כביש מזכוכית

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
כביש מזכוכית ../images/Emo13.gif

כביש מזכוכית

מתוך "גלובס" מע"ץ אישר פרויקטים המשתמשים בזכוכית גרוסה באספלט לכבישים אורכו של הקטע שנסלל 200 מטר והוא חלק מכביש חדש העובר בקרבת הטכניון ומחבר את שכונת דניה לנשר. קטע הכביש מכיל 20 טונות זכוכית ממוחזרת גרוסה, מתוך 400 טונות תערובת אספלטית דוד חיון 16/11/03 10:53 מע"ץ אישר באחרונה ביצוע מספר פרויקטים בזכוכית גרוסה ממוחזרת כמרכיב בתערובות אספלטיות לכבישים. זאת, בעקבות הצלחתו של "כביש הזכוכית" הראשון מסוגו בישראל, אשר נסלל לפני חודשים ספורים בחיפה. הכביש נסלל במסגרת ניסוי שדה של פרופ' אילן ישי מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. שכבת הכביש העליונה עשויה מ-glassphalt - תערובת אספלטית המכילה 5% זכוכית ממוחזרת. ה"פיילוט" המוצלח של סלילת הכביש מקרב לסיומו מחקר בן שש שנים, שכותרתו "מיחזור פסולת זכוכית בתערובות אספלטיות", שעורך ישי במכון לחקר התחבורה, במימון המשרד לאיכות הסביבה. אורכו של הקטע שנסלל 200 מטר והוא חלק מכביש חדש העובר בקרבת הטכניון ומחבר את שכונת דניה לנשר. קטע הכביש מכיל 20 טונות זכוכית ממוחזרת גרוסה, מתוך 400 טונות תערובת אספלטית. יישום זה של תערובת אספלטית המכילה זכוכית בוצע בשכבה העליונה. עיקר התועלת ב"כבישי זכוכית", מסביר ישי, הינו אקולוגי. הסלילה האינטנסיבית של כבישים ברחבי הארץ והצורך בשיפוצם של כבישים ישנים, מחייבים כמויות אדירות של חומר גלם (אגרגטים). מקורו של חומר זה במחצבות הקיימות ברחבי הארץ, אם כי כיום ברור, כי כמויות החומר הנדרשות יחייבו פתיחתן של מחצבות חדשות. שימוש בתחליפים (פסולת ממוחזרת) לצורך סלילת כבישים יצמצם את הצורך במחצבות חדשות, שפתיחתן פוגעת בנוף הארץ ובאיכות הסביבה. שיעור הזכוכית בכלל החומר המרכיב את השכבות האספלטיות הוא 15%-5%, והוא נגזר מהצורך באיזון בין המטרה האקולוגית (מיחזור מקסימלי) לבין איכות הכביש הנדרשת. יתרון נוסף בכבישים אלה הוא בטיחותי. הכבישים המכילים זכוכית נוצצים בחושך. יתרון זה בא לידי ביטוי בעיקר בכבישים שאינם מוארים כראוי, כגון דרכי פטרול וכבישים משניים.
 

צחקן2

New member
תודה! רעיון טוב!!

