונים נכון?וכמה היו צריכים לסקול על ניאוף וכדומה?וכמה היו נזרקים לבתי סוהר על עבירות קלות כנגד ההלכה המהוללת?וכמה היו צריכים לחטוף מלקות על חטאים קטנים כאלה ואחרים ? כל זה מבלי שנזכיר את הכניסה לורידים שלנו ושליחת סוכני-דת לתוך חיינו לבדיקה אם אנחנו לא עוברים על חוקי ההלכה אפילו בבתינו.מעקבים ותצפיות אחרינו.על כל סכסוך שכנים קטן יהיו הלשנות סתמיות למימסד הדתי.ואזרחי ישראל יחיו תחת טרור דתי תמידי שיגזול מהם את החופש שזה אחד הפשעים הקשים ביותר כנגד בני-האדם,נטילת החופש מהם והפיכתם לרובוטים מחורבנים. שימו לב אנשים!:מכל מפלגות הכנסת המושחתת ביותר היא דווקא מפלגה דתית-ש"ס,וזאת לא המפלגה הגדולה ביותר בכנסת ומעולם השלטון לא היה בידיה.עכשיו תחשבו מה יקרה כשש"ס ישלטו במדינת ההלכה.כמה גניבות,רמאויות,מעילות,שחיתויות, יהיו מנת חלקה של מדינת ההלכה הטריה? כמה דם יזרום ברחבי ישראל בשם ה' והדת.כמה פשעים נגד האנושות ופשעים בכלל יהיו אז במדינת ההלכה-ישראל? עכשיו אנשים,דתיים וחילוניים,כאנשים בוגרים תחשבו לבד האם זה שווה את המחיר?האם באמת ובתמים אתם יכולים לחיות במדינת הלכה חשוכה ורצחנית שבה תהיו עבדים נרצעים של המימסד הדתי?
 

saar13

New member
הסכנה-אם בבחירות מצביעים למפלגות...

הדתיות. אבל,אדם שרק מאמין באלוהים בפרטיות-ולא מצביע בבחירות לדתיים-אין בעיה. אני הפסקתי להצביע לדתיים כבר מזמן.
 
איך הגעת למסקנה הזאת?

וגם אם זה נכון, אם אדם מאמין בצדקת דרכו, למה שייתן לאנשים אחרים שמשתמשים באותה הדרך בצורה רעה להרוס לו את אמונתו?
 

hc46

New member
מדובר פה על להיות דתי.לא על להאמין

כמו ש-saar13 מאמין מבלי לתמוך במפלגות דתיות שחותרות במוצהר למדינת הלכה...
 
זה אותו דבר

להיות דתי = להאמין בדת היהודית ולחיות לפי המנהגים והחוקים שלה. זה שרוב הדתיים (לפי מה שאתה אמרת) מפרשים את הדת היהודית בצורה לא נכונה, לא אומר שזה צריך למנוע ממישהו להיות דתי ולפרש את הדת היהודית בצורה הנכונה לפי אמונתו.
 
שוב פעם מעתיק ומתעלם מהתשובות?

