כבר 19 שנה...

כבר 19 שנה...../images/Emo102.gif

כבר 19 שנה שרון ארד איננו איתנו... רון ארד (נולד ב5 במאי 1958) הוא נווט בחיל האוויר הישראלי שנפל בשבי וכעבור זמן הפך לנעדר. ב-16 באוקטובר 1986 המריא מטוס פאנטום מבסיס חיל האוויר ברמת דוד לגיחת הפצצה של יעדי מחבלים באזור צידון שבדרום לבנון. בעת ביצוע המשימה נפגע המטוס כתוצאה מתכנון לקוי של גיחת ההפצצה אשר גרמה לשני הטילים שנורו לעבר היעד להתנגש אחד בשני מתחת למטוס לאחר שנורו, ושני אנשי צוותו נאלצו לנטוש אותו. טייס המטוס חולץ על ידי מסוק קוברה AH-1, אולם הנווט, רס"ן רון ארד נפל בשבי ארגון אמל השיעי. בשנתיים הראשונות לשביו עוד התקבלו מרון מכתבים מעטים. באחד מהם כתב: "אל תוותרו, עוד יהיו ימים אחרים". לאחר מכן שללו ממנו שוביו את הזכויות הבסיסיות להן הוא ראוי. מאז 1987 נעלמו עקבותיו של רון, ועל פי השמועות הוא הועבר לידי ארגוני מחבלים הנתמכים על ידי איראן. מאז נפילתו בשבי ועד היום נעשו מגעים ונסיונות רבים לשחררו בעסקאות חילופי שבויים. המאמצים לשחרורו ולקבלת מידע על גורלו כללו את חטיפתם של השייח עובייד, מבכירי החיזבאללה, ושל מוסטפה דיראני, שהעביר את רון ארד לידי החיזבאללה, אך כל זאת ללא הועיל. יחד איתם, נחטפו גם אזרחים לבנונים אחרים, ביניהם גם קטינים, ששהו במקום. רק כעבור מספר שנים, בעקבות התערבות בג"צ שוחררו אלה מהשבי. במהלך שביו הועלה רון ארד לדרגת סא"ל. לרון אשה, תמי, ובת, יובל, שנולדה זמן קצר קודם לנפילתו בשבי. המאבק לשחרורו של רון ארד הפך לדיון ערכי בשאלת מחויבותה של מדינת ישראל לעשות את מרב המאמצים כדי לשחרר את הלוחמים אותם היא שולחת למלחמה. בפרט עלתה שאלה מוסרית זו לכותרות עת נעשו מאמצים להשלמת עיסקת חילופי שבויים ישראלים אחרים, בחודש נובמבר 2003: משפחת ארד התנגדה לביצוע עיסקה זו ללא קבלת פרטים נוספים על בנה רון. במהלך שנת 2003 גילה ראש הממשלה,אריאל שרון, כי בחיפושים אחר רון ארד נהרג סוכן מודיעין. לפני כעשור נחטף דיראני בכוונה לקבל מידע על רון ארד, הוא מכחיש כל קשר לעינוי ואומר אפילו שהוא "שתה תה ושיחק עם ילדיי". דיראני שוחרר בעיסקת חילופי שבויים בינואר 2004. בסוף שנת 2004 הוכרז פרס של 10 מיליון דולר למי שימסור מידע שיוביל למציאתו של רון ארד. בתחילת שנת 2005 הציעה משפחתו של סמיר קונטאר עזרה בחיפושים אחר רון ארד. (הועתק מאתר ויקופדיה) הלוואי ורון ישוב אלינו במהרה... לילה טוב. ילדה עם פרח.
 

nishlup

New member
כשתבוא....../images/Emo102.gif

כשתבוא: בועז שרעבי כשתבוא, ביום מן הימים, ימים שנחתמים בקצה תפילה. כתבוא.. נגיש לך פרחים, פרחים שנפתחים ללא מילה. ואם תהיה עייף, ואם בעצב תתעטף, נשיר לך , בשקט. נשיר לך ברון.. ונחכה ונלטף, עד שתצטרף ואז נשיר ברון נשיר ברון נשיר ברון כשתבוא, הביתה מן הקור, הביתה אל האור, הלב ייאר. כשתבוא.. מבעד לדמעות, תבחין באותיות לחופש נולד.. ואם תהיה עייף, ואם בעצב תתעטף, נשיר לך , בשקט. נשיר לך ברון.. ונחכה ונלטף, עד שתצטרף ואז נשיר ברון נשיר ברון נשיר ברון ונחכה ונלטף, עד שתצטרף ואז נשיר ברון נשיר ברון עד שתצטרף ואז נשיר ברון נשיר ברון עד שתצטרף ואז נשיר ברון נשיר ברון
 

ט ו ש ה

New member
../images/Emo182.gif האייקון נעלם, אבל..../images/Emo182.gif

חשוב לזכור ולא לשכוח.
 
../images/Emo182.gif רון ארד

אחד הדברים שעולים במוחי כל פעם מחדש אי כולנו מזדקנים, איך ביתו גדלה להיות אישה, איך רון נשאר צעיר לנצח אצל כולנו בתודעה. איך כל כך חבל, שהאיש הזה אבד. אבד, אך לא נשכח.
 
נישלופ, יהרגו אותי..

אסור לצרף מילות שירים ואין לי מצפון למחוק את זה. אז אני כותבת בשביל הרקורד.
 
למעלה