כבר דיברתם כאן על ביצי כינים?

Governor

New member
ומה היתה תשובתו?

חז"ל טענו לקיום abiogenesis כיצד מתרץ זאת המאמר שלך?
 

saar7650

New member
תקרא- ותבין!

אך אם עוד לא הבנת אז המאמר טוען כי ההלכה מסתמכת על החושים שלנו, ללא אמצעים משוכללים כמקרסקופ וכיו"ב. עקב כך שאנו לא רואים את אותם בעלי חיים פרים ורבים נחשב הדבר מבחינה הלכתית כי הכינים אינן פרות ורבות. ישנן עוד תשובות במאמר, אך תצטרך לעיין בעצמך!
 

תלתל11

New member
ומה עם המופתים ?

מה עם כל המידע המדויק שקיבלו חז"ל מאלוהים, הרבה לפני שגילו אותן המדענים בני ימינו ? הכל סיפר להם אלוהים, ורק שכח לספר שהכינים לא נוצרות מזיעה ?
 

sheketz

New member
עד שהסנהדרין לא יפסקו אחרת

הכינים נוצרות מזיעה.... נו שוין.
 

dinarzi

New member
פתח גמרא... שבת יב, ב תוס'

אחד התוספותים הראשונים בעמוד.
 

saar7650

New member
חיפשתי

ולא הבנתי לאיזה תוס' התכוונת. אם תוכל לומר את הדיבור המתחיל באותו תוס' ואם אפשר את המשפט שאליו התכוונת אודה לך.
 

dinarzi

New member
אני מניח שsheketz התכוון לזה:

תוספות "שמא יהרוג": "וכינה הרוחשת אינה פרה ורבה אלא באה מזעת האדם"
 

saar7650

New member
אך הדברים שהתוס' אומר הם משהו אחר..

sheketz כמדומני ניסה ללגלג ולומר כי אנו מקובעים ולמרות התקדמות המדע שמוכיח כי כינה פרה ורבה אנו טוענים כי הן נוצרות מזיעה- "עד שהסנהדרין לא יפסקו אחרתו הכינים נוצרות מזיעה.... נו שוין". אך זה לא נכון. ברור הוא שכינה פרה ורבה גם לפני כינון הסנהדרין אך ההלכה האומרת כי מותר להרוג כינים בשבת נשארת, אע"פ שמוכח כי אינה פרה ורבה. לגבי הציטוט שתוס' אמר- האם תוס' חיו בתקופה בא גילו כבר שכינה פרה ורבה?
 

dinarzi

New member
תקופת התוספות

אינני יודע מה גילו בתקופת התוספות, אך מדבריהם ומציטוטים אחרים בגמרא ובראשונים נראה שהאמינו שיש בעלי חיים שנוצרים מזעה/עפר וכו'.
 

saar7650

New member
לא הכחשנו זאת, המדעים

באותה תקופה היו חסרים מאד בהשוואה להיום. מה באת לחדש?
 

dinarzi

New member
תגובה

חשבתי שאולי אינך מכיר את הציטוט הנ"ל, לכן כתבתי מה שכתבתי.
 

רון סי

New member
בדיוק

אלוהים לא נותן לאדם פרטים מדעיים על הבריאה. הוא נותן רק הנחיות והוראות לדרך החיים. אם האדם רוצה גם לחקור את הטבע, בבקשה, אבל בלי כלים מתאימים הוא עלול לטעות. לא נטען שחז"ל לא טעו בהבנתם את הטבע. קביעותיהם המדעיות לכאורה אינן מה שחשוב. רק קביעותיהם הדתיות חשובות.
 

sheketz

New member
זה מעלה שלוש שאלות

ראשית מה דעתך על הטיעונים כאילו התגלה לחז"ל באופן ניסי איזשהו ידע מדעי שלא יכלו בשום פנים ואופן לקבל ממקור אחר? שנית, מדוע חז"ל נימקו את הקביעות שלהם בידע שחורג מתחום הדת ומגיע לתחום הכרת העולם? ושלישית, האם ברגע שאתה אומר "זה לא חשוב מה הנימוק/טעם" אינך מוצא את עצמך מתנגד לדרך שבה נכתבו המשנה והתלמוד, על ידי הסברים ופסיקה רציונלית?
 

saar7650

New member
לא כל דבר

הוא קבלה העוברת מדורי דורות (הלכה למשה מסיני). יש פעמים בהן האמורא (החכם הנזכר בתלמוד) מסתמך על הידע באותה תקופה ויכול מאד להיות שאותו הידע היה חסר בהשוואה להיום.
 

תלתל11

New member
לא ענית

נטען כאן שלחז"ל היה ידע אלוהי על העולם, מידע שהתגלה על ידי המדענים רק מאוחר יותר (ראה הדיונים כאן בנושא כימה, למשל). איך אתה מסביר אם כך שלא היה להם אותו ידע לגבי מחזור החיים של הכינה ?
 
למעלה