יש שם חדש לתחנת האומה - תחנת יצחק נבון

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
אז מה, יקראו לה "ירושלים יצחק נבון"?

יש שם חדש לתחנת האומה - תחנת יצחק נבון
גם כן, קרוב משפחה שלו בנה את קו הראשון מיפו לירושלים ב 1892. זה סוג של סגירת מעגל.
http://www.maariv.co.il/news/israel/Article-557080
אז מה, יקראו לה "ירושלים יצחק נבון"?
או שיקראו לה "ירושלים האומה (ע"ש יצחק נבון)"?
&nbsp
האומה זה שם טוב לתחנה הזו - גם בגלל שזה פרוייקט שאמור להיות מקור לגאווה לאומית מבחינת ההישגים ההנדסיים, וגם בגלל שהיא קרובה למרכז הכנסים הנושא שם דומה (בנייני האומה).
&nbsp
הסגוריים האלו שיש לחלק מהתחנות בארץ פשוט מיותרות. רוצים להנציח מישהו בתחנת רכבת מסויימת? בבקשה, אין בעיה, שימו לוחית מתכת שמספרת עליו ועל פועלו כמו שיש באתרי מורשת. אם אתם רוצים להשקיע שימו פסל או ארון תצוגה בתחנה שמוקדש לאותו אדם, תנו לזה אישיות.
סתם להוסיף סוגריים מיותרות בשם התחנה במפות ובתכנון המסלול זה מאוד מפריע, בגלל עומס-מידע.
&nbsp
לקרוא לתחנה על שם אישיות/קבוצה/אירוע היסטורי במקום שם של מקום, כמו שגם קורה לפעמים, זה עוד יותר גרוע מהסוגריים, למשל "חיפה מרכז השמונה" - כמו ש CCyclist אמר, יש כאן יותר מדי מילים - התחנה הזו צריכה להחליט אם היא חיפה מרכז או אם היא חיפה השמונה. בגלל ש"חיפה השמונה" פשוט לא נשמע טוב, עדיף לקרוא לה "חיפה מרכז".
&nbsp
שם התחנה היחיד שהוא על שם אישיות בארץ שאני דווקא בסדר איתו זה תל אביב סבידור מרכז, בדיוק בגלל ש"סבידור" זה לא שם שהונצח יתר על המידה בארץ, זה שם ייחודי, לכן אפשר להגיד "אני בסבידור" ואוטומטית ידעו למה אתה מתכוון. לא צריך אפילו להוסיף "תל אביב".
לישראל יש בעיה של שמות רחובות, שבה אותו סט מצומצם של אנשים מההיסטוריה של הציונות מונצחים שוב ושוב בכל עיר ועיר, כמעט בלי שמץ של יצירתיות. בערים בודדות יש רחובות על שם אנשים מההיסטוריה של העיר ולא רק של הציונות, אבל רוב הרחובות הם מההיסטוריה הציונית, בלי שמץ של אישיות של העיר. זוהי העמסת היתר של הנצחה, שהופכת את השמות לסתמיים בדיוק בגלל שהם בכל מקום.
&nbsp
 

Yarenn

New member


אז מה, יקראו לה "ירושלים יצחק נבון"?
או שיקראו לה "ירושלים האומה (ע"ש יצחק נבון)"?
&nbsp
האומה זה שם טוב לתחנה הזו - גם בגלל שזה פרוייקט שאמור להיות מקור לגאווה לאומית מבחינת ההישגים ההנדסיים, וגם בגלל שהיא קרובה למרכז הכנסים הנושא שם דומה (בנייני האומה).
&nbsp
הסגוריים האלו שיש לחלק מהתחנות בארץ פשוט מיותרות. רוצים להנציח מישהו בתחנת רכבת מסויימת? בבקשה, אין בעיה, שימו לוחית מתכת שמספרת עליו ועל פועלו כמו שיש באתרי מורשת. אם אתם רוצים להשקיע שימו פסל או ארון תצוגה בתחנה שמוקדש לאותו אדם, תנו לזה אישיות.
סתם להוסיף סוגריים מיותרות בשם התחנה במפות ובתכנון המסלול זה מאוד מפריע, בגלל עומס-מידע.
&nbsp
לקרוא לתחנה על שם אישיות/קבוצה/אירוע היסטורי במקום שם של מקום, כמו שגם קורה לפעמים, זה עוד יותר גרוע מהסוגריים, למשל "חיפה מרכז השמונה" - כמו ש CCyclist אמר, יש כאן יותר מדי מילים - התחנה הזו צריכה להחליט אם היא חיפה מרכז או אם היא חיפה השמונה. בגלל ש"חיפה השמונה" פשוט לא נשמע טוב, עדיף לקרוא לה "חיפה מרכז".
&nbsp
שם התחנה היחיד שהוא על שם אישיות בארץ שאני דווקא בסדר איתו זה תל אביב סבידור מרכז, בדיוק בגלל ש"סבידור" זה לא שם שהונצח יתר על המידה בארץ, זה שם ייחודי, לכן אפשר להגיד "אני בסבידור" ואוטומטית ידעו למה אתה מתכוון. לא צריך אפילו להוסיף "תל אביב".
לישראל יש בעיה של שמות רחובות, שבה אותו סט מצומצם של אנשים מההיסטוריה של הציונות מונצחים שוב ושוב בכל עיר ועיר, כמעט בלי שמץ של יצירתיות. בערים בודדות יש רחובות על שם אנשים מההיסטוריה של העיר ולא רק של הציונות, אבל רוב הרחובות הם מההיסטוריה הציונית, בלי שמץ של אישיות של העיר. זוהי העמסת היתר של הנצחה, שהופכת את השמות לסתמיים בדיוק בגלל שהם בכל מקום.
&nbsp
 