כביש מזכוכית

מתוך "גלובס" מע"ץ אישר פרויקטים המשתמשים בזכוכית גרוסה באספלט לכבישים אורכו של הקטע שנסלל 200 מטר והוא חלק מכביש חדש העובר בקרבת הטכניון ומחבר את שכונת דניה לנשר. קטע הכביש מכיל 20 טונות זכוכית ממוחזרת גרוסה, מתוך 400 טונות תערובת אספלטית דוד חיון 16/11/03 10:53 מע"ץ אישר באחרונה ביצוע מספר פרויקטים בזכוכית גרוסה ממוחזרת כמרכיב בתערובות אספלטיות לכבישים. זאת, בעקבות הצלחתו של "כביש הזכוכית" הראשון מסוגו בישראל, אשר נסלל לפני חודשים ספורים בחיפה. הכביש נסלל במסגרת ניסוי שדה של פרופ' אילן ישי מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. שכבת הכביש העליונה עשויה מ-glassphalt - תערובת אספלטית המכילה 5% זכוכית ממוחזרת. ה"פיילוט" המוצלח של סלילת הכביש מקרב לסיומו מחקר בן שש שנים, שכותרתו "מיחזור פסולת זכוכית בתערובות אספלטיות", שעורך ישי במכון לחקר התחבורה, במימון המשרד לאיכות הסביבה. אורכו של הקטע שנסלל 200 מטר והוא חלק מכביש חדש העובר בקרבת הטכניון ומחבר את שכונת דניה לנשר. קטע הכביש מכיל 20 טונות זכוכית ממוחזרת גרוסה, מתוך 400 טונות תערובת אספלטית. יישום זה של תערובת אספלטית המכילה זכוכית בוצע בשכבה העליונה. עיקר התועלת ב"כבישי זכוכית", מסביר ישי, הינו אקולוגי. הסלילה האינטנסיבית של כבישים ברחבי הארץ והצורך בשיפוצם של כבישים ישנים, מחייבים כמויות אדירות של חומר גלם (אגרגטים). מקורו של חומר זה במחצבות הקיימות ברחבי הארץ, אם כי כיום ברור, כי כמויות החומר הנדרשות יחייבו פתיחתן של מחצבות חדשות. שימוש בתחליפים (פסולת ממוחזרת) לצורך סלילת כבישים יצמצם את הצורך במחצבות חדשות, שפתיחתן פוגעת בנוף הארץ ובאיכות הסביבה. שיעור הזכוכית בכלל החומר המרכיב את השכבות האספלטיות הוא 15%-5%, והוא נגזר מהצורך באיזון בין המטרה האקולוגית (מיחזור מקסימלי) לבין איכות הכביש הנדרשת. יתרון נוסף בכבישים אלה הוא בטיחותי. הכבישים המכילים זכוכית נוצצים בחושך. יתרון זה בא לידי ביטוי בעיקר בכבישים שאינם מוארים כראוי, כגון דרכי פטרול וכבישים משניים.
תודה! רעיון טוב!!
ב"ה רעיון יפה, ובנוסף, יכסוך כסף לקופת המדינה.
 
ומה זה יתן

כביש מזכוכית

מתוך "גלובס" מע"ץ אישר פרויקטים המשתמשים בזכוכית גרוסה באספלט לכבישים אורכו של הקטע שנסלל 200 מטר והוא חלק מכביש חדש העובר בקרבת הטכניון ומחבר את שכונת דניה לנשר. קטע הכביש מכיל 20 טונות זכוכית ממוחזרת גרוסה, מתוך 400 טונות תערובת אספלטית דוד חיון 16/11/03 10:53 מע"ץ אישר באחרונה ביצוע מספר פרויקטים בזכוכית גרוסה ממוחזרת כמרכיב בתערובות אספלטיות לכבישים. זאת, בעקבות הצלחתו של "כביש הזכוכית" הראשון מסוגו בישראל, אשר נסלל לפני חודשים ספורים בחיפה. הכביש נסלל במסגרת ניסוי שדה של פרופ' אילן ישי מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. שכבת הכביש העליונה עשויה מ-glassphalt - תערובת אספלטית המכילה 5% זכוכית ממוחזרת. ה"פיילוט" המוצלח של סלילת הכביש מקרב לסיומו מחקר בן שש שנים, שכותרתו "מיחזור פסולת זכוכית בתערובות אספלטיות", שעורך ישי במכון לחקר התחבורה, במימון המשרד לאיכות הסביבה. אורכו של הקטע שנסלל 200 מטר והוא חלק מכביש חדש העובר בקרבת הטכניון ומחבר את שכונת דניה לנשר. קטע הכביש מכיל 20 טונות זכוכית ממוחזרת גרוסה, מתוך 400 טונות תערובת אספלטית. יישום זה של תערובת אספלטית המכילה זכוכית בוצע בשכבה העליונה. עיקר התועלת ב"כבישי זכוכית", מסביר ישי, הינו אקולוגי. הסלילה האינטנסיבית של כבישים ברחבי הארץ והצורך בשיפוצם של כבישים ישנים, מחייבים כמויות אדירות של חומר גלם (אגרגטים). מקורו של חומר זה במחצבות הקיימות ברחבי הארץ, אם כי כיום ברור, כי כמויות החומר הנדרשות יחייבו פתיחתן של מחצבות חדשות. שימוש בתחליפים (פסולת ממוחזרת) לצורך סלילת כבישים יצמצם את הצורך במחצבות חדשות, שפתיחתן פוגעת בנוף הארץ ובאיכות הסביבה. שיעור הזכוכית בכלל החומר המרכיב את השכבות האספלטיות הוא 15%-5%, והוא נגזר מהצורך באיזון בין המטרה האקולוגית (מיחזור מקסימלי) לבין איכות הכביש הנדרשת. יתרון נוסף בכבישים אלה הוא בטיחותי. הכבישים המכילים זכוכית נוצצים בחושך. יתרון זה בא לידי ביטוי בעיקר בכבישים שאינם מוארים כראוי, כגון דרכי פטרול וכבישים משניים.
ומה זה יתן
 

omer landau

New member
זה מסנוור?????

כביש מזכוכית

מתוך "גלובס" מע"ץ אישר פרויקטים המשתמשים בזכוכית גרוסה באספלט לכבישים אורכו של הקטע שנסלל 200 מטר והוא חלק מכביש חדש העובר בקרבת הטכניון ומחבר את שכונת דניה לנשר. קטע הכביש מכיל 20 טונות זכוכית ממוחזרת גרוסה, מתוך 400 טונות תערובת אספלטית דוד חיון 16/11/03 10:53 מע"ץ אישר באחרונה ביצוע מספר פרויקטים בזכוכית גרוסה ממוחזרת כמרכיב בתערובות אספלטיות לכבישים. זאת, בעקבות הצלחתו של "כביש הזכוכית" הראשון מסוגו בישראל, אשר נסלל לפני חודשים ספורים בחיפה. הכביש נסלל במסגרת ניסוי שדה של פרופ' אילן ישי מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. שכבת הכביש העליונה עשויה מ-glassphalt - תערובת אספלטית המכילה 5% זכוכית ממוחזרת. ה"פיילוט" המוצלח של סלילת הכביש מקרב לסיומו מחקר בן שש שנים, שכותרתו "מיחזור פסולת זכוכית בתערובות אספלטיות", שעורך ישי במכון לחקר התחבורה, במימון המשרד לאיכות הסביבה. אורכו של הקטע שנסלל 200 מטר והוא חלק מכביש חדש העובר בקרבת הטכניון ומחבר את שכונת דניה לנשר. קטע הכביש מכיל 20 טונות זכוכית ממוחזרת גרוסה, מתוך 400 טונות תערובת אספלטית. יישום זה של תערובת אספלטית המכילה זכוכית בוצע בשכבה העליונה. עיקר התועלת ב"כבישי זכוכית", מסביר ישי, הינו אקולוגי. הסלילה האינטנסיבית של כבישים ברחבי הארץ והצורך בשיפוצם של כבישים ישנים, מחייבים כמויות אדירות של חומר גלם (אגרגטים). מקורו של חומר זה במחצבות הקיימות ברחבי הארץ, אם כי כיום ברור, כי כמויות החומר הנדרשות יחייבו פתיחתן של מחצבות חדשות. שימוש בתחליפים (פסולת ממוחזרת) לצורך סלילת כבישים יצמצם את הצורך במחצבות חדשות, שפתיחתן פוגעת בנוף הארץ ובאיכות הסביבה. שיעור הזכוכית בכלל החומר המרכיב את השכבות האספלטיות הוא 15%-5%, והוא נגזר מהצורך באיזון בין המטרה האקולוגית (מיחזור מקסימלי) לבין איכות הכביש הנדרשת. יתרון נוסף בכבישים אלה הוא בטיחותי. הכבישים המכילים זכוכית נוצצים בחושך. יתרון זה בא לידי ביטוי בעיקר בכבישים שאינם מוארים כראוי, כגון דרכי פטרול וכבישים משניים.
זה מסנוור?????
וזה רעיון טוב שהוא מחזיר אור אך האם הוא יכול לסנוור ? ותודה על המידע שאומרים זכוכית אני חושב על נייר זכוכית ואני מדמיין איך הכביש מחסל את הגלגלים -משייף אותם
 

oh-da

New member
נאמר שהיא נוצצת,

זה מסנוור?????
וזה רעיון טוב שהוא מחזיר אור אך האם הוא יכול לסנוור ? ותודה על המידע שאומרים זכוכית אני חושב על נייר זכוכית ואני מדמיין איך הכביש מחסל את הגלגלים -משייף אותם
נאמר שהיא נוצצת,
לא מאמין שזה יכול לסנוור... המממ ולפי דעתי במקום סתם לסלול עוד כבישים לעוד מכוניות, שיעבירו את הכסף לפיתח פתרונות תח"צ...
 

fireman

New member
אתה יודע מה זה מעלה מנגד

זה מסנוור?????
וזה רעיון טוב שהוא מחזיר אור אך האם הוא יכול לסנוור ? ותודה על המידע שאומרים זכוכית אני חושב על נייר זכוכית ואני מדמיין איך הכביש מחסל את הגלגלים -משייף אותם
אתה יודע מה זה מעלה מנגד
לדעתי באסוציאציה לנייר זכוכית? חיכוך חזק יותר ובלימה טובה יותר במקרה חירום!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה