כבר לא מתלהב מאוכל

Lihi a

New member
כבר לא מתלהב מאוכל

טימו אצלנו מגיל 7 שבועות (הוא כבר בן שנה ו-4 חודשים, בולדוג צרפתי להזכירך). הוא חזיר לא קטן.. מהיום הראשון שלו פה, ובמשך כל יום בלי יוצא מן הכלל הוא תמיד מתלהב מאוכל. אנחנו מאכילים אותו בבוקר ובערב, וזה תמיד (אבל תמיד, בלי הגזמה) מתלווה בריצה מטורפת לקערת אוכל ברגע שהוא שומע את רעש הגרגרים בקערת נירוסטה. בשבוע האחרון שמנו לב שהוא כבר לא רץ לקערת אוכל. הוא אפילו הולך לאוכל, מריח אותו, וחוזר בחזרה לשבת. אחרי כמה פעמים שאומרים לו ללכת לאכול, בסוף הוא ניגש, ומסיים הכל. זה נורא מוזר.. כי לא נראה שאין לו תיאבון, מצד שני לוקח לו זמן עד שהוא בכלל מתחיל לאכול. מהחטיפים שלו הוא עדיין מתלהב כרגיל ובולס אותם. (הוא אוכל פרו פלן עוף עם אורז לכלבים בוגרים מגזע קטן, 75 ג' בבוקר ו-75 ג' בערב) היום, בנוסף לזה הוא גם הקיא פעמיים. הוא ישן, ופתאום התעורר והקיא. יש לציין שמעבר לסימנים שתיארתי הוא מתנהג נורמלי לחלוטין. אנרגטי, מלא חיים, משחק ומשתעשע כרגיל. עוד דבר, לא יודעת אם זה קשור.. אבל לפני שבועיים יצאה לו איזו פטריה ברגל האחורית, אנחנו מטפלים בו במשחה, וזה נראה כבר הרבה יותר טוב. לא היה לו שם שיער והוא לאט לאט מתחיל לגדול בחזרה. אשמח לשמוע את דעתך.. תודה מראש ארז.
 
תיאבון

אם הוא לא היה מקיא הייתי הרבה יותר רגוע. אם ההקאות נמשכות - כדאי מאוד לקחת אותו לוטרינר. אם הן חלפו, אפשר להמשיך לקרוא. במידה והכל בסדר, צריך לזכור שהכלב כבר לא גדל, ולכן הדרישות התזונתיות שלו קטנות יותר, ואם הוא גם אוכל חטיפים, יתכן שהוא פחות רעב. אני אישית לא אוהב לדרבן כלב בריא לאכול. מה שאני ממליץ הוא לשים לכלב את האוכל לזמן מוגבל. אם הוא לא אוכל להחזיר לשק, ולא לתת לו תוספות. במועד ההאכלה הבא לעשות כך שוב, ומהר מאוד הכלב ילמד לאכול כאשר יש אוכל, ולא לשחק משחקים. כאמור, כל זה נכון אם הכלב מרגיש טוב, ההקאות נפסקו, היציאות תקינות ואין בעיה רפואית אחרת.
 

Lihi a

New member
תיאבון

הוא לא הקיא מאז הפעם השנייה אתמול, ושוב, הוא עדיין מתנהג כרגיל. (ברגעים אלה הוא משתולל כמו מטורף ומשחק עם עצמו) אז זה לא משהו שאמור להטריד במידה וכל השאר כרגיל? ואם הוא ידלג על ארוחה כי הוא לא ניגש לקערה, לא קרה כלום? כמה זמן אתה ממליץ להשאיר את הקערה? וד"א, הוא מקבל גג 2 חטיפים קטנים ביום, ככה שאני בספק אם זה מה שמשביע אותו. לגבי הכמות, יכול להיות שבגלל שהוא כבר לא גדל צריך להפחית לו את המינון של האוכל? הוא אוכל כרגע 75 ג' בבוקר ו75 גר' בערב. תודה רבה אסף!
 
המשך

אני לרוב משאיר את האוכל לרבע שעה. אם הוא ידלג על ארוחה הוא יהיה רעב, אבל לא יקרה לו כלום. לא חייבים לעשות את זה עם כל כלב, אבל זה מאפשר מעקב טוב יותר אחרי תיאבון וכמות אכילה בכלב. לגבי הכמות - בעיקרון כאשר הגדילה נפסקת גם הדרישה התזונתית קטנה. הכמות המדוייקת משתנה מכלב לכלב וממזון למזון
 

enbalush

New member
יש לו היו לו פרעושים או קרציות?

מתי חוסם במשושה/משובעת? פטריה זה סימן למע' חיסונית חלשה, כדאי לעשות לו בדיקת דם.
 

Lihi a

New member
לא פרעושים ולא קרציות

אף פעם האמת. הוא מקבל טיפול אדוק בדיוק בתאריך, ויש לו קולר קרציות שעושה עבודה נהדרת. וסליחה על הבורות אבל מה זה משובעת? משושה הוא עשה לפני חודש בערך.. אם את זוכרת רשמתי פה הודעה על הוטרינר המהולל שנתן לו את כל החיסונים יחדיו, במזרק אחד.
 

enbalush

New member
וואלה, אני לא ראיתי אף פעם וט' שנותן הכל במכה

רק חסר לשים את השבב ביחד ולהזריק..מוזר. הוא עושה צרכים רגיל? כי אם לא יוצא לו אז אולי זו חסימת מעיים / היפוך קיבה ואז זה ממש מסוכן.
 

Lihi a

New member
ברור

היציאות שלו בסדר כמובן. הוא מתנהג נורמלי לחלוטין, אין שום שינוי בהתנהגות או בכל דבר אחר מעבר לאוכל. ושוב, זה לא שהוא לא אוכל! בסופו של דבר הוא אוכל ואוכל הכל, זה פשוט נראה לי חריג שלוקח לו כמה דקות לגשת לאוכל כי זה משהו שהוא אף פעם לא עשה. זה הכל.
 

enbalush

New member
איבוד תיאבון זה לא תקין

אם זה נמשך מעל שבוע צריך לבדוק אצל וטרינר
 

Lihi a

New member
זה לא בדיוק איבוד תיאבון..

אם זה היה איבוד תיאבון הוא לא היה אוכל. ואז באמת לא הייתי כותבת פה אפילו הודעה והייתי ניגשת ישירות לוטרינר. הוא אוכל, בדיוק כמו שאכל עד עכשיו. פשוט ההתלהבות שלו מהאוכל קצת ירדה. תשימי לב מה תיארתי בהודעה הראשונה שלי.
 
חיסון משובע

עוד תעלול של חברות התרופות. מדובר על חיסון המכיל בנוסף למשושה הרגיל עוד גורם מחלה, וכך החיסון הוא נגד 7 מחלות, ומכאן השם המוזר. המגמה היום בעולם הרפואה היא לצמצם את הערוב בין החיסונים ולא להגדיל אותם (יש לך דוגמא טובה מהבית), כך שלדעתי החיסון המשובע מיותר לחלוטין.
 
למעלה