יש קונים שמצפים מהמוכר לשלם על הטעויות שלהם

  • פותח הנושא dobo
  • פורסם בתאריך

dobo

New member
יש קונים שמצפים מהמוכר לשלם על הטעויות שלהם


קנה כמה יחידות ממוצר בלי לקרוא את התוכן ובלי להסתכל בתמונות.
קיבל מוצר שונה ממה שציפה לו: "קיבלתי A ורציתי B"
צירף תמונות שאראה את ההבדל בין מה שקיבל למה שרצה.

בתמונות שלו רואים בבירור שהוא מדבר על משהו שונה, בגודל אחר ואריזה אחרת,
ורואים שהוא אכן קיבל את המוצרים כפי שמפורסם בליסט.

למרות שכבר פתח אחת היחידות- הצעתי לו שיחזיר הכל ויקבל זיכוי,
אבל הוא רוצה שאשלם גם על משלוח חזרה.
למעשה שאני אפסיד את עלות המשלוח אליו, המשלוח חזרה, ויחידה אחת שכבר משומשת.

הצעתי לו אפשרות נוספת: הוא יכול לבחור להשאיר אצלו את המוצר ולקבל כ-50% החזר כספי, כדי שיהיה לקוח מרוצה.

קיבלתי פידבק שלילי:
Very poor quality,different from those pictured,only partial refund, don't buy !


*את הפניה הראשונית והתמונות הוא שלח לי למייל הפרטי שלי.


אין גבול לחוצפה של אנשים.
 

Amiram_e

New member
חסור סימטריה

זו הבעיה העיקרית בעבדוה עם איביי.
חוסר סימטריה בין המוכר לקונה.
הקונה יכול להגיד לא קבלתי, לפתוח קייסים והמוכר, מפחד משלילי ילך לקראתו, יזכה אותו, יתן החזרים חלקיים, רק על מנת שיהיה מרוצה.
אני אומר את זה בתור מוכר.
קריזה של הלקוחות.
לדעתי משהו חייב להשתנות בהתנהלות מול אייבי. לא ייתכן שאנחנו המוכרים נשלם על כל קריזה וניצול הזדמנות של הלקוחות שלנו
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חוסר הסימטריה נובע מחוסר הסימטריה בין קונה למוכר, נכון

ונועד לאזן את הכוח של המוכר – הוא מקבל את הכסף מהקונה מראש, לפני שהקונה קיבל משהו ליד, לפני שאפילו ראה או בדק את המוצר בעצמו. אלה יחסים עדינים שחייבים להיות מושתתים על אמון של הלקוחות, אחרת הם לא יקנו, ולכן הנהלים בנויים להבטיח את אמון הלקוחות ולתת להם קצת יותר כוח כדי לאזן את המצב ההתחלתי. לפעמים זה אומר שיהיו גם רמאים שינצלו זאת לרעה, אכן, אבל זה נכון לשני הצדדים, ולמוכר קל לא פחות לנצל ולרמות, ולכן המערכת מנסה למנוע זאת.
&nbsp
אגב, חשוב לדעת שלקוחות מעצבנים ולא הוגנים הם מנת חלקו של כל עסק, ואין קשר דווקא לאיביי. לכל עסק יש גם לקוחות לא מרוצים ולא בצדק, כאלה שצריך לנסות לפייס גם כשאין להם "קייס"... וזה חלק מעבודה מול לקוחות ומשירות לקוחות, זה אופי העבודה מול בני אדם, וכן, לפעמים זה מקומם להחריד... (גם אני קיבלתי משובים מלקוחות לא הוגנים, משובים שפגעו לי בשכר), אבל צריך לקחת זאת בחשבון ולהיערך גם למצבים האלה.
&nbsp
אני חושבת שבמקרה שתואר כאן קל להוכיח שהלקוח לא צודק ולכן אפשר לנסות להתעקש מול איביי.
 