אתה כותב שקרים הוסבר לך בהרחבה, שדבריך אינם נכונים. הן המשטרה שפינטזת עליה,והן המתות, והן שאר העונשים. ואתה מתעלם!!! ממשיך לזרוק רפש סתם,מדוע? תענה על הטענות! מדינת הלכה תהיה אך ורק כשיבוא המשיח (ואתה הרי כלל אינך מאמין שיבוא אי-פעם). וכשיבוא המשיח במהרה בימינו, לא יהיה שום צורך בכפיה, כי כולם יאמינו בה' ויהיו ניסים גלויים וגם הגויים יבואו ויבקשו מאיתנו ללמד אותם תורה ומצוות, וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ. אין בעיה שיגורו כאן גויים, ובלבד שיבינו שזו ארץ של יהודים ויכבדו אותנו ולא יציפו את הארץ בחזירים וטומאה, ולא יהרגו אותנו. לגבי הפלות אנו נגד, אבל בכל מקרה נפעל בדרכים דמוקרטיות ושיכנועים מוסריים כדי להניע אתכם מדבר מתועב זה. לגבי הסוטים, מצידי שיבושם להם. אם אדם בוחר להתחתן עם בן אותו המין, או עם חתול או עם פרפר או מוט ברזל זו הבעיה שלו. רק שלא ידרשו מאיתנו לראות בו אדם נורמלי ושלא יעשו מצעדים מתגרים מול העיניים. חופש אמונה, אף אחד לא מכריח אותך להאמין בה'. אם אתה רוצה גיהנום זו הבעיה שלך. חופש דיבור ? מישהו מונע ממך לדבר ? מישהו מונע מהתקשורת להסית ולהשמיץ כל יום ויום את הדתיים ? מישהו מונע מגלי צהל וקול ישראל הממומנים ע"י הציבור להסית נגד דתיים ? מי סגר את ערוץ 7 ומי סוגר את כל התחנות של החרדיים ? על איזה פסיקות אתה מדבר ? אולי אתה מתכוון לעונשים של בית-דין כמו סקילה ושריפה על כל מיני חטאים כמו חילול שבת ועבודה זרה. אבל לא הכריחו אף אחד להיות יהודי, ובנוסף לכך, אמרו שבית-דין שהרג אדם אחד ב-70 שנה היה נחשב לקטלני, ובשביל להרוג מישהו חייבים שיהיו שני עדים שיאמרו לו בשעת ביצוע העבירה שאם הוא ממשיך לחטוא יהרגו אותו. כמו שהוסבר בעבר פה רבות לא הורגים סתם אנשים ובודאי שלא יהרגו סתם חילונים. להרוג אדם צריך שיאמין ועדים שהזהירו קודם ע"פ ההלכה. בקיצור יש דינים רבים שלא קיימים היום. מה גם צריך דיינים מיוחדים לדון שרק שהמשיח יבוא יוכלו להסמיכם ע"פ ההלכה. כך שגם כאן הינך כהרגלך סתם מילל. 2. אין ולא תיהיה משטרה,שכנים שתפקידם לרגל אחריך. זו עוד המצאה ממוחך המעוות במדינת ההלכה שעומדת להיות יהיה מותר לעשות הכל. הכל. מותר לא לראות טלויזיה בשבת. מותר לא לנסוע בשבת. ומותר לא לעשן בשבת. הכל מותר. בקישור הזה תפתח את כל ההודעות ותקרא מהודעה מס' 10 והלאה. http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=6446 כולם ישמחו להנות משבת המלכה. השבת היהודית הייתה מאז ומעולם מושא לקנאה ולהערצה. העובדה שבכוחה של השבת להעלות עמה את שומריה, וליצור עבורם מעין מציאות על בתוך מציאות יום יומית, עוררה את סקרנותם של אלה שנשארו בחוץ. ואכן, התואר ''יהודי של שבת'' היה למושג שביטא יותר מכל את השינוי שחל בו ביהודי עם בואה של שבת המלכה. כיצד מגיעים למצב זה? הרי מדובר על כשביעית מן החיים? אין זו התרגשות ספונטאנית הפורצת אחת לשנים רבות לאחר אירוע חריג ומסעיר או בשמחת נשואי בן או בת, הרי מידי ששה ימים חוזרת על עצמה אותה התעלות גם ללא אירועים חריגים. http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=8315&Catogory=11&SubID=7134 http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=8284&Catogory=13&SubID=7854 • כל מי שעובר עבירות יקבל עונשים בעולם הזה ובעולם הבא מבורא העולם. http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x0326.htm אני לא חרדי,ומן הסתם גם לא אהיה חרדי לעולם. מה שמפריע לי זה כמות השטויות שנכתבת פה על חרדים. ולמה זה שטויות? אני במקרה עובד כבר 7 שנים 7שנים! עם חרדים מכל הסוגים יום יום שעה שעה,ספרדים חסידים וליטאים הם לא נושכים והם לא רוצים מדינת הלכה הם אוהבים לצחוק ואוהבים נשים בדיוק כמו כולם,אפשר לשוחח איתם הרבה מהם מאוד פתוחים ואפילו לשמוע דברי כפירה הם מוכנים (ניסיתי זאת הרבה מאוד פעמים)
 
האם הסנהדרין היו הורגים חילונים ?

http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1030059 "כִּי לֹא אֶחְפֹּץ בְּמוֹת הַמֵּת," -נְאֻם ה' אלקים: "וְהָשִׁיבוּ, וִחְיוּ." (יחזקאל, י"ח, י"ד) בתורה יש הרבה עברות שהעונש עליהם הוא מוות. האם באמת קיימו את כל העונשים הללו בזמנו? האם כל החילונים דינם היה מיתה בזמנו? האם כאשר תיכון בע"ה מדינת הלכה, השליטים החדשים יחסלו כופרים ומחללי שבת? אפילו ראיתי אתיאיסט שכתב: "דתיים שאני מכיר הם בדרך כלל אנשים נחמדים עם רצון טוב. רק חס וחלילה לתת להם כוח פוליטי גדול מדי. הם יקימו אז סנהדרין ויחסלו אותנו!" זוהי שאלה שנשאלתי לגביה יותר מפעם אחת ולכן אתן מענה לשאלה סוף כל סוף, אך ראשית אציין שמבחינה מוסרית ניתן להרוג במקרים רבים: כידוע לכל, רק לא מזמן היה נהוג בארצות שונות להרוג בכיסא החשמלי וכך היה הדין. כיום נהוג לתת זריקת הרדמה, כך שמעתי, זאת משום שעל הפושע להיות צלול בדעתו כאשר מקריאים לו את דינו. בכל מקרה, כיתת היורים היתה נהוגה בישראל רק לפני מספר עשרות שנים ורצחנו לפי משפט נאצים ופושעי מלחמה. גם את המרגלים הזרים נהוג להרוג ובמה פשעו, רק משום שרצו לעזור למדינתם? גם הרודן סדאם חוסיין יפול במיתה. מה אנו למדים מכל אלה? מסתבר שלמען האינטרסים וההגנה על הפרט והכלל מותר לעיתים גם להרוג. כשאנו מעלים את נושא המשפט וגזר-דין מוות בימים עברו כבר מצטייר לכל אותם המראות של הנוצרים שטבחו בנו ע"י עלילות דם ומספיק שהמנהיג יצביע על "הנאשם" ויגזור את דינו וירצחוהו מיד, או גרוע יותר, לאינקויזיציה. אך המציאות שונה, מסתבר שבישראל היו יותר רחמנים, מפוקחים ומחושבים... להלן כל התנאים שהיו צריכים להתקיים כדי שהפושע בכלל יגיע לבית הדין כדי להישפט: 1. כדי להרוג אדם צריך שני עדים שיעידו שראו את פלוני עושה את המעשה. 2. העדים צריכים להיות נאמנים ללא עבר פלילי או משפטים קודמים (לא כמו במדינתנו שפושע נמלט ויחיד יכול להעיד על אדם אחר נוסח אריה דרעי ולהכניסו לבית המאסר לשנתיים). 3. והקשה מכל: על העדים להזהיר את פלוני לפני המעשה ש"אם יעשה את המעשה דינו מיתה!". אם לא הזהירו את האיש וספרו לו מה העונש של המעשה שהוא עומד לעשות אז הוא אינו מגיע בכלל למשפט! 4. על הפלוני להבין את ההלכה ולהכיר אותה וכתוב שמחלל שבת שבאו אליו שני עדים ואמרו לו אתה יודע שהיום שבת ואסור לעשות את מה שאתה עושה והוא אומר "אני יודע ואף על פי כן אני עושה" -רק הוא חייב מיתה ואם לא ידע, לא חייב מיתה. רק כשהמחלל יודע שאסור לעשות המעשה ושהיום שבת הוא יענש. לצערינו החילונים כיום לא יודעים מהי שבת ומה אסור ומה מותר בה בגלל שלא למדו במסגרת חינוכם הלכות על ברכי התורה, לכן החילונים אינם חייבים במיתה ולא היו נענשים גם אז. 5. רק אם פלוני יתעלם מהאזהרה ויעשה את המעשה בין כה וכה יוכלו להעיד עליו בבית דין. 6. בבית דין היו צריכים לשבת 23 (!) דיינים מלומדים בתורה ולפסוק לפי דעת הרוב את דינו של פלוני. עשרים ושלושה מלומדי תורה! מסתבר שאפילו אם היו רואים פלוני נכנס עם סכין בידו לביתו של חברו ויוצא מהבית כשהסכין מגואלת בדם ואפילו שהיו נכנסים אנשים אל תוך הבית ורואים את חברו של פלוני שוכב מת על הרצפה, לא ניתן להעיד נגד הרוצח או להביאו למשפט! מסתבר שגבר השוכב עם אשת איש צריך בעת המעשה (!) להתבקש ע"י שני עדים לחדול מיד שיעידו נגדו ודינו על כך מיתה! -מסתבר שצריך להיות פושע נורא ואיום חסר חרטה ורחמים כדי שגזר דינו יהיה מוות במשפט- וכבר נאמר בגמרא (במסכת מכות, ז') רבי אלעזר בן עזריה אמר שאחד לשבעים שנה זה חובלנית (כלומר שבית דין שהיה הורג אדם פעם אחת בשבעים שנה היה נקרא בית דין קטלני!).. רבי טרפון ורבי עקיבא אמרו שאם הם היו בסנהדרין (בתקופה שהיו דנים בה דיני נפשות), לא היו הורגים אף אחד לעולם (כי הם היו חוקרים את העדים בצורה כזו קפדנית, שאף נאשם לא היה מורשע). וכך באמת עשו גם בזמנו. ---------------------------------------------- אני מניח שהחוקים הללו נשמעים מאוד מוזרים ולא נראה שיכול לצאת בהם אשם בדין. לכן נשאלת השאלה: האם כל אדם היה יכול לרצוח ולאנוס ואף אחד לא היה עוצר בעדו? הרי במדינה כזאת יהיו הרבה פושעים ותהיה אנרכיה נוראית... וכעת אנסח את תשובתי כשאלה שספקה את רוב השואלים בנושא זה: האם בבני ברק יש פושעים ורוצחים ואנסים ומסוכן להסתובב שם בלילות? חשבו על מדינה שלמה שכל כולה חרדים כתושבי בני ברק. נראה לכם שזו מדינה שתקראו בה על רציחות בעיתון יתד נאמן? הנידוי היה גם הוא דבר קיים במדינת ישראל. אדם שפרק עול תורה ומצוות (או למשל אבא מבוגר שהיכה את בנו והבן צריך להיות לומד תורה ורציני), אנשים כאלה היו מנודים מהחברה לפרק זמן מסוים. בזמן הנידוי אף אחד לא ימכור להם אוכל או ידבר עימם. עליהם לפרוש למקום אחר או לחפש את מקורות האוכלה שלהם בעצמם (נניח, ע"י גידול שדה ירק). נידוי היה נעשה גם הוא בתנאים מאוד קשים ושוב צריך להיות מדובר ברשע גמור שיגיע למצב שכזה לאחר אזהרות רבות. כמו כן, על רוב החטאים מקבל האדם עונש "כרת" משמיים. דהיינו שמשלם את דינו בעולם הבא שנכרתת נשמתו מעם ישראל והיה עדיף לפושע לשלם את דינו בעולם הזה במיתה קצרה מאשר בעולם הבא. נשמע מוזר כיצד "עונש משמיים" יכול להפחיד פושעים? מסתבר שבימי התורה מספיק היה לקלל את שם אלוקים ח"ו כדי למות בו במקום! אנו רואים בסיפור איוב כיצד הציעו לאיוב 'לברך' את השם כדי למות ולהפטר מהיסורים. מסתבר שהדבר לא היה זר לאנשים. חוטאים היו מתים משמיים על עוונותיהם ומכירים אנו את דיני מצורע. הימים שבהם פעלו הסנהדרין היו ימים שהיתה בהם השגחה תמידית הנראית לכל עין. כמו כן, יש לציין שעל דיני 'כרת' ניתן לכפר בעולם הזה ע"י תשובה ומעשים טובים לפי העבירה. ועדיין, מה עושים עם הפושעים "החופשיים כל כך"? מסתבר שגם בזמנו היה בית סוהר, מה שנקרא דאז "בית התרבוש": אנשים שמסוכנים לחברה היו נאסרים, אנסים ופושעים מתמידים ואפילו חולי רוח מסוכנים היו נכלאים. לרוצחים בשוגג היה את עיר המקלט ונראה לכל כי במדינה שכזו תהיה התורה וחוקיה בראש מעייני החברה. מי שהחליט שהוא רוצה לפרוק עול תורה ומצוות היה יכול לעבור למדינה אחרת. את חטאיו בישראל לא יוכל לעשות בפרהסיה בזמנים אלה שאם יעשה כן, יענש בין ע"י שמיים, בין ע"י בית דין, בין ע"י בית המאסר. זו מה שהיתה מדינה יהודית מאז ומעולם, זו לא רק ארץ, זו גם חוקה ומצוות הקשורות בארץ. לסיכום הדברים, אפילו סנהרין שהורגת אדם אחד לשבעים גם שנה היא קטלנית, שהרי מטרת הסנהדרין היא להציל כל אדם ממוות וכבר מסתבר מכאן שאת החילונים בימינו לא יהרגו בשום אופן. להתעמקות נוספת אני ממליץ ללמוד את מסכת סנהדרין, החל מהעמוד הראשון (משום שלקראת אמצע המסכת הגמרא נוגעת במושגים קבליים ולא רק בהלכה למעשה בדין).
 
עוד ביאור יפה שראיתי אצל הרה"ג נויג

עוד ביאור יפה שראיתי אצל הרה"ג נויגרשל שליט"א כאשר נשאל מדוע כתובות בגמרא מיתות בית דין המפחידות והאם הסנהדרין היא שהרגה את ישו: חז"ל אומרים בן סורר ומורה לא היה ולא נברא ולא עתיד להיות ולמה נכתב? דרוש וקבל שכר הוה אומר מחד כתבה התורה את ענשו החמור של הבן הסורר והמורה ומאידך חישקה את אותו עונש עצמו לבל יהיה בר הוצאה לפועל ואם כך למה כתבה תורה את כל הפרשה מעיקרא? אלא שיש הרבה מוסר ללמוד ולקבל שכר כשמפנימים אותו למשל: פורופורציה באהבת הורים לילדיהם שאהבת ה' צריכה להיות מעליהם וכו' הוא הדין לענשי מיתה שבתורה, קודם כל חז"ל דרשו: ברור לו מיתה יפה, ב. חז"ל אמרו במסכת מכות שכמעט ואין דרך להוציא לפועל עונש מיתה ואולי אין דרך כלל (סנהדרין שהיתה הורגת פעם בשבעים שנה נקראת קטלנית ור"ע אומר שגם אותו היה מציל) ולמה כתבה התורה את ענשי המיתה אם היא בעצמה חישקה אותם לבלתי יהיו מוצאים לפועל? אלא שרצתה התורה ללמדנו כמה חמור המעשה שכך יש להעניש עליו בענין הוצאתו להורג של ישו, הרי זה ממנ"פ אם אכן הסנהדרין הוציאה אותו להורג כמו שמשמע מהגמרא הרי זה ודאי לא ישו של הנצרות ובודאי אינו משיח שכן מדובר באדם שהיה תלמידו של ר' יהושע בן פרחיה בתחילת תקופת בית שני אז גם היה לסנהדרין כח, ואולם אז לא יוצא לפי שום חשבון שהוא משיח, הנוצרים הרחיקו את ישו עד תקופת ערב חרבן בית שני מה שהסתדר להם עם החשבונות אבל אז לא היתה ליהודים כל סמכות של הוצאה להורג וממילא לא הוציאוהו להורג, מה גם שמעולם לא היה מקובל להוציא להורג בצליבה דבר שבהחלט היה מקובל ברומי וגם אין זה על פי דין תורה
 
למעלה