Yarenn

New member
אני גם אוּלי בסדר עם סבידוֹר כי

אז מה, יקראו לה "ירושלים יצחק נבון"?
או שיקראו לה "ירושלים האומה (ע"ש יצחק נבון)"?
&nbsp
האומה זה שם טוב לתחנה הזו - גם בגלל שזה פרוייקט שאמור להיות מקור לגאווה לאומית מבחינת ההישגים ההנדסיים, וגם בגלל שהיא קרובה למרכז הכנסים הנושא שם דומה (בנייני האומה).
&nbsp
הסגוריים האלו שיש לחלק מהתחנות בארץ פשוט מיותרות. רוצים להנציח מישהו בתחנת רכבת מסויימת? בבקשה, אין בעיה, שימו לוחית מתכת שמספרת עליו ועל פועלו כמו שיש באתרי מורשת. אם אתם רוצים להשקיע שימו פסל או ארון תצוגה בתחנה שמוקדש לאותו אדם, תנו לזה אישיות.
סתם להוסיף סוגריים מיותרות בשם התחנה במפות ובתכנון המסלול זה מאוד מפריע, בגלל עומס-מידע.
&nbsp
לקרוא לתחנה על שם אישיות/קבוצה/אירוע היסטורי במקום שם של מקום, כמו שגם קורה לפעמים, זה עוד יותר גרוע מהסוגריים, למשל "חיפה מרכז השמונה" - כמו ש CCyclist אמר, יש כאן יותר מדי מילים - התחנה הזו צריכה להחליט אם היא חיפה מרכז או אם היא חיפה השמונה. בגלל ש"חיפה השמונה" פשוט לא נשמע טוב, עדיף לקרוא לה "חיפה מרכז".
&nbsp
שם התחנה היחיד שהוא על שם אישיות בארץ שאני דווקא בסדר איתו זה תל אביב סבידור מרכז, בדיוק בגלל ש"סבידור" זה לא שם שהונצח יתר על המידה בארץ, זה שם ייחודי, לכן אפשר להגיד "אני בסבידור" ואוטומטית ידעו למה אתה מתכוון. לא צריך אפילו להוסיף "תל אביב".
לישראל יש בעיה של שמות רחובות, שבה אותו סט מצומצם של אנשים מההיסטוריה של הציונות מונצחים שוב ושוב בכל עיר ועיר, כמעט בלי שמץ של יצירתיות. בערים בודדות יש רחובות על שם אנשים מההיסטוריה של העיר ולא רק של הציונות, אבל רוב הרחובות הם מההיסטוריה הציונית, בלי שמץ של אישיות של העיר. זוהי העמסת היתר של הנצחה, שהופכת את השמות לסתמיים בדיוק בגלל שהם בכל מקום.
&nbsp
אני גם אוּלי בסדר עם סבידוֹר כי
אני לא בטוּח מה מרכז בזה והם גם לא קוֹראים לזה תל אביב מרכז סבידוֹר אלא תל אביב סבידוֹר מרכז, אז אוּלי אפשר באמת להיפטר מהמרכז.
 

trilliane

Active member
מנהל
היא תחנה ותיקה ומרכזית בת"א. כיום גם עזריאלי, ועדיין.

אני גם אוּלי בסדר עם סבידוֹר כי
אני לא בטוּח מה מרכז בזה והם גם לא קוֹראים לזה תל אביב מרכז סבידוֹר אלא תל אביב סבידוֹר מרכז, אז אוּלי אפשר באמת להיפטר מהמרכז.
היא תחנה ותיקה ומרכזית בת"א. כיום גם עזריאלי, ועדיין.
תחנת האוניברסיטה היא בצפון העיר, ההגנה בדרום העיר וסבידור הייתה תמיד במרכז העיר וגם הראשונה מבין הארבע, אז בסה"כ זה די הגיוני. אישית הייתי נפטרת מסבידור. לא כי הוא מבלבל אלא כי גם אני בעד שמות תחנות בהתאם לגאוגרפיה ולא בהתאם לאדם כזה או אחר.
 

Yarenn

New member
האם זה באמת מרכז העיר?