Amiram_e

New member
את צודקת אבל הצד של המוכר מפסיד יותר

הינה שתי דוגמאות שנתקלים בהן הרבה בצד המוכרים:
1. ישנן מדינות שדרך קבע מוצרים נתקעים בהן במכס. כמוכר אני שולח את המורצ בזמן, מקבל מהלקוח מייל שהמוצר לא הגיע. אחרי חודשי הלקוח מאבד ססלנות ומבקש החזר. אתרי המעקב ממש לא נותנים מידע אין שאני יכול לספק ללקוח.
בסופו של דבר, גם מפחד משלילי וגם כי בסופו של דבר אני מנהל עסק, אני נאלץ לתת ללקוח החזר מלא. אחרי חודש כשהמוצר מגיע כבר ללקוח, הוא יכול לבחור לא לעדכן אותי, להתעלם מבקשותיי לקבלת תשלום.
אין שום מנגנון באיביי שנותן לי כמוכר כלים לבקש את הכסף שהפסדתי , לא באשמתי.
2. לקוח מקבל מוצר. טוען שהוא פגום, שבור וכו. בהרבה מקרים הוא מתעלם מבקשת המוכר לספק הוכחה בתמונות. גם אם הוא ילחץ לפינה הוא יחבל בכוונה במורצ על מנת להוכיח את טענתו.
גם במקרים אילה אני מתבקש לשלם על המשלוח חזרה. לי יצא אישית גם לשלם על המשלוח חזרה למוצר שהלקוח טען שהוא מזוייף כי לא התאים למידה שלו. לא יכולתי לעשות כלום. מה אני אתווכח?

עכשיו בואי ניקח את המקרים המקבילים במציאות לא של איביי, פה של לקוחות מעצבנים
1. לקוח רוצה להחזיר מוצר. יש מדיניות מאוד ברורה בארץ לגבי החזרת מוצר. לא פעם אני שומע על אנשים שקנו טלפון סלולרי ופתחו אותו, טענו והתחרטו. החנויות לא מקבלות את המכשיר חזרה. נקודה.
2. לקוח רוצה להחזיר מוצר כי לדבריו הוא פגום. אני בטוח שהוא יידרש להגיע לחנות ולהוכיח את זה. למחוכר יש כלים למדוד את אמינות דבריו ולהחליט האם ברצונו להחזיר את הכסף או לא. הוא לא יקבל שלילי מהלקוח במידה והחליט שהמוצר לא במצב סביר להחזרה. הכוח פה הוא עם המוכר.
3. ענף שבו לדעתי ללקוח יש כוח הוא אוכל. לקוח יכול הלחזיר את המנה בלי לספק הסברים ובחוק הלא כתוב המסעדה תחליף לו את המנה ללא ווכיחים ומובן שהיא מפסידה. מצד שני אלמנט האי נעימות קיים פה ולא קיים במסחר אלקטרוני.
ללקוח שמחליט להחזיר לי מוצר (היה לי אחד שפתח נגדי ונגד הספק שלי שלוש תלונות על אותו דפקט במוצר בלי בושה, דיווח עליו לאיביי לא עזר) ישוב מאחורי מקלדת ואין לו בעצם פנים.

עכשיו אתייחס לצד של הלקוח שלטענתיך מפסיד. הלקוח אינו מפסיד נקודה. נכון שהוא משלם מראש על המוצר, אבל הכסף שלו נמצא בפייפל שנותן לו ביטחון והגנה מלאה. מי שמפסיד פה זה המוכר. ברגע שהלקוח פותח קייס, מייד הכסף יוצא מהחשבון של המוכר בלי שיש לו שליטה במצב ומילה להגיד להגנתו. (עייני למעלה ערך מוצר נתקע במכס) לפעמים מדובר בכמה מאות דולארים ותאמיני לי זה מאוד כואב.
ההמשך של התסריט ידוע והוסבר בנקודה 1.
בקיצור. כמו שאמרתי. אין פה סימטריה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא בהכרח; אתה מסתכל על המוכר ההוגן לעומת הקונה הלא הוגן

ושם בצד את כל המוכרים הלא הוגנים, למשל אלה שמצליחים להשלות קונים תמימים שלא מבינים כ"כ במערכת, ומצליחים לגרום להם לבזבז את ההגנות שלהם, ועד שהם מבינים שרומו זה כבר מאוחר מדי... נשמע מוכר?
&nbsp
לגבי מה שכתבת, הכול חלק מהמסחר הדיגיטלי... יש לו גם חסרונות מובנים, זה חלק מהחבילה. אתה כעסק יכול למזער נזקים ולצמצם הפסדים ככל יכולתך, ועדיין, יהיו הפסדים. אין עסק שאין לו פה ושם גם הפסדים וחובות אבודים שאינם באשמתו. כשעובדים בהיקפים קטנים לוקחים הרבה ללב, זה ברור; אבל בהיקפים גדולים, מבינים שזה חלק מהעניין, ולומדים להתחשב בכך בהתנהלות העסקית ולקבל זאת כחלק מהעולם הלא מושלם שאנחנו חיים בו.
&nbsp
1. אתה יכול להחליט לא לשלוח למדינות האלה. אם אתה ממשיך לשלוח אליהן כנראה משתלם לך בכל זאת להמשיך.
2. גם לחנויות פיזיות יש קונים כאלה. גם כאלה שמחבלים בכוונה...
&nbsp
הדוגמאות שלך על המציאות לא באיביי פשוט לא נכונות, צר לי.
1. בישראל המדיניות הברורה לביטול עסקה מאפשרת להחזיק מוצר שנפתח. ציטוט מתוך החוק:
"פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין;"
http://www.moital.gov.il/NR/exeres/FA1AD844-1B22-449E-B6C5-047877539E49.htm
&nbsp
2. זה נכון במקרה של חנות פיזית. אתה עוסק במסחר דיגיטלי, שאינו ייחודי רק לאיביי. בתור לקוחה שמזמינה כבר למעלה מעשור מחצי עולם, אני יכולה לומר לך שחנויות רציניות לא מתווכחות. הזמנתי כותר DVD ואחד התקליטורים לא עובד? הם שולחים חדש. הזמנתי מוצר ולא הגיע? שולחים חלופי. לרוב לא מבקשים הוכחות. אם אין סיבה לא להאמין לך, מאמינים לך.
&nbsp
3. זו דווקא דוגמה יפה לשירותיות שאינה מחויבת בחוק אלא נובעת מכך שהעסק מעוניין להוציא את הלקוח מרוצה, וזה המצב בארה"ב במקרים רבים מחוץ לתחום המזון. אתה רגיל למנטליות הישראלית שבה בודקים בציציות ומוציאים ללקוח את הנשמה לפני שמאמינים לו, אבל זה לא מחויב המציאות. לגבי אי הנעימות, פעם טענו שאנונימיות היא זו שגורמת לאנשים להיות אמיצים יותר, והגיע הפייסבוק והוכיח שלא. אנשים גסי רוח גם כך או כך, ואני חושבת שדוגמאות כמו סרטון השוקולד מהחודש שעבר יכול להראות לך שיש אנשים שהם פשוט חסרי בושה, וזה באמת לא משנה אם הם מאחורי המקלדת או מול הפרצוף שלך. ברגע שהחלטת לתת שירות לקהל הרחב, אך סביר שתיתקל גם בכאלה, באחוזים כאלה ואחרים (תלוי בסוג העסק ובקהל היעד שלך).
&nbsp
לגבי הלקוח, אתה שוב מסתכל רק על הצד שלך. הלקוח במקרים רבים מפסיד זמן. זמן של המתנה ארוכה, התעסקות בטעות שאינה שלו ועוד. פריט לבוש שהזמנתי מעלי אקספרס פספס את פורים בשלושה ימים כי המוכר לקח את הזמן ושלח אותו רק אחרי עשרה ימים ולא אחרי יומיים. אז קיבלתי את המוצר בסופו של דבר, אבל מה זה עוזר לי?
&nbsp
ובזמן הזה שאני שורפת, לא פעם כי המוכר החליט "לקחת ת'זמן" עם הכסף שלי, הכסף שלי לא אצלי. הוא לא צובר ריבית בבנק, הוא לא עומד לרשותי... הוא בן ערובה אצל מישהו שאולי מתישהו יספק לי את מה ששילמתי עבורו, בתקווה שכשאקבל אותו יהיה תקין ותואם למוצהר (ואני לא יכולה לתאר לך כמה פעמים הוא לא, ואיזו עגמת נפש זאת בכל פעם מחדש להוציא מוצר שהוא לא מה שחיכית לו כל הזמן הזה).
&nbsp
אם הזכרת את המכס, הרבה פעמים הלקוח מפסיד כי הוא נדרש להתעסק מול המכס כי המוכר לא הצהיר כמו שצריך. לשלוח מסמכים, לשלם עוד עמלות... הרבה לקוחות כאן שילמו קנסות כי הסינים רימו בהצהרת המכס. ואני מזכירה לך שעד לא מזמן הנהלים של איביי היו שגם אם המוכר שלח מוצר לא כמתואר עלות ההחזרה היא על הקונה, שלא לדבר על כך שגם אם לא, הוא עדיין מפסיד התעסקות מיותרת של אריזה מחדש, הליכה לדואר, שליחה והמתנה... שוב, לא התעסקות שבאשמתו.
&nbsp
ואחרונים חביבים, הלקוחות שפשוט רימו אותם כי לא ידעו להתנהל נכון, ויש כאלה המון, ויש מוכרים שבונים על שיטת המצליח הזאת, מתוך ידיעה שיהיו כאלה שלהם יצטרכו להחזיר את הכסף אבל כאלה שיצליחו לתמרן אותם ולהשאיר לעצמם את כספם.
&nbsp
בקיצור, כמו שאמרתי, אין פה סימטריה. לא יכולה להיות. וברור לי שכמוכר הגון אתה מסתכל על המקרים שבהם רימו אותך ומתעצבן בצדק, אבל כשאתה מבקר את המערכת אתה צריך להסתכל על המצב בראייה מערכתית, לא רק מתוך העיניים שלך.
 

Amiram_e

New member
קבלתי את מה שאת אומרת

אבל רק הערה. לגבי נקודה 1. בדיוק את מחזקת את מה שאני אמרתי. מותר להחזיר מוצר בארץ רק אם לא היה בשימוש. הדוגמה של הטלפונים הסלולרים היא מדוייקת ומדגימה בדיוק את המ שאמרתי.
ברגע שהלקוח חיבר את המכשיר לחשמל הוא לא יכול להחזיר אותו אפילו אם המכשיר נקנה לפני שעה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
1. כתבת "פתחו אותו", אם התכוונת להדליקו אותו, זה משהו אחר

פתיחת המוצר לא נחשבת לשימוש בו, כאמור. כמו כן, שים לב שמה שציטטתי מתוך תקנות ביטול עסקה מתייחס למוצרים שניקנו פיזית בחנות; יש תקנות נפרדות ל"עסקאות מכר מרחוק" שלא כוללות את הסייג הזה, בפרט אם המוצר לא כמתואר.
http://he.wikipedia.org/wiki/מכר_מרחוק
http://www.kolzchut.org.il/he/ביטול_עסקת_מכר_מרחוק
&nbsp
וזה החוק בישראל; בארה"ב במקרים רבים יאפשרו לך להחזיר גם אם ניסית את המוצר (בקטנה). למשל בחנות בגדים שאני מזמינה ממנה מאפשרים לקונות להחזיר בגדים אם הם לא מתאימים, כלומר אחרי שהן מדדו אותם. אז כן, פתיחת המוצר ואפילו ניסוי שלו לא בהכרח מונעים החזרה. זה תלוי ברמת השירות. החנות הזאת רוצה שלקוחות יקנו בה ללא חשש ויסכימו להמר, ומכיוון שאין להן דרך למדוד את הבגדים מראש, היא מאפשרת זאת, אחרת יהיו לה הרבה פחות לקוחות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה מצב שעדיין מאפשר החזרה לפי החוק בישראל

 

dobo

New member
ממש לא

"החוק אינו מחייב את בעל העסק לקבל חזרה את המוצר ולזכות את הלקוח במידה ומצבו של המוצר הורע.
יחד עם זאת, במידה ובעל העסק לא מוכן לקבל חזרה את המוצר כי אריזתו נפתחה, עליו להוכיח כי מצב המוצר
אכן הורע בעקבות פתיחת האריזה."
*מתוך אתר האינטרנט של עו"ד עידית פוליבודה.

מוצר סטרילי אינו בר החזרה במידה והקונה פגע באריזה הסטרילית.
 

dobo

New member
אז את כבר מתקדמת לך לדיון משלך

אני חשבתי שאת מתייחסת להודעה שלי בה תיארתי מוצר באריזה סטרילית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, אני בדיון עם עמירם והוא זה שנתן דוגמה עם טלפון סלולרי

ולכך התייחסתי. לו הייתי מתייחסת להודעה שלך, הייתי מגיבה להודעה שלך.
 

ellasvision

New member
תלונה לאיביי

הצעה שלי שתפנה לאיביי ב2 אופנים: הראשונה - דווח על המוכר דרך מסך הפידבקים ובאופן השני דרך בקשה להוריד את הפידבק בטענה שהמוכר לא אומר אמת. בנוסף לכך - אחרי 2-3 ימים להתקשר אליהם כי סביר להניח שלא תקבל התיחסות ובשיחה סביר להניח שהבעיה תפתר.
 

dobo

New member
כבר הקדמת אותך ושלחתי תלונה

מנסיוני- אין בזה הרבה תועלת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אל תשלח, תתקשר. כל ההצלחות שדווחו כאן היו בשיחה

ולא תמיד נפתרו בראשונה...
 
למעלה