אני תמיד כיניתי את אנשי מערכת המשפט בדגש על המשפט העליון חונטה.
במקרה הזה אתה יכול באמת לומר זאת, כי זהו גוף "עצמאי" שאין דרך לחלוק עליו ובידו מופקד כוח רב. לא נשק, זה נכון, אבל האפשרות להעניש אנשים לתקופות מאסר ממושכות גרוע לא פחות, כשהשימוש בה שלא במידה הרסנית לא פחות משימוש בנשק.
ואמנם לא השתמשתי בביטוי אוטואנטישמים אבל קראתי לשמלאנים רדיקאליים כמו אורי אבנרי כשהיה בחיים וגדעון לוי ובוודאי עמירה הס יהודים אנטישמים. אפילו יותר מזה כבר כמנהל כתבתי למנהל אחר שהיה איתי שלדעתי יהודים כמו רוב כותבי עיתון הארץ ראויים לכינוי יהודונים.
בסדר. אבל אתה דיברת על אנשים ספציפיים נכון? גם כאן הדגשת "שמאלנים רדיקאליים" וגם כאן ציינת שמות ספציפיים. אז לגבי קומץ אנשים, אין בעי. תגיד.
ולא מבין מדוע מי שתומך בזוגות מעורבים והיה מתגאה בנישואים עם גוי/ה צריך להיפגע מהכינוי "גויים לעתיד". אמנם למרות שפירגנתי לנישואי לוסי אהריש וצחי הלוי אני לא אוהב את הכינוי, אבל אנשים שבעצמם לא מחפשים בני זוג יהודים ולא מעודדים את ילדיהם לחפש בני זוג יהודים צריכים להיפגע מהכינוי.
גם זה עוד איכשהו בסדר. בוא נגיד: "חצי כוח". ולמה "חצי"? כי כאשר הילד מגיע לגיל הבגרות. הוא נשאל מה יירשם בתעודת הזהות שלו וזכותו לומר "יהודי" או "מוסלמי". כאן הבחירה היא כבר של הילד ושאלה מה יאמר. ברור שבעיקרון, איני בעד נישואין מן הסוג הזה, שאגב, קורים הרבה בארצות הנכר (נכון להיום בעיקר בקרב יהדות ארה"ב - וליואב לימור הייתה תכנית על הנושא הזה) והתופעה נפוצה הרבה פחות פה בארץ, אף כי קיימת. אז נכון, שמבחינה יהודית דתית, האם היא הקובעת מה תהא דת הילד, אבל אצל המוסלמים האב הוא הקובע. אז... יש כאן בעייתיות גם מבחינת שלטונות הדת. שולמית אלוני כתבה על כך, ועשו מזה הצגת תיאטרון שנקראה "סטטוס קוו ואדיס" כלומר: "סטטוס קוו, לאן?" ושם הוצגו טענות "דתיות" כנגד המציאות. אז בין היתר, הוצג שם בן מוסלמי שנישא לאישה יהודיה. כשדנו מה תהא דת הילדים, הוא טענה: "הוא שלי" וגם הוא טען "הוא שלי". וכשהבעל היה יהודי והאישה מוסלמית, הוא אמר: "הוא שלך" והיא אמרה "הוא שלך". או... איסור לקיים תחבורה ציבורית בשבתות. ועל זה נאמר: "אוטובוס עם 50 נוסעים אסור, אבל 10 מוניות עם 5 נוסעים (= 50) מותר. אז לנהג אחד אסור להסיע 50 נוסעים, אבל ל-10 נהגים הדבר מותר.
ובכלל יש פה אנשים שמבחינת היהדות היא רק דת אז מבחינת בעצם זה שהם לא מאמינים בקיומו של אלוהים הם כבר גויים מבחינתם עצמם.
ובכל זאת הם עדיין נחשבים כיהודים. רובם חוגגים את חגי ישראל. רובם לומדים (גם אם לא זוכרים לטווח רחוק) תנ"ך, אלא שאופן הלימוד בארץ הוא גרוע ובמקום שייצרו בקרב התלמידים סקרנות להמשיך וללמוד את הנושא הלאה, משניאים עליו את הנושא (תלוי כמובן מי המורה). אבל בכל זאת... כל עוד אותו אחד ששולל את קיומו של ה"חבר הבלתי נראה", מקיים נישואין עם אישה יהודייה, ומוליד ילדים יהודים (שאולי גם הם לא יאמינו בבונה עולם), הרי שדורות היהודים ימשיכו ויתקיימו. והלוא גם בקרב יהדות אירופה של ראשית המאה ה-20 לא כולם האמינו בבורא, ובכל זאת, הייתה עלייה לארץ של יהודים ציונים שלא חבשו כיפה. וגם מרוסיה, עלו לא מעט יהודים, שאפילו לא נימולו. אז מה? הם שללו את היותם יהודים? כנראה שלא. אז לבוא ולומר בצורה גורפת ש"דווקא ה0מולנים הם גויים לעתיד"? נו באמת. אני מעריך, שגם אתה, יבגני, לא חושב ולא אומר כך.