היא תחנה ותיקה ומרכזית בת"א. כיום גם עזריאלי, ועדיין.
תחנת האוניברסיטה היא בצפון העיר, ההגנה בדרום העיר וסבידור הייתה תמיד במרכז העיר וגם הראשונה מבין הארבע, אז בסה"כ זה די הגיוני. אישית הייתי נפטרת מסבידור. לא כי הוא מבלבל אלא כי גם אני בעד שמות תחנות בהתאם לגאוגרפיה ולא בהתאם לאדם כזה או אחר.
האם זה באמת מרכז העיר?
נראה לי שמרכז העיר תל אביב הוּא טיפה יוֹתר דרוֹמה (וכמוּבן מערבה), לפחוֹת בקו של חתנת השלוֹם, ושל המטרוֹפוֹלין כוּלוֹ אוּלי אפילוּ שוֹנה (אוּלי מתישהוּ יזוּז בכלל חזרה ליפוֹ?). אני חוֹשב שאוּלי יש סיבה "מוּצדקת" קצת שאנשים קוֹראים לתחנה תל אביב צפוֹן.
 

trilliane

Active member
מנהל
יחסית כן; מרכז העיר לא נמדד גאומטרית, ובכל מקרה תוואי הרכבת

האם זה באמת מרכז העיר?
נראה לי שמרכז העיר תל אביב הוּא טיפה יוֹתר דרוֹמה (וכמוּבן מערבה), לפחוֹת בקו של חתנת השלוֹם, ושל המטרוֹפוֹלין כוּלוֹ אוּלי אפילוּ שוֹנה (אוּלי מתישהוּ יזוּז בכלל חזרה ליפוֹ?). אני חוֹשב שאוּלי יש סיבה "מוּצדקת" קצת שאנשים קוֹראים לתחנה תל אביב צפוֹן.
יחסית כן; מרכז העיר לא נמדד גאומטרית, ובכל מקרה תוואי הרכבת
הוא מזרחי יחסית לעיר ואין משהו אחר, כך שמהבחינה הזאת זה לא משנה.
&nbsp
למען האמת כבר שנים רבות לא שמעתי את השם "תל אביב צפון"; הוא היה עוד איכשהו הגיוני לפני שהייתה תחנת האוניברסיטה.
 

Yarenn

New member
לא גאוֹמטרית אבל בכל זאת

יחסית כן; מרכז העיר לא נמדד גאומטרית, ובכל מקרה תוואי הרכבת
הוא מזרחי יחסית לעיר ואין משהו אחר, כך שמהבחינה הזאת זה לא משנה.
&nbsp
למען האמת כבר שנים רבות לא שמעתי את השם "תל אביב צפון"; הוא היה עוד איכשהו הגיוני לפני שהייתה תחנת האוניברסיטה.
לא גאוֹמטרית אבל בכל זאת
נראה לי שמרכז העיר של תל אביב הוּא לפחוֹת יוֹתר מקביל לתחנת השלוֹם וגם זאת רק מין הגדרה בערך רשמית כשבעצם מרכז העניינים די נשאר אוֹ חזר יוֹתר דרוֹמה אני חוֹשב, כמוֹ אלנבי וכאלה, ובכלל יכוֹל להשתנוֹת עוֹד, אבל אז גם השאלה אם תל אביב ישאר השם רק של תל אביב תל אביב אוֹ שזה ימשיך להתפתח כשם של המטרוֹפוֹלין כוּלוֹ אוֹ שיפוֹ למשל תחזוֹר להיוֹת המרכז סתם דוּגמא, ואז זה המרכז של תל אביב אוֹ המרכז של כל המטרוֹפוֹלין וכוּלי, זאת השאלה. האם חיפה מרכז היא עדיין המרכז של חיפה? אוּלי. אף פעם לא ממש הבנתי מה המרכז של חיפה. בכל אוֹפן תל אביב צפוֹן זה היה השם המקוֹרי של תחנת בני ברק (עכשיו בני ברק - רמת החייל), כשליד הוֹלץ היה תל אביב דרוֹם.
 

Bus Nerd

Active member
תל אביב צפון הייתה בבני ברק בכלל, ותל אביב דרום הייתה בהולץ.

יחסית כן; מרכז העיר לא נמדד גאומטרית, ובכל מקרה תוואי הרכבת
הוא מזרחי יחסית לעיר ואין משהו אחר, כך שמהבחינה הזאת זה לא משנה.
&nbsp
למען האמת כבר שנים רבות לא שמעתי את השם "תל אביב צפון"; הוא היה עוד איכשהו הגיוני לפני שהייתה תחנת האוניברסיטה.
תל אביב צפון הייתה בבני ברק בכלל, ותל אביב דרום הייתה בהולץ.
 

Ccyclist

Active member
סליחה אבל שמות ארוכים על שם אישים זה לא שימושי.

יש שם חדש לתחנת האומה - תחנת יצחק נבון
גם כן, קרוב משפחה שלו בנה את קו הראשון מיפו לירושלים ב 1892. זה סוג של סגירת מעגל.
http://www.maariv.co.il/news/israel/Article-557080
סליחה אבל שמות ארוכים על שם אישים זה לא שימושי.
שמות התחנות הארץ ארוכים מדי, יש להגביל אותם לשם מקום ומילת תיאור בלבד.
&nbsp
כשיש שם מקום הכולל שם אישיות כמו נמל התעופה בן גוריון, או רחוב ראשי כמו משה דיין ברשל"צ יש בזה הגיון גאוגרפי.
&nbsp
אבל לזרוק אישים כמו סבידור או נבון על תחנות סתם כך ללא שיהיה בסביבתם שם מקום כלשהו הקשור לאישים האלו סתם מסרבל ומאריך.
&nbsp
אם לשם הוויכוח יקראו לאזור חניון המקשר והתחנה המרכזית בירושלים "קריית נבון" או תהיה לכך הצדקה.
&nbsp
ולמי שקופצים ואומרים ויקטוריה: היא היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
איך ידעתי שתגיב על זה :)

סליחה אבל שמות ארוכים על שם אישים זה לא שימושי.
שמות התחנות הארץ ארוכים מדי, יש להגביל אותם לשם מקום ומילת תיאור בלבד.
&nbsp
כשיש שם מקום הכולל שם אישיות כמו נמל התעופה בן גוריון, או רחוב ראשי כמו משה דיין ברשל"צ יש בזה הגיון גאוגרפי.
&nbsp
אבל לזרוק אישים כמו סבידור או נבון על תחנות סתם כך ללא שיהיה בסביבתם שם מקום כלשהו הקשור לאישים האלו סתם מסרבל ומאריך.
&nbsp
אם לשם הוויכוח יקראו לאזור חניון המקשר והתחנה המרכזית בירושלים "קריית נבון" או תהיה לכך הצדקה.
&nbsp
ולמי שקופצים ואומרים ויקטוריה: היא היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
איך ידעתי שתגיב על זה :)
דווקא סבידור זה שם הגיוני לתחנה (והמילה מרכז מיותרת בשם, עדיף פשוט תל אביב סבידור. בכל מקרה זו תחנה שיש לה יחיסית שמות שגויים שהשתשרשו בסלנג הישראלי) בגלל שהוא היה מנכ"ל רכבת ישראל בערך 10 שנים. הגיוני לקרוא לתחנה מרכזית על שם אדם שכיהן כמנכ"ל של החברה, לא? אני חושב שכן.
&nbsp
כמו שויקטוריה היא היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל בלונדון, סבידור הוא היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל בישראל, לדעתי. נכון שאי אפשר להשוות בכלל בין האנשים עצמם, אבל מבחינת שם נטו? זה עובד. זה עובד בדיוק בגלל שאין אף רחוב או בניין אחר בארץ שקרוי על שמו.
&nbsp
כי אני אישית מעדיף להגיד "אני בסבידור" מאשר "אני באלרוזורוב" או "אני במסוף 2000" או "אני בת"א מרכז", כי כל השמות האלו הם ambiguous: אלרוזורוב זה רחוב לא קצר, שנמצא בהמון ערים, מסוף 2000 זה שם מטופש ומסורבל, ות"א מרכז זה מבלבל בגלל שהצד השני לא ידע אם התכוונתי לרכבת או לתחנה המרכזית. אם בקונטקסט של השיחה ברור מראש שאני מדבר על ת"א, אז אפשר להגיד "רכבת מרכז" במקום סבידור, וגם אז זה נשאר ברור, אבל עדיין סבידור עדיף פשוט כי זה קצר יותר.
&nbsp
יש לציין שחוץ מ"תל אביב סבידור מרכז" ו"חיפה מרכז השמונה" אין בארץ אף תחנה שבה השם של האדם שעל שמו היא קרויה הוא חלק ממערכת הכריזה או השילוט האלקטרוני או חלק מהשם שבו אנשים משתמשים כשהם מדברים על התחנה, אלא בסגוריים, סתם מידע מיותר שמפריע כשמחפשים מסלול, או מסתכלים על מפה, או מסתכלים על שלט סטטי. וכמו שאמרתי בהודעתי הקודמת, השם בסוגריים לא עוזר לאף אחד ולא באמת מנציח אף אחד. זה בדיוק מתחבר לעניין הזה שבישראל אוהבים להנציח דברים הרבה יותר מדי, בלי לחשוב על המשמעות שלהם יותר מסתם עוד שם סתמי.
 

Ccyclist

Active member
ת"א מרכז זה בכלל בלגן עם שמות שונים לאוטובוס ולרכבת.

איך ידעתי שתגיב על זה :)
דווקא סבידור זה שם הגיוני לתחנה (והמילה מרכז מיותרת בשם, עדיף פשוט תל אביב סבידור. בכל מקרה זו תחנה שיש לה יחיסית שמות שגויים שהשתשרשו בסלנג הישראלי) בגלל שהוא היה מנכ"ל רכבת ישראל בערך 10 שנים. הגיוני לקרוא לתחנה מרכזית על שם אדם שכיהן כמנכ"ל של החברה, לא? אני חושב שכן.
&nbsp
כמו שויקטוריה היא היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל בלונדון, סבידור הוא היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל בישראל, לדעתי. נכון שאי אפשר להשוות בכלל בין האנשים עצמם, אבל מבחינת שם נטו? זה עובד. זה עובד בדיוק בגלל שאין אף רחוב או בניין אחר בארץ שקרוי על שמו.
&nbsp
כי אני אישית מעדיף להגיד "אני בסבידור" מאשר "אני באלרוזורוב" או "אני במסוף 2000" או "אני בת"א מרכז", כי כל השמות האלו הם ambiguous: אלרוזורוב זה רחוב לא קצר, שנמצא בהמון ערים, מסוף 2000 זה שם מטופש ומסורבל, ות"א מרכז זה מבלבל בגלל שהצד השני לא ידע אם התכוונתי לרכבת או לתחנה המרכזית. אם בקונטקסט של השיחה ברור מראש שאני מדבר על ת"א, אז אפשר להגיד "רכבת מרכז" במקום סבידור, וגם אז זה נשאר ברור, אבל עדיין סבידור עדיף פשוט כי זה קצר יותר.
&nbsp
יש לציין שחוץ מ"תל אביב סבידור מרכז" ו"חיפה מרכז השמונה" אין בארץ אף תחנה שבה השם של האדם שעל שמו היא קרויה הוא חלק ממערכת הכריזה או השילוט האלקטרוני או חלק מהשם שבו אנשים משתמשים כשהם מדברים על התחנה, אלא בסגוריים, סתם מידע מיותר שמפריע כשמחפשים מסלול, או מסתכלים על מפה, או מסתכלים על שלט סטטי. וכמו שאמרתי בהודעתי הקודמת, השם בסוגריים לא עוזר לאף אחד ולא באמת מנציח אף אחד. זה בדיוק מתחבר לעניין הזה שבישראל אוהבים להנציח דברים הרבה יותר מדי, בלי לחשוב על המשמעות שלהם יותר מסתם עוד שם סתמי.
ת"א מרכז זה בכלל בלגן עם שמות שונים לאוטובוס ולרכבת.
אלן ויורם עומדים להגיד לי שרבע משמות התחנות בלונדון נקראות על שם פאבים. זה נכון כי בזמנו זו היתה נקודת הציון ושמה של הצומת שבה נבנתה התחנה ובעקבותיה השכונות שנקראות על שם התחנה.
&nbsp
כמו כן תחנות האוטובוס וכן המסופים הצמודים לתחנה נקראים באותו השם של התחנה עצמה כי מדובר הרי במוקד תחבורתי יחיד.
&nbsp
אינני נגד רחוב סבידור / כיכר סבידור / "מוסכי הרכבת בלוד ע"ש סבידור" כשיש מתחם ברור ותחנה שתשרת אותו תהיה סבידור גם היא.
&nbsp
אני נגד שמות שאין להם קשר כלשהו לשם האזור שסביבם.
 

Bus Nerd

Active member
אתה מעדיף שישנו את השם של סבידור לסתם "אלרוזורוב"?

ת"א מרכז זה בכלל בלגן עם שמות שונים לאוטובוס ולרכבת.
אלן ויורם עומדים להגיד לי שרבע משמות התחנות בלונדון נקראות על שם פאבים. זה נכון כי בזמנו זו היתה נקודת הציון ושמה של הצומת שבה נבנתה התחנה ובעקבותיה השכונות שנקראות על שם התחנה.
&nbsp
כמו כן תחנות האוטובוס וכן המסופים הצמודים לתחנה נקראים באותו השם של התחנה עצמה כי מדובר הרי במוקד תחבורתי יחיד.
&nbsp
אינני נגד רחוב סבידור / כיכר סבידור / "מוסכי הרכבת בלוד ע"ש סבידור" כשיש מתחם ברור ותחנה שתשרת אותו תהיה סבידור גם היא.
&nbsp
אני נגד שמות שאין להם קשר כלשהו לשם האזור שסביבם.
אתה מעדיף שישנו את השם של סבידור לסתם "אלרוזורוב"?
רק כי זה הרחוב הכי קרוב? אני חושב שלא כי השם השתרש ושם שמשתרש לא משנים בקלות. הוא קליט מדי ולכן השתרש. לשנות אותו עכשיו יהיה מיותר.
&nbsp
לעומת זאת "חיפה מרכז השמונה" הרבה פחות קליט וכנראה הרבה פחות מושרש, ולכן את זה דווקא כן כדאי לשנות לפשוט "חיפה מרכז" או "חיפה שמונה" או וואטאבר.
&nbsp
אבל אני לגמרי מסכים שלא צריך לתת לזה לקרות לתחנות חדשות יותר, ושהקטע של שם שונה לרכבת ולמסוף האוטובוסים אכן מגוכך, ושלקרוא לתחנת האומה על שם יצחק נבון זה גם מיותר.
 

Ccyclist

Active member
יש מספר שאלות לגבי השם העדיף בעיר גדולה אבל חייב להיות הגיון

אתה מעדיף שישנו את השם של סבידור לסתם "אלרוזורוב"?
רק כי זה הרחוב הכי קרוב? אני חושב שלא כי השם השתרש ושם שמשתרש לא משנים בקלות. הוא קליט מדי ולכן השתרש. לשנות אותו עכשיו יהיה מיותר.
&nbsp
לעומת זאת "חיפה מרכז השמונה" הרבה פחות קליט וכנראה הרבה פחות מושרש, ולכן את זה דווקא כן כדאי לשנות לפשוט "חיפה מרכז" או "חיפה שמונה" או וואטאבר.
&nbsp
אבל אני לגמרי מסכים שלא צריך לתת לזה לקרות לתחנות חדשות יותר, ושהקטע של שם שונה לרכבת ולמסוף האוטובוסים אכן מגוכך, ושלקרוא לתחנת האומה על שם יצחק נבון זה גם מיותר.
יש מספר שאלות לגבי השם העדיף בעיר גדולה אבל חייב להיות הגיון
בקו פרברי בבריטניה לא נדיר שיש "צפון X" "X מרכז" ו"דרום X". הסיבה לכך היא שבמקור זו בנייה ספקולטיבית לצד קו הרכבת ולכן אין שמות מקומיים יותר מהענקת אותו שם אזור לשלוש תחנות שונות. לטעמי זה לא אידאלי במרכזי ערים גדולות כמו חיפה ותל אביב.
&nbsp
תחנות הטרמינל הגדולות נתנו את שמותיהן לאזורים בהם הן נמצאות, אבל הן משהו בקנה מידה שאין בארץ.
&nbsp
בדרך כלל יש הקבלה בין שם אזור או רחוב לשם התחנה שמשרת אותו. במערכת הארצית מדובר בדרך כלל בשם הישוב וכמה תיאורי כיוון נפוצים (צפון / מרכז / צומת / Parkway שניתן להקביל ל"פאתי") וכמה נפוצים פחות כמו Town / Pier / Road.
&nbsp
שתיים וחצי תחנות בתל אביב (כולל התפעולית ביצחק שדה) נקראות על שם הרחוב הראשי והמחלף שחוצה את האיילון ובהגיון הזה אכן "תל-אביב ארלוזרוב" הוא השם המתאים.
&nbsp
תחנת ת"א האוניברסיטה נקראת על שם אזור ברור הסמוך לתחנה ולפי דוגמה זו אפשר ליצור שם כמו "תל-אביב הבורסה". זה ספציפי יותר מרחוב ארלוזרוב הארוך.
&nbsp
אין לי דבר נגד סבידור עצמו ואם היה קשר גאוגרפי בין שמו לאזור היה הגיון בשם התחנה. אחרת זה הגיוני בדיוק כמו לקרוא לתחנת הרק"ל בכיכר רבין על שם אלברט איינשטיין.
&nbsp
כנוסע אני צריך לדעת איפה אני נמצא או דרך איפה אני עובר. אם המקום נקרא על שם אישיות מה טוב, אבל אם לא - זה סתם מבלבל.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Active member
אסור למפת רכבת אמיתית להדמות ל The Great Bear

יש מספר שאלות לגבי השם העדיף בעיר גדולה אבל חייב להיות הגיון
בקו פרברי בבריטניה לא נדיר שיש "צפון X" "X מרכז" ו"דרום X". הסיבה לכך היא שבמקור זו בנייה ספקולטיבית לצד קו הרכבת ולכן אין שמות מקומיים יותר מהענקת אותו שם אזור לשלוש תחנות שונות. לטעמי זה לא אידאלי במרכזי ערים גדולות כמו חיפה ותל אביב.
&nbsp
תחנות הטרמינל הגדולות נתנו את שמותיהן לאזורים בהם הן נמצאות, אבל הן משהו בקנה מידה שאין בארץ.
&nbsp
בדרך כלל יש הקבלה בין שם אזור או רחוב לשם התחנה שמשרת אותו. במערכת הארצית מדובר בדרך כלל בשם הישוב וכמה תיאורי כיוון נפוצים (צפון / מרכז / צומת / Parkway שניתן להקביל ל"פאתי") וכמה נפוצים פחות כמו Town / Pier / Road.
&nbsp
שתיים וחצי תחנות בתל אביב (כולל התפעולית ביצחק שדה) נקראות על שם הרחוב הראשי והמחלף שחוצה את האיילון ובהגיון הזה אכן "תל-אביב ארלוזרוב" הוא השם המתאים.
&nbsp
תחנת ת"א האוניברסיטה נקראת על שם אזור ברור הסמוך לתחנה ולפי דוגמה זו אפשר ליצור שם כמו "תל-אביב הבורסה". זה ספציפי יותר מרחוב ארלוזרוב הארוך.
&nbsp
אין לי דבר נגד סבידור עצמו ואם היה קשר גאוגרפי בין שמו לאזור היה הגיון בשם התחנה. אחרת זה הגיוני בדיוק כמו לקרוא לתחנת הרק"ל בכיכר רבין על שם אלברט איינשטיין.
&nbsp
כנוסע אני צריך לדעת איפה אני נמצא או דרך איפה אני עובר. אם המקום נקרא על שם אישיות מה טוב, אבל אם לא - זה סתם מבלבל.
&nbsp
&nbsp
אסור למפת רכבת אמיתית להדמות ל The Great Bear
https://georgesjournal.files.wordpress.com/2011/03/the_great_bear.jpg
&nbsp
יצירת המופת מ1992 שוזרת אישים ומושגים לאורכה ורוחבה של מפת התחתית של לונדון. הקונספט מחבר נושאים ותחומי השקה דרך הדיאגרמה המוכרת (עם שלוחת אולדריץ' וללא הרחבת קו היובל).
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אני לא יודע כמעט כלום על סבידור עצמו

יש מספר שאלות לגבי השם העדיף בעיר גדולה אבל חייב להיות הגיון
בקו פרברי בבריטניה לא נדיר שיש "צפון X" "X מרכז" ו"דרום X". הסיבה לכך היא שבמקור זו בנייה ספקולטיבית לצד קו הרכבת ולכן אין שמות מקומיים יותר מהענקת אותו שם אזור לשלוש תחנות שונות. לטעמי זה לא אידאלי במרכזי ערים גדולות כמו חיפה ותל אביב.
&nbsp
תחנות הטרמינל הגדולות נתנו את שמותיהן לאזורים בהם הן נמצאות, אבל הן משהו בקנה מידה שאין בארץ.
&nbsp
בדרך כלל יש הקבלה בין שם אזור או רחוב לשם התחנה שמשרת אותו. במערכת הארצית מדובר בדרך כלל בשם הישוב וכמה תיאורי כיוון נפוצים (צפון / מרכז / צומת / Parkway שניתן להקביל ל"פאתי") וכמה נפוצים פחות כמו Town / Pier / Road.
&nbsp
שתיים וחצי תחנות בתל אביב (כולל התפעולית ביצחק שדה) נקראות על שם הרחוב הראשי והמחלף שחוצה את האיילון ובהגיון הזה אכן "תל-אביב ארלוזרוב" הוא השם המתאים.
&nbsp
תחנת ת"א האוניברסיטה נקראת על שם אזור ברור הסמוך לתחנה ולפי דוגמה זו אפשר ליצור שם כמו "תל-אביב הבורסה". זה ספציפי יותר מרחוב ארלוזרוב הארוך.
&nbsp
אין לי דבר נגד סבידור עצמו ואם היה קשר גאוגרפי בין שמו לאזור היה הגיון בשם התחנה. אחרת זה הגיוני בדיוק כמו לקרוא לתחנת הרק"ל בכיכר רבין על שם אלברט איינשטיין.
&nbsp
כנוסע אני צריך לדעת איפה אני נמצא או דרך איפה אני עובר. אם המקום נקרא על שם אישיות מה טוב, אבל אם לא - זה סתם מבלבל.
&nbsp
&nbsp
אני לא יודע כמעט כלום על סבידור עצמו
ודי בטוח שלא הייתי אוהב אותו אם הייתי חי באותה תקופה.
&nbsp
אבל השם קליט ונוח, ואני בגישה של אין טעם לשנות שם שהשתרש, אלא אם יש סיבה ממש טובה. לשנות את "סבידור" ל"בורסה" לא ממש יעזור לאף אחד, לדעתי.
&nbsp
אבל כן מסכים איתך ב100% בקשר לכל שאר הנקודות שאתה מעלה.
 

Ccyclist

Active member
אולי בקירוי האיילון יבנו את כיכר סבידור במקום גשר הבורסה.

אני לא יודע כמעט כלום על סבידור עצמו
ודי בטוח שלא הייתי אוהב אותו אם הייתי חי באותה תקופה.
&nbsp
אבל השם קליט ונוח, ואני בגישה של אין טעם לשנות שם שהשתרש, אלא אם יש סיבה ממש טובה. לשנות את "סבידור" ל"בורסה" לא ממש יעזור לאף אחד, לדעתי.
&nbsp
אבל כן מסכים איתך ב100% בקשר לכל שאר הנקודות שאתה מעלה.
אולי בקירוי האיילון יבנו את כיכר סבידור במקום גשר הבורסה.
ובמקרה כזה יש מקום שמחלף ארלוזרוב ומסוף 2000 ישנו את שמם לסבידור בשם האחידות השמית הנחוצה בין שלושת המוקדים החשובים האלו שהם למעשה מקום אחד.
&nbsp
לגבי ירושלים האומה - עדיף שהתחנה תיקרא על שם בנייני האומה, מבנה שמקומו בהיסטוריה הישראלית מובטח. בין התחנה לבנייני האומה נמצאות שדרות זלמן שז"ר ופרוייקט חניון שז"ר אז מדוע צריך לקרוא לשני מוקדים תחבורתיים צמודים על שם שני נשיאים שונים אינני יודע.
&nbsp
ברור לי שהתחנה בממילא תיקרא משהו עברי יותר כמו "ירושלים - שער יפו".
 

trilliane

Active member
מנהל
קליט? נוח?!
סלח לי, אתה מדבר מתוך הרגל ותו לא.

אני לא יודע כמעט כלום על סבידור עצמו
ודי בטוח שלא הייתי אוהב אותו אם הייתי חי באותה תקופה.
&nbsp
אבל השם קליט ונוח, ואני בגישה של אין טעם לשנות שם שהשתרש, אלא אם יש סיבה ממש טובה. לשנות את "סבידור" ל"בורסה" לא ממש יעזור לאף אחד, לדעתי.
&nbsp
אבל כן מסכים איתך ב100% בקשר לכל שאר הנקודות שאתה מעלה.
קליט? נוח?!
סלח לי, אתה מדבר מתוך הרגל ותו לא.
הוא גם לא מי יודע מה "השתרש"... דחפו חזק כדי להשריש אותו... ועדיין לא כולם משתמשים בשם הזה, תתפלא. יהיה קל פי מאה לקרוא לתחנה "ארלוזרוב", למשל (וזה גם הרבה יותר קליט ונוח).
 

Bus Nerd

Active member
כל מי שאני מכיר קורא לתחנה הזו "סבידור" ולא אלרוזורוב.

קליט? נוח?!
סלח לי, אתה מדבר מתוך הרגל ותו לא.
הוא גם לא מי יודע מה "השתרש"... דחפו חזק כדי להשריש אותו... ועדיין לא כולם משתמשים בשם הזה, תתפלא. יהיה קל פי מאה לקרוא לתחנה "ארלוזרוב", למשל (וזה גם הרבה יותר קליט ונוח).
כל מי שאני מכיר קורא לתחנה הזו "סבידור" ולא אלרוזורוב.
באינטרנט כמובן ראיתי אנשים מכנים את התחנה הזו באינספור שמות, כולל "רכבת צפון" שהוא השגוי ביותר מכולם, אבל אני לא מכיר אף אחד שקורא לתחנה הזו "אלרוזורוב". שני השמות הנפוצים ביותר לתחנה הזו בימינו הם "רכבת מרכז" או "סבידור".
&nbsp
כשאני אומר שסבידור הוא שם נוח זה בעיקר בגלל שהוא לא שם שמופיע *בכל מקום* על מפת המטרופולין של גוש דן או על מפת מדינת ישראל, כמו ז'בוטינסקי או אלרוזורוב או בגין. ולכן זה הופך אותו לשם שקל לשייך אותו אוטומטית למיקום מאוד ספציפי. כשאני אומר "בז'בוטינסקי" אני צריך להבהיר אם אני מתכוון לז'בוטינסקי הארוך של פ"ת-בני ברק-רמת גן או לז'בוטינסקי הקצר יותר של תל אביב. אלרוזורוב, בת"א או רמת גן? שניהם מאוד קרובים אחד לשני, אבל אינם אותו רחוב. ויש עוד המון דוגמאות כאלו, בדיוק בגלל העמסת היתר של הנצחה בשמות רחובות ישראלים. גם רחובות שפעם היו להם שמות היסטוריים שהיו הגיוניים החליפו בשמות של אנשים מההיסטוריה של הציונות. זה לא יצירתי, זה לא מקורי, וזה מאוד רפיטטיטבי, וגם מאוד לא שימושי. בעתיד הרחוק כשמטרופולין ת"א ייתאחד תחת עיריית גג גדולה אחת, כנראה יצטרכו לשנות שמות של הרבה מאוד רחובות.
&nbsp
לעומת כל השמות האלו, "סבידור" זה שם שאין בשום מקום אחר בגוש דן (והרחובות שכן קרויים על שמו הם בודדים ורוב הישראלים לא מכירים אותם, כולל אני שלא הכרתי אותם עד שבדקתי הרגע בויקיפדיה). זה הופך את השם הזה לשם יותר נוח בדיוק בגלל הסיבה הזו.
&nbsp
לתחנה הזו קוראים סבידור כבר מ1988, כבר 28 שנים. זה מספיק זמן בשביל שם להשתרש, ולכן לשנות אותו עכשיו יהיה סתם מיותר ויבלבל הרבה אנשים שמבולבלים כבר ככה.
&nbsp
חוץ מזה של"אלרוזורוב" יש הרבה יותר הברות, ושמות עם יותר הברות הם תמיד פחות קליטים :)
&nbsp
ויחד עם זאת, אני מסכים שלקרוא לתחנות על שם אישים ולא על שם מקומות גאוגרפיים זו טעות ולא צריכים לעשות את זה שוב, ולכן אני אמשיך לקרוא לתחנת האומה תחנת האומה, ולא תחנת נבון